Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:43

Voor degene die vroeg waar je kindloze vrienden vind: expats!
Vaak mensen die zeer open minded zijn, in voor een feestje en nieuwe dingen en hebben zeer vaak geen kinderen. En als ze kinderen hebben dan praten ze er amper over omdat het niet het enige is wat in hun universum van belang is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:48

Varekaj schreef:
Ik ben nu 5,5 jaar samen met mijn vriend en we wonen daarvan 3 jaar samen. Heel in het begin, toen ik net bij hem ingetrokken was, heeft ook eens iemand laten vallen "oh dan beginnen jullie wel snel aan kinderen toch?" (we waren toen 30). Onze reactie was toen ook "nee, staat niet echt op de planning".
Mijn vriend werkt in de offshore en verdient dus meer dan goed. Die dame gooide er de spontane opmerking uit "waarom doe je dan een job voor zoveel geld? Dat is dan toch niet nodig?"

Mijn vriend zijn blik was onbetaalbaar _O- Mijn antwoord was "daarmee doen we alles waar mensen met kinderen alleen maar van kunnen dromen".

:') :') Ja kinderen zijn het enige waar je fatsoenlijk geld in kunt steken inderdaad.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:48

Sizzle schreef:
Voor degene die vroeg waar je kindloze vrienden vind: expats!
Vaak mensen die zeer open minded zijn, in voor een feestje en nieuwe dingen en hebben zeer vaak geen kinderen. En als ze kinderen hebben dan praten ze er amper over omdat het niet het enige is wat in hun universum van belang is.

ik heb andere ervaringen met expats, moet ik zeggen.

Mungbean

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:56

Ik doel op de groep die alleen komt :D
Niet de succesvolle vaders die gezinnetjes meeslepen die de taal niet spreken zodat ze thuis een geldverslindende zeurende eenzame vrouw hebben.
Die heb je ook inderdaad :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:02

oke, die herken ik idd wel :-)

(en ik was expat in Afrika, niet in de NGO wereld maar de echte expats; dat zal ook een hoop uitmaken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:04

Ik hoor van mijn vriend toch ook andere verhalen :')

Ofwel bedriegen ze hun vrouw tegen de sterren op en de klok rond "in elk stadje een schatje", ofwel zijn ze vrijgezel en feesten er op los, ofwel zit de vrouw werkloos thuis met een meute koters handje op te houden. Ik ben 1 van de weinige dames die nog werkt én instaat voor haar eigen onkosten...

Maar eerlijk is eerlijk, de meeste kerels gedragen zich als varkens juist omdat er zoveel vrouwen zijn die :$ zien verschijnen als ze horen welk werk de man in kwestie doet...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:10

Misantroop topic begint dit te worden...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:14

Kuggur schreef:
Misantroop topic begint dit te worden...

Beetje wel he :P

The world is one big misery.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:29

Ik lees nog mee omdat sommige berichten gewoon hilarisch zijn :')

Maar ik denk dat ik niet helemaal in dit topic pas. Ik ben en blijf wel bewust kinderloos maar dat gaat ergens wel tegen mijn gevoel in, in tegenstelling tot jullie.

Het is wel heel leuk om jullie berichtjes te lezen.

Mijn buren hebben overigens geen kinderen. Ze zijn halverwege 80 en fitter dan dat ik ben op dit moment :+
Ze gaan om de haverklap op vakantie. Hadden lang een hondenkind en zorgen nu voor jonge statushouders (dus jongens uit Eritrea die hier een verblijfsvergunning hebben gekregen). Het is ontzettend interessant om te zien hoe gezond zij nog zijn. Helemaal in vergelijking met anderen van die leeftijd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:36

Ik ben sinds een maand of vijf voor het eerst 'echt' tante (dochter van mijn broer) en dat vind ik dan wel heel erg leuk. Kan niet wachten tot we een pony kunnen kopen voor haar :-)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:41

Haha Lielle, ik denk ook wel eens dat het jammer is dat ik geen tante ben als ik leuke kleren / speelgoed / mini pennymeisjes zie. :D
Soort van wel de lusten, niet de lasten, dat zou ik best leuk vinden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:42

Nou, ik zei tegen mijn vriend gisteren dat het me nog best leuk lijkt om tante te zijn, maar zelfs dat gaat nooit gebeuren, want er gaat gewoon niemand voortplanten hier :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:56

Haha, stiekem is het best genieten hoor. Je pennyhobby delen met je dochter.. :P
Paar jaar geleden vond ik het echt ruk. Jongere kinderen dus meer zorg dus minder tijd voor pony :')
Inmiddels gaan we samen :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:01

Als ik vrijwillig contact zou hebben met de andere dochter van mijn ouders, zou ik dat ook best leuk vinden tzt. Vooral omdat ik best wel mischievous ben en het heerlijk vind om de kinderen van anderen aan te zetten tot wat onschuldig kattenkwaad. O:) }:) Jammer genoeg wil ik niets met haar of wat er zich ook maar in haar leven afspeelt te maken hebben, dus die vlieger gaat niet op. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:05

Ik ben tante sinds 9 maanden. Gelukkig weet die kleine beter hoe ze met een tante moet om gaan dan ik hoe met zo'n jong kind. Weet een van de twee iig waar ie mee bezig is. _O-

Hier moeten ouderen trouwens een contract tekenen dat het rusthuis hun huis mag verkopen als ze niet kunnen betalen voor hun kamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:36

Meen je dat Ayasha? Als ze het niet kunnen betalen wordt de mutualiteit ingeschakeld voor eventuele toeslagen, kinderen/familie, OCMW (de bijstand) of een bewindvoerder als die er is. Maar wij komen dus niet aan hun rekeningen of bezittingen.

Ik heb wel een ideale kinderpony staan, weet alleen niet of ie zadelmak is. Het nichtje van mijn vriend wil dolgraag leren rijden maar die boot hou ik af. Mijn knuffelpony en hey zeg, dat die ouders haar maar eerst op manege de basis laten leren. Ben geen gratis ponyhobbelkraam.
Ze willen trouwens dat ik ze op mijn grote paard drop. "Hopelijk is ze dan bang en vindt ze het niet leuk en wil ze niet meer want stiekem willen we haar niet op paardrijden dat is te duur".
Dat ze met haar broertje al 20 sporten geprobeerd hebben en dat ie nu enkel wil voetballen omdat ie op de bank mag zitten... dat kan dan wel.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:46

bruintje123 schreef:
Betalen aan iemand die ziek is of in de ww. Geen problemen. Verlof voor een niet zieke zwangere. :n
Voor kinderbijslag. :n
Voor kinder opvang. :n

Verlof voor een niet zieke zwangere? Je bedoelt de 16 weken zwangerschapsverlof? Jonge jonge.. Hoe zwart wit denk jij? Ik sta hier echt van te kijken. Heb je je überhaupt ooit verdiept in wat er met een vrouwenlichaam gebeurt tijdens de zwangerschap en de bevalling??

Nederland heeft een goed zorgstelsel. Bevalt het je niet, dan ga je toch lekker naar een land waar het anders geregeld is?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:00

Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:07

Gisteren naar de dierentuin geweest met vrienden en hun 2,5 jaar oude zoontje. Dat is echt een leuk ventje. Luistert goed, is netjes opgevoed, is de hele dag vrolijk geweest, alleen kort even gehuild toen hij zich pijn deed. Gewoon echt een leuk ventje. Als ze nou allemaal zo konden zijn hahahah.

Maar ook weer een hoop etters gezien, die schreeuwen, op ramen kloppen, je bijna omver rennen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:30

Mars schreef:
Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...

_O-
Intuïtief kleien :')

Wij hadden er dit jaar mooi voordeel van dat de collega's allemaal wel kinderen hebben. In juni, als wij weggaan, is het nog geen schoolvakantie. :D
Dus wij hebben een goedkope, zo goed als gegarandeerd kindvrije vakantie, net tussen de meivakantie en zomervakantie in. *\o/*

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:32

Ik hoef me er niet in te verdiepen, genoeg vrouwen om me heen gezien die zwanger zijn en er totaal geen last van hebben en zelf ook zeggen dat ze zwangerschapsverlof als vakantie zien.
Dus nee zoveel weken is echt totaal overbodig.
De zwangere die de pech hebben dat ze zwangerschap niet fijn verloop komen dan toch al automatisch thuis te zitten, alleen niet in verlof maar in de ziektewet. Zou veel beter zijn.

Daarnaast inderdaad dat nog Mars.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:39

Mars schreef:

Vind dit wel een erg negatief beeld wat er van moeders wordt geschetst.

En dan niet alleen bovenstaande stuk maar nog meer zaken hier. Bewust kinderloos zijn wij ook maar om dan gelijk alle kinderen k*tkoters te noemen, ze over 1 kam te scheren en alle (vooral moeders) ouders gelijk af te branden vind ik niet kunnen. Komt de sfeer in het topic niet ten goede.

Is het nodig om iemand die wel voor kinderen heeft gekozen zo af te branden om je zelf beter te voelen? Dat vraag ik mij dan af als ik het topic zo doorlees.

(Mars, niet persoonlijk op jou gericht, heb alleen jouw stukje als voorbeeld genomen)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:40

Mars schreef:

Grandioos geschreven en eens.
Ik ben misschien erg hard maar ik denk dan altijd bij zo'n opmerking dat er veel gebeurd in zo'n vrouwenlichaam tijdens de zwangerschap "tja jij wilde een kind, dit hoort erbij en waarom moet je daar vrij voor krijgen bijna 4 maanden"?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:44

Misschien negatief maar het komt wel best vaak voor.
De kinderloze zal zich altijd aan moeten passen.
Gelukkig hebben wij ook de keuze uit vakanties en hoeft het niet in de bouwvak.
Maar heb maar eens die keuze niet. Ik heb het wel gezien bij collega's die (nog) geen kinderen hadden maar waar de partner verplicht bouwvak moest krijgen.
Maar collega kon dan geen vrij krijgen want ja die met kinderen hadden dat al.En die gingen voor.
Hey kom op zeg, we werken er allemaal, dat voor getrek dat gaat nergens over.
Met geluk kregen ze het zo geschoven dat die een dag of 5 samen hadden.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:45

Marlies: er zijn ongetwijfeld ook leuke moeders die niet aldoor over hun Stormpje en Vlindertje ( :D) mauwen, maar die vallen niet op. Negatieve ervaringen blijven nou eenmaal beter hangen. Daar komt dit beeld vandaan.
Ook dat bedrijven inderdaad (bewust of onbewust) mensen met kind voortrekken...
Dat wat bruintje zegt over de bouwvak herken ik. Een vriend met bouwvak, maar geen kinderen? Das nou jammer, de moedermeute gaat voor!
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 10-04-17 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt