CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:37

Ik heb geen lifters en ook geen mobiliteits problemen dus ik kan je niet helpen.

Zie zelf in onze box niet veel lifters (alleen bij de toppers en de meisjes die denken dat ze toppers zijn }> :') )

Dunesjka

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:13

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:06

Dunesjka schreef:
Ik heb geen lifters. Wij hadden het er toevallig wel over laatst. M'n coach gaf deze link http://www.bell-coaching.com/2017/05/12 ... dure-grap/

Volgens mij zegt die link wat hierboven ook gezegd wordt: je moet ze niet dragen om je ROM te vergroten, want dat doe je niet. Je draagt ze omdat je bijvoorbeeld een diepere squat wil gebruiken bij een clean of snatch.
Met de extra druk op de knie ben ik het dan weer niet eens, zie daar verder ook geen onderbouwing voor. Mijn eigen ervaring is juist het tegenovergestelde. Ik heb een heftige knieblessure gehad en merk dat ik met lifters mijn knie net iets kan ontlasten in een OHsquat of andere zware squat en om die reden smokkel ik nog wel en draag ook bij dat soort WODs soms mijn lifters. Dat wordt verder afgeraden in onze box overigens tijdens de lessen (met een wedstrijd zijn ze wat makkelijker daarin), maar ik heb die keuze wel bewust gemaakt.

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:09

Ja klopt inderdaad

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 06:16

Oef, wij hebben vandaag een endurance wod (terwijl het zo warm wordt...)

700 m run
15 kb swings (24/16)
15 HRPU
15 sumo deadlift high pull
15 KB squats

5 rounds for time TC=35 minuten

Ik denk niet dat ik het ga halen, omdat mijn hardlopen gewoon te langzaam is. Daarnaast gaat het echt heel warm worden en daar kan ik ook niet goed tegen :o
Maar het wordt in ieder geval 35 minuten knallen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:31

Succes!

Ik heb al mijn proeflessen nu gehad (gisteren Mobilis buitenveldert), nu de moeilijke keuze gaan maken waar we ons gaan inschrijven :=

Mary122

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:30

Crossfit heel erg leuk. Een tip; zorg voor goede warming up en cooling down.

Wij krijgen nogal wat blessures te behandelen in onze praktijk door Crossfit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:52

Mary122 schreef:
Crossfit heel erg leuk. Een tip; zorg voor goede warming up en cooling down.

Wij krijgen nogal wat blessures te behandelen in onze praktijk door Crossfit.

Ik denk niet dat dit door Crossfit specifiek is, ik denk eerder dat het komt doordat mensen zichzelf overschatten en niet goed op techniek letten.

Dankzij Crossfit kom ik praktisch niet meer bij de fysio, en dat terwijl ik flink wat klachten en beperkingen had.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 05:58

Ik herken het ook niet. Mijn knieblessure is juist opgelost door crossfit.
Wel ga ik nu bij aanhoudende pijntjes sneller even langs de fysio omdat ik bewuster van mijn lijf ben en er niet mee door wil lopen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:11

Ik heb ook geen last van iets met de crossfit. Ik denk dat het gewoon iets is dat je algemeen op je lichaam moet letten, niet alleen met crossfit specifiek

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:16

Eens, ik had al langer last van mijn knie. Misschien is het risico op verstopping groter, maar fout zou het toch een keer gaan!

Verder had mijn vriend altijd last van zijn rug, maar sinds hij fanatiek crossfit eigenlijk niet meer!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:46

Ik moet nu wel zeggen, bij ons in de box raden ze aan als je fanatiek kot crossfitten, om dan ook nog niet even fantiek bv marathons te gaan lopen, omdat dan de stress op je knieën wel te groot wordt, maar ik denk dat dat ook een beetje 'gezond verstand' is en zelf op tijd aanvoelen wat je lichaam aangeeft

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:57

Heb sinds ik begonnen ben met crossfit geen zere rug meer... heb er voor een paar weken terug een maand uit gelegen omdat ik aan mijn elleboog geopereerd ben en die zere rug was er op het laatst ook weer. Dus zo snel mogelijk weer begonnen.
Bij ons zijn ze heel erg op techniek en niet de extreme gewichten, denk dat je daarmee al een groot deel blessures voorkomt.
Ben er gisteren achter gekomen dat ik veel te weinig eet dus vanaf vandaag pakken we dat aan en ben dan heel benieuwd hoe ik dan de WOD's kan volhouden :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:13

Ja, ik ben blij dat ze dat bij ons ook doen. Eerst de oefeningen begrijpen met een pvc bar, en zo verder opbouwen. Goede begeleiding is alles :)!

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:31

Ik ken het ook helemaal niet. Ik heb ook geen last meer van m'n pols en knie. Bij ons letten ze ook zeer goed op techniek

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:41

Persoonlijk vind ik ook dat ik niet alleen fysiek, maar ook mentaal sterker uit de crossfitlessen kom. Of dat idee krijg ik van mezelf. Ik had hiervoor echt een moeilijke periode met werk en nog vanalles, maar crossfit heeft me gewoon wat harder gemaakt. Ik heb het idee alsof ik meer aankan, meer kan dragen. Vind ik best wel fijn voor mezelf, ik ben daar alvast ook beter uitgekomen.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:29

*\o/*

Ik ben maanden niet in dit topic geweest omdat ik het niet meer trok om 45min. enkele reis te rijden naar de box en ben ik van de winter gestopt met crossfit.

Ik had last van een winterdip en nu wilde ik toch weer wat gaan sporten. Nu was ik de afgelopen week wat sportscholen aan het googlen en nu blijkt er eindelijk een box hier in de buurt te zijn geopend twee weken geleden!! *\o/*

Ik ga heel even kijken hoe het precies allemaal zit, abo's, sporttijden, etc. Maar hoogstwaarschijnlijk ga ik volgende week weer starten :D :D <3 <3

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:39

Goed bezig!!

Gebruiken jullie shakes voor, tijdens en na de training

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:09

Wat goed zeg allienda!

Hier geen shakes. Vind ze echt heel smerig :Y)

Vandaag was er een powerlift wedstrijd in onze box. Ik heb niet meegedaan ivm mijn knie maar mijn vriend wel! Nieuwe pr op back squats (100kg) en deadlift (150kg)!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:15

Ooooh wat fijn als er eentje in de buurt zit!

Ik gebruik soms een shake maar krijg het heel slecht weg. Neem bij de supermarkt nog wel eens van die yoghurt dingen mee met extra eiwitten.

Van mij ook een vraagje. Diegene die een korte broek aan hebben, wat voor eentje hebben jullie? Ik weet niet wat ik moet kopen en online lijkt alles op elkaar

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 11:04

Ik heb er 1 van reebok met zo 2 shorten in elkaar (of hoe moet je dat noemen?). Vind het super handig want ik heb nogal dikke billen en zo schuren ze niet tegen elkaar, + de binnenste short voert het zweet af naar de buitenste, dus heb nooit echt een plakgevoel

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:07

Heb er al eentje gehaald vandaag en al uitgeprobeerd. Eentje van Pro Touch, eigenlijk een hardloop broekje maar hij is wat langer waardoor hij niet omhoog kruipt :)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:35

Zo, ik ben ook weer terug van weggeweest :) De baby is geboren dus ik kan weer rustig slapen en sporten. Van al dat waken wordt je niet veel beter...

Vandaag weer naar de box, heb er zin in!

Ik gebruik wel shakes, die van body&fit. Prima te doen met melk. Ik gebruik ze altijd direct na het sporten omdat dan je behoefte aan eiwitten het hoogst is. Daarnaast neem ik ook bcaa's. Ik heb wel het idee dat het helpt want mijn spierpijn is korter of minder heftig.

Korte broek moet ik ook echt nog eens aanschaffen maar die hele korte waar je de profs in ziet vind ik niet zo geschikt voor mijn ass :o Die moet eerst nog een beetje slinken zeg maar :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:55

Ik ben wel benieuwd wat jullie betalen. Ik had ook belangstelling voor crossfit maar zie in de buurt enkel prijzen rond €80 per maand en vind dat toch een aardig bedrag....

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:02

Bij ons is het 89/maand als je all-in gaat. Dwz => onbeperkt aantal beurten crossfit, yoga en fitness. Ik weet de prijzen niet echt voor ze apart