Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Ik ben nu 5,5 jaar samen met mijn vriend en we wonen daarvan 3 jaar samen. Heel in het begin, toen ik net bij hem ingetrokken was, heeft ook eens iemand laten vallen "oh dan beginnen jullie wel snel aan kinderen toch?" (we waren toen 30). Onze reactie was toen ook "nee, staat niet echt op de planning".
Mijn vriend werkt in de offshore en verdient dus meer dan goed. Die dame gooide er de spontane opmerking uit "waarom doe je dan een job voor zoveel geld? Dat is dan toch niet nodig?"
Mijn vriend zijn blik was onbetaalbaarMijn antwoord was "daarmee doen we alles waar mensen met kinderen alleen maar van kunnen dromen".
Sizzle schreef:Voor degene die vroeg waar je kindloze vrienden vind: expats!
Vaak mensen die zeer open minded zijn, in voor een feestje en nieuwe dingen en hebben zeer vaak geen kinderen. En als ze kinderen hebben dan praten ze er amper over omdat het niet het enige is wat in hun universum van belang is.
bruintje123 schreef:Betalen aan iemand die ziek is of in de ww. Geen problemen. Verlof voor een niet zieke zwangere.
Voor kinderbijslag.
Voor kinder opvang.
Mars schreef:Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...
Mars schreef:Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...