Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:43

benangelique schreef:
het blijkt een stressfractuur in mijn heup te zijn Daan! het komende half jaar ben ik nog niet aan het hardlopen iig...

Jeetje wat balen zeg :\

Ik heb een rondje uitgetekend van ongeveer 5 km dat de komende tijd maar eens lopen, zo even fietsen zodat ik weet hoe ik moet gaan, want maar wat lopen is niet echt fijn dan heb ik ook geen idee haha in een onbekende omgeving :+

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:50

melle_odet schreef:
Hoi medehardlopers!

Ik loop nu zo'n 3 maanden hard.
Heb goede schoenen met speciale zooltjes , maar ik blijf af en toe last hebben van mijn achillespees aan de linkervoet.
Iemand ideeën om dit tegen te gaan?
Misschien intapen Ofzo?

Misschien kan je eens aan de andere kant van de weg lopen, kreeg ik als tip van de fysio maar dan in mn knie. Omdat de weg altijd rond loopt wordt je li been altijd iets naar buiten geduwd en krijg je overbelasting. Ik heb het nog niet geprobeerd of het ook werkt.

Aahhhh overmorgen viking run :o heb er wel heel veel zin in! Nog meer mensen die zaterdag gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:03

saskiakefie schreef:
benangelique schreef:
het blijkt een stressfractuur in mijn heup te zijn Daan! het komende half jaar ben ik nog niet aan het hardlopen iig...

Jeetje wat balen zeg :\

Ik heb een rondje uitgetekend van ongeveer 5 km dat de komende tijd maar eens lopen, zo even fietsen zodat ik weet hoe ik moet gaan, want maar wat lopen is niet echt fijn dan heb ik ook geen idee haha in een onbekende omgeving :+

Ik ga zometeen ook mijn eerste 5km rennen. Ik heb de route al uitgestippeld. Helaas moet ik wel alleen gaan omdat mijn hardloopmaatje onverwacht moet overwerken. Maar nu hoef ik met niemand rekening te houden en kan ik lekker op mijn eigen tempo rennen.

Femke_Nikita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:24

Ik meld me ook weer!

Maandag 7.7 km met tempo 5.31 min/km en vandaag een pittige 4km interval met gem 5.16 min/km. Een tijdje niet lopen hakt er wel in merk ik

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 06:56

loesje4600 schreef:
Aahhhh overmorgen viking run :o heb er wel heel veel zin in! Nog meer mensen die zaterdag gaan?

Veel plezier!!!

Ik wil deze volgend jaar doen. Is behoorlijk wat zwaarder dan Mud Masters en Fisherman Strongmanrun.
Ik heb dankzij het vrijwilligen wel een vrijkaartje voor de Vikingrun :+

Aai BA klinkt niet goed. Beterschap.

Ikzelf kan zo 5 km lopen, zelfs al heb ik weken of maanden niks gedaan.
Ik loop wel altijd alleen maar in het bos, vanwege mn achillespezen, dus persoonlijk heb ik geen last van belasting van 1 kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:26

_lauraaa_ schreef:
Zou ik mij ook mogen melden hier?
Ik ben een aantal jaren terug helaas moeten stoppen met paardrijden en had toen eigenlijk totaal geen sport meer. Doordat ik geen tijd heb om naar de sportschool te gaan in verband met fulltime studie en nog een parttime baan ernaast heb eind maart besloten om te beginnen met rennen. Mij conditie was zo slecht geworden dat ik na een halve kilometer al niet meer vooruit kwam.

Inmiddels een hardloopmaatje gevonden die ook pas begonnen is met rennen en hij heeft van zijn collega (die sportintructeur is naast zijn baan) een hardloopschema aan ons gegeven. Deze zijn wij nu aan het volgen en het gaan super. Gisteren 4.56 km gerend in 29:19. Ik heb steeds zin om weer te gaan en moet mezelf er van bedwingen om 2 niet dagen achter elkaar te gaan.

Dat is best snel! Goedzeg! Hoe lang loop je al? Fijn dat je een hardloop maatje heb gevonden, traind vast fijner!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:29

loesje4600 schreef:
melle_odet schreef:
Hoi medehardlopers!

Heb goede schoenen met speciale zooltjes , maar ik blijf af en toe last hebben van mijn achillespees aan de linkervoet.
Misschien intapen Ofzo?

Misschien kan je eens aan de andere kant van de weg lopen, kreeg ik als tip van de fysio maar dan in mn knie. Omdat de weg altijd rond loopt wordt je li been altijd iets naar buiten geduwd en krijg je overbelasting. Ik heb het nog niet geprobeerd of het ook werkt.

Veel plezier!! Dat is toch rennen en klimmen? Door de modder enzo? Op mijn stage vonden ze dat heel vies omdat het zo uit de gier tank kwam. Maar lijkt mij ook wel gaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:30

Femke_Nikita schreef:
Ik meld me ook weer!

Maandag 7.7 km met tempo 5.31 min/km en vandaag een pittige 4km interval met gem 5.16 min/km. Een tijdje niet lopen hakt er wel in merk ik

Na een tijdje niet lopen, is dit behoorlijk knap zeg! Respect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:33

Vanochtend mijn eerste 8 km rondje gedaan! Ging lekker, wel nog heel langzaam. Langer dan een uur. Maar stapje voor stapje gingen de kmers erbij op. Gisteren getraind bij dr hardloop groep. Bij de beginners, merk dat dat zelfs nog wel pittig is.. ben gewoon een echte beginner haha. Nu zo lekker met paardje het bos in.. uitwaaien na een lekkere training.

Zondag mn 3e 5 km wedstrijdje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:54

@AmoorM: ik ben ik maart begonnen met 2 keer pw hardlopen. Gisteren voor het eerst 5km geweest. Vond het best zwaar maar toch uitgelopen in 32 minuten.

Is het met een hardloopgroep niet moeilijker lopen? Aangezien je niet je eigen tempo kunt bepalen.

Netjes femke_nikita

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:44

Ik ga als het goed is woensdag voor het eerst met een groepje lopen.
Helaas stopt het groepje eind van het jaar. Maar de instructeur geeft ook les bij een atletiek vereniging waar die twee keer in de week hardloopt met een groepje dus als het bevalt zou ik bij die vereniging kunnen lopen.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:13

Onali schreef:
loesje4600 schreef:

Veel plezier!!!

Ik wil deze volgend jaar doen. Is behoorlijk wat zwaarder dan Mud Masters en Fisherman Strongmanrun.
Ik heb dankzij het vrijwilligen wel een vrijkaartje voor de viking run.

Oh nice! Moet je entree betalen als je wilt kijken?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:15

melle_odet schreef:
Hoi medehardlopers!

Misschien intapen

Veel plezier!! Dat is toch rennen en klimmen? Door de modder enzo? Op mijn stage vonden ze dat heel vies omdat het zo uit de gier tank kwam. Maar lijkt mij ook wel gaaf.[/quote]

Klopt is rennen en klimmen door modder en water, dit is wel de water edition. Haha ag je gaat daarna onder de douche en het is weg :) ik vind het wel leuk even legaal ook weer klein kind zijn en met modder spelen haha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:33

Pff voor zondag wordt 30 graden voorspeld en ik moet de veluwezoom trail van 15km lopen om half 12. Net al een mail gehad dat het verplicht is om minimaal een halve liter water bij je te hebben anders mag je niet starten en dat je verplicht bent anderen te helpen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:14

loesje4600 schreef:

Nee, wel parkeergeld.

En de modder afspoelen valt nog vies tegen :')
Zelfs na meerdere handwasje en spoel beurten in de wasmachine waren mn kleren nog zwart en vies.

Als het goed is heb ik de YTlink van mijn laatste run hier geplaatst.

Onali schreef:

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:01

Onali schreef:
loesje4600 schreef:

Nee, wel parkeergeld.

En de modder afspoelen valt nog vies tegen :')
Zelfs na meerdere handwasje en spoel beurten in de wasmachine waren mn kleren nog zwart en vies.

Als het goed is heb ik de YTlink van mijn laatste run hier geplaatst.

Onali schreef:

Haha ohjee wordt wat dus, veel wassen ;p doe morgen wel oude kleren aan en en goedkope sportlegging, hoop wel dat die aan mn kont blijft hangen haha

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:53

Vandaag voor 't eerst hardgelopen na een werkdag. (Ben hondentrimmer en dat is fysiek best zwaar) maar het ging best goed! Nieuwe rondje geprobeerd bleek het 7 km te zijn ipv van 5 haha. 50 min over gedaan gemiddeld 8.5 per uur. Daar zit nog wel verbetering in maar goed eerste en laatste stukje ook gelopen en 2x stil gestaan om te kijken of ik goed ging. Laatste stukje toch weer steken maar wel uit kunnen lopen. Als die steken steeds minder worden tot niet dan toch maar eens kijken of ik me voor een 5 km wedstrijdje kan opgeven. Ik haat verliezen dus nog ff geduld haha :)

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:21

Mag ik mij gezellig aanmelden :)? Mijn naam is Nathalie, 22 jaar! :D

Was vorig jaar begonnen met hardlopen ivm conditie opbouwen en ontspanning. Ik had het 2 maanden volgehouden. Hoogtepunt was 7,62 KM. Gemiddelde snelheid 8,50

Sinds deze week wil ik weer echt beginnen en met een topic misschien toch de drive om het daadwerkelijk te doen. 12 juni ging niet heel lekker. 3,40 KM gehaald en mijn lichaam wou niet meer.

Vandaag 5,50 kilometer gehaald in 35 minuten met een gemiddelde snelheid van 9,29. Was hier meer tevreden over! :) Meteen zonder zeuren en klagen gaan rennen na het werk. Heeft geholpen :j Moet wel echt onwijs aan mijn ademhaling letten... wil vaak niet door mijn neus ademen.. heel vervelend

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 04:59

Welkom Nathalie!

Door mijn neus ademhalen lukt ook niet hoor, dat doe ik nooit met lopen. Doe je wel rustig aan met opbouwen, bij de tweede keer lopen 5.5km lopen in 35 min lijkt mij nogal veel?

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:38

Ik doe rustig aan en luister naar mijn lichaam. Het voordeel is dat ik minimaal 20 tot 40 km per dag fiets en 2 tot max 3x in de week paardrij. Ook heb ik werk in de Horeca waar ik soms dagen 30/40 kilometer loop met mij enkel verplaatsen. Ook doe ik sinds kort aan kettlebel training thuis!

Heel groot verschil met vorig jaar, waar ik na 500 meter al buiten adem was. Maar toen werkte ik nog op kantoor en fietsten maar 1x in de week 20 km. Reed geen paard en zat hele dagen. Sinds oktober helemaal omgeslagen!

Ik werd gister fanatiek, maar liep geregeld tussendoor om terug op adem te komen en benen rust te geven! Wil niet te vaak zo'n ronde meteen doen. Denk dat frustratie van werk een beetje mee hielp :o

Ben wel erg blij met het verschil van nieuwe schoenen. Vorig jaar liep ik mezelf gigantisch in de blaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:44

Luisteren naar je lichaam is ontzettend belangrijk!

Vanochtend vroeg weer een rondje van 5km gaan lopen. Ging niet zo lekker dit keer. Snel buiten adem en de laatste km echt moeite met het optillen van mijn benen. Wijt het aan het feit dat ik totaal géén ochtendpersoon ben en altijd wat opstartproblemen heb.

Ik wil na mijn vakantie ook andere schoenen halen. Met deze ren ik ook geregeld blaren op 1 plaats. Voor de rest lopen ze opzich wel goed. Nu ik fanatieker wordt wil ik toch kijken voor fatsoendelijke schoenen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:58

Vandaag es paardgereden met mijn hartslagmeter, mijn hartslag gaat hoger dan bij het hardlopen. :). Jammer genoeg niet gecheckt in galop, dan vergeet ik te ademen, zeker als er veel vliegen zitten, dan loopt ze zo met haar hoofd te schudden dat ik schrik heb dat de teugels om haar oren zullen hangen.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:48

Afbeelding
Vandaag een mooie ronde gelopen. Nog nooit zo ver gelopen.
Helaas wel op tempo slak, maar wel genoten van de natuur.
Heb me vandaag voor het eerst opgegeven voor een 5 km hardloop wedstrijd in augustus.
Dus mooi iets om naar toe te werken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:54

Goed bezig! Grappig jij woont ook in Raalte :D Nog suggesties voor een leuk rondje haha?

Wat zou er trouwens mis zijn met door je mond te ademen? :) Ik doe dat ook meestal, soms een stukje door m'n neus maar merk dat me dat toch meer moeite kost haha :Y) Niet dat ik echt buiten adem ben maar blijkbaar ligt m'n ademhaling daar toch net ietsjes te hoog voor.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:07

We hebben het gehaald!!! Mijn vriend en ik hebben de strong viking run 7 km gehaald, was echt super leuk om te doen. Ondanks dat ik heel erg last van mijn knie kreeg kon ik het goed volhouden en vond ik de obstackels ook erg leuk!