Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ierusjuJarig

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:46

Dank je voor die link. Dichtse bij is denk ik Zaandam. Alleen wist niet dat het zo duur was :oo

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:18

Ja het is inderdaad erg duur. Ik laat het niet meer doen in ieder geval. Het loont te weinig in verhouding tot de kosten. Ja het krult iets makkelijker maar goed, het zakt er ook zo weer uit. Dus voor mijzelf maakt het niet heel veel uit. Maar ik heb dan ook geen bos met krullen, ik heb alleen slag.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:28

Mij kostte het 49 euro, dat is heel iets meer dan ik bij mijn vorige vaste kapper kwijt was.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 21:32

Ik was 59,- kwijt maar ga daar niet nog een keer naartoe. Twijfel of ik de volgende keer een ander Curlsys kapper ga proberen of toch weer naar een gewone kapper zal gaan.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:36

Joliieeenn schreef:
Zo vandaag beginnen.. zometeen final wash en dan mn hopelijk CG approved prodcuten gebruiken. Ik verkoop zelf spullen van een merk en zag dit masker staan. Kan iemand bevestigen of ik dit mag gebruiken? Mijn final wash kon ik ook doen met een shampoo van dit merk zag ik.. (als ik juist bent :+ )

Zo te zien zitten hier wel sulfaten en siliconen in en is dus niet CG-proof. Je kunt ook de ingrediënten op een website als deze plakken, dan weet je meteen of het wel of niet CG-proof is.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:42

Connie schreef:
Joliieeenn schreef:
Zo vandaag beginnen.. zometeen final wash en dan mn hopelijk CG approved prodcuten gebruiken. Ik verkoop zelf spullen van een merk en zag dit masker staan. Kan iemand bevestigen of ik dit mag gebruiken? Mijn final wash kon ik ook doen met een shampoo van dit merk zag ik.. (als ik juist bent :+ )

Zo te zien zitten hier wel sulfaten en siliconen in en is dus niet CG-proof. Je kunt ook de ingrediënten op een website als deze plakken, dan weet je meteen of het wel of niet CG-proof is.

Ja klopt dankjewel! Heb al die producten al aan mijn buurmeisje gegeven haah :+
Net nadat ik dit bericht had gepost werd ik geaccepteerd in de groep van facebook en heb ik het nog eens gecheckt!

Ik vind het toch maar moeilijk hoor wat wel en wat niet. Had nu Petal fresh shampoo en conditioner gekocht en nog wat andere dingetjes dus ga maar eens even testen wat wel of niet werkt voor mij. Zijn er hier echt mensen die gewoon gel gebruiken? Ik heb het altijd moeilijk gevonden wat ik fijn vind om te gebruiken als styling en gel heb ik nog nooit geprobeerd. Oh en welke olie gebruiken jullie? Liefst producten die ik in Kruidvat kan vinden. Ik wilde eigenlijk Cantu proberen maar de Belgen hebben dit niet in de winkel liggen dus ga mijn moeder eens even op pad sturen van de week :+

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:31

Ik kom graag in dit topic mee lezen. Ik ben al een tijdje bezig om er achter te komen wat voor mijn haar werkt. Heb nu een routine waar ik meer krullen van krijg maar het pluist enorm. Ik wil graag dat mijn haar niet meer op een suikerspin gaat lijken maar meer op ramen noedels. :+
Nu wil ik graag CG gaan gebruiken, maar ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Ik gebruik de john Frieda viel conditioner. Shampoo doe ik alleen als me haar echt vies is maar daar wil ik ook mee stoppen.

Afbeelding
Dit is mijn haar half opgestoken voor werk, de bovenste laag heeft meer gedefinieerde krullen.

Help welke producten die niet gelijk 10 euro per fles zijn kan ik gebruiken. Ik denk dat ik een 2b of 2c krul ben.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:43

Ik weet echt niet wat er de laatste week met mijn haar aan de hand is, maar It’s a mess :')
Ik was het gewoon met Krul-shampoo, zoals altijd
Afbeelding
Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:52

Caitlin, gebruik je shampoo of conditioner? Shampoo droogt uit. Je haar oogt droog en ondervoed. Heb je een masker die je gebruikt?

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:19

Caitlin, je haar lijkt inderdaad erg droog! Ik denk dat het goed is om een aantal keren een masker te gebruiken! Ook kan je af en toe na je douchebeurt, de conditioner er gewoon in laten zitten! Dit doet mijn moeder ook regelmatig, zij heeft ook erg droog haar!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:21

Ik gebruik shampoo en conditioner! Gebruik af en toe een goedkoop haarmaskertje van de Kruidvat of zo! Een goeie van de conditoner ga ik proberen! Het is idd erg droog. Voelt stro-achtig aan. |(

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:50

Probeer eens het miracle masker van aussies. Die heeft bij mijn zus wonderen verricht.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:29

Caitlin_K schreef:
Ik gebruik shampoo en conditioner! Gebruik af en toe een goedkoop haarmaskertje van de Kruidvat of zo! Een goeie van de conditoner ga ik proberen! Het is idd erg droog. Voelt stro-achtig aan. |(

Maar dan gebruik je niet de CG-methode? Dan zou ik me daar eens in gaan verdiepen. Gewoon een maskertje van de kruidvat klinkt als uitdrogende troep...

ierusjuJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:49

Weet iemand of de shea conditioner van the bodyshop cg vriendelijk is? Ik krijg op mijn moviel de ingrediënten niet geopend en weet niet precies wat er in zit :)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:59

Dit zouden de ingredienten moeten zijn.. Afbeelding

Ik heb de eco Styler olive oil gel besteld. Benieuwd of dit beter werkt dan de mousse die ik nu heb.. Hier wilt het echt nog niet zo lukken pff..

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:25

Ik heb nog nooit zo lang voor een vak met conditioner gestaan maar volgensmij ben ik geslaagd. :')
Me haar droogt nu op na het douchen, ben benieuwd!

@ierusju van wat ik op internet zeg waren de conditioners van de bodyshop allemaal goed. Maar weet niet hoe up to dat die lijst was.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:45

Denise_Storm schreef:
Caitlin_K schreef:

Maar dan gebruik je niet de CG-methode? Dan zou ik me daar eens in gaan verdiepen. Gewoon een maskertje van de kruidvat klinkt als uitdrogende troep...

Het oil&rescue masker van kruidvat is CG en werkt voor mij ook erg fijn (niet extreem voedend, meer als conditioner)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:57

Ik heb nu al 2 flessen conditioner van Herb en Blom (Action) verbruikt. Weet niet of het helemaal CG proof is, maar het is de fijnste conditioner die het ik tot nu toe heb kunnen vinden om mijn haar mee te wassen. En de prijs vond ik nog het allerleukste :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:38

Hoi, zoals ik het nu begrijp zijn de shampoo's en conditioners van petal fresh CG proof?
En moet je voordat je overstapt je haar nog wassen met een sulfaatshampoo om siliconen te verwijderen? Of gaan die er ook uit met een sulfaatloze shampoo?

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:04

Even een stipje, ook hier een krullenbol! :wave:

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:04

brokjes schreef:
Hoi, zoals ik het nu begrijp zijn de shampoo's en conditioners van petal fresh CG proof?
En moet je voordat je overstapt je haar nog wassen met een sulfaatshampoo om siliconen te verwijderen? Of gaan die er ook uit met een sulfaatloze shampoo?

In elk geval die met tea tree en rozemarijn en mint. Om siliconen te verwijderen heb je echt sls nodig, de eurofit shampoo van €0,59 is prima. Kan je bewaren als je nog een een keer wil gebruiken.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:03

Ik meld mij ook even hier! Ik heb het hele topic gelezen en ben het internet opgedoken en ben super enthousiast!
Altijd al pluishaar gehad, maar vandaag besloten dat het toch echt anders moet, de pluis was niet meer te hanteren en mijn haar is futloos. Dus uiteindelijk bij dit topic uitgekomen.
Ik heb een beste slag in mijn haar (nog meer toen ik het lang had), maar sinds ik het vorig jaar tot een bob heb laten knippen, pluist het meer en is de slag er een beetje uit.
Verder heb ik al een tijd last van een soms jeukende hoofdhuid en best wat roos. Ik was mijn haar best frequent en bijna nooit met dezelfde shampoo. Ik gebruik wat er voor handen is thuis thuis en bij mijn vriend en dat is elke dag shampoo of mannenshampoo haha. Op mijn studentenkamer heb ik krulshampoo van Andrelon om de pluis in controle te houden.

Tijd voor verandering dus, ik moet wat liever voor mijn haar worden :j
Ik denk dat als ik een vaste routine in mijn haarverzorging krijg, dat de jeuk, gevoelige hoofdhuid en pluis al snel oplost.

Ik heb na het doorlezen van het topic wat producten gekocht, en ga volgende week aan de slag.

Voor nu ben ik niet van plan om een styling product te gebruiken, ik wil eerst testen hoe mijn haar reageert op de basis. Verder heb ik vaak dat mijn haar erg zwaar en slap wordt van crèmes of gel, dus als iemand een goed product heeft om dat te voorkomen dan hoor ik dat graag!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:20

Ik gebruik een mousse voor mijn haar na het wassen. Ondersteboven erin knijpen en daarna mijn haar 20 minuten in een katoenen shirt wikkelen. Zorgt er wel voor dat mijn krullen vorm hebben maar niet dat het zwaar word en ze gaan hangen. :D

Ik hoor ook veel over (diy) lijnzaan gel. Ze zeggen dat het goed werkt zonder je haar te verzwaren, maar ik heb me er nog niet aan gewaagd.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:07

Dat katoenen shirt doet voor mij ook echt heel veel. Ik gebruik geen mousse, maar juist wel een creme, dat werkt voor mij beter, dus geen tips wat dat betreft. Maar een (oud) groot shirt heb je vast wel liggen, scheelt echt!
Lijnzaadgel schijnt inderdaad ook goed te zijn, maar nog niet geprobeerd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 20:38

Werkt een t-shirt beter dan een hydrofiele luier?