Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Motivatie topic workouts! Wie kletst er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 09:32

Ik ben op vakantie, dus op wandelen na, doe ik lekker niks :+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:44

Ohhhh heerlijk, veel plezier!

Ik was van plan om vanavond hard te gaan lopen met mijn vriend, maar heb gigantische blaren op mijn voeten dus gaan we maar een eind fietsen. :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 18:58

Dankjewel!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:14

Fijne vakantie Chantal :)

Hier nog steeds niet zo actief, vanavond weer pole fitness, morgen rijden. Maar verder doe ik eigenlijk niks. (in theorie ben ik bezig voor mijn eindexamen, in de praktijk zit ik heel de dag filmpjes van katten en panda's te kijken terwijl ik me volvreet := )

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 19:21

Helene, ach, nouja, mag ook wel als je zo hard leert!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:10

Haha :')

Ik ben straks even geweest, 20 min crosstrainer en armen en benen gedaan. Twee nachten slecht geslapen en weinig zin.
Wel blij dat ik toch even geweest ben

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:05

Nadat ik vorige week even een week 'vakantie' had van het sporten (oke ik had er even geen energie voor.

Ben ik gister maar weer een uurtje wezen body pumpen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:53

Ik ben een weekje op Vlieland aan het werk in de paarden, dat is genoeg sporten :Y)

Maandag weer oppakken!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:55

Ik heb vandaag rond dr 30 km gefietst en best stuk gelopen, had 2 fotoshoots en denk dat ik morgen wel spierpijn zal hebben ik fiets namelijk nooit zoveel. Ook heb ik gister keihard gewerkt ( heel druk horeca bedrijf in de bediening) en daar had ik gewoon spierpijn van.

Morgen weer werken, zal ook heel druk worden dus lekker veel bewegen

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:48

Lekker bezig allemaal! Ik heb de afgelopen twee dagen niet heel erg veel uitgevoerd.
Vandaag en morgen ook nog eens BBQen dus gaat lekker. :')

Zit er wel aan te denken om morgen op de fiets naar mijn werk te gaan.. Is ruim 16 km fietsen.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:48

Goedenavond allemaal!

Ik heb vandaag weer eens gesport in de sportschool.
Wat een mooi weer was het deze week zeg :))

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 08:01

Ja zeg! En natuurlijk ga ik weer met 12 graden naar stal, poedersuiker...

Geef toe mensen, zelfs als mijn verzorgpaard staakt ziet hij er gaaf uit <3
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga dus nu weer rijden, ga spierpijn krijgen want heb twee weken niet gereden. Ik heb al zoveel spierpijn dat het voelt alsof er een spier is gescheurd oid, maar dat komt door het trainen met mijn nieuwe trainster en voor het NK met kunstrolschaatsen. Man, man, man, wat een pijn :x

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:58

wat een leuk paard ALwaysH, die spierpijn kan ik begrijpen. Ik rijd sinds maart weer paard na ongeveer een half jaar niet op een paard hebben gezeten en ben nog steeds stijf als ik er af kom.

ik ga zometeen wat oefeningen van blogilates doen, gericht op mijn benen.
En vanmiddag wil ik een lekker lang stuk met mijn hond lopen voordat wij met zn alle een avondje weg gaan en lieve diesel alleen thuis moet blijven..

Ga helaas bbqen vanavond op een feest, dus hoop dat ik me kan inhouden..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 12:28

Die spierpijn komt niet van het paardrijden, hehe :+
Even gekopieerd van Instagram af:
Alle paarden op stal waren druk, zal wel aan het weer liggen. Rennen, gieren, brullen. Niet normaal!
Ik merkte al aan Raymond dat hij niet wilde stilstaan, hij liep alleen maar te ronken. Krukje dr bij, wegstappen, omdraaien, achterwaarts. Meneer had geen zin. Eenmaal mijn voet in de beugel voelde ik het al aankomen. Ik ga zitten en vraag mijn vader nog snel om mijn beugel (ik kan heel moeilijk zelfstandig mijn rechterbeugel pakken doordat ik Hypermobiel ben en dan kramp krijg), helaas dus al te laat. Ray stijgert en geeft er een bok achter aan. Zwaai mijn been terug en spring er met een rare slinger af. In mijn ooghoek zie ik Raymond nog stijgeren en bokken. Klap op mijn eigen knie met mijn jukbeen, ik was weer eens prachtig op mijn voeten geland. Ik draai me om en grijp Ray weer vast die twee meter van ons vandaan rustig staat te wachten. Even controleren of ik ergens pijn heb, maar behalve mijn mini pinkje en mijn rechterjukbeen niks aan de hand. Kruk er weer bij, paard laten kalmeren en er weer op. Nog wat getrippel, hinnik en gesnuif en ik kan instappen. Dan wel met strakke teugels en een flink tempo om niet weer de ruimte te creëren dat Raymond kan gaan bokken.
Gaat super, uiteindelijk is hij lekker los en draaf ik voltes, totdat er opeens een stortbui komt. alsof het was afgesproken beginnen de paarden allemaal te hinniken en zie ik geen hand meer voor ogen. Raymond weer hélemaal van de rel. Trippelen, wild ronken en hinniken. Omhoog willen komen, wat hem niet lukt omdat ik hen steeds een por geef. Hoe hard ik ook probeer, hij doet steeds gevaarlijker. Uit het niets stilstaan en dan helemaal niet maar naar mijn hulpen luisteren; gevaarlijk, zo kan hij zichzelf omhoog of omlaag gaan werpen. Dan gaf hij weer een rare sprong en zette zich aan een kant helemaal vast waardoor er geen sturing in zat. Toen ik zeker wist dat wanneer ik hem stil liet staan, hij niet weer verticaal de lucht in zou gaan, ben ik er zo snel mogelijk afgesprongen. Nog bijna gevallen met afstappen ook.
Paard aan de hand ook bijna niet te handelen. Trippelde als een opgewonden hengst om me heen.

Gelukkig straks flyers lopen (voor het foodfestival :9 ) dus dan kan ik de spierpijn er wel uit krijgen, maar na vanochtend heb ik zeker wel spierpijn straks :\

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:35

Goedemiddag!

Gister heb ik gesport in de sportschool en vandaag heb ik geholpen op de manege bij de proefjes voor gehandicapten, was erg leuk!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 12:37

LinekeP schreef:
Goedemiddag!

Gister heb ik gesport in de sportschool en vandaag heb ik geholpen op de manege bij de proefjes voor gehandicapten, was erg leuk!

Hoe ging het sporten? :)

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:12

Was erg fijn! ik had eerst echt geen zin maar uiteindelijk wel gegaan en het ging wel lekker.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 18:18

En goed gevoel daarna?
Ik doe het altijd daarvoor!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:12

Ik heb net weer lekker getraind, vanavond weer roeien, zo blijf ik bezig :+

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:18

Goef bezig allemaal! Ik heb woensdagavond een afspraak op de sportschool waar ik sinds september sport voor een intensief train en voedingsschema. Ik krijg het er zelf niet af -O- ben veel te ongedisciplineerd :')

Ben heel benieuwd, zal foto's maken als ik begin en iedere week nog een om de vorderingen bij te houden.

Ik hoef niet veel af te vallen, weeg nu 75 kilo bij een lengte van 1.70. Maar voel me niet prettig zo en zou gewoon graag een maatje 38 hebben :j

Leuke bijkomstigheid: mijn zusje trouwt twee september dus tegen die tijd zal er vast wel 5 kg af zijn :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 07:17

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:43

Dankjewel! Heb er zin in :D

Ik doe er momenteel niks meer naast. Ben gaan fitnessen omdat ik mijn paard vorig jaar heb in moeten laten slapen ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 11:11

Wat sneu, sterkte.

Ik doe juist fitness om mijn spieren onder controle te houden naast mijn andere sporten.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:56

Hoi, mag ik me hier ook melden?
Ik ging vroeger graag fitnessen in de sportschool maar door ziekte moest ik ermee stoppen.
Nu ben ik tamelijk gezond (moet heel erg opletten dat ik me niet overdoe) en wil ik het graag weer heel rustig thuis een beetje oppakken.
Mijn doel: ik heb geen behoefte aan afvallen (1m60 en 48kg) maar ik zou graag wat fitter en strakker worden, een beetje leniger en wat meer conditie opbouwen.
Helaas vind lopen of fietsen enz heel vervelend.. Ik probeer wat te fietsen op de hometrainer terwijl ik naar tv kijk :') maar misschien hebben jullie nog tips voor wat leuke cardio oefeningen?

Ik ga zeker eens naar blogilates kijken voor wat inspiratie :)

Vraagje: houden jullie altijd een dag rust na sporten, of doen jullie nog vb buikspieroefeningen wanneer je daar al spierpijn hebt?
Ik weet dat ze in de fitness altijd gezegd hebben: liefst een dag rust na een training, maar nu thuis houd ik niet echt dezelfde intensiteit :') aan en meestal maar max 20 minuten, dus wat vinden jullie?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 12:04

Tuurlijk mag je je melden, hartstikke gezellig!
Nee, ik neem niet altijd een rustdag, rolschaatsen doe ik drie dagen achter elkaar, hardlopen doe ik nooit achter elkaar en paardrijden ook niet, maar dat meer omdat ik niet altijd kan.