Microblading wenkbrauwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Microblading wenkbrauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:42

Ik zal morgen een nieuwe maken ze zijn nu wat geslonken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:08

Dag 3 Korstjes

Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:41

Dag 4 korstjes komen al los. Tikkie voor schut :=

Afbeelding

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:59

Ik wilde eerst typen: "Oh wat mooi", maar nu wacht ik toch nog eventjes :D Nee hoor, zal vast heel mooi worden! Welke kleur heb je gekozen?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:25

O heel leuk om dit te volgen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:42

Als ik ooit eens geld over heb in dit leven laat ik m'n hele hoofd permanent doen. Bestaat er ook permanente foundation? :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:21

Met mijn microblade wenkbrauwen en lash lift draag ik nog amper make-up. Vaker niet dan wel :')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:09

Mrijn schreef:
Ik wilde eerst typen: "Oh wat mooi", maar nu wacht ik toch nog eventjes :D Nee hoor, zal vast heel mooi worden! Welke kleur heb je gekozen?

Haha ik heb 2 dagen korstjes gehad toen was alles er al af.

Nu gaat het pigment settelen en zal de kleur meer tot zijn recht gaan komen. Over 3 weken is het eindresultaat na ronde 1 te zien. Eigenlijk net als met wenkbrauwen. Ik heb een mengsel van pigmenten omdat ik ze best wel heftig wil :o

Afgelopen dagen

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Zo was mijn mond voor die tijd en afgetekend met potlood

Afbeelding

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 14:18

Jildau schreef:
Als ik ooit eens geld over heb in dit leven laat ik m'n hele hoofd permanent doen. Bestaat er ook permanente foundation? :')

Technisch gezien wel. Het zijn er niet veel die het doen maar je kunt bijvoorbeeld ook donkere vlekken onder je ogen weglaten halen. Echter is dat niet geheel zonder risico want als de kleur niet 100 % goed gekozen word zie je verschil

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:11

__Nathalie__ schreef:
Mrijn schreef:

Haha ik heb 2 dagen korstjes gehad toen was alles er al af.

Nu gaat het pigment settelen en zal de kleur meer tot zijn recht gaan komen. Over 3 weken is het eindresultaat na ronde 1 te zien. Eigenlijk net als met wenkbrauwen. Ik heb een mengsel van pigmenten omdat ik ze best wel heftig wil :o

Afgelopen dagen

[ [url=m/DgubvH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PuIR9a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag
[ [url=m/gR9J7I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo was mijn mond voor die tijd en afgetekend met potlood

[ [url=m/yNtX2l.png]Afbeelding[/url] ]

Dan zijn ze 'af' als ik voor mijn wenkbrauwen kom. Kunnen we meteen een afspraak maken voor mijn lippen *\o/* Heel stom, maar ik heb een kersenlabello die wat kleur geeft en dat effect vind ik zo mooi! Best donker, maar toch transparant zonder dat kleffe van lipgloss. Ik hoop op dat effect van pmu met een beetje vet erover. klopt dat? En vond je het pijnlijk? Het lijkt me een gekke plek om te laten tatoeëren...

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:46

Zijn er ook “gevallen” bekend, waarbij de microblading niet overal goed pakt? Ik heb de nabehandeling drie dagen geleden gehad. Toen was bijna alle pmu aan de voorkant van de wenkbrauw al weg. Inmiddels zijn we dus drie dagen verder en aan de voorkant is bij 1 wenkbrauw weer een heel plakkaat korst weggevallen, met daaronder niet echt een kleur/streepjes pmu. Ze heeft wel gezegd dat ik terug mag komen, mocht het weer niet goed pakken. Maar ik twijfel of een derde keer wel goed pakt. Misschien wil ik te snel, het eindresultaat zie ik immers pas over een klein weekje.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 06:04

Bij mij !
Het pakt gewoon op de wenkbrauwen niet helemaal. Sommige stukken zijn weer oude pmu resten te zien.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 06:50

Wanneer je oude pmu hebt is er vaak litteken weefsel omdat er vaak te diep gewerkt word. Daar pakt microblading heel lastig op. Wanneer de oude pmu nog te donker is idem. Ik zet daar 9 van de 10 keer een poederwenkbrauw overheen dat pakt nagenoeg altijd.

Wanneer je nog geen oude pmu hebt kan het verschillende oorzaken hebben.

Verkeerde techniek van de microbladen
Vette huid
Dikke huid
Te gevoelige huid
Te veel gebloed
Veel wondvocht

Ik denk dat bij mij zo'n 90 % microblading in 2 behandelingen perfect heeft zitten en de overige hebben een extra nabehandeling nodig.

Ik werk wel met een nabehandeling zonder korstjes. Mijn klanten krijgen voor en na zorg instructies waar ze zich verplicht aan moeten houden.

Het uiteindelijke resultaat is pas met 4 weken te zien. Dan is alle pigment pas naar het oppervlak gekomen. Na een paar dagen dus nog niks van te zeggen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 07:06

Mrijn schreef:
Dan zijn ze 'af' als ik voor mijn wenkbrauwen kom. Kunnen we meteen een afspraak maken voor mijn lippen *\o/* Heel stom, maar ik heb een kersenlabello die wat kleur geeft en dat effect vind ik zo mooi! Best donker, maar toch transparant zonder dat kleffe van lipgloss. Ik hoop op dat effect van pmu met een beetje vet erover. klopt dat? En vond je het pijnlijk? Het lijkt me een gekke plek om te laten tatoeëren...

Ik denk dat ik snap wat je bedoeld. Dat kan maar wanneer je kiest voor een niet dekkende kleur kun je niet buiten de lippen werken. Dus in mijn geval zijn mijn lippen vergroot met een dekkende kleur. Wanneer je vergroot met een niet dekkende kleur krijg je een ik heb soep gedronken effect :+

Je hebt ook nog een combi optie. Al s je de hele lippen gedekt niet mooi vind maar wel lippen wilt vergroten kun je in 2 kleuren werken. Dan krijg je ombre lippen de contouren zijn dan net iets aanwezige en loopt transparant uit naar binnen toe.

Mijn lippen zijn volledig gedekt maar mijn contouren zijn ook iets donkerder aangezet.

Kwa pijn vond ik het heel goed te doen. Begin voel je niks door de voor verdoving. Na een tijdje voel je het even omdat met na verdoven nog niet de hele huid van de lippen open zijn. Dat is niet lekker maar ook niet mega pijnlijk. Daarna word weer na verdoofd en zijn de lippen wel helemaal open en voel je helemaal niks meer.

Na de behandeling is het wat gezwollen en beurs maar dat is met een dag weg.
Ik heb zelf een permanente filler in mn boven lip. Die bleef een paar dagen dik.

Ik kan het eigenlijk iedereen aanraden haha. Ik krijg zoveel complimenten.

Ik heb zelf grote aanwezige wenkbrauwen van mezelf. Ik ben van nature een donkere brunette met grote licht groene ogen. Dus als mensen mij zien valt met name de boven kant op. Nu mijn lippen gedaan zijn zegt iedereen dat mijn gezicht meer in balans is en heel sprekend is.

Daarnaast ben ik blij dat mijn mond niet meer zo scheef oogt en mn mondhoeken niet meer zo hangen. Ik ben super blij dus :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:15

__Nathalie__ schreef:
Wanneer je oude pmu hebt is er vaak litteken weefsel omdat er vaak te diep gewerkt word. Daar pakt microblading heel lastig op. Wanneer de oude pmu nog te donker is idem. Ik zet daar 9 van de 10 keer een poederwenkbrauw overheen dat pakt nagenoeg altijd.

Vette huid
Dikke huid
Te gevoelige huid
Te veel gebloed
Veel wondvocht

Ik denk dat bij mij zo'n 90 % microblading in 2 behandelingen perfect heeft zitten en de overige hebben een extra nabehandeling nodig.

Ik werk wel met een nabehandeling zonder korstjes. Mijn klanten krijgen voor en na zorg instructies waar ze zich verplicht aan moeten houden.

Het uiteindelijke resultaat is pas met 4 weken te zien. Dan is alle pigment pas naar het oppervlak gekomen. Na een paar dagen dus nog niks van te zeggen.

Bij mij is het dus dit alles bij elkaar. Het pakt amper en er is echt vanalles al geprobeerd. Meerdere technieken, meerdere dieptes, meerdere pgimenten. Er is bij mij geen verschil tussen net zetten en 4 weken later. Het is 4 weken later eerder minder dan beter.

En warme kleuren pakken bij mij helemaal niet. De donkere pakken wel maar worden grijs en blauw. Ook vloeit het gewoon dicht. Ik ben eigenlijk niet geschikt voor PMU maar ik neem toch maar genoegen met grijs en ik kleur ze gewoon dagelijks bij. Er staat tenminste al wat en dus kost het me alsnog minder tijd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:59

Suzanne F. schreef:
__Nathalie__ schreef:

Vette huid
Dikke huid
Te gevoelige huid
Te veel gebloed
Veel wondvocht

Bij mij is het dus dit alles bij elkaar. Het pakt amper en er is echt vanalles al geprobeerd. Meerdere technieken, meerdere dieptes, meerdere pgimenten. Er is bij mij geen verschil tussen net zetten en 4 weken later. Het is 4 weken later eerder minder dan beter.

En warme kleuren pakken bij mij helemaal niet. De donkere pakken wel maar worden grijs en blauw. Ook vloeit het gewoon dicht. Ik ben eigenlijk niet geschikt voor PMU maar ik neem toch maar genoegen met grijs en ik kleur ze gewoon dagelijks bij. Er staat tenminste al wat en dus kost het me alsnog minder tijd.

Jij bent wat dat betreft wel echt een uitzondering ( en pechvogel). Dat komt bijna niet voor.

In jou geval word het grotendeels afgestoten daarom word de kleur lichter met de weken.

Een normaal genezingsproces is dat ca 30 % word afgestoten in de eerste week. Dat is het bovenste laagje. Het onderste laagje gaat in de inmiddels gesloten huid naar het oppervlak in ca 3 weken tijd. Daardoor word hij langzaam weer donkerder.

Zelfde geld nu voor mijn lippen. De kleur word komende weken nog niets intenser.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:37

De eerste keer heeft het goed gepakt bij mij alleen daarna nooit meer. Warme tinten worden rood en koele tinten blauw grijs.
Heb nu week of 6 geleden micro gedaan en dat blijft wel iets beter zitten .

@Nathalie hoelang duurt het voor je er poederwenkbrauw over heen mag doen ?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:04

viphorse schreef:
De eerste keer heeft het goed gepakt bij mij alleen daarna nooit meer. Warme tinten worden rood en koele tinten blauw grijs.
Heb nu week of 6 geleden micro gedaan en dat blijft wel iets beter zitten .

@Nathalie hoelang duurt het voor je er poederwenkbrauw over heen mag doen ?

Als warme tinten rood worden en koele tinten blauw grijs dan moet daar dus een midden weg in gevonden worden. Dan is er of te warm of te koel gewerkt.

Je mag er na 6 weken over heen met een powderbrow maar dat kan alleen als het licht genoeg is dus hangt af van de kleur

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:15

__Nathalie__ schreef:

Vette huid
Dikke huid
Te gevoelige huid
Te veel gebloed
Veel wondvocht

Oh,dat geeft de burger moed! Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:39

Ik zie dat best vaak, dames waarvan de PMU wenkies of eyeliner grijs zijn geworden. En die het nog heel niet lang hadden zitten. Vaak zijn hun eigen haartjes nog blond ook en maken ze zich verder niet op. Vind het Geen gezicht, PMU eyeliner zonder dat ze mascara gebruiken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:44

Popstra schreef:
Ik zie dat best vaak, dames waarvan de PMU wenkies of eyeliner grijs zijn geworden. En die het nog heel niet lang hadden zitten. Vaak zijn hun eigen haartjes nog blond ook en maken ze zich verder niet op. Vind het Geen gezicht, PMU eyeliner zonder dat ze mascara gebruiken.

Ligt aan het pigment. Sommige gebruiken tattoo pigmenten. Sommige warmen de eyeliner pigmenten niet op. Er zit verschil in diepte. Er zit zoveel verschil in.

Een eyeliner blijft overigens nooit diep zwart na genezing dat is onmogelijk.

Kleur keuze is heel belangrijk bij pmu.

Nu moet ik wel zeggen dat sommige dames ook gewoon slordig zijn.

Dan komen ze voor een bijwerking na een jaar en zeggen ze er is bijna niks meer te zien. Uhm jawel alleen je wenkbrauwen hebben wildgroei waardoor er geen model meer in zit. Dan epileer ik ze terug in vorm en zeggen ze wow ik wist niet dat er nog zoveel zat

Sommige mensen zijn gewoon niet handig met epileren en zijn te beroerd het te laten doen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:16

Moet je eyeliner pigmenten eerst opwarmen ?

Altijd heeft mijn eyeliner goed gezeten al bijna 7 of 8 jaar. Keer door iemand anders laten bijwerken en hij is donkergrijs. Hoe vreeemd is dat....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:44

viphorse schreef:
Moet je eyeliner pigmenten eerst opwarmen ?

Altijd heeft mijn eyeliner goed gezeten al bijna 7 of 8 jaar. Keer door iemand anders laten bijwerken en hij is donkergrijs. Hoe vreeemd is dat....

Opwarmen is rood aan toevoegen :D
Er zit heel veel verschil in pigmenten en in werk wijze dus dat het per salon verschilt kan heel goed

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 00:19

Dit is zoooo mooi, maar hier in NL zie ik dit haast niet voorbij komen zo natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 00:26

Waar zijn deze gezet?