Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:50

Ja want dat kan wel.

Nee, ik zou mijn kind ook dan niet naar een crèche brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:51

Ben je bang dat jouw kind de rest gaat besmetten? Of ben je bang dat de rest jouw kind gaat besmetten? Of voel je je onder druk gezet dat je dan eigenlijk wel zou moeten vaccineren? Of ben je bang dat als er een besmetting plaats zou vinden er met de vinger naar jou zal worden gewezen? Of zou je een schuldgevoel krijgen waar je niet mee overweg kan?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jou daarin dan tegenhoud.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:53

Robin_S schreef:
Ja want dat kan wel.

Nee, ik zou mijn kind ook dan niet naar een crèche brengen.

Jouw kind kan dan ook de gevaccineerde kinderen besmetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:55

Iedereen kan iedereen besmetten. Daar hoeven geen vingers gewezen te worden.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:00

Nee, inderdaad maar ik reageer gewoon op haar reactie " ja, want dat kan wel". Ze antwoord op mijn vraag of ze bang is dat een gevaccineerd kind haar kind wel kan besmetten. Ze insunueert daarmee dat haar kind een gevaccineerd kind niet kan besmetten, maar andersom wel.
Daarmee mijn reactie.

Hopelijk is het zo duidelijk en wordt dit weer niet als kwetsend opgepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:02

Nee, geen enkel van die redenen is van toepassing. Buiten uiteraard de 'angst' voor besmetting. Er zitten daar immers een hele hoop kinderen samen.

Verder heb ik geen last van sociale druk dus dat is het niet. Een crèche is gewoon niet de plek waar ik mijn kind heen wil brengen, om verschillende redenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:03

Waar 'insinueer' ik dan dat mijn kind niemand kan besmetten?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:07

Ik vroeg of je bang bent dat een gevaccineerd kind jouw kind wel kan besmetten en jou antwoord was " ja, want dat kan wel.

Vooral uit die "dat kan wel" concludeerde ik dat je zei dat een gevaccineerd kind jouw kind wel kan besmetten, maar jouw kind een een gevaccineerd kind niet.

Maar mijn vergissing dan, waarvoor mijn excuses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:15

Nee ik bedoelde dat een kind, ondanks gevaccineerd, toch drager van een ziekte kan zijn. Dus dat een crèche waar 100% geënt is toch nog steeds een risicozone is.

Uiteraard zou mijn eigen kind andere kinderen kunnen besmetten als ze zelf ziek is. Zoiets hou je niet tegen inderdaad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:17

Robin_S schreef:
Nee, geen enkel van die redenen is van toepassing. Buiten uiteraard de 'angst' voor besmetting. Er zitten daar immers een hele hoop kinderen samen.

Verder heb ik geen last van sociale druk dus dat is het niet. Een crèche is gewoon niet de plek waar ik mijn kind heen wil brengen, om verschillende redenen.

Heb je die angst voor besmetting alleen wat kdv-en betreft of ook bij andere plekken waar kinderen samenkomen? Bijvoorbeeld kinderboerderijen, speeltuinen, wintersport kinderpiste, Mac Donalds enz.
Nu zitten ze bij de Mac niet allemaal op de tafels te sabbelen, dat scheelt ;)
Maar op een kdv merk ik wel dat ze elkaar snel aansteken met van die nietszeggende virusjes waarvan ze ineens een dag hoge koorts hebben maar verder eigenlijk niet ziek zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:22

Loontje_ schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar wil wel even wat vertellen over mijn kind en onze keuze wat betreft inenten.
Onze zoon heeft vanaf zijn geboorte een (ernstige) vorm van epilepsie. Toch lieten we hem wel inenten, omdat we dachten dat dat goed was, dat het zo 'hoorde'. Bijna iedereen laat immers hun kinderen toch enten want zo bescherm je ze toch tegen gevaarlijke ziektes?
De eerste enting ging goed, we moesten er van de artsen in het ziekenhuis gewoon voor zorgen dat ons mannetje geen koorts kreeg omdat dat een epileptische aanval kan veroorzaken. Wij dus braaf zetpillen e.d. geven zodat hij geen koorts kreeg.
De tweede enting is echter finaal verkeerd gegaan. Door deze inenting kreeg ons zoontje (toen 5 maand) een reactie waardoor hij in een status epilepticus kwam. Dit betekend dat hij aanval na aanval kreeg die niet meer te doorbreken waren. Hierdoor kwam hij op de IC en heeft nagenoeg het leven gelaten. Wonder boven wonder zijn de aanvallen na 3 dagen (!!!) en meer dan 100 aanvallen verder onder controle gekomen.
Natuurlijk ontkent het ziekenhuis dat de enting het probleem was, die houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd. Maar ik heb ook genoeg andere opvattingen van mensen gehoord en gelezen die zeggen dat zeker wel de oorzaak van de enting was. Mijn vriend en ik zijn er ook van overtuigd dat het de enting was. Het was allemaal anders wel HEEL toevallig, en voor de rest waren er geen andere factoren die zo'n verschrikkelijke status konden uitlokken.

Nu hebben mijn vriend en ik de keuze gemaakt om ons zoontje niet te laten enten tot hij zelf sterk genoeg is. Of we gaan hem laten enten bij een leeftijd van ongeveer 4 jaar, of we enten hem op een homeopathische manier.

Maar als ik nu zo in dit topic lees vinden sommige mensen dus dat bijvoorbeeld kinderen zoals mijn zoontje niet naar de creche mogen omdat hij niet is ingeent? Zelfs als je weet dat zoiets de reden kan zijn om een kind niet te laten enten?

Jouw zoontje is 1 van die uitzonderingen die op jonge leeftijd beter niet ingeënt had kunnen worden, en als er maar voldoende andere gezonde ingeënte kinderen zijn, geeft dat niet. Maar er zijn ook mensen die uit dommigheid (omdat het van de Homeopaat niet mag) niet inenten of omdat ze denken dat het slecht voor hun chakra :roll: of andere kul is.

Epilepsie kan inderdaad maken dat iemand overgevoelig is voor prikkels, dus ook koorts en reageren op een prik zou dat in principe al kunnen geven (ik heb ervaring met epileptici). Maar ondertussen hebben artsen en verpleegkundigen blijkbaar zóveel schrik van antivaxxers dat ze het niet graag rondbazuinen als iemand eens raar reageert op een prik omdat dat een keten van niet-gevaccineerden op kan leveren als zoiets eeuwig rond blijft zingen op internet, en dat levert veel meer ellende op, als mensen zich niet meer laten vaccineren. Het blijft zeldzaam als iemand verkeerd reageert op een inenting.

Ik had iets anders ( eczeem)waardoor ik niet tegen pokken mocht worden ingeënt, maar dankzij het feit dat je in die tijd nog geen antivaxxers had, zijn de pokken tóch uitgeroeid, wereldwijd, en ik kon jarenlang meeliften op de groepsimmuniteit doordat anderen wel ingeënt waren. Dat de pokken-enting zo gevaarlijk was voor mij, was al tientallen jaren bekend, èn erkend door de medische wetenschap en artsen en verpleegkundigen weten dat, en ontkennen dat niet.

Stel dat er op een gegeven moment veel antivaxxers waren geweest, die hun kinderen niet hadden laten inenten tegen de pokken, en die ziekte brak uit, was ik zeker weten niet naar de creche gebracht door mijn ouders vanwege de risico's die ik dan zou lopen. Kwestie van GEZOND VERSTAND gebruiken.

Ik loop met mijn verhaal nu dus wel het risico dat mensen delen van mijn verhaal voor hun antivax karretje gaan spannen en denk dat het nu tijd is om mij uit de discussie terug te trekken...
Ik denk dat het verder verspilde moeite voor me is, om mensen uit te leggen waarom, over het algemeen, wel- inenten beter is dan niet -inenten... (Over de griep kun je van mening verschillen, omdat dat virus zo snel wijzigt).

Niemand hier wil een duimbreed toegeven of serieus openstaan voor andere meningen en blijft kul antivax argumenten aandragen en suggestieve vragen stellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:27

Nou nou een beetje vriendelijker mag ook wel.
In Amerika is eczeem trouwens geen reden om onder (verplicht) vaccineren uit te komen. Epileptische aanvallen ook niet. Dat is de situatie waar we wel op afstevenen wanneer verplichting in wordt gevoerd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:48

Hmm niet het hele topic gelezen. Maar het is wel duidelijk dat iedereen indd een sterke mening heeft en de niet enters de boeman zijn.

Bij een enting spuiten ze toch ziektes in je lichaam? Een kleine dosis zodat je lichaam antistoffsn maakt. Mocht het virus dan ooit voorbij komen dan is je lichaam voorbereid.

Je moet alleen op dat momenf wel sterk/gezond genoeg zijn om dat virus/vaccinatie te kunnen g
Handelen. Ik vind het dus erg belangrijk dat ouders naar hun kind kijken. Voorbeeld van die epilepsie spreekt boekdelen. Collega vn mij is ook ziekenhuis in en uitgeweest. Het ginf steeds net weer beter en san weer een enting. Dan ging haar hele weerstand er aan en dan weer terugslag. Maar ja dat kopel je pas later.

Zelf mijn zoon wel ingeent en sta er 100% achter. Maar niet als je kind ziek is of een aandoenin heeft.

Vanuit geloof of zweverig heb ik dan weer minder begrip voor

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 02:15

Ik lees al een hele tijd mee en ben oprecht geïnteresseerd maar mijn vragen/opmerkingen worden gewoon genegeerd omdat er hier een paar fanatici zijn die zo druk zijn met zichzelf dat ze niet door hebben dat er ook mensen zijn die een serieuze discussie proberen te voeren. Zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:59

Anoniem schreef:
Robin_S schreef:

Heb je die angst voor besmetting alleen wat kdv-en betreft of ook bij andere plekken waar kinderen samenkomen? Bijvoorbeeld kinderboerderijen, speeltuinen, wintersport kinderpiste, Mac Donalds enz.
Nu zitten ze bij de Mac niet allemaal op de tafels te sabbelen, dat scheelt ;)
Maar op een kdv merk ik wel dat ze elkaar snel aansteken met van die nietszeggende virusjes waarvan ze ineens een dag hoge koorts hebben maar verder eigenlijk niet ziek zijn.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom dit allemaal zo belangrijk is. Heb het gevoel dat ik elke reactie in herhaling moet vallen. Nog een keertje dan maar: het gaat mij echt om het kdv, wat trouwens geheel persoonlijk is. En wat al die overige plekken betreft, tegen dat mijn kind oud genoeg is om bv. naar een kinderboerderij te gaan, heeft ze al lang de belangrijkste prikken gekregen.

Wat trouwens die nietszeggende virusjes betreft, een bezoekje aan de kinderafdeling van een ziekenhuis zegt genoeg. Veel kinderen hebben daar in een kinderdagverblijf bv. RVS opgelopen en liggen in quarantaine.

Joltsje, zo werkt inderdaad een vaccin. En dat is voor mij genoeg reden om te wachten. Ik wil geen ziekte in een klein babylijfje spuiten. Gek genoeg ben ik niet gelovig of zweverig.

Echter zal ik nooit een andere moeder veroordelen omdat ze wel ent. Iedereen maakt toch zijn eigen keuzes wat opvoeding etc. betreft? Volgens mij is er geen goed en slecht en ook niet één zaligmakende manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:32

Robin_S schreef:
En wat al die overige plekken betreft, tegen dat mijn kind oud genoeg is om bv. naar een kinderboerderij te gaan, heeft ze al lang de belangrijkste prikken gekregen.

Oké, ik wist niet dat je met bepaalde plekken wacht tot een bepaalde leeftijd.
Ik liep met mijn zoontje al door Disney Parijs toen hij nog geen half jaar oud was :o
Zoals jij het doet is wel een mogelijkheid om besmettingsgevaar voor je kind te reduceren idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:56

Gianti schreef:
hihi klinkt nu als een wonder dat niet elk gevaccineerd half dood neervalt erna.

Ik ben benieuwd naar artikelen die aangeven vanaf wanneer een stof 'giftig' is en in hoeveel het verwerkt zit in de inentingen :)

Om even terug te komen op oude onbeantwoorde vragen...
Hier een stuk met cijfers over aluminium:

https://vactruth.com/2012/01/02/aluminu ... all-wrong/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:03

Jeetje wat een vermoeiende discussie zo repelsteel. Mijn kind komt uiteraard wel op openbare plekken. We begrijpen elkaar niet echt blijkbaar, dus ik stel voor om weer gewoon ontopic te gaan.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:16

Jammer zoolgangster, dat je er zo'n bekrompen mening op na houdt, dat je iedereen die er anders over denkt als niet volwaardig beschouwt.

Robin S: door die langswaaiende virussen bouwt je uk juist weerstand op, je hoeft er niet weg te blijven, maar dat is uiteraard je eigen keus.
Wat ik het probleem vind met vaccineren, is dat je het afweersysteem ineens zo overbelast, 3-4-5 ziekteverwekkers in 1x mét de hulpstoffen erbij, dan moet dat kleine lijfje zo hard werken, als er dan een ander kind met een snotneus voorbij komt, kan het daar flink ziek van worden.
Het RS virus komt veel voor, kinderen gaan bij ons niet in quarantaine hoor, liggen gewoon samen op zaal, het is slechts een virus, alleen kan een uk door het hoesten en de vermoeidheid niet altijd zelf voldoende drinken en worden ze daarom opgenomen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:30

Loontje, het is toch te gek voor woorden dat met kinderen zoals die van jou, geen betere voorlichting word gegeven.

Toen mijn zoon nog klein was, dacht ik er in eerste instantie niet zo over na, net als 90% van de bevolking. Bij het cb werd gewoon mede gedeeld wanneer die moest komen voor zijn entingen en dat was dat. Eerste enting was er niets aan de hand. Tweede enting was hij verkouden en ik belde daarom af. Hoogst geïrriteerd waren ze bij het cb, want zonder koorts kon ik prima enten. Ik hielde voet bij stuk en heb de enting vrij lang uitgesteld. Na de tweede enting werd hij ziek en vervolgens druk en slapeloos, wat hij voorheen nooit was. Kan toeval zijn natuurlijk. Door problemen met zijn darmen wat het ziekenhuis niet opgelost kreeg, kwamen we bij een homeopaat. Darmproblemen werden aangepakt en ze gaf als advies hem te ontstoren en op de volgende entingen voor te bereiden. Intussen was ik mij gaan verdiepen in enten en trok ik mijn conclusie, sommige entingen vind ik belangrijk, die ziektes wil je echt niet oplopen. En sommige entingen vind ik overbodig of kun je veel beter op een ander moment geven. Bij het cb vonden ze mij zeer onverantwoord dat ik de BMR niet wilde geven, ik werd daar behandeld alsof ik mijn kind mishandelde. Ze zei letterlijk: "een kind met astma geen BMR geven? Je onthoudt hem nogal wat, hier ga je spijt van krijgen. " Toch ben ik niet overstag gegaan. Toen hij de oproep kreeg voor de Duo-prik, voelde ik de discussie alweer aan komen. Die heb ik toen uitgesteld, omdat mijn zoon in dat jaar onder narcose moest en 2x zo iets heftigs in een lijf van een autist, heeft enorm veel invloed op zijn karakter en zijn emoties. Dat is echt heel sneu om te zien. (Van enten word je niet autistisch, maar de reactie na enten zorgt er wel voor dat hij veel meer last heeft van zijn autisme. Vandaar dat ik ook wel snap dat ze enten en autsime aan elkaar linken. Mochten de kenmerken er amper zijn, kunnen ze wel flink naar buiten komen na enten, maar dat terzijde. ) Toen ik het jaar erop als nog de oproep kreeg voor de duo-prik, heb ik van te voren gemeld dat hij de BMR niet zou krijgen en dat ik open sta voor discussie, maar niet in rij met jengelde kinderen en een in paniek verkerende autist aan mijn arm. En ja hoor, daar ging de telefoon. Ik was klaar voor de discussie, maar deze vrouw had meer begrip dan de dames bij ons cb. Ze gaf aan dat ik ivm zijn angst eerder mocht komen, dan hoefde hij niet in de rij. En BMR wel of niet was eigen keuze, daar werd niet meer over gesproken.
En nu? Mijn zoon is nu bijna 16. Heeft al jaren geen last meer van zijn astma. Darmen werken steeds beter, door stress soms een terugval maar altijd op te lossen met htk middelen. Zijn autisme is er en zal nooit verdwijnen. Later is er ADHD geconstateerd (wat volgens sommige hier niet bestaat). Ik vind de stempel ADHD totaal niet belangrijk. Maar als ik kijk naar mijn zoon, heeft hij zelf meer last van zijn ADHD dan van zijn autisme.
Ik heb hem jarenlang geprobeerd met homeopathie en gezonde voeding te begeleiden. Maar geluk staat voorop, dat gaat echt boven alles. Toen suikervrij eten en homeopatische ondersteuning niet meer voldoende hielp, ben ik verder gaan kijken. Mijn zoon gebruikt nu die ellendige medicatie die niemand wil voor zijn kind, want je wil je kind gezond houden. Maar aangezien geluk nog altijd voorop staat, krijgt hij zijn medicatie. Kijken naar je kind wat voor hem/haar het beste is, daar gaat het om. En niet blind de kudde volgen.
Ik ben nog steeds niet voor op tegen enten, ik vind alleen dat er veel meer voorlichting zou moeten zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:41

Wat voor ellendige medicatie gebruik je dan? Als het werkt en je kind voelt zich er beter van is het toch juist goed? En heeft je zoon inmiddels al bof mazelen of rode hond gehad of is hij eraan bloot gesteld?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:24

Hij krijgt metylfenidaat en ja, ik ken de "tegens". Maar wat je zegt Annelies, hij voelt zich er beter door en daar gaat het om.

Bof, mazelen en rode hond heeft hij niet gehad. Eraan blootstellen had ik toen hij kleiner was graag gedaan. Deden mijn ouders vroeger ook. Had er eentje de. Bof in de straat, dan gingen alle kids op bezoek, dan had je het maar gehad en bouwde je op de meest gezonde manier anti stoffen op. Maar omdat het bijna niet meer voorkomt, heeft hij het ook niet gehad.
Mazelen en rode hond (bij een jongen) vind ik niet zo spannend, maar bof kan in de pubertijd natuurlijk wel een risico zijn voor jongens. Ik had me dan ook voorgenomen om hem rond zijn 12de te laten enten tegen de bof. Maar uiteindelijk heb ik besloten om toch te vertrouwen op zijn eigen weerstand.
Hij reageert zo heftig op entingen, dat ik in zijn geval liever toch een imo klein risico loop dan hem hier tegen laat enten.
Met een meid had ik er denk ik wel iets anders in gestaan ivm de rode hond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:44

Die tegens zijn toch vooral gebaseerd op de bijwerkingen en zolang de werking beter is dan de bijwerkingen is dat toch geen probleem. Zal ook voor iedereen wel anders werken.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:16

Wat ik altijd zo opmerkelijk vind in dit soort topic's is dat mazelen wordt afgedaan als iets onbenulligs.
En dat komt m.i. omdat het overgrote deel van de anti-enters te jong is om een idee te hebben van wat voor impact mazelen kan hebben.
Wat ik me er nog van kan herrinneren is dat er een epidemie was toen ik nog een klein idje was.
Ik ben dood en dood ziek geweest van die mazelen, maar ik had geluk, ik heb er uiteindelijk niks aan overgehouden.
Maar........
Een meisje uit mijn klas (een gezond sportief kind) is toen overleden, een meisje uit onze straat is blijvend doof geworden en niet zo'n beetje ook en een jongetje een paar huizen verder kreeg hersenvliesontsteking als complicatie en is daardoor geestelijk gehandicapt geraakt.
Het heeft trouwens niet veel gescheeld of hij had het ook niet gered.
Hoezo onschuldige kinderziekte goed voor de weerstand.

Nee, dit was niet in een reformatorische gemeenschap.
De BMR bestond gewoon nog niet.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:35

anneliesdj schreef:
Die tegens zijn toch vooral gebaseerd op de bijwerkingen en zolang de werking beter is dan de bijwerkingen is dat toch geen probleem. Zal ook voor iedereen wel anders werken.

Zo staan wij er inderdaad ook in, gewoon nuchter blijven kijken naar waar je kind zich het beste bij voelt.

Idje, ik vind het heel erg als er mensen schade oplopen door de mazelen. Al moet ik zeggen dat ik heel veel kinderen met de mazelen heb gezien vroeger en geen eentje heeft er iets aan over gehouden. Maar ik heb ook nog nooit gezien dat iemand overleed aan een enting. Het is dus ook maar net wat mensen hun eigen ervaringen zijn en/of waar ze het meeste angst voor hebben en met die stroming ga je mee.