Mooie jas Dani! Wel fijn die korting, scheelt toch!
Mn draagvest is binnen, straks maar eens passen. Allebei de kids liggen op bed en ik heb net de paarden klaar en ga nu met een bakkie thee op de bank zitten
Ja, die vind ik idd ook leuk, die jij hebt. Maar die kobalt blauwe vind ik ook wel gaaf. Ik had het liefst de petrol gehad, maar dat wordt lastig ben ik bang. En de paarse (paarsfan hier) zijn er helaas ook niet meer in mijn maat. Ik zal mijn rolmaat er eens bij zoeken en mezelf meten. Hoewel ik niet meer helemaal representatief ben Gaat deze bij voor dragen wel helemaal dicht tot boven voor jezelf?
Karin, dat Draagvest wat jij hebt, dat heb ik ook. Vond ik in het najaar heel fijn, maar voor de winter echt te koud.
Ik wil nog een consult rugdragen doen, maar de draagster bij wie ik dat zou doen heeft net zelf een miskraam gehad en is even uit de lucht. Hoewel ik ook denk dat E dragen binnenkort toch ook wel te zwaar zal zijn. We hebben een manduca drager naast de doek, dus mijn man draagt haar nu, die vindt dat ook leuk. Met de doek ook wel, maar hij kan zelf niet knopen, die zak vindt hij makkelijker. Misschien voor hem ook eens een mooie vest of zo zoeken.
Britt
Geplaatst: 22-11-18 18:59
Er zit een nekstuk bij dat je in kunt ritsen, voor buikdragen, maar die vind ik ook niet echt ideaal. Hij werkt wel, maar ik vind een colsjaal oid toch fijner (zachter vooral). Voor alleen jezelf of rugdragen ritst hij helemaal tot boven idd.
Rugdragen is wel echt ideaal vind ik, veel lichter ook als je de juiste knopen hebt gevonden. Ik zou bij het consult vooral focussen op op je rug krijgen en dan gelijk de Double Hammock. De ruck krijg je daarna vanzelf onder de knie want die is veel makkelijker, maar de DH draagt veel lichter. Overigens klimt B zelf op Mn rug, dat zal E ook wel kunnen, scheelt weer een hoop gedoe
Dank voor de tips. Ik zal het meenemen als ik bij haar ga proberen. Welke lengte doek heb ik daarvoor nodig? Want ik begreep dat de Ruck makkelijker is met een kortere doek? Geldt dat voor die andere ook?
Ruck is iets makkelijker met een base-2, dan heb je kortere staarten. DH is makkelijker met base of base+1 voor sommigen, maar kan net zo goed met een -2, dan knoop je alleen anders af Ik vind de blend meer verschil maken dan de lengte. Zo heb ik een paar doekjes met dusdanig veel grip dat dubbellaags echt niet te doen was, toen ik net begon met DH; al vind ik te glad ook maar lastig (maar daar houd ik sowieso al niet zo van).
Misschien moet ik toch eens naar Helmond reizen voor een lesje, want nu praat je nog soort van Chinees voor mij . Base is de doek die je standaard gebruikt? Ik heb een 6, maar die is eigenlijk vrij lang voor mij. Kan ik wel voor afknopen en dat is in huis wel fijn. Mijn man kan die doek ook fijn gebruiken, vandaar toch voor die maat gekozen. Mijn doek is een bamboe/katoen blend. Ik vind hem niet glad, maar hij is ook zeker niet zo stug als de jeans van bykay en hij was meteen lekker zacht. Doek was liefde op het eerste gezicht, een aquakleurige met olifantjes . Kleintje zal sowieso daar in gaan. Alleen voor E dus ff kijken of er een doekje bij komt. In de draagzak kan ik haar niet goed meer hebben, die banden zijn niet geschikt voor mij. In de doek gaat dat veel makkelijker.
Basesize is de maar doek waarmee je een FWCC achter af kunt knopen en dan normale staarten overhoudt. Voor de meeste mensen is dat een maat zes, ben je wat slanker is het een vijf en ben je wat steviger een zeven. Als jij met gemak met een zes voor kunt afknopen dan zal jouw base eerder een vijf dan een zes zijn.
Los van wat lichter draagt,vind ik beeb op de buik toch veredel gezelliger,vind rugdragen behoorlijk afstandelijk en mis dan enorm het dichte contact(oogcontact,aaien,...) Dus hier eigenlijk zo goed als altijd buikdragen.
EedihcrO
Geplaatst: 23-11-18 11:06
Wat zijn normale staarten? Het is niet zo, dat als ik voor afknoop, er nog staarten over zijn, maar ik hoef er ook geen moeite voor te doen zeg maar.
Tengeltje, ik vind voor knopen ook heel gezellig, maar dan vindt E het niet zo leuk. Op de rug kan ze meer zien misschien? Dat hoop ik dan maar. En anders met baby 2 toch nog meer gaan dragen en hopen dat die het wel heel lang heel gezellig vindt op mijn buik.
Dit is mijn doekje, een yaro In ons vooruitstrevende dorp kreeg ik de vraag of er een echte baby in zat. Of ze zeiden het tegen mijn ouders, die gezellig met hun dochter met pop aan het wandelen waren
Aranel
Geplaatst: 23-11-18 11:56
Noh wat zijn dat voor rare mensen dan EedihcrO Ik krijg eigenlijk alleen maar leuke reacties gelukkig als ik met mijn dochter in de draagdoek naar buiten ga.
Normale staarten is dat je zonder moeite (niet in de uiterste puntjes) kunt afknopen en dat de staarten niet tot je knieholtes komen. Daartussen is het ‘normaal’.
Ondanks een maat kleiner vindt ik hem toch nog wel erg ruim en toch ook wel heel dun. Ik ga hem denk ik terugsturen en die van Aranel bestellen.
Aranel
Geplaatst: 23-11-18 20:17
Het vest wat ik heb is inderdaad wel dikker zo te zien! Ik had mijn vandaag aan met longsleeve eronder en mijn eigen jas er los overheen en dat ging prima, was warm genoeg
Net ook al even voorzichtig met ml gepraat dat als ik wil gaan rug dragen, er toch echt een nieuwe doek bij moet komen . Vast in de week leggen, dan komt het straks minder hard aan