Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:35

CharleyT schreef:
verootjoo schreef:

Hij werkt dus voor bigpharma, bij voorbaat al onbetrouwbaar geacht helaas.
Daar verandert die 10 jaar studie ook niets meer aan.

Dat was te verwachten, de Bigpharma! . Die''bij voorbaat onbetrouwbare geachte bigpharma" heeft er toch ook voor gezorgd dat er hier en daar mensen genezen van ziektes toch?
Met dit soort vooringenomenheid is de discussie onmogelijk.

Haha deze reactie was een grapje/sarcasme volgens mij :))

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:36

Heb je gekeken wie dit zegt? En dat dit dus sarcasme ie.

050206051012

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:37

Het is hier ook wel echt ontzettend niveau kleuterschool hoor... snap niet dat dit topic niet allang is gesloten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:07

Het maakt geen bal uit waar je mee praat op dit forum , iedereen heeft zijn eigen beweegredenen om voor /tegen/ of kritisch op bepaalde zaken te zijn. Het onderwerp is moeilijk want het gaat over zaken die het meest belangrijk zijn in ke leven , namelijk je kinderen . Iedereen probeert daar het beste voor te doen. En in het geval van vaccineren kun jij wel voor zijn maar wanneer er rond om je heen alleen maar mensen zijn die niet vaccineren dan zetten ze ook het leven van jouw net geboren baby op het spel. En dat zonder bewijs. Normaal denk ik ook , laat gaan en zoek het maar uit. Maar in dit specifieke onderwerp werkt het dus niet zo. Ik wil graag dat mijn toekomstige kleinkinderen ook opgroeien in een wereld zonder dodelijke ziektes en de anti vaccers doen hun uiterste best om vanuit onderbuikgevoelens dit te voorkomen .

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:09

Jammer dat men het zo moeilijk vindt om respectvol te discussiëren over dit (gevoelige) onderwerp.

Vind het niveau in dit topic erg laag. Jammer want er zitten ook echt wel berichten tussen die wel leerzaam zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:19

Munchausen by proxy is wanneer een ouder z'n kinderen ziek maakt, ik heb daar niemand van beschuldigd. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:20

Jezus repelsteel wat laag. Jij kiest ervoor je moeder erbij te halen....

Ga gewoon je tijd beter besteden dan dit topic.. want dit loopt uit de hand.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:24

MarcoBorsato schreef:
Munchausen by proxy is wanneer een ouder z'n kinderen ziek maakt, ik heb daar niemand van beschuldigd. :)

Munchhausen zonder proxy dan.
Jij zat toen met je oude naam daar wel degelijk in het topic mee te doen.

Maat misschien had ik gewoon het medisch dossier van onze hele familie online moeten zetten om popstra te bewijzen dat ze een hele misselijke opmerking maakte In het topic. 8)7

En nee het was een andere bokker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:27

quera schreef:
Jezus [naam] wat laag. Jij kiest ervoor je moeder erbij te halen....

Nee dat deed popstra door tegen de regels in mijn pb openbaar te zetten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:28

Repelsteel , jij bent diegene die je moeder erbij haalde. Wat er verder achter de schermen gebeurt, geen idee maar netjes is anders.
Jij haalt heel veel zaken vanuit emotie erbij omdat toch iets de schuld moet hebben over wat er met je dierbaren aan de hand is. Begrijpelijk maar daarvoor kun je beter een keer met een kundig iemand gaan praten want hier draai je je door je reacties steeds verder het moeras is en word je alleen gefrustreerder omdat je i.p.v. medeleven aanvallen te verduren krijgt. Bokt is voor jouw probleem niet de juiste plek, een professional die je kan helpen om alle ellende een plekje te geven wel. Want nu ben je toch wel onredelijk en vals bezig .

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:29

Je kan er ook voor kiezen om je moeder er niet bij te halen ;)
Wat off-topic is.. want kanker is (nog) niet in verband gebracht met vaccinaties...

Popstra

Zeker laag zo, ik discussieer openbaar en stuur geen privé berichten.

Dani

Moderatoropmerking:
Het openbaar maken van privécommunicatie is niet toegestaan, ik heb de betreffende berichten en een aantal reacties erop dan ook verwijderd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:30

Anoniem schreef:
quera schreef:
Jezus repelsteel wat laag. Jij kiest ervoor je moeder erbij te halen....

Nee dat deed popstra door tegen de regels in mijn pb openbaar te zetten.

Popstra zet een WhatsApp openbaar.
Jij daar in tegen zet net wel een pb openbaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:30

Anoniem schreef:
MarcoBorsato schreef:

Munchhausen zonder proxy dan.
Jij zat toen met je oude naam daar wel degelijk in het topic mee te doen.

Maat misschien had ik gewoon het medisch dossier van onze hele familie online moeten zetten om popstra te bewijzen dat ze een hele misselijke opmerking maakte In het topic. 8)7

En nee het was een andere bokker.

Nicky? Supergirl? Quera? Heb ik allemaal gesteund.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:34

Moderatoropmerking:
En nog een modopmerking er achteraan: dit topic heeft een ontzettend grimmige sfeer gekregen met veel persoonlijke opmerkingen die nogal offtopic gaan. Ik weet dat jullie allemaal fanatieke discussiepartners zijn maar hier lijkt me de grens wel bereikt. Bij deze het verzoek om te stoppen met de persoonlijke beledigingen en sneren en weer ontopic te gaan en ruimte te laten voor een open discussie.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:36

Wauw... that escalated quickly :x

https://www.nu.nl/gezondheid/5936061/ze ... licht.html

Ik las vanochtend dit en was behoorlijk verbaasd door de uitkomst.
70% is voor vaccinatieplicht (hoewel er later wordt gesproken over een vaccinatieconsult) en tegelijk een meerderheid die twijfelt aan de cijfers van RIVM en GGD. Vooral dat laatste lijkt me echt een heel groot probleem en gaat antivaxxers opleveren...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:00

Anoniem schreef:
Tja, helaas mag je op bokt openlijk een vrouw met 3 vormen van kanker de grond in trappen door te beweren dat het allemaal niet zo is, zoals Popstra doet.
Lekker makkelijk als iemand geen stem terug heeft op een forum.
Maar als diegene dan toch iets terug zegt via mijn pb dan gaan we kinderachtig doen?

Maar dat is bokt.
Net als in het verleden met een bokker die kanker had en belachelijk werd gemaakt, ze werd getreiterd en beschuldigd van munchhausen by proxy. Toen haar overlijdensbericht op bokt kwam te staan was er niemand uit de groep treiterkoppen die haar excuses aanbood, hè Marco Borsato.

Ik heb hier even een TEM op gestuurd.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:02

Secricible, dat is waarschijnlijk de groep mensen die per definitie cijfers afkomstig van officiële instanties wantrouwt. Een groeiend fenomeen in deze tijd.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:08

En terecht (op janderegelaar). Wat ontzettend naar en niet nodig om privé communicatie openbaar te maken.

Dank secrible voor je linkje! Verbaast mij ook. Ik las eerder al ergens (ook op The Atlantic) dat dat het grootste probleem is - een gebrek aan vertrouwen (en dat zie je in dit topic ook). In de overheid, in de informatie van de overheid en de kennis van doktoren. Daar kan geen feitenkennis tegenop. Ik vind dit lastig - ik ben erg benieuwd waar dit wantrouwen vandaan komt (hangt ook een beetje samen met het populisme? Bangmaken, inspelen op onderbuikgevoelens, een "vijand" benoemen) maar vooral - hoe we het kunnen wegnemen.

Een verplicht vaccinatieconsult zie ik wel wat in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:11

Dat stuk op nu.nl stond toch wat uitgebreider in de kranten. Met interview van een moeder van drie erbij, ook kritisch maar wel laten enten. Zal eens kijken of ik het kan vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:12

Ik ook. Het verbaast me vooral hoe slecht ouders geïnformeerd worden. Op het cb wel veel op ons eigen verzoek (en daar een fijne arts die niet zomaar prikt) maar onze dochter ligt nu op de neo en ik moet zelf achter álles aan, ook de vaccinatie en hoe of wat.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:13

MarcoBorsato schreef:
Ik ook. Het verbaast me vooral hoe slecht ouders geïnformeerd worden. Op het cb wel veel op ons eigen verzoek (en daar een fijne arts die niet zomaar prikt maar onze dochter ligt nu op de neo en ik moet zelf achter álles aan, ook de vaccinatie en hoe of wat.

Met dank aan.... *\o/*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:15

Het is heel normaal dat je vergeet hoe oud je baby is. Ga weg. :')