Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:46

Jeetje het houd niet op he.
Hopelijk vandaag een goed gesprek met de uroloog en arts-assistent

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:07

Meid wat blijft dit beroerd voor je!

Je bent dapper hoor!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 19:52

Bedankt! Ja, er is steeds wel iets.. Word daar wel een beetje ;( van. Nu al m'n 3e AB kuur in 2 weken tijd.. En voel me alleen maar slechter. Zou vanmiddag wat leuks gaan doen, maar ben thuis gebleven.. Nu even beneden op de bank, maar verder de hele dag op bed gelegen.

Wat jij zegt Speechless, dat is het idd volgens mij! Huisarts had het er ook over dat de AB die ik eerst kreeg alleen in m'n urine kwam en omdat de ontsteking nu hoger zit, moest ik andere AB.

Arts assistent heeft gebeld. Moet voor nu even tot morgen/overmorgen afwachten, heb natuurlijk nog maar net deze AB. En contact opnemen bij zieker worden, als de koorts hoger word etc.

Ik heb bij de fysio al aangegeven dat onderzoek met de plakkers wel zie zitten, zeker als ik ze zelf mag plakken :j Vind het wel een beetje spannend, maar vooral, stel dat blijkt dat er uitkomt dat er niks met m'n spieren is... Dat zou wel echt kl*te nieuws zijn.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:06

:( Wat verdrietig allemaal

Ik hoop echt dat er snel duidelijkheid komt en dat deze ab aanslaat!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:23

Ts, ook wanner je nu ontzettend pijn in je rug krijgt direct aan de bel trekken want dat is een symptoom van nierbekken ontsteking.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:56

Of veel hogere koorts. Ik heb met m’n nierbekkenontsteking in eerste instantie geen rugpijn gehad maar had wel 40.6 koorts.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:14

Ontzettend goed dat je zulke stappen vooruit maakt in je persoonlijke ontwikkeling!
En wat super dat je zo’n onderzoek aan durft!
Hou je zelf goed in de gaten, blijf goed voor je zelf zorgen en neem direct contact op met de huisartsenpost (thuiszorg, uroloog, assistent, weet ik wie je dan moet hebben) als je ook maar ergens een heel klein beetje over twijfelt of iets wel goed is!
Ik ga heel hard duimen dat het snel goed gaat komen!
En je weet het hè? Als je je hart wil luchten of er is wat anders, je mag mij altijd pb-en! :j

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 03:11

Wat een ellende. Vindt dat je het knap doet hoor! Allemaal niet niks. Mag best trots op jezelf zijn. Je durft (volgens mij) ook steeds beter voor jezelf op te komen en dingen aan te kaarten bij doktoren/ziekenhuizen. Dat is belangrijk. Volhouden en steeds verder proberen uit te breiden.
Wat een impact moet dat hebben, het meerdere keren per dag katheteriseren met de thuiszorg. Poeh.
Zet hem op! Je kunt het!
Veel beterschap en hoop dat ze snel kunnen vinden wat het is, en je verder kunnen helpen.
Een dikke :(:) voor jou.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:37

TS hoe gaat het nu?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 16:18

Ik houd m'n temp goed in de gaten en bij pijn neem ik ook direct weer contact op :j Tot nu toe nog niks wat wijst op een nierbekkenontsteking, gelukkig!

Ja, wbt aangeven hoe het gaat, gaat het echt veel beter. In het begin gaf ik weinig uit mezelf aan, maar nu doe ik dat wel. En vind dat ook een stuk minder moeilijk. Sowieso praat ik nu makkelijker, was best wel mensenschuw... De manier waarop ik daar vanaf kom is een beetje kl*te, maargoed moet ook het positieve blijven zien :+

Thuiszorg is wel pittig idd.. Niet alleen katheteriseren waar ze bij zijn of als ze het overnemen, maar het zijn bijv 21 verschillende verpleegkundigen en dan tot nu toe 2 stagiaire's. 2 daarvan, de wijkverpleegkundigen, die zie ik heel regelmatig, bijna elke dag is 1 van hun 2 er 1 of 2 keer. Maar sommige anderen zie ik maar 1 keer in de maand. Sommige dagen komen er maar 2 verschillenden, maar soms ook 4.
Voel me prima bij ze, maar makkelijk is het niet.
Verder draait gewoon alles om de thuiszorg/het katheteriseren.. Pas als je moet katheteriseren (En er tegenop ziet), merk je hoe snel de tijd gaat :=

Het gaat helaas nog niet beter. Voel me niet lekker, heb nogsteeds verhoging/koorts.. En ondertussen ook maagpijn door de AB, dus maagbeschermers erbij. Het moet nu wel echt snel beter worden, onhandig weer met het weekend, maargoed kan gewoon de HAP bellen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 06:05

Hebben ze geen nieuwe kweek gemaakt met een antibiogram (bepaling waarbij gekeken wordt voor welke AB de bacterie gevoelig is?)

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 08:37

Volgens mij wel. Het is wel op kweek gezet iig en daarna kreeg ik Trimetroprim (Als ik het goed schrijf). Daarna op de huisartsenpost vroeg de arts welke ik gehad had en heeft ie degene voorgeschreven die ik nu heb.

Maar voor m'n gevoel doet het allemaal niks. Snap er niks van -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:00

Als het niks doet moet je ze bellen.. het duurt nu al zo lang! Je bent al maanden verder en t wordt alleen maar erger ipv beter. Zou toch eens met de vuist op tafel slaan.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:25

J1995 schreef:
Heb iig weer antibiotica, ciprofloxacine, 2x per dag 500mg voor een week.. En moet me over 2 dagen duidelijk beter voelen, anders weer contact opnemen, want kans op nierbekkenontsteking was zo wel heel groot zei de huisarts.

Dit schreef je afgelopen dinsdag. Dus als je je nog niet echt beter voelt zou ik zeker weer bellen. Sterkte!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 00:09

Ik had na 2 dagen het ziekenhuis weer gebeld en die zeiden dat ik het nog wel even kon aankijken, tenzij ik hogere koorts kreeg of zieker werd. Heb er nu al zo lang last van dat 2 dagen een beetje optimistisch was van de huisarts.

Maar vanavond voelde ik opeens veel slechter, echt flink beroerd en buikpijn. Thuiszorg was er toen, dus zei dat ik me heel slecht voelde en er aan dacht de HAP te bellen. Dat vond zij ook verstandig, heeft zelfs voor me gebeld, maar waren beller nummer 6.. Dus later zelf nog gebeld.

Maar net terug van de HAP.. Heb gewoon nogsteeds een uwi. Nu stoppen met ciprofloxacine en weer trimethoprim.. Huisarts vond het eigenlijk niet goed om steeds te wisselen van AB, maarja het doet blijkbaar niks. Dus nu 5 dagen trimethoprim ipv 3 dagen. Woensdag weer urine laten controleren.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 02:45

Dat je steeds blaasontsteking hebt is natuurlijk niet raar, er gaat meerdere malen per dag een lichaamsvreemd voorwerp in de blaas.
Goed in de gaten houden hoor, pas goed op jezelf want iemand anders doet het niet

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 05:57

Pfoe, dit topic loopt alweer ruim 3 maanden en nog steeds geen vooruitgang.
Ik hoop echt voor je dat het ooit weer gaat lukken. Wat zeggen de artsen over de kansen dat je weer zelfstandig zult kunnen plassen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:05

Ach ts, ik vind het zo sneu voor je allemaal :(:) Hopelijk gaat deze AB wel snel aanslaan!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:49

Voor zover ik zie, geen ervaring mee, is blaasontsteking bij een katheter eerder normal dan abnormaal, maar dat verloopt dan zonder koorts.

Dus zeker weer aan de bel trekken. Deze antibtiotica doet niets voor je met 3 dagen dus ik vraag me af waarom de arts denkt dat 5 dagen verschil gaat geven.. is er weer een kweek gedaan? Handig om te weten welke bacterie je hogere urinewegen infecteerde. En of het resistent is.

Heel veel beterschap.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:57

Ik vind het echt bizar dat er niet met SPOED onderzoek wordt gedaan naar de oorzaak van dit alles.
Ze starten een 'behandeling' zonder duidelijke diagnose. Dan doe je maar wat eigenlijk.

Als ik jou was zou ik hier helemaal klaar mee zijn! Waarom is er geen echo gemaakt, waarom duurt dat blaasonderzoek nog tot november?! Waarom is er uit nood geen kijkoperatie gedaan?! Waarom doet niemand iets? Hartstikke leuk dat jij het aantal ml urine bij moet houden en dat je blij bent als het aanzienlijk minder is, maar de oorzaak is nogsteeds niet bekend.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:18

RoyceMack schreef:
Ik vind het echt bizar dat er niet met SPOED onderzoek wordt gedaan naar de oorzaak van dit alles.
Ze starten een 'behandeling' zonder duidelijke diagnose. Dan doe je maar wat eigenlijk.

Als ik jou was zou ik hier helemaal klaar mee zijn! Waarom is er geen echo gemaakt, waarom duurt dat blaasonderzoek nog tot november?! Waarom is er uit nood geen kijkoperatie gedaan?! Waarom doet niemand iets? Hartstikke leuk dat jij het aantal ml urine bij moet houden en dat je blij bent als het aanzienlijk minder is, maar de oorzaak is nogsteeds niet bekend.

Dit dus, ik lees al een tijdje mee en vind het heel erg voor je maar man wat duurt dit lang zeg!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:22

RoyceMack schreef:

Inderdaad dit dus!
Die uroloog is hartstikke aardig en begripvol, maar het lijkt erop dat ze je al vergeten is voordat je de kamer uit bent.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:26

Ik volg dit topic ook al vanaf het begin met grote verbazing. Ik vind het ongelooflijk dat er helemaal niets gedaan wordt en zo'n jonge meid zonder enige vorm van onderzoek met dit probleem al maanden opgescheept zit. Ik zou in dat ziekenhuis gaan zitten en niet eerder weggaan dan wanneer ze tot de bodem alles uitgezocht hebben wat er mis is. Dit gaat van kwaad tot erger. Straks heb je nog een nierbekken ontsteking erbij ook. Nu ben ik er niet bij als jij bij de arts bent, misschien doe je het voorkomen dat je het allemaal niet zo erg vind? Anders kan ik niet begrijpen dat er tot nu toe totaal niets is gedaan. Ik weet wel dat in ons ziekenhuis je op deze manier echt niet weggestuurd wordt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:43

Wordt jouw blaas nooit gespoeld dan? Wij hadden een cliënt met een katheter die moesten we 2 keer per week spoelen. En hij had een onderhoudskuur nitrofurantoine. Ook niet ideaal. Maar nooit een ontsteking.

Hoop echt dat het snel verbeterd het duurt nou al zo lang.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:10

Er worden hier wel wat dingen door elkaar gehaald tussen een verblijfscatheter en intermitterend catheriseren.
Ik zou maandag even bellen met de continentie verpleegkundige om het het gewijzigde antibiotica beleid door te geven. Dan kun je misschien daar ook de kweek inleveren. Dat kan handig zijn voor het vervolgbeleid.
Beterschap.