3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:03

lovelys schreef:
Dreamy wat fijn om onder de 80 te zitten (ik zit er net boven en wil graag naar de 70 toe)

FatCat, dit heb ik de afgelopen 5 jaar geprobeerd en ik kom nog steeds niet van mijn eetbuien af. Als ik ze inplan dan geeft mij dat toch een rot gevoel en kan ik niet ophouden met nadenken over teveel calorieën.

In mijn ervaring voel ik het aankomen, ga ik plannen en voel mij daarna erg rot. Ik heb voor mijzelf besloten dat ik dus alles mag hebben (geen restricties op eet en drink gebied) alleen dus niet meer mag losgaan in mijn eentje. Ik moet zeggen dit geeft innerlijke rust dat ik weet dat ik nooit meer kan bingen in mijn eentje, maar dat ik alle lekkere dingen wel gewoon mag hebben, wanneer de gelegenheid er is.

Als het je innerlijk rust geeft - dan blijven doen wat je nu doet +:)+

Mij gaf het rust dat ik af en toe mocht bingen, en dat ik er van mocht genieten!

Geef eens een voorbeeld van een vreetbui als ik vragen mag? Hoeveel eet je dan? Voel je je fysiek ziek of gewoon rot dat je alles hebt opgegeten? Op wat binge je?

Bij mij ging het pas lanzaam beter ook na een 5 tal jaar. Nu 7 jaar later kan ik al een beetje normaler eten, maar echt een gezonde relatie met eten zal ik nooit hebben....Ik wil nu graag afvallen, maar ben zo bang dat ik terug ga hervallen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:08

Imandra: ik eet dan graag koekjes, vaak koekjes die ik ook bij anderen eet (bijv suikerwafels of simpele mariakoekjes). Het gaat er bij mij om dat ik teveel neem. Niet 1 of 2 koekjes, maar 1 pak en dat in het geheim. Ik kan best af en toe een koekje eten en dus dat het netjes in mijn hoeveelheden past. Alleen het bingen past nooit erin. Als ik in mijn eentje plan houdt ik geen maat. Alleen met een pak koekjes betekent dat het opgaat.

Het gaat niet zozeer erom dat ik het niet eet, maar dat ik het stiekem doe en dan dus geen maat kan houden. Qua calorien zit ik prima op een dag, maar dan komt de gedachte dat ik zin heb om te bingen en ga ik plannen. (bijv ik weet dat mijn vriend op zaterdagmiddag weg is). Dan ga ik zaterdagmiddag naar de winkel ga eten uitzoeken en het in mijn eentje op eten. Dit heeft niets te maken met mijzelf verwennen, want ik kan bijvoorbeeld dan die avond samen op de bank ook een paar handjes chips eten (en dat wist ik dan ook van te voren, want gepland). Dat handje chips is eigenlijk dan mijn treatday reward.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:11

Ik vind het lastig om op iedereen te reageren aangezien mijn laptop momenteel bij de reparateur is en bokken op mijn mobiel gaat niet zo fijn. Maar ik lees wel mee. Ben braaf alles aan het bijhouden in MFP alleen ik vraag mij wel af hoeveel jullie boven het BMR gaan zitten (procentueel gezien bijv. sorry wetenschappelijk opgeleid :+ ) want dat vind ik lastig om in te schatten. Ik moet namelijk volgens de BMR ergens tussen de 1775 en 2146/2440 zitten, maar dat is wel een ruim gebied :+

Ik haal dagelijks de 10000 stappen, werk niet op een kantoorbaan dus sta regelmatig op/loop rondjes. Rij 3 a 4 keer per week 2 paarden, heb ze aan huis staan dus doe dagelijks uitmesten, hooi bijvullen dat soort zaken. Daarnaast probeer ik 1 a 2 keer per week te floatfitten. Op zich ben ik wel actief maar ook niet super actief.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:13

Fatcat. de laatste jaren is het vooral 1 pak koekjes, vroeger was het veel meer: 2 pakjes koekjes, snoep en chips ( dat afwisselend eten in een paar uur tijd).

Ik ben vooral dan vies van mijzelf en heb ik een vol gevoel. Gelukkig niet meer zoals vroeger dat ik ook echt ziek was van de hoeveelheid (en daarna het weer eruit te gooien)

Ik snap dat je bang bent om terug te vallen. Wat je zou kunnen doen is een ondergrens kunnen aangeven. Bijv dat je nooit onder 1500 kcl mag zitten.

CaptainJS

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:27

Mijn lijstje voor vandaag
O:2 boterhamen met anijshagel en boter
T:1 koekje
M:toetje met smarties en bros
T:corneto
A:friet+frikandel
T:popcorn+bios

Beetje heel ongezond

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:34

lovelys schreef:
Fatcat. de laatste jaren is het vooral 1 pak koekjes, vroeger was het veel meer: 2 pakjes koekjes, snoep en chips ( dat afwisselend eten in een paar uur tijd).

Ik ben vooral dan vies van mijzelf en heb ik een vol gevoel. Gelukkig niet meer zoals vroeger dat ik ook echt ziek was van de hoeveelheid (en daarna het weer eruit te gooien)

Kijk eens - dan gaat het toch beter :) kleine stapjes. Ik kon echt eten tot ik er zo ziek van werd, dat ik de dag erop moest vrijnemen. Kreeg hartkloppingen van de suiker!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:57

Yay! Vandaag friday treatday! Het is weer zover deze maand -:(- en vanavond girlsnight, laten we het er op houden dat er snacks genoeg zullen zijn :D
O: tosti pesto-kaas, rijstwafel pindakaas
T1: appel, wat druiven, wat komkommer
L: bakje pasta-pesto
T2: 1 chocolade digestive koekje, crackerpakje met heksnkaas
A: frittata spinazie
T3: alles wat ik zo ga inslaan... nog geen idee wat en ik wil vanavond even niet aan calorieën denken. Ik weet wel zeker dat het boven mijn bmr zal komen :Y) Ik heb tot het avondeten ingevuld en zit op 1520 kcal

B: 4500 stappen, 60 minuten fietsen, yoga

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:21

Yentaah geniet er van. Elke hap moet een geniet moment zijn :P

FatCat: tja en toch in die tijd was ik er mij minder bewust van. Ik vond het normaal om zo af en toe te eten. Het is echt inderdaad met de jaren minder geworden qua hoeveelheden. Komt denk ik ook dat ik in die tijd heel veel sportte en dus ook echt kon losgaan (ik sportte gemiddeld elke dag een uur).

Het is wel grappig om te lezen dat ik het direct voor mijzelf graag weer inzetten als treatday, In het boek hebben ze het over the Pig die alles aangrijpt om opnieuw te gaan bingen en dat je een foodplan moet maken die ervoor zorgt dat alle regels helder zijn. Dus bijv voor mij is de regel dat ik nooit meer mag bingen. Dat ik lekkers mag op bepaalde momenten: op het moment dat het mij wordt aangeboden, door dierbaren (zoals familie en vrienden). Ik mag ALtijd groente, fruit en gezonde noten pakken. Dus als iedereen mee zou kijken is iedereen het er mee eens.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:15

Vandaag:

O Griekse yoghurt
T appel
L energiereep
T gebakken banaan
T appel
A sajoerboontjes, ajam paniki en rijst

1882 kcal. En vanavond alleen maar thee.

M'n BMR is 1514. Maar dat lijkt me wat weinig met mijn werk en sporten.. of heeft iedereen zo een laag bmr?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:32

Paulina schreef:
Vandaag:

O Griekse yoghurt
T appel
L energiereep
T gebakken banaan
T appel
A sajoerboontjes, ajam paniki en rijst

1882 kcal. En vanavond alleen maar thee.

M'n BMR is 1514. Maar dat lijkt me wat weinig met mijn werk en sporten.. of heeft iedereen zo een laag bmr?

Je BMR is het aantal kcal wat je verbruikt zonder je tenen te wiebelen en zonder je ogen te knipperen. Sporten en beweging hebben er niks mee te maken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:34

Lovelys, knap dat je erkent hebt dat je een probleem hebt en weet waar het zit! Bewustzijn is al de helft. Dan kan je nu naar oplossingen kijken. Heb het idee dat je daar goed mee bezig bent.

Ik vandaag beetje raar dagje. Had geen brood mee naar werk, wilde wat in stad halen. Maar in mijn pauze stort regende het. Gelukkig was er soep op het werk. Dus op fruit, soep en eierkoeken geleefd overdag :')

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:51

Mama3 schreef:
Laura82 schreef:
Die van mij klopt iig voor geen meter, die geeft van alles aan tussen de 20% en 50% :+

Op de sportschool hebben ze zo'n ding dat je met je handen moet vasthouden. Vast ook niet heel betrouwbaar, maar die is wel redelijk stabiel in wat ie aangeeft iig. Laat t meten omdat t bij mn pakket hoort, en vind t dan wel grappig om te zien wat eruit komt.

Ja, zo eentje hebben wij inderdaad ook. Ik hoorde dat wanneer je veel warer hebt gedronken, het apparaat het als vet ziet.
Ik weet niet of het klopt, maar dat ga ik deze maand uittesten. Ik heb een meting op maandagavond, maar laat me ook op vrijdagochtend meten bij binnenkomst (dan alleen koffie en kwark op).

Gisteravond toch geen avocado toetje genomen. Een vriendin vroeg me mee wandelen in het park, rondje (8km) park is het niet geworden, volgens mij nog geen eens een kwart maar wel met een chocokoekje en cappuccino tussendoor.

Mijn lijstje van vandaag;
O; 160 griekse yoghurt met kaneel
T; (na het sporten) Een gevulde omelet a'la D.Schippers met een sjalot, cherry tomaten en spinazie (de rest had ik niet in huis)
L; avocado kaas tosti
T; 2 rijstwafels met pindakaas 100% of de havermout choco koekjes die ik heb gepland om nog te bakken
A; 300 gr snijbonen, 80 gr krieltjes en tartaar met curry
T; appel en ananas

Ofzoiets, mijn tussengerechten zijn nog niet zeker, straks in ieder geval ananas, nu ik het typ krijg ik er trek in;)

Het is 1 dikke rijstwafel met pindakaas geworden, geen appel, maar wel 150gr ananas en 75 gr griekse yoghurt. Ik ging mijn dochter bij een vriendinnetje ophalen. Een mini kitkat genomen en een wijntje afgeslagen. In plaats daarvan een rivella groene thee in een wijnglas, voor het idee..

Mijn BMR is overigens 1334

Koolhydr 155 gr (39%), vet 69 gr (39%) en eiwit 84 gr (22%)

Morgen de hele dag op pad (dochter heeft een wedstrijd, 175 km verderop) heb wat gezonde dingen gekocht om mee te nemen zodat ik niet tegen de lunch in de kantine van de sporthal beland ;)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:47

Leuk allemaal nieuwe mensen in het topic :j Ik lees vooral mee qua tips over voeding etc, vind het erg fijn!

Heeft iemand van jullie trouwens wel eens een workout op Youtube gedaan met Millionaire Hoy? Ik heb net mijn 9e achter de rug. Wilde eigenlijk overslaan maarja er staat ook een taart in de oven :')

Nog even snel mijn lijstje:
O: aardbeienkwark met yoghurt
T: appel
L: 2 crackers, 1 met smeerkaas en tomaat, 1 met avocado
T: Snacktomaatjes, plakje worst
A: Restje vegetarische chilli met griekse yoghurt omdat de creme fraice op was
T: banaan en wat hapjes deeg voor de worteltjestaart.

B: grondwerk met verzorgpaard (moet nog leren meer stil te staan ipv erachteraan te rennen) en de HIIT workout
Morgen wordt weer een slechtere dag := taart en bbq

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 00:37

Oepsie. We hadden bezoek en ze hadden crackers en kaasjes enzo meegenomen.
Dus m'n lijstje is niet zo geweldig vandaag haha.

O:/
L: 2 sneeën tijgerbrood + kaas + kipfilet + tomaat + curry, 1 snee tijgerbrood + kaas + kipfilet + tomaat + pesto
A: Spaghetti bolognese met (magere) saus (130kcal voor 150 gram :'D. Maar heb niet afgewogen dus weet het aantal kcal niet)
T: Stokbrood met brie / boursin, joppie chips :+

Morgen m'n treatday maar wat gezonder doen dan.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:54

lovelys schreef:
Imandra: ik eet dan graag koekjes, vaak koekjes die ik ook bij anderen eet (bijv suikerwafels of simpele mariakoekjes). Het gaat er bij mij om dat ik teveel neem. Niet 1 of 2 koekjes, maar 1 pak en dat in het geheim. Ik kan best af en toe een koekje eten en dus dat het netjes in mijn hoeveelheden past. Alleen het bingen past nooit erin. Als ik in mijn eentje plan houdt ik geen maat. Alleen met een pak koekjes betekent dat het opgaat.

Het gaat niet zozeer erom dat ik het niet eet, maar dat ik het stiekem doe en dan dus geen maat kan houden. Qua calorien zit ik prima op een dag, maar dan komt de gedachte dat ik zin heb om te bingen en ga ik plannen. (bijv ik weet dat mijn vriend op zaterdagmiddag weg is). Dan ga ik zaterdagmiddag naar de winkel ga eten uitzoeken en het in mijn eentje op eten. Dit heeft niets te maken met mijzelf verwennen, want ik kan bijvoorbeeld dan die avond samen op de bank ook een paar handjes chips eten (en dat wist ik dan ook van te voren, want gepland). Dat handje chips is eigenlijk dan mijn treatday reward.

Maar als je dan bijvoorbeeld weet dat je vriend weg is, is het dan niet een idee om zelf ook iets met iemand af te spreken? Zodat je jezelf geen kans kan geven om naar de supermarkt te gaan :) Desnoods op bezoek bij vader/moeder/opa/oma? Of jezelf lekker bezig houden, bijvoorbeeld het hele huis poetsen ofzo :Y)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 05:42

Lastig lovelys! Is toch echt een knop die om moet, want als je het gaat onderdrukken dan wordt het misschien alleen maar erger.

Mijn schema voor vandaag
O: 2 rijstwafels (droog)
T: 1 muffin (appel, zelf gemaakt & zonde om weg te gooien, dus dan maar compenseren de rest vd dag)
L: 1 rijstwafel (droog) + 1 banaan
A: wat de pot schaft (nog geen idee)

B: full body workout, wel licht. Puur om de spierpijn van afgelopen dagen er een beetje uit te werken.

Lijkt weinig, maar ik krijg 'sochtends weinig door m'n keel. Maar had ook te weinig tijd om fatsoendelijk eten te pakken & ik ga na werk gelijk door naar de sportschool. Wellicht dat ik daar nog wel iets van een energy-bar scoor :') die heb ik wel nodig.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 07:21

Ik plan vandaag een mager dagje, morgen en overmorgen sauna en hotel dus dan zal ik wel wat meer pakken.
O: magere yoghurt met aardbeien
T: kiwi gold
L: salade met klein beetje geitenkaas, tomaat, komkommer, paprika, klein scheutje olijfolie
T: rijstwafel met slankie
A: moet ik nog bedenken, denk groenten met een biefstukje
B: sporten+extra buikspier oefeningen

Eens kijken wat mn fitbit doet met sporten :D gisteren met een dag bureauwerk maar wel bijna 9000 stappen zo'n 2300 kcal verbrandt, viel me alles mee.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:44

Gisteren ijs en chips gehad. En verheugde me zo op mijn ben & jerry ijs, was het helemaal niet zo lekker. Volgende keer maar weer smaken nemen die ik ken.

Vanavond uit eten, dus overdag rustig aan doen.

Laura leuk hè dat je kan zien dat je nog best wel wat verbrand op een dag :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:05

Laura82 schreef:
Eens kijken wat mn fitbit doet met sporten :D gisteren met een dag bureauwerk maar wel bijna 9000 stappen zo'n 2300 kcal verbrandt, viel me alles mee.

Hoe kan dat? Ik heb hem de halve dag om gehad en 10.500 stappen gelopen voor de lunch. Bij mij komt dat op 123kcal

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:22

Ik heb gisteren 10.000 stappen gelopen en 69 minuten gefietst en dan zegt mijn fitbit dat ik rond de 2700 kcal heb verbruikt.

Bij fitbit kcal verbruik is bij mij altijd wel goed :) Komt denk ik, omdat ik elke dag wel 30 min in beweging ben.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:26

Ik heb vandaag een actieve dag gehad.

Ik heb gebruncht met een muffin 3n courgette bacon slice (740kcal totaal)
En avondeten wordt sushi! Geen idee hoeveel dus.

Heb net 2.5 uur gehiked best flink omhoog ook. 17600 stappen, 746 kcal.
Dus kan lekker eten zonder op de kcal te letten zometeen.

Ik tel stappen met mn telefoon dus denk niet dat het realiseert dat ik ook flink omhoog ben gegaan (en dus mwer verbruik).

@paulina; is ie wel goed afgesteld?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:18

Paulina schreef:
Laura82 schreef:

Hoe kan dat? Ik heb hem de halve dag om gehad en 10.500 stappen gelopen voor de lunch. Bij mij komt dat op 123kcal

Volgens mij bedoeld Laura haar totale kcal verbranding van die dag, en niet alleen van die stappen. ;)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:22

Paulina schreef:
Laura82 schreef:

Over de hele dag heb ik 2300 verbrand, niet alleen met het lopen he :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:56

Mijn eten is echt heel raar geworden vandaag. :') Hele middag staan bevriezen op een rugby veld en daarna te moe om uitgebreid te gaan koken. Niet echt maaltijden gehad, meer kleine dingetjes gegeten over de hele dag.

O: 2 volkoren boterhammen met garlic hummus en tonijn uit blik
T: muffin (op het rugbyveld = geen gezonde opties)
T: paar schijfjes komkommer met paar blokjes "gouda" kaas
T: 50gr japanse mix (van die rijstdinkies)
T: kleingesneden komkommer met kleingesneden feta (wilde kleine salade maken maar geen sla in huis)
T: 6 kipnuggets uit de oven

Lekker random dus. Morgen ben ik jarig, dus ga s'ochtends lekker pannenkoeken bakken. In de middag waarschijnlijk wat eten op de boot (gaan een dolfijnen&walvissen tocht doen) en dan s'avonds uit eten bij een fancy all-you-can-eat steakhouse waar ze naar je tafel komen met bijv. Een enorm stuk vlees en dan snijden ze een stuk voor je af. Maar ze hebben ook vis etc. Echt zó lekker heb er zo veel zin in. <3 Treatday all the way!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:05

Ik moest even denken Sanne, huh wat typ je dit raar op dit tijdstip.. maar nu zie ik het weer :D
Oooooeh, dat klinkt als een heerlijke verjaardag hahaha..

Ik heb me gisteren iets te laten gaan, ach vandaag weer een dag! :)*