2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:46

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:57

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:02

Ohh die afstreep lijst ziet er top uit!

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:11

Oeh! Doe afstreeplijst vind ik ook wel wat!
Haal ik de recepten uit Sonja Bakker boek en dan lekker afstrepen om het visueler te maken, ideaal!

Morgen nog een paar laatste oliebollen en dan is het gebeurd met de snoeperij. Al het lekkers wat er 1 januari nog in huis is,breng ik naar de voedselbank.

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:16

Ik wil me ook graag melden om een poging te wagen :wave: . De afgelopen jaren een jojo maar uiteindelijk steeds meer kilo's erbij helaas :/. Dit jaar ook een lastig jaar gehad waardoor alles versneld erbij is gekomen. Ik heb het een tijd voor elkaar gekregen om af te vallen door gezonder te eten en wat thuissporten te doen om m'n benen strakker te krijgen, dat wil ik nu weer proberen. Ook ben ik in de lente begonnen met hardlopen en wil ik dit graag weer voor elkaar krijgen een paar keer per week. Verder ben ik niet zozeer van plan te diëten, gewoon minder eten, minder snoepen, gezondere tussendoortjes en meer bewegen. Oja, en meer water drinken, dat vergeet ik altijd :'). Het zou top zijn als ik zo'n 10 kilo kwijt zou kunnen raken, maar ik begin met 5 als doel O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:17

Eulogy schreef:
Eens met Imandra; het is natuurlijk logisch dat het ongezond is om langdurig minder te eten dan je lichaam nodig heeft om te overleven...
Het is ook nergens voor nodig want de meeste mensen zullen al afvallen met 2000 calorieën per dag en dan kun je makkelijk omlaag gaan als dat nodig is als je niet meer afvalt. Als je weinig eet zul je veel meer spierweefsel verliezen dan nodig is en als je vervolgens op een plateau zit en niet meer afvalt kun je lastig NOG minder gaan eten. Snap dus niet waarom je het zou doen of waarom je het zou aanmoedigen :n

Meeste mensen vallen af met 2000 kcal? 2000 kcal is voor mij echt bulken, kom op :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:18

Ik val heel snel af met 2000 kcal. Kilo p week, en nee niet alleen eerste week. Dus ja dat kan? :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:19

jaimy10 schreef:
Ik val heel snel af met 2000 kcal. Kilo p week, en nee niet alleen eerste week. Dus ja dat kan? :j

Jij sport er ook extreem bij denk ik dan....staat me bij dat je bodybuild.

Mensen die niks doen vallen echt niet razendsnel af met 2000. Ik kom van 2000 kcal aan met beweging.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 30-12-17 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:20

Oh wauw, het is nog te vinden! Ja, ik heb dus ook een lijstjes tic, dus dit is zo fijn.. ik zie alleen wel dat er een groepenlijst bij is, en ik herinner me dat je niet van elke groep zoveel vakjes kon afstrepen. Maar in de pdf worden de groepen niet aangegeven.
Correctie, 6 rijen, 6 groepen, het zal wel per rij gaan! Ik ga alles uitprinten en weer streep je slanken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:23

Sommige mensen zullen best afvallen met 2000 kcal, maar dan moet je best groot en/of zwaar of juist veel sporten en spieren hebben.

2000 kcal vind ik voor een vrouw echt veel!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:23

Ik doe aan bodybuilding. Dus ik ben niet te vergelijken inderdaad, heb je gelijk in.. maar we hebben een eigen gym en ben PT. Dus zie veel mensen en deze begeleid ik ook qua voeding wij beginnen altijd hoog ik heb vrouwen die 1x o week trainen 2000 kcal eten en afvallen. Dus kan wel dat bedoel ik meer! :))

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:24

Ik meld me ook graag aan in dit topic. Ik snoep/snaai echt veel te veel. Alles is zo lekker en overal kan ik wat snaaien, thuis waar mijn vriend van alles koopt en op mijn werk ligt ook altijd koek, chocola en snoep. En ik kan er zo moeilijk afblijven.
Ik zeg al zooo'n lange tijd dat ik gewoon wat wil afvallen, iets strakker wil worden. Maar ik heb echt een hekel aan sporten... (begin dit jaar geprobeerd voor ongeveer 3 maanden.) Is echt niks voor mij. Ik ga er met tegenzin heen, vind het helemaal niet leuk om daar te zijn en als ik thuis ben na het sporten voel ik me nog steeds niet fijn.
Hebben jullie tips om van al het lekkers af te blijven?
Ik ga nu even lekker bijlezen hier in dit topic!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:24

Maar elk lichaam is anders dus hoe mooi is t als ieder voor zich de juiste manier vind? :D

Soms word k zelf ook gek hoor dan denk ik "dit moet werken" en werkt dan juist niet en of andersom. Blijft altijd puzzelen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:30

Ik geniet van laatste zakje muntdrop , ook iets wat ik niet meer haal volgend jaar . Kaan gerust paar zakjes per week weg momenteel , zo lekker hard en taai en krijg er gespierde kaken van :j :') (sarcastisch bedoeld haha)

MerleSimone is zo makkelijk gezegd :o , zwemmen is echt zwaar klote -O- . Maar vind het enorm lekker , de vrijheid van lekker dobberen . ik denk nog even na over dit onderwerp

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:32

Renske_W schreef:
Veriye schreef:
Ik doe ook mee. Ik ga in juni trouwen dus wil graag nog de laatste 5 kilotjes kwijt. ~~}>

Wat een mooie motivatie!
Succes!

Bedankt :) is ook zeker een goede motivatie. Ben in de Loop van dit jaar al 10 Kilo kwijtgeraakt, alleen met minder snoep en eer beweging. Hoop de laatste ook zo nog kwijt te raken.

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:35

EdkingEnzo schreef:
Ik meld me ook graag aan in dit topic. Ik snoep/snaai echt veel te veel. Alles is zo lekker en overal kan ik wat snaaien, thuis waar mijn vriend van alles koopt en op mijn werk ligt ook altijd koek, chocola en snoep. En ik kan er zo moeilijk afblijven.
Ik zeg al zooo'n lange tijd dat ik gewoon wat wil afvallen, iets strakker wil worden. Maar ik heb echt een hekel aan sporten... (begin dit jaar geprobeerd voor ongeveer 3 maanden.) Is echt niks voor mij. Ik ga er met tegenzin heen, vind het helemaal niet leuk om daar te zijn en als ik thuis ben na het sporten voel ik me nog steeds niet fijn.

Voor mij helpt het erg om het niet in mijn zicht te hebben. Als ik een zak chips naast mij leg dan eet ik veel meer dan wanneer ik naar de voorraadkast loop en een bakje vul met chips.

Wellicht kan je met je vriend overleggen of hij niet minder/geen chips e.d. kan halen en dat als hij het al haalt, dat hij dan uitdeelzakjes koopt. Dan kan je gewoon één portie pakken en is de 'schade' beperkt.

Fruit leg ik overigens wel in het zicht om mijzelf er aan te herinneren dat ik het heb :)

Je hebt maar een beperkte hoeveelheid wilskracht op een dag, dus let er op wanneer je het gebruikt en wees er zuinig op :)

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:45

Ik ga ook weer beginnen. Een paar maanden terug 8 kilo afgevallen met Sonja. Ik wil 10 á 15 kilo eraf

Over 3 maanden gaat mijn broer trouwen een mooi aanleiding om te gaan beginnen weer. Ouders doen ook mee.
Ga ook weer elke dag lekker lopen. Beetje spotprenten thuis zoals buikoefenigen doen.
Werk ook in een kleding winkel en zie best leuke kleren voorbij komen.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:47

Rebecca als je toch zwemmen overweegt zou ik je de tip geven om 's ochtends te gaan. Toen ik nog zwom(zwem nu niet wegens extreme vermoeidheid) was het dan veel rustiger en veel oudere mensen. Ik heb altijd het idee dat oudere mensen je minder 'beoordelen' ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:27

Anthea schreef:
Sommige mensen zullen best afvallen met 2000 kcal, maar dan moet je best groot en/of zwaar of juist veel sporten en spieren hebben.

2000 kcal vind ik voor een vrouw echt veel!

Een gemiddelde vrouw die hier en daar wat beweegt op een dag heeft 2000kcal nodig.
Ik val ook af met 2000kcal, maar sport ook 4 à 5 keer per week (krachttraining en hardlopen). Niet snel, ik doe zo'n zes weken over 2 kilo dan ongeveer.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:29

Een dieet hou ik vaak niet vol.
Ik let gewoon op wat ik eet en maak mijn eigen gezonde dagmenu.
Zo kan ik mijn eigen 6 eetmomenten indelen en weet ik precies hoeveel calorieen in binnenkrijg.
Alleen sporten wordt lastig kwa tijd

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:32

Afvallen blijft erg lastig, zeker voor mij. Alternatieve artsen hebben mij verteld dat mijn schildklier te traag is (door stress) maar de normale arts ziet niks, zit wel tegen de ondergrens maar geen probleem. Merk wel dat ik beduidend minder eet dan de rest en toch blijf ik zwaarder. Erg frustrerend dat ik heel langzaam afval.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:02

Ik val ook langzaam af als ik normaal eet, door jaren op maaltijdvervangers te hebben geleefd.
Ik ben blij dat ik nu af kan vallen met 1200 / 1300 cal. Met meer blijf ik hetzelfde of kom ik zelfs aan.
2000 cal is voor mij niet te doen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:08

Senas schreef:
EdkingEnzo schreef:

Voor mij helpt het erg om het niet in mijn zicht te hebben. Als ik een zak chips naast mij leg dan eet ik veel meer dan wanneer ik naar de voorraadkast loop en een bakje vul met chips.

Wellicht kan je met je vriend overleggen of hij niet minder/geen chips e.d. kan halen en dat als hij het al haalt, dat hij dan uitdeelzakjes koopt. Dan kan je gewoon één portie pakken en is de 'schade' beperkt.

Fruit leg ik overigens wel in het zicht om mijzelf er aan te herinneren dat ik het heb :)

Je hebt maar een beperkte hoeveelheid wilskracht op een dag, dus let er op wanneer je het gebruikt en wees er zuinig op :)

Bedankt voor de tip! Ik kan me tegenwoordig gelukkig goed inhouden als we boodschappen gaan doen. Maar toevallig is hij van de week alleen gegaan, ik had nog gezegd, voor mij hoef je geen chips te kopen. Komt hij thuis met allemaal koekjes, cakejes en chocolade.. _O- |(
Fruit moet ik ook echt meer eten. Ik vind heel veel fruit niet zo lekker, koop het dan niet zo snel omdat het dan blijft liggen. Dat vind ik zonde.
En op mn werk ook alles laten liggen haha. Pff gaat echt lastig worden. Ik heb jullie hulp nodig om iedere dag even te zeggen dat ik niks mag pakken := _O-

Ik moet nog wel even gezonde tussendoortjes/snacks vinden voor bij de koffie op mijn werk ipv al die koeken en taart.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:10

Ik meld me ook! Vanaf pagina 1 gelezen & ik ben meer een lezer dan een schrijver, maar ik wil graag naar ongeveer 70 kg aankomend jaar. Op dit moment weeg ik 91 kg bij 1,71m.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:15

@Imanda, jouw reactie kwam op mij over alsof je de wijsheid in pacht hebt. "Op het hart drukken" , dwingender kan bijna niet. En nee, wat je daar zo stellig beweerde is ook nog eens niet zo. En daar ben ik zelf het voorbeeld van. Dus vandaar mijn reactie.
Maar dit is dus precies de reden dat ik hier alweer afhaak.
Ik had gehoopt dat dit een topic vol motivatie zou worden ipv betweterige reacties.
Succes allemaal :evaw: