Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:16

Ik wil de Lunette gaan kopen (nouja ik heb hem gevraagd aan mijn moeder voor mijn verjaardag _O- )
Ik twijfel alleen wel erg aan de maat!
Ik ben 1.82, 78 kilo en 1 keer vaginaal bevallen.
Mijn bekkenbodem spieren zijn denk ik normaal en volgens mij heb ik geen korte vagina..
(In iedergeval ik voel geen pijn tijdens de daad ~~}> )
Mijn menstruatie is niet ernstig als ik andere verhalen zo lees, thank god :)
Het advies is dan maat 2, maar lees hier ook wel mensen die maat 1 hebben terwijl ze ouder zijn en 2/3 kinderen hebben gekregen.

Iemand advies voor mijn keuze?
Laatst bijgewerkt door Kingeping op 22-11-16 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:21

Ik heb de maat 1 maar heb geen kids, ben 35 (geen idee hoe oud jij bent) en heb sterkte bekkenbodemspieren.

Gezien dat ik daarin (bevallen) iig afwijk van jou kan ik mij maat 2 voorstellen, het zal toch allemaal niet iets wijder en slapper zijn dan bij mij.

(wat een onderwerp hè :+ )

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:26

Kingeping schreef:
Ik wil de Lunette gaan kopen (nouja ik heb hem gevraagd aan mijn moeder voor mijn verjaardag _O- )
Mijn bekkenbodem spieren zijn denk ik normaal en volgens mij heb ik geen korte vagina..
Het advies is dan maat 2, maar lees hier ook wel mensen die maat 1 hebben terwijl ze ouder zijn en 2/3 kinderen hebben gekregen.

Het advies heb je van wie? Als het van cutecotton afkomt zou ik dat gewoon volgen, bij mij hebben ze ook de goede geadviseerd in 1x! :D

Sting

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:40

Ik ben toch al tijden bezig om te bedenken of ik het durf te proberen. Nu komt op FB deze actie langs: De menstruatiecup is de toekomst! Probeer het nu voor 90 dagen. Als je niet tevreden bent, stuur dan een e-mail naar info@organicup.com en we zullen je bestelling terugbetalen. Geen vragen!
Misschien voor meer mensen makkelijker om dan de drempel over te gaan? Ik weet natuurlijk niet of ze het écht doen, maar ik ga het in ieder geval proberen :).

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:14

MarliesV schreef:
Ik heb de maat 1 maar heb geen kids, ben 35 (geen idee hoe oud jij bent) en heb sterkte bekkenbodemspieren.

Gezien dat ik daarin (bevallen) iig afwijk van jou kan ik mij maat 2 voorstellen, het zal toch allemaal niet iets wijder en slapper zijn dan bij mij.

Ja heerlijk schaamteloos.
Ik ben 25 ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 08:41

Kingeping schreef:
MarliesV schreef:

Ja heerlijk schaamteloos

Zo zat ik dus zondag met die dames in een restaurant echt de meest erge verse-muntthee-met-honing-troela onderwerpen te bespreken. Maar na het aansnijden van het onderwerp cup durfde de ober niet meer in de buurt te komen...

Ach, ik ben buschauffeur, wanneer je mijn collega's hebt, dan ken je geen schaamte meer denk...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:17

Ik heb vandaag een spannend dagje...

Wilde mijn nieuwe Lunetje graag thuis uitproberen maar het lot wilt dat ik vanmorgen de eerste steken kreeg... dus nog voordat er bloed aan te pas kwam heb ik het Lunetje op d'r plaats geduwd en ik ben op de fiets gesprongen.

Ik voel niets zitten, zelfs niet het niet-afgeknipte tuutje, dus dat is positief! En nu maar hopen dat het allemaal werkt... heb voor de zekerheid maar een schoon slipje in mn tas gepropt :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 15:37

Vooralsnog gaat alles goed en ben ik fan! Nog geen speldeprikje bloed gezien, en de buikpijn lijkt met 1 ibuprofen wel heel goed onder controle (normaal 2 nodig)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 20:24

Goed zo Amaris!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:19

Vanavond thuis de cup eruit (na 11 uur in) en dat was het beste en goorste wat ik in lange tijd heb meegemaakt :')
Het heeft inderdaad perfect gewerkt. Netjes voor bijna de helft vol. Niets geknoeid ook niet met uithalen, maar echt ieuw! Haha! Moet nog even wennen aan de euh confrontatie. Maar de lunette 2 is het helemaal voor mij +:)+

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:54

Fijn dat het werkt Amaris, het ieuw-moment is inderdaad even wennen.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:57

Amaris schreef:
Vanavond thuis de cup eruit (na 11 uur in) en dat was het beste en goorste wat ik in lange tijd heb meegemaakt :')
Het heeft inderdaad perfect gewerkt. Netjes voor bijna de helft vol. Niets geknoeid ook niet met uithalen, maar echt ieuw! Haha! Moet nog even wennen aan de euh confrontatie. Maar de lunette 2 is het helemaal voor mij +:)+

Check :D
Ik vind de troep niet zo erg, maar de geur vind ik minder :')

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:13

Ik leeg hem vaak onder de douche, spoelt gelijk weg en de geur is dan ook weg. Ik ben nog steeds blij met mn cupje. Heb het idee dat ik er ook minder lang door ongesteld ben. Heb hem nu 4 x gebruikt. Ideaal. Je moet echt er even handig in worden, in het begin was ik ook bang om te lekken ed. Nu ben je er handig in en het is echt geweldig.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:18

Ik lees al tijden mee en wil de cup ook gaan uitproberen al maanden.....
Maar 1 "probleem" ik weet niet welke en ik durf niet te bellen. Verdorie ben je 36 jaar en je bent gewoon te schijterig om te bellen.

Ik zat zelf te denken aan de meluna short of normaal maar S. Flexibiliteit is classic
Ben 1.64, 57 kilo (tenger gebouwd) en geen kids gehad. Rij (hobbel, rijden kan je het niet noemen :') ) 1 keer in de week rond op mijn pony. Iemand tips (of vooral schop onder mijn kont om toch te durven bellen :+ )

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:20

blackstar schreef:
Ik lees al tijden mee en wil de cup ook gaan uitproberen al maanden.....
Maar 1 "probleem" ik weet niet welke en ik durf niet te bellen. Verdorie ben je 36 jaar en je bent gewoon te schijterig om te bellen.

Ik zat zelf te denken aan de meluna short of normaal maar S. Flexibiliteit is classic
Ben 1.64, 57 kilo (tenger gebouwd) en geen kids gehad. Rij (hobbel, rijden kan je het niet noemen :') ) 1 keer in de week rond op mijn pony. Iemand tips (of vooral schop onder mijn kont om toch te durven bellen :+ )

Waarom durf je niet te bellen? Die mensen kennen je niet, en het is hun werk.. Stuur anders een mailtje? Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan, kan namelijk wel onder werktijd mailen, maar bellen gaat wat lastiger.. :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:24

Blackstar, ik heb ook gemaild ipv gebeld. Is toch een minder grote drempel :P

Ben 35 (bijna 36), geen kids, normale bouw, rijdt 3x per week gemiddeld, volgens mij verder 'normaal' qua bouw, lengte van de ingang haha.

Heb de Lunette maat 1 geadviseerd gekregen via Cute Cotton op de mail.
Bevalt echt prima!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:42

Heb een mail gestuurd, zag het echt niet zitten om te gaan bellen. Voel me echt watje....

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:38

Amaris schreef:

Ja heb jij de Lunette 2?
Ik twijfel zo enrom.. komt ook omdat ik de lunette 1 al zo groot er uit vind zien..
waarom ben jij voor de Lunette 2 gegaan als ik zo vrij met vragen mag zijn :+

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:42

Joanieke schreef:
Kingeping schreef:

Het advies heb je van wie? Als het van cutecotton afkomt zou ik dat gewoon volgen, bij mij hebben ze ook de goede geadviseerd in 1x! :D

Ja heb via de richtlijnen van cutecotten gekeken.
Maar vind de 2 gewoon er zo groot uitzien, dat ik bijna denk: DAT PAST TOCH NIET!!!! 8)7

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:09

Zelf via de richtlijnen gekeken, maar cutecotton zelf niet benaderd? Ik zou dat dan alsnog wel doen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:15

Sting schreef:
Ik ben toch al tijden bezig om te bedenken of ik het durf te proberen. Nu komt op FB deze actie langs: De menstruatiecup is de toekomst! Probeer het nu voor 90 dagen. Als je niet tevreden bent, stuur dan een e-mail naar info@organicup.com en we zullen je bestelling terugbetalen. Geen vragen!
Misschien voor meer mensen makkelijker om dan de drempel over te gaan? Ik weet natuurlijk niet of ze het écht doen, maar ik ga het in ieder geval proberen :).

Ik heb deze cup,heel tevreden van,ooit bij een actie eentje besteld en 3 toegestuurd gekregen :+
(vanuit China,dus terugsturen was geen optie).
Gebruik hem ondertussen bijna 2j.

Zij hebben maar 2 maten,eentje vr vrouwen die reeds vaginaal bevallen zijn en eentje vr vrouwen die nog niet vaginaal bevallen zijn.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:54

Beter, want al die verschillen in maten en vormen en stevigheid :o

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:07

Kingeping schreef:
Amaris schreef:

Ja heb jij de Lunette 2?
Ik twijfel zo enrom.. komt ook omdat ik de lunette 1 al zo groot er uit vind zien..
waarom ben jij voor de Lunette 2 gegaan als ik zo vrij met vragen mag zijn :+

Oh, oops nu ga ik twijfelen.... even mijn bestelling checken... Ja het is toch de lunette classic 2. Is niet heel overdreven groot hoor.

Waarom voor de 2... tja... ik ben nu 39 en de maat 1 lijkt me meer voor tieners enzo.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:03

Ik heb antwoord gehad van Cute Cotton en mij werd de Mamicup M geadviseerd.
Ik was een lastige omdat ik veel spierspanning heb maar toch gevoelig ben. Dus ga deze bestellen en mocht die niet fijn zijn dan kan ik altijd nog een andere bestellen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:18

blackstar schreef:
Ik heb antwoord gehad van Cute Cotton en mij werd de Mamicup M geadviseerd.
Ik was een lastige omdat ik veel spierspanning heb maar toch gevoelig ben. Dus ga deze bestellen en mocht die niet fijn zijn dan kan ik altijd nog een andere bestellen.

Ik heb hetzelfde advies gehad en ben overgestapt op een andere cup (claricup omdat die wel uitklapt maar niet stug voelt).