misbruik of??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoenuverder
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 21:25

Die mensen hadden heus 1+1 opgeteld, het blijft natuurlijk gewoon heel vreemd dat zij zelf helemaal geen poging hebben gedaan om contact met mij op te nemen na dat incident.
Ik heb niet meer gevraagd wat hun beweegredenen daarvoor waren, door die bak stront die ik over me heen kreeg verging mij de lust om nog ergens over te discussiƫren.

Mijn dochter was weer even onmogelijk, en ik had wel het vermoeden dat het te maken had met dat gesprek maar wil haar ook niks opdringen dus heb afgewacht.
Vanavond begon ze er dan over, dat ze graag naar die mensen wilde want zij zouden noooooooit zoiets doen.
Dus weer gevraagd wat dat zoiets dan was, maar weer had ze geen idee.
Wel verteld ze allerlei verschillende dingen wat de oorzaak kon zijn van die plek/bloedverlies, wederom met hoge ademhaling en nerveuze trekjes: van het echt niet weten, tot 'snachts zichzelf toch hard gekrabt te hebben tot te hard afgeveegd op 't toilet...
Ik heb daarop gereageerd dat zij telkens verschillende dingen zegt, wat ze wel beaamde maar niet kon zeggen waarom.
Ik heb wederom aangegeven dat het mijn beslissing is om haar te beschermen, dat ik haar veiligheid wil kunnen garanderen en dus niet weet of dat overal zo is.
Na dit gesprek was ze opmerkelijk liever, rustiger en makkelijker.
Arm kind :(:)

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:27

Heeft jouw dochter een mobiele telefoon met Internet ofzo erop?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:28

TS ik vind het moeilijk hoe ik op jou moet reageren, als snotneus van 21 zonder kinderen. En zonder dit soort problemen.

Maar ik probeer het toch...

Ik vind het zo dapper hoe jij je houdt, hoe jij je opstelt naar de buitenwereld. En vooral naar je dochter. Je laat op een hele mooie manier blijken dat je haar beschermd en dat ze veilig is bij jou. Zonder dat je pusht om dingen te weten te komen. Mogen veel ouders een voorbeeld aan nemen. +:)+

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:29

Sterkte TS!

Joltsje

Berichten: 9058
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:30

Och die schat.

Ze probeert die mensen dus echt te beschermen door te zeggen dat ze zoiets nooit zouden doen. En zenuwachtig omdat jij met hen gesproken hebt.

Ik ben maar een leek, maar dat bevestigd toch je gevoel dat er wat gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:31

MarlindeRooz schreef:
TS ik vind het moeilijk hoe ik op jou moet reageren, als snotneus van 21 zonder kinderen. En zonder dit soort problemen.

Maar ik probeer het toch...

Ik vind het zo dapper hoe jij je houdt, hoe jij je opstelt naar de buitenwereld. En vooral naar je dochter. Je laat op een hele mooie manier blijken dat je haar beschermd en dat ze veilig is bij jou. Zonder dat je pusht om dingen te weten te komen. Mogen veel ouders een voorbeeld aan nemen. +:)+



Ik sluit me hier volledig bij aan. :j Hier nog een snotneus van 19. Ik vind je oprecht een voorbeeld voor iedere toekomstige moeder.

Hoenuverder
Berichten: 100
Geregistreerd: 13-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 21:44

Rocamor schreef:
Heeft jouw dochter een mobiele telefoon met Internet ofzo erop?


Nee, daar vind ik haar echt nog te jong voor.
Maar vanwaar je vraag?
Dat ze iets gelezen zou kunnen hebben?

@ overige reactie's: ik doe wat ik denk dat het juiste is, en dat het op langere termijn ook oke is (geleerd hier in het topic)
Ik heb echt mijn fouten, ik heb ook echt sommige dingen aangaande mijn dochter fout aangepakt.
Maar niemand heeft een handleiding gekregen bij de geboorte van je kind, en niemand heeft alle wijsheid in pacht.
Al doende leert men, en wat deze situatie betreft denk ik dat ik het juiste doe, voor wat binnen mijn mogelijkheden ligt.
Ik vind de complimentjese echt heel lief, en het doet met zeker goed maar ik vind het ook lastig om ze te lezen.

Verder had mijn dochter wel gevraagd of ik aan die mensen kon vragen of zij wisten wat er gebeurd was voordat ik dat gesprek aan ging.
Maar dat vind ik niet gek, omdat zij zeker in het begin bleef volhouden niets meer te weten van die avond/nacht daar (ze wist niet of ze in bad was geweest, of ze een verhaaltje had gehad enz)
Dus tja, enerzijds denk ik dat ze het echt geblokt heeft, maar dat ze die mensen wil beschermen en dus misschien toch meer weet dan ze wil bekennen klinkt ook een beetje door in haar antwoorden.
Het blijft gewoon moeilijk, vooral voor mijn meisje...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70847
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:12

Dat laatste proef ik ook uit de reacties die ze naar jou geeft.
Heel veel sterkte en ondanks dat je het ook lastig vind om te lezen wil ik wel nogmaals benadrukken dat ik je een goede moeder vind! Fouten maak je als ouder zijnde, dat is menselijk maar je zet je wel helemaal in voor je kind en je houdt van haar en dat is het belangrijkste!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:37

MarlindeRooz schreef:
TS ik vind het moeilijk hoe ik op jou moet reageren, als snotneus van 21 zonder kinderen. En zonder dit soort problemen.

Maar ik probeer het toch...

Ik vind het zo dapper hoe jij je houdt, hoe jij je opstelt naar de buitenwereld. En vooral naar je dochter. Je laat op een hele mooie manier blijken dat je haar beschermd en dat ze veilig is bij jou. Zonder dat je pusht om dingen te weten te komen. Mogen veel ouders een voorbeeld aan nemen. +:)+


Ik ben dan weliswaar iets ouder, maar sluit mij als stille meelezer vanaf het begin, hier helemaal bij aan!

Hannanas
Berichten: 13057
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:43

Jammer he :(
Dat ze zo zwijgt.
Bijna onbegrijpelijk waarom toch.
Ik hoop dat ze er ooit over kan praten.

Adviseert de hulpverlening van jouw kant uit nog steeds om het niet te benoemen?

Ts heel veel sterkte. Je bent echt een lieve moeder!

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:56

MarlindeRooz schreef:
TS ik vind het moeilijk hoe ik op jou moet reageren, als snotneus van 21 zonder kinderen. En zonder dit soort problemen.

Maar ik probeer het toch...

Ik vind het zo dapper hoe jij je houdt, hoe jij je opstelt naar de buitenwereld. En vooral naar je dochter. Je laat op een hele mooie manier blijken dat je haar beschermd en dat ze veilig is bij jou. Zonder dat je pusht om dingen te weten te komen. Mogen veel ouders een voorbeeld aan nemen. +:)+

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!

Het komt bij mij over alsof je dochter zich schaamt voor wat er gebeurd is en bang is dat jij na dit gesprek precies weet wat er gebeurd is. Het klinkt alsof ze nu erachter wilt komen wat jij weet door jouw reactie te peilen als zij er iets over verteld.
Geloof zeker dat ze ooit gaat vertellen wat er gebeurd is.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:11

Ik krijg het gevoel dat toen er schade (bloed) was bij je dochter en er dus gezien kon worden dat er verkeerde dingen met haar gedaan zijn, de dader tegen haar heeft gezegd dat ze niet mag vertellen hoe dit komt. Ze beschermt ze duidelijk inderdaad maar ze is er tegelijkertijd ook zenuwachtig over. Moeilijk hoor! Ik voor mijzelf zou dit open willen breken en bespreekbaar maken, zodat ze alles bij je kwijt kan. Maar, ik weet ook niet hoe je dat op een psychisch verantwoorde manier aan zou moeten pakken. Zelf zou ik dat wel gaan vragen aan de hulpverleners en indien mogelijk alles benoemen en bespreken met je dochter. De druk en de angst dat ze het zelf wellicht verkeerd heeft gedaan (die angst schijnt er heel vaak bij een kind te zitten omdat ze er zogenaamd in mee zijn gegaan) weg kunnen nemen bij je kind.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:16

De vraag is of ze wel precies weet wat er gebeurd is.
Heel naar om te denken maar ze kunnen de dochter best iets gegeven hebben , zoals een half slaaptabletje of wat alcohol, zodat ze het niet goed heeft meegekregen.
Het vervelende aan het hele verhaal is , is dat de volwassen personen die precies weten wat er speelde , hun mond houden.

TS Je bent een sterke vrouw en een super moeder voor je dochter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:26

Daar benoem je wel een mogelijkheid die er bij mij nog niet binnen was gekomen, dat ze mogelijk gedrogeert is geweest..
Ik hoop dat het niet waar is, maar dat zou het wel nog lastiger maken natuurlijk..

TS, je bent een top-vrouw, en ook zo realistisch en nuchter. Ik zou heel anders gereageerd hebben, ik heb echt bewondering voor jou.
Erg knap dat je het gesprek bent aangegaan, en erg fijn dat dat nu achter de rug is. Ik hoop dat het voor jezelf nu ook echt een afgesloten hoofdstuk is, al lijkt me dat met alle nare dingen die je naar je toe hebt gekregen nog best lastig..

Heel veel sterkte, en ga zo door. Je bent een onwijs sterke vrouw, met ook een hele sterke dochter. Samen komen jullie wel verder.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-17 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:26

Hoenuverder schreef:
Verder had mijn dochter wel gevraagd of ik aan die mensen kon vragen of zij wisten wat er gebeurd was voordat ik dat gesprek aan ging.
Maar dat vind ik niet gek, omdat zij zeker in het begin bleef volhouden niets meer te weten van die avond/nacht daar (ze wist niet of ze in bad was geweest, of ze een verhaaltje had gehad enz)
Dus tja, enerzijds denk ik dat ze het echt geblokt heeft, maar dat ze die mensen wil beschermen en dus misschien toch meer weet dan ze wil bekennen klinkt ook een beetje door in haar antwoorden.
Het blijft gewoon moeilijk, vooral voor mijn meisje...


Ik denk dat ze dit gevraagd heeft met de gedachte: als die mensen het vertellen tegen mijn moeder, dan kan ik het ook wel vertellen. Zoiets. Wie van de twee verbreekt het geheim. TS, jij kent je dochter het beste, denk je dat dat zo zou kunnen zijn? Of denk je dat er wat anders achter die vraag zit?

En als je dochter zo slim is, dat lees ik terug, dan is ze denk ik best in staat om te begrijpen dat wat gebeurd is niet haar schuld is en dat een dader een slachtoffer onder druk probeert te zetten. Kinderen zijn vaak veel slimmer dan we denken en ook al begrijpen ze soms niet alles, de essentie vaak wel. Zij moet weten dat wat er ook gebeurd is, het NIET haar fout is geweest. En dat de eventuele dreigementen die de daders hebben geuit, iets is waar ze niet meer bang voor hoeft te zijn. Ik denk pas dat als ze dat weet, ze gaat praten.

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:33

Goed bedoeld, maar ik vraag mij af of het zin heeft allerlei scenario's te bedenken. Dat maakt het allemaal maar groter, maar niet beter.
We weten het niet.
Het belangrijkste is dat dochter en moeder een weg vinden om verder te gaan op hun manier. En dat doen ze heel dapper.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:38

En het mooiste zou zijn als het kind zich zo veilig zou voelen dat ze alles tegen haar moeder durft te vertellen. En dat is zeker geen verwijt naar TS toe, want ik heb heel veel bewondering voor haar, maar door erin mee te denken kun je soms wel verder komen met elkaar. We weten het niet, dat klopt, maar ik denk dat het voor het meiske wel heel belangrijk is dat het geweten gaat worden, en zeker door haar eigen moeder :j Of zou ik het mis hebben? En dat is een oprechte vraag?

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:43

Ts mijn vraag over mobiel of Internet was omdat ik benieuwd ben of ze bepaalde zaken mee kan lezen of dat die dichtbijstaande figuur of dat koppel op die manier toch contact met je dochter kunnen hebben. Zonder dat je het weet.

Vergezocht. Ik weet het

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:51

Coloured schreef:
En het mooiste zou zijn als het kind zich zo veilig zou voelen dat ze alles tegen haar moeder durft te vertellen. En dat is zeker geen verwijt naar TS toe, want ik heb heel veel bewondering voor haar, maar door erin mee te denken kun je soms wel verder komen met elkaar. We weten het niet, dat klopt, maar ik denk dat het voor het meiske wel heel belangrijk is dat het geweten gaat worden, en zeker door haar eigen moeder :j Of zou ik het mis hebben? En dat is een oprechte vraag?


Ik heb zo'n gevoel dat dat mettertijd vanzelf gaat komen. Ts is in korte tijd veel verder gekomen samen met haar dochter. En zeker bij kinderen moet je ze ook geen woorden in de mond leggen want dan denken ze dat dat is wat je wilt horen en je wil juist hun verhaal horen.

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:52

Geheugen is een wonderlijk iets, evenals taal, gevoel en psyche. Dat zit niet logisch in elkaar.
Er is liefde, begeleiding en aandacht. Dat is helend, ook als er geen woorden zijn.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:49

Ik denk persoonlijk dat dat heel verschillend per kind is. De een heeft geen woorden ervoor, de ander zou het het liefste uitschreeuwen...en erkent worden in die woorden.

Joltsje

Berichten: 9058
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:55

we kunnen heel veel speculeren, maar het heeft geen zin. zo zie je maar weer dat dat in ieders natuur zit. daarom nog meer respect voor jou ts. je legt het speculeren naast je neer om er te zijn voor je dochter. je bent het geduld aan het opbrengen om te wachten totdat zij jou in vertrouwen neemt. knap van je. wij op bokt kunnen dat niet zie ik wel (en ik hoor daar ook bij.. pfff).

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 01:01

Ik vind het knap dat ts haar dochter niet pusht om erover te praten. Iets in mij zegt dat het moment van openheid zo ooit vanzelf wel komt als het kind er klaar voor is. En als er in de tussentijd toch doorlopend hulpverlening is voor het meisje, zie ik persoonlijk ook geen noodzaak om het er toch proberen uit te krijgen.

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:15

Het gaat er (in het belang van de dochter) niet om, dat ze iets vertelt. Het gaat er om dat er ruimte (veiligheid, vertrouwen) is om indien gewenst iets te vertellen. En die ruimte heeft de TS duidelijk gecreeerd, waarvoor mijn diepste respect. _/-\o_

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:30

senna21 schreef:
Goed bedoeld, maar ik vraag mij af of het zin heeft allerlei scenario's te bedenken. Dat maakt het allemaal maar groter, maar niet beter.
We weten het niet.
Het belangrijkste is dat dochter en moeder een weg vinden om verder te gaan op hun manier. En dat doen ze heel dapper.


Mee eens.
Van de suggesties wat er allemaal gebeurd kan zijn krijg ik de koude rillingen.

Dochter zit mogelijk in een loyaliteitsconflict en dat pleit alleen maar voor haar integriteit.