Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:41

In de sportschool deed ik elke dag een andere spiergroep. Ligt er ook een beetje aan wat je wilt :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:23

handigste is toch om, zeker in het begin, een schema te laten maken.
Ik heb nu een upper/lower body split schema van 3x per week (ene week 2x upper andere week 2x lower). Daarnaast nog 2x per week crossfit, dus ook wel krachttraining.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:53

Maar ligt dat ook niet een beetje aan je doelstelling?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:57

Ik heb een programma inderdaad. Ik vond het wel heel erg lastig in het begin. Je moet erachter komen wat voor oefeningen je liggen. Mijn eerste schema was alles met apparaten, dat is totaal niet mijn ding. Doordat ik ook groepslessen doe, kwam ik erachter dat losse oefeningen veel meer mijn ding is!:)

Ik heb dinsdag denk ik iets te fanatiek meegedaan met de groepsles. Alles doet zo zeer dat ik er ziek van ben... :(

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:16

Wat vervelend Esther.

Ik zit in dag 4 suikervrij. Ben helemaal fan van deze manier van eten haha.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:02

gribaldi schreef:
Wat vervelend Esther.

Ik ook :D En het heerlijk om te weten dat je je lichaam goed doet :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:23

Ik ben ook goed bezig (al zeg ik het zelf) met sporten. Door dit weer raak ik ook gemotiveerder om de summerbody te krijgen :') Weer vol motivatie begonnen aan mijn nieuwe challenges!

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:40

Ik ben ook lekker actief bezig.
Ik doe veel aan banenzwemmen, merk nu ook dat ik wat strakker en sterker begin te worden. Wel was ik verleden week inene 3kg aangekomen, maar ik dronk heel erg weinig. Waarschijnlijk heb ik veel vocht vastgehouden, want nu weeg ik 69kg. Twee weken ervoor 70kg.

Vandaag is mijn nieuwe zwembril aangekomen, kan niet wachten om 'm uit te testen haha! :+

Kennen jullie dat ook? Als ik een aantal dagen niet heb kunnen sporten, zit ik totaal niet lekker in mijn vel. Zondag en maandag is het zwembad dicht, weet nog niet wat ik dan ga doen. Ook gaat het zwembad in de zomer dicht voor een maand, zit al een soort van te stressen wat ik dan ga doen. Merk echt dat ik aan het zwemmen een soort van gehecht ben geraakt. :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:49

Ja, ik mis het sporten echt als ik een paar dagen niks doe. Probeer 5x per week wat te doen. Dit weekend ben ik weg en kan ik dus niks doen, daar zie ik wel tegenop.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:43

Ik heb weer een enorme terugval en kom alweer aan...
Damn ik baal zo erg van mezelf...

Weet ook gewoon even niet meer hoe ik het moet aanpakken :(

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:07

Hoi mag ik mij hier ook melden? Ik weet niet of dit het goede topic is maar anders maak ik er een aan

Ik ben sinds 2 maanden intensief gaan sporten (eerst 3x paardrijden in de week maar wel per keer 10km fietsen etc) maar toen ben ik begonnen met hardlopen het duurt alleen heel lang voordat ik dat heb opgebouwd volgens mij of ik heb wel een heeele slechte conditie := (meestal doe ik interval en dan opbouwen tot 5 minuten en weer afbouwen langer hou ik het gewoon simpelweg niet vol)
En op de dagen dat ik niet hardloop doe ik thuis oefeningen met een kanaal op youtube genaamt 'blogilates' echt aan te raden!
Maar het komt er dus op neer dat ik niet echt vooruitgang merk ik sport nu elke dag zeker een uur intensief en ik hoef niet af te vallen (ik ben 1,65 en weeg 55 kg niks mis mee) maar stel ik loop in mijn bikini dan zie je bij mijn buik en bovenbenen wel alles heen en weer gaan zeg maar en natuurlijk is dit normaal maar ik train omdat ik het wat strakker wil hebben en mijn conditie maar ik kom niet verder
Wat zijn jullie tips/tops/advies etc.
Ik ben een meid van bijna 18 die super druk is met school en de paardjes dus heb niet echt tijd om ook nog naar de sportschool te gaan daar hou ik helemaal niet van! Ik ren liever buiten 5 km dan binnen waar je er redelijk wat voor betaald

Alle tips zijn echt welkom! Sorry voor eventuele typfoutjes maar ik type alles op mijn telefoon

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:32

lienieminie schreef:
Hoi mag ik mij hier ook melden? Ik weet niet of dit het goede topic is maar anders maak ik er een aan

Ik ben sinds 2 maanden intensief gaan sporten (eerst 3x paardrijden in de week maar wel per keer 10km fietsen etc) maar toen ben ik begonnen met hardlopen het duurt alleen heel lang voordat ik dat heb opgebouwd volgens mij of ik heb wel een heeele slechte conditie := (meestal doe ik interval en dan opbouwen tot 5 minuten en weer afbouwen langer hou ik het gewoon simpelweg niet vol)
En op de dagen dat ik niet hardloop doe ik thuis oefeningen met een kanaal op youtube genaamt 'blogilates' echt aan te raden!
Maar het komt er dus op neer dat ik niet echt vooruitgang merk ik sport nu elke dag zeker een uur intensief en ik hoef niet af te vallen (ik ben 1,65 en weeg 55 kg niks mis mee) maar stel ik loop in mijn bikini dan zie je bij mijn buik en bovenbenen wel alles heen en weer gaan zeg maar en natuurlijk is dit normaal maar ik train omdat ik het wat strakker wil hebben en mijn conditie maar ik kom niet verder
Ik ben een meid van bijna 18 die super druk is met school en de paardjes dus heb niet echt tijd om ook nog naar de sportschool te gaan daar hou ik helemaal niet van! Ik ren liever buiten 5 km dan binnen waar je er redelijk wat voor betaald

Alle tips zijn echt welkom! Sorry voor eventuele typfoutjes maar ik type alles op mijn telefoon

Welkom! :)

Toen je begon met sporten, ben je ook op je voeding gaan letten?
Voeding is namelijk erg belangrijk als je wilt afvallen/strakker worden. Gelukkig heb je veel handige apps om je voeding bij te houden en kan je zien hoeveel calorieën je ongeveer per dag eet.

xMyrth wat jammer van je terugval!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:02

mnka schreef:
lienieminie schreef:

Welkom! :)

Toen je begon met sporten, ben je ook op je voeding gaan letten?
Voeding is namelijk erg belangrijk als je wilt afvallen/strakker worden. Gelukkig heb je veel handige apps om je voeding bij te houden en kan je zien hoeveel calorieën je ongeveer per dag eet.

xMyrth wat jammer van je terugval!

Ja ik let best wel op mijn voeding maar ik moet nog groeien dus ik ga mijzelf niet uithongeren maar ipv limonade neem ik water mee naar school en ipv een koekje een appel allemaal dat soort dingen

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:02

Je moet jezelf überhaupt nooit uithongeren, daar help je jezelf nooit mee :) Maar het klinkt alsof je prima op de goede weg bent voor mij!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:47

TrIjNiE__ schreef:
gribaldi schreef:
Wat vervelend Esther.

Ik ook :D En het heerlijk om te weten dat je je lichaam goed doet :)

Haha ja, ik moet alleen nog even denken van dat je na 4 dagen niet meteen resultaat ziet :')

Spoiler:
Hoe bedoel je ongeduldig

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:49

xMyrth, vervelend van je terugval... Eet je nu anders dan voorheen?

lienieminie, welkom! En ik lees ook geen gekke dingen, je bent volgens mij al goed op weg.
Lekker, gezond eten en blijven bewegen de rest komt vanzelf.

Ik loop ook 5km met interval, en die conditie komt wel joh :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:52

gribaldi schreef:
xMyrth, vervelend van je terugval... Eet je nu anders dan voorheen?

lienieminie, welkom! En ik lees ook geen gekke dingen, je bent volgens mij al goed op weg.
Lekker, gezond eten en blijven bewegen de rest komt vanzelf.

Ik loop ook 5km met interval, en die conditie komt wel joh :)

Naja ik merk gewoon een beetje handelingsverlegenheid qua eten bij mezelf.
Ik merk namelijk dat ik de hele dag door een beetje dat hongergevoel houdt, tenzij ik druk bezig ben... Maar dat hongergevoel komt waarschijnlijk door de koolhydratenverslaving die ik door de jaren heen heb opgebouwd.

Nu weet ik dat er manieren zijn om koolhydraat-arm te eten, maaltijden die gezonder zijn en waar je hongergevoel minder van wordt. Ik weet alleen niet hoe ik dat precies aan moet pakken en ik kom er niet toe om het gewoon eens te proberen (vandaar de handelingsverlegenheid). Ik wil voor mezelf heel concreet weten wat ik dan ga halen in de supermarkt en wat ik dan klaar ga maken :') Alleen dat krijg ik voor mezelf niet duidelijk

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:07

Snap ik ja. Lastig inderdaad.

Ik weet niet wat je allemaal lekker vindt?

Ik heb vandaag:

Halve bak Skyr naturel en halve bak Skyr honing + 4 scheppen Griekse yoghurt + Half bakje diepvriesfruit en wat kaneel.

Lunch heb ik gemengde sla (200gr) met een hele zak radijs, 3 grote augurken, 4 tomaten, halve komkommer en 2 eieren. (dat is echt een mega volle bak.)

Tussendoor is nog een handje radijsjes en 7 augurken in boterhamworst gewikkeld...

Avond eten wordt een eierwrap met daarin vleesblokjes en salade.

Voldoende water drinken is bij mij nog wel een probleem.
Eten gaat gelukkig steeds beter, geen idee hoeveel kcal.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:51

Voor degenen die opgeblazen buik / puistjes/ gasvorming van eiwitshakes krijgen,

Koop natuurlijke eiwitten.. die shakes van body en fit /bodylab etc is echt rommel daarom reageert je lichaam er zo op

Hennepeiwitten zijn heel goed bijv.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:51

Jeetje ik heb weer een hoop gemist :)

Om te beginnen qua voeding is het belangrijk toch om 3 keer per dag te eten ontbijt is onwijs belangrijk!
tussendoortje
Lunch
tussendoortje
diner
tussendoortje...

De tussendoortjes zijn eiwitrijke snacks zoals augurk gerold in kalkoenfilet of wrap met huttekasse en zalm snippers...
(maar volgens mij ben ik dingen aan het vertellen die jullie allemaal al wisten).

wat supplementen betreft ben ik mijn lijf zijn reserves weer aan het aanvullen dit voelt echt goed.. ik heb maandag een dip gehad maar dat was voor mijn menstruatie dan houd ik ook giga veel vocht vast bah ik voelde me weer ff helemaal niet lekker... dit duurde tot donderdag vandaag voel ik me weer top...
Ik neem dus wel via mijn coach een ontbijt shake waar alle tekorten van minerale en vitamine in zitten (hier ben ik zelf dus nog lerende in)
Mocht iemand het eventueel leuk vinden om een body check te doen en mij te willen helpen als beginnend coach (be my guest) is gratis en vrijblijvend en je helpt mij ermee (zit in Amstelveen, waar je overigens ook gratis kan sporten mocht je hetzelfde willen gaan doen als ik)...

Goed genoeg mijzelf gepromoot want ik wil niemand dwingen en vind ervaringen van andere alleen maar super leuk om te lezen :)

De volgende supplementen zitten in mijn shake:
Sojaproteine isolaat
vit a,d,e,c
thiamine
riboflavine
niacine
vit b6
foliumzuur
vit b12
biotine
calcium
ijzer
magnesium
zink
jodium kalium
koper
selenium
mangaan
en voedingsvezels

hier start ik de ochtend mee door mijn sojamelk met vaak bevroren fruit of ik meng dit door mijn yoghurd met noten (of mix het met sinasappelsap met kwark/ smoothie)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:57

Soja.... is alleen echt HEEL slecht voor je Bianca..... :D Zeker soja proteine icm soja melk...

Ontbijt is verder ook niet heel belangrijk. Het gaat om wat je op 1 dag eet en alle voedingsstoffen binnen krijgt. En sinaasappelsap vind ik ook geen aanrader.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:06

Klopt.. maar ik ben nu 2 maanden bezig met voeding en sinds 1 maand met een shake van zuivel krijg ik nog meer pukkels op mijn arm ik vind soja ook lekkerder.

Ik snap je punt van ontbijt wat niet belangrijk is niet kun je dat nader toelichten?

plus... er zijn ZOOOOO veel dingen niet goed voor je (slecht vind ik zo wijzend)!
Ik merk dat ik nu in 2 maanden al een maat minder heb.. heb meer energie voel me goed en mensen om mij heen merken het op ze zeggen dat ik straal en zien dat ik afgevallen ben (strakker... ook geen onderkin meer)

Mij lijkt dat het resultaat belangrijker is als dingen die 'slecht' (minder goed) voor je zijn...
Roken is ook niet goed.. te veel zuivel is ook niet goed en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ieder persoon is anders, ieder persoon moet zelf zijn drive vinden wat bij hem/haar past... je hoeft je niet te houden aan een bepaald 'dieet' (diëten werkt ook niet)

de balans in gezonde voeding (met ook ongezonde voeding er tussendoor want het moet geen obsessie worden!)

gister heb ik ook gewoon in de snackbar een kaassouffle en een patat speciaal gegeten en voel me nog steeds prima... ik wil ook gewoon mee uit eten alleen de dagen dat ik voor mijzelf zorg doe ik het lekker op mijn manier :D

een ding nog

Ik voel me super... en mensen om mij heen zien het en dat doet mij ook erg goed :) (ookal doe ik het nog steeds voor mijzelf)

moest ik nog even kwijt :P

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 12:41

Lekker bezig DBiancaL! +:)+

Ik denk dat Monnie_ het ook vooral goed bedoelt. En verder, je moet ook absoluut doen wat goed voelt. Als je door zoekt op dingen vind je altijd wel iets waarom het slecht of goed zou zijn, dat is een eindeloos gedoe omdat er nou eenmaal zoveel informatie beschikbaar is de laatste tijd. En het filteren daarvan, is een hele opgave en vooral ook heel erg persoonlijk wat daar uit komt.

Toch, zou ik wel oppassen met soja. Vooral omdat je het in combinatie gebruikt met vitaminen en mineralen. Grote minpunt van soja is namelijk dat het de opname van vitaminen en mineralen verslechterd, met name B12. Soja heeft een slecht effect op je schildklier, je schildklier is ontzettend belangrijk voor je hormonenstelsel maar ook voor de opname van vitaminen en mineralen.
Zelf gebruik ik als melkvervanger (want zuivel zou ik dan ook absoluut niet aanraden) rijstemelk, havermelk of amandelmelk. Havermelk en amandelmelk zijn wat voller en zoeter en is vergelijkbaar met sojamelk (ik vind het zelfs lekkerder dan sojamelk). Maar ben het meest weg van rijstemelk.

Wat betreft het ontbijt, het is inderdaad wel een dingetje wat een beetje overrated is door de schijf van 5. Al je maaltijden zijn namelijk even belangrijk.
Ik zou het zeker niet aanraden om zonder ontbijt de deur uit te gaan, dat is het andere uiterste. Maar ontbijt is niet persé belangrijker dan je lunch of avondeten. Als jij alleen gezond ontbijt en de rest van de dag nauwelijks eet of heel erg ongezond, schiet je weinig op.
Ook is het veel beter om eerst te bewegen voor je gaat ontbijten. Dit zit in ons dierlijke instinct, de spijsvertering moet eerst op gang komen en als oermens had je echt geen beschikking tot een koelkast met een verse hap. Oftewel, het zit in ons programma eerst actief te worden, voor we gaan ontbijten. Ik zelf wacht meestal 1 uur tot ik ga ontbijten als ik wakker ben en ga eerst dingen doen. Als ik dit niet doe, wordt ik vaak misselijk van ontbijt. Maar zoals je ziet, is dat natuurlijk ook weer iets persoonlijks. Er zijn genoeg mensen die écht eerst iets moeten eten omdat ze anders van hun stokkie gaan. :D

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:20

Ik heb de afgelopen dagen elke dag veel oefeningen voor buik/been/ kontspieren gedaan en dat voel ik nog steeds dus vandaag dag rust maar maandag heb ik wedstrijd en heb erg vel spierpijn in mijn kont dus ben erg benieuwd :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:29

Ik heb vandaag weer een klein stapje gezet.
Ben naar de supermarkt geweest om fruit en havermout te halen. Chiazaad stond ook op de planning maar YUK wat is dat duur. Daar ga ik eerst even voor verder kijken.

Ik heb als lunch havermoutpannekoekjes gemaakt. Erg lekker en ook een voller gevoel :)
Ik wil ook meer met havermout gaan ontbijten, dus heb magere yoghurt 0%vet meegenomen.
Maar hoe doen jullie dat? Laten jullie havermout wellen? Hoe lang? waarom wel? Waarom niet?