Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:20

Slim, dat kan ik nog proberen!

Zucchero

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:09

Ik vandaag een rustige training gedaan. Een half uur @ 7.2 km/uur dus dat is echt niet zo veel. Is prima na mijn training van eergisteren.

Zijn hier nog mensen die meedoen aan de veluwezoomloop?

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:18

Zooo ik vind een half uur over 7,2 km pest nog pittig hoor! Komt omdat ik 45 minuten doe over 4,5 km :') (inclusief teruglopen dan, omdat ik nooit van deur tot deur rondjes heb).

Morgen weer, pittige training met STR denk ik. Ben benieuwd hoe die gaat vallen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:21

Ze heeft niet 7,2 km in 30 minuten gelopen maar 30 minuten achtereen met een tempo van 7,2 km per uur.

Ik heb mijn eerste 10k in de benen! Traag Want ging om afstand en niet om snelheid. Was in 68 minuten rond

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:48

Goed bezig allemaal vandaag dames!!

Ik ook weer gelopen. 3 km in 20 minuten :)
Voor een 2e keer lopen na zeker halfjaar niet lopen ben ik tevreden.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:23

Oh jeetje ok nu voel ik me helemaal dom :')
Alsnog goed bezig allemaal! Ik ga ook zo. Heb om 9 uur een belangrijk telefoontje dat wacht ik even af. Heb meer moeite met niet eten tot die tijd :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:02

je kan wel iets eten toch? een banaantje ofzo? droge boterham doet het bij mij goed.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:10

Horsi dat is vroeg! Leuk zo de hondjes :)

Benangelique wat knap zeg!!

Steffii dat pak je al weer lekker op zo!

Vrijdag had ik gelopen, dat ging ruk :+ Gisteren nieuwe poging en toen 3,6 km in 19.30 met een gemiddelde snelheid van 11,14 km/uur. Daar was ik wel weer tevreden over :) Binnenkort maar eens meer afstand gaan lopen.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:21

Benangelique ik heb net een banaan gegeten! Ga zo de deur uit! Thanks voor de tip.

Daan_O zo wat een lekker tempo! Goed bezig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:21

lekker tempo daan! Ik heb voor mezelf bedacht dat ik morgen ook een korte afstand ga lopen op tempo. Normaal ga ik in de loopgroep intervallen, maar ik haal de training morgen qua tijd niet helaas.
Ik ben net een diesel; ik kan best lang op een gestaag tempo lopen, maar het kost me enorm veel moeite om te versnellen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:26

Zo rond de 11 km/uur is een beetje mijn basistempo denk, daar loop ik prettig op. Langzamer lopen vind ik niet echt prettig ofzo, maar ik houd het dus nog niet zo lang vol haha.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:35

mijn basistempo is 9/9,5 km per uur. Gisteren expres wat onder dat tempo gaan zitten en morgen dus een korte training. Waarschijnlijk net als jij een 3k binnen de 20 minuten.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:06

Is imo een flink tempo Daan! :P

Vind het erg leuk om steeds updatejes van iedereen te lezen. Er komt een tijd dat ik ook zo'n tempo kan :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:32

ik zou vanavond terug moeten gaan, maar ik denk dat ik het beter kan laten, mijn enkel voelt al enkele weken soms een dag vervelend aan. Maar sinds vrijdag continu als ik platte schoenen draag (hakken vreemd genoeg geen probleem). Is nochtans van maandag geleden dat ik gelopen heb en vind het vooral vreemd dat de pijn vrijdag is opgekomen. Met paardrijden merk ik er ook nisk van...
Mss toch maar eens langs de huisarts passeren, vooraleer ik weken geblesseerd ben.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:40

Gisteren meegedaan aan de Brandlpyalty Vestingloop in Den Bosch. 10 km.
Zaterdag al wedstrijd met paard en de laatste tijd weer wat last van slapheid, richting hyperventileren. Dit had ik zaterdag na de wedstrijd weer, dus echt even gaan zitten om suikers/zout weer op peil te krijgen, was gelukkig snel weer oke.

Savonds toch nog weg gegaan en eigenlijk te weinig gegeten (alleen een pannekoek) en ook wat wijntjes. Sochtends wel goed gegeten en een red bull gepakt voor wat extra energie.

Maar deze voorbereiding met in combi met het benauwde weer is me erg zwaar gevallen. Op 2 km begon ik al te zweten en had ik al een hoofd als een tomaat (dit krijg ik meestal pas naderhand, met nazweten). Ik kon nog goed doorlopen met een snelheid van gemiddeld 10,5 km/u. Helaas kreeg ik het vanaf de 6e km echt zwaar, ik raakte buiten adem, kreeg het belachelijk warm en werd af en toe zelfs misselijk (te slap dus).

Toch ervoor gekozen om een paar keer te gaan lopen, erg jammer van mijn tijd, maar het zat er echt niet in. Het laatste stukje kreeg ik mezelf nog een beetje bij elkaar gepakt, vanaf 8,5 zag ik dat ik toch echt moest door blijven lopen om nog binnen het uur binnen te zijn. Dus niet meer wandelen. Uiteindelijk op 59:40 de 10 km bereikt, op mijn runkeeper dan, doel bereikt en nog even doorgesukkeld naar de echte finish.

Doel bereikt maar vraag niet hoe, dat was afzien..
Qua voeding moet ik duidelijk iets veranderen in mijn voorbereiding.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:58

beter eten en geen wijn meer de avond van te voren dus ;)
Wel knap dan dat je hem nog uitgelopen hebt.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:58

Leuk inderdaad om alle verschillende afstanden en tijden te lezen, en hoe iedereen er verschillend mee bezig is.

Petitparis vervelend dat je last hebt van je enkel, wellicht verstandig te laten checken voor het erger wordt.

Renee respect hoor dat je 10km hebt gelopen, en nog binnen uur ook! Je voorbereiding klinkt niet helemaal top nee, zeker die wijntjes icm 1 pannenkoek :+
Hoe komt het dat je last hebt van slapheid/hypoerventileren? Is dat spanning of de lichamelijke inspanning?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:13

Daan_O schreef:
Leuk inderdaad om alle verschillende afstanden en tijden te lezen, en hoe iedereen er verschillend mee bezig is.

Petitparis vervelend dat je last hebt van je enkel, wellicht verstandig te laten checken voor het erger wordt.

Renee respect hoor dat je 10km hebt gelopen, en nog binnen uur ook! Je voorbereiding klinkt niet helemaal top nee, zeker die wijntjes icm 1 pannenkoek :+
Hoe komt het dat je last hebt van slapheid/hypoerventileren? Is dat spanning of de lichamelijke inspanning?

Combinatie van beide denk ik, ik had dit 2 jaar geleden heel vaak, dat is de reden dat ik ben gaan hardlopen. Conditie moest echt omhoog. Toen zat ik heel slecht in mijn vel, at slecht etc. Dat is nu wel een stuk beter, af en toe nog als ik niet goed eet, veel flink op stap ben geweest etc.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:28

32 minuten actief gerend, 2x2 minuten gewandeld tussendoor (en 15 minuten terug wandelen omdat ik super goed ben in routes uitzetten :')) Heb in totaal (hele rondje, inclusief loopstuk op het einde 4,31km afgelegd)
Ik merkte alleen wel dat ik last van mn linkerknie kreeg (tijdens de wandelstukjes, tijdens het rennen nergens last van). Ik was er al bang voor want heb 'm gisteravond licht overstrekt toen ik de slaapkamer aan het opruimen was. Merkte na het lopen ook al op dat ie wat gevoelig is... Iemand tips?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:29

Knap dat je het toch gehaald hebt Renee16! Ik doe het je niet na ;)

Afgezien van wijn/pannekoek lijkt Redbull me ook finest voor je.
Zeker als je zegt last te hebben van (bijna) hyperventileren en slap zijn.
Er zit ontzettend veel rotzooi in die drankjes en meeste werkt op zeer korte termijn, (inclusief de suikerpiek), dus waarschijnlijk doe je er meer kwaad mee dan dat je er energie van krijgt om een lange inspanning te verrichten.

Ik had ook snel last van mijn enkels petitparis, maar heb recent nieuwe schoenen laten aanmeten en dat is nu eigenlijk helemaal over. Misschien ook tijd voor nieuwe schoenen?
Mits het daar van komt natuurlijk, daar zal de huisarts (of eventueel fysio) meer van weten dan ik :)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:32

Wow Renee heftig die 10K, ook hoe je 'm ervaren hebt. Vind het heel knap dat je hem nog hebt uitgelopen. Of ik het goed vind is iets anders, maar dat zijn je eigen grenzen en beslissingen :) Pas je een beetje op met jezelf?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:36

NoeskaMoos schreef:
Knap dat je het toch gehaald hebt Renee16! Ik doe het je niet na ;)

Afgezien van wijn/pannekoek lijkt Redbull me ook finest voor je.
Zeker als je zegt last te hebben van (bijna) hyperventileren en slap zijn.
Er zit ontzettend veel rotzooi in die drankjes en meeste werkt op zeer korte termijn, (inclusief de suikerpiek), dus waarschijnlijk doe je er meer kwaad mee dan dat je er energie van krijgt om een lange inspanning te verrichten.

Ik had ook snel last van mijn enkels petitparis, maar heb recent nieuwe schoenen laten aanmeten en dat is nu eigenlijk helemaal over. Misschien ook tijd voor nieuwe schoenen?
Mits het daar van komt natuurlijk, daar zal de huisarts (of eventueel fysio) meer van weten dan ik :)

Heb je helemaal gelijk in, ik kan sowieso slecht tegen red bull en ben er hartsikke verslaafd aan. Nu wist ik dat mijn voorbereiding niet best was, soms werkt red bull, kort idd, maar dan kan ik wel net het laatste beetje energie eruit krijgen. Denk dat het nu averechts heft gewerkt inderdaad. Teveel energie op het begin verspilt.

Dit gaan we ook zeker niet meer zo aanpakken. Niet fijn om zo op je grens te lopen en moeten wandelen tussendoor is frustrerend..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:40

petje af dat je 10km uitloopt als je je zo bagger voelt. Na een avondje stappen (lees drinken en neit eens dronken), dan zweet ik mij de dag nadien ook te pletter bij de geringste inspanning.

ik heb nieuwe schoenen aangeschaft omdat ik soms een stijf gevoel had als ik opstond de dag na een training. Zal vanavond mijn vriendin (is kiné) eens aanspreken.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:45

Ik was overigens wel verbaasd eigenlijk hoeveel schoenen kunnen doen in je manier van lopen. Ik had zelf altijd de gedachte dat ik best fatsoenlijk liep zeg maar, maar op de slow motion filmpjes was duidelijk te zien dat mijn voet meer steun nodig heeft aan de binnenkant. Daarna was ook goed te zien hoe dat beter werd naar mate de schoen beter bij mijn voet paste. Ik ben er nu ook wel van overtuigd dat echt goed passende schoenen heel belangrijk zijn om blessures te voorkomen. Hardlopen is natuurlijk behoorlijk belastend voor je lijf.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:09

Lillith24 schreef:
Wow Renee heftig die 10K, ook hoe je 'm ervaren hebt. Vind het heel knap dat je hem nog hebt uitgelopen. Of ik het goed vind is iets anders, maar dat zijn je eigen grenzen en beslissingen :) Pas je een beetje op met jezelf?

Als het een training was had ik hem zeker niet uitgelopen, maar nu het een wedstrijd was wel..
Ik let verder wel goed op mezelf, life dat je dat zegt ;). Al bewust bij 2 wijntjes gehouden ipv de hele avond aan de wijn haha..

Maar dit gaan we volgende x echt anders aanpakken.