lovelys schreef:Dreamy wat fijn om onder de 80 te zitten (ik zit er net boven en wil graag naar de 70 toe)
FatCat, dit heb ik de afgelopen 5 jaar geprobeerd en ik kom nog steeds niet van mijn eetbuien af. Als ik ze inplan dan geeft mij dat toch een rot gevoel en kan ik niet ophouden met nadenken over teveel calorieën.
In mijn ervaring voel ik het aankomen, ga ik plannen en voel mij daarna erg rot. Ik heb voor mijzelf besloten dat ik dus alles mag hebben (geen restricties op eet en drink gebied) alleen dus niet meer mag losgaan in mijn eentje. Ik moet zeggen dit geeft innerlijke rust dat ik weet dat ik nooit meer kan bingen in mijn eentje, maar dat ik alle lekkere dingen wel gewoon mag hebben, wanneer de gelegenheid er is.
Als het je innerlijk rust geeft - dan blijven doen wat je nu doet

Mij gaf het rust dat ik af en toe mocht bingen, en dat ik er van mocht genieten!
Geef eens een voorbeeld van een vreetbui als ik vragen mag? Hoeveel eet je dan? Voel je je fysiek ziek of gewoon rot dat je alles hebt opgegeten? Op wat binge je?
Bij mij ging het pas lanzaam beter ook na een 5 tal jaar. Nu 7 jaar later kan ik al een beetje normaler eten, maar echt een gezonde relatie met eten zal ik nooit hebben....Ik wil nu graag afvallen, maar ben zo bang dat ik terug ga hervallen.