Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robin_S schreef:Nee, geen enkel van die redenen is van toepassing. Buiten uiteraard de 'angst' voor besmetting. Er zitten daar immers een hele hoop kinderen samen.
Verder heb ik geen last van sociale druk dus dat is het niet. Een crèche is gewoon niet de plek waar ik mijn kind heen wil brengen, om verschillende redenen.
Loontje_ schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar wil wel even wat vertellen over mijn kind en onze keuze wat betreft inenten.
Onze zoon heeft vanaf zijn geboorte een (ernstige) vorm van epilepsie. Toch lieten we hem wel inenten, omdat we dachten dat dat goed was, dat het zo 'hoorde'. Bijna iedereen laat immers hun kinderen toch enten want zo bescherm je ze toch tegen gevaarlijke ziektes?
De eerste enting ging goed, we moesten er van de artsen in het ziekenhuis gewoon voor zorgen dat ons mannetje geen koorts kreeg omdat dat een epileptische aanval kan veroorzaken. Wij dus braaf zetpillen e.d. geven zodat hij geen koorts kreeg.
De tweede enting is echter finaal verkeerd gegaan. Door deze inenting kreeg ons zoontje (toen 5 maand) een reactie waardoor hij in een status epilepticus kwam. Dit betekend dat hij aanval na aanval kreeg die niet meer te doorbreken waren. Hierdoor kwam hij op de IC en heeft nagenoeg het leven gelaten. Wonder boven wonder zijn de aanvallen na 3 dagen (!!!) en meer dan 100 aanvallen verder onder controle gekomen.
Natuurlijk ontkent het ziekenhuis dat de enting het probleem was, die houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd. Maar ik heb ook genoeg andere opvattingen van mensen gehoord en gelezen die zeggen dat zeker wel de oorzaak van de enting was. Mijn vriend en ik zijn er ook van overtuigd dat het de enting was. Het was allemaal anders wel HEEL toevallig, en voor de rest waren er geen andere factoren die zo'n verschrikkelijke status konden uitlokken.
Nu hebben mijn vriend en ik de keuze gemaakt om ons zoontje niet te laten enten tot hij zelf sterk genoeg is. Of we gaan hem laten enten bij een leeftijd van ongeveer 4 jaar, of we enten hem op een homeopathische manier.
Maar als ik nu zo in dit topic lees vinden sommige mensen dus dat bijvoorbeeld kinderen zoals mijn zoontje niet naar de creche mogen omdat hij niet is ingeent? Zelfs als je weet dat zoiets de reden kan zijn om een kind niet te laten enten?
Anoniem schreef:Robin_S schreef:Nee, geen enkel van die redenen is van toepassing. Buiten uiteraard de 'angst' voor besmetting. Er zitten daar immers een hele hoop kinderen samen.
Verder heb ik geen last van sociale druk dus dat is het niet. Een crèche is gewoon niet de plek waar ik mijn kind heen wil brengen, om verschillende redenen.
Heb je die angst voor besmetting alleen wat kdv-en betreft of ook bij andere plekken waar kinderen samenkomen? Bijvoorbeeld kinderboerderijen, speeltuinen, wintersport kinderpiste, Mac Donalds enz.
Nu zitten ze bij de Mac niet allemaal op de tafels te sabbelen, dat scheelt![]()
Maar op een kdv merk ik wel dat ze elkaar snel aansteken met van die nietszeggende virusjes waarvan ze ineens een dag hoge koorts hebben maar verder eigenlijk niet ziek zijn.
Robin_S schreef:En wat al die overige plekken betreft, tegen dat mijn kind oud genoeg is om bv. naar een kinderboerderij te gaan, heeft ze al lang de belangrijkste prikken gekregen.
Gianti schreef:hihi klinkt nu als een wonder dat niet elk gevaccineerd half dood neervalt erna.
Ik ben benieuwd naar artikelen die aangeven vanaf wanneer een stof 'giftig' is en in hoeveel het verwerkt zit in de inentingen
anneliesdj schreef:Die tegens zijn toch vooral gebaseerd op de bijwerkingen en zolang de werking beter is dan de bijwerkingen is dat toch geen probleem. Zal ook voor iedereen wel anders werken.