Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arjaaaaa

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:28

Beterschap!
Gelukkig is het seizoen nog niet begonnen... leuk dat je weer speelt!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 10:04

Leuk Angel! Veel plezier!
Beterschap :(:) Had je anders een oefenwedstrijd gehad vandaag?

@Arja Ah vandaar. Is het een eerste jaars A of moeten ze volgend jaar over naar de senioren?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:18

Bedankt! Nee, volgende week. Maar dan kan ik niet ;(

Jullie nog oefenwedstrijden op het programma?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 11:00

Ah oké! Dat is jammer! Week erna nog oefenwedstrijd?

Wij de aankomende 2 weekenden, deze week even vrij :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 11:11

Nee, dat was het helaas. Konden nog op een donderdag, maar niet genoeg mensen!

Welk niveau spelen jullie ook alweer?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 11:46

3e momenteel, als we die 1e plek weten te behouden aankomend jaar weer 2e :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:40

Hebben jullie nu wel spelers die dat aankunnen? Dat was vorige keer het probleem toch? En blessures? :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 18:05

Nu wel een aantal en (even afkloppen) we hebben nu geen blessureregen. Hebben op dit moment geen blessures. Enkel degene die vorig jaar haar kruisband afscheurde, maar die hoopt bij de oefenwedstrijden in de zaal weer haar eerste minuten in meer dan een jaar te kunnen maken :)

Denk stiekem dat ik tijdens de eerste wedstrijd kootje in mn wijsvinger heb gebroken, want daar heb ik dus al vanaf de eerste wedstrijd last van, maar op zich; vind ik niet blessurewaardig :') :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:17

Gelukkig maar, hopelijk blijft het dan zo.

Hmm, dat klinkt wel vervelend! Volgens mij ben je net zo’n taaie als ik. Een keer tijdens volleybalwedstrijd mijn pink gebroken, gewoon doorgespeeld :+

Hoe ziet je vinger eruit?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 18:30

Hahaha ja ik heb meerdere vingers die niet meer goed functioneren omdat ik doorspeelde met breuken _O- Dat ik bij mn pink een maand later in het ziekenhuis kwam, omdat ie toch wel heel erg scheef stond, dat de artsen zeiden; ehmmm... had je niet beter wat eerder kunnen komen? Dat stuk dat is afgebroken zit naast je pees, die had hij dus door kunnen snijden :roll:

Dit wastie toen:

Afbeelding

En nu staat ie voor altijd zo:

Afbeelding

:')

Duim die niet meer goed kan buigen omdat ik mn gewrichtskapsel had gesloopt en er nu allemaal littekenweefsel zit :roll:

Enkelbanden scheuren en wedstrijd uitspelen, meniscus begin van een training slopen en gewoon nog een week erop doorspelen. Nee ik ben niet echt het goede voorbeeld van verstandig met je lichaam omgaan :roll: #)

Bovenste kootje was behoorlijk zwartblauw en dik toen het net gebeurd was (bleef tijdens wedstrijd super snugger met dat kootje achter de paal hangen, zodat hij achterover klapte). Nu zit er nog steeds een gekke verdikking aan de kant waar het pijn doet. Ook de bekende scherpe pijn bij poging tot buigen :=

Stef stuntpiloot meldt zich! _O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:43

Omg, die pink! Bont en blauw gewoon. Heb je dan tijdens de wedstrijd niet het gevoel van dit is niet goed? := of door de adrenaline komt het later?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 19:02

Oh jawel, maar ik ben heel goed in het uitschakelen van pijn tijdens wedstrijd en dan kom ik daarna pas een keer tot de conclusie van: oke misschien is dit toch niet helemaal goed en was het misschien niet zo verstandig om door te spelen :+

Toen van de winter met die knie (geloof dat ik daar toen ook foto van had gestuurd dat sporten gezond was? :+ ). Die werd toen tijdens de wedstrijd echt al enorm dik. Toen riep ik naar de kant: kunnen jullie regelen dat er zo ijs is als de wedstrijd klaar is? :') Toen dachten ze: oh god, daar gaan we weer...

Spring ook eigenlijk altijd direct op als ik tegen de grond aan klap o.i.d. Ben 1x een paar minuten blijven liggen en toen stonden mensen doodsangsten uit _O-
Werd toen door 2 heren gesandwiched en toen klapte ik met mn achterhoofd op de zaalvloer, toen voelde ik me toch niet goed genoeg om meteen overeind te springen :roll:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:33

Dat achteraf is ook herkenbaar ja. Blijft een gevaarlijke sport.

Ik had op het veld dat een heer opsprong, zo met zijn schouder en hoofd tegen mijn hoofd. Ik had tand door de lip en mijn voortanden zaten wat los, toen er maar wel uit gegaan :))

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 10:58

Oh oops... zal wel een mooi bloederig zooitje zijn geweest of niet?
Wel weer goedgekomen met je tanden?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:39

Jaa, was niet zo prettig :+

Ik mocht een tijdje geen harde dingen eten, als het niet te los zit, groeit het wel weer vast. Gelukkig is dat ook gebeurd :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 12:14

Zult er maar blijvende loszittende tanden aan over houden :oo gelukkig maar dat het goed is gekomen!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:17

Bij mij is het trouwens vaak andersom, ik blijf lang liggen en daarna gaat het wel. Soort dramaqueen :+
Maar ik heb astma, dus begin vaak ook snel te hyperventileren.

Trouwens, ik heb echt zin in het zaalseizoen. Zoveel leuker dan het veld. De teamindeling is gemaakt, 6 dames. Dat vind ik wel veel, maar goed! Ben benieuwd naar het programma! Laat maar komen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 12:26

Ah ja die hebben wij ook. Een exvoetballer waarbij het altijd minimaal lijkt alsof hij doodgaat _O- Tegenstanders zeggen dan vaak: ohneeeee dat ziet er niet goed uit! "Oh valt wel mee hoor, die staat zo wel weer op en dan is er niets aan de hand."
Dat is bij mij inderdaad wel andersom := Ook een keer een knal op mn borstkas gehad, krabbelde ik dus ook direct weer overeind, maar ik kreeg dus gewoon helemaal geen lucht. Dat ze me aangekeken van: :? "Wat doe je?" "Krijg... Geen... Lucht..." "oh oliebol..." :')

Zijn alle 6 de dames er ook altijd? Of is het meer dat jullie er 6 hebben omdat er regelmatig mensen niet zijn?

Ja geen invloeden meer van wind e.d. Scoor er in de zaal ook altijd veel meer dan buiten := Dan heb je tenminste niet meer dat je denkt dat je een goed schot afleverd en dat hij dan meters overzeild _O-

Scheelt ook altijd zoveel met de vrije ballen. Had vorig jaar in de zaal een hele streak van een wedstrijd of 5 zonder een VB te missen en dan ging je weer het veld op en was je het weer even compleet kwijt :roll:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:18

Haha, nou ja zo extreem is het bij mij nou ook weer niet gelukkig :') _O-
Mensen moeten even weten dat ik weer even normaal op moet ademhalen, dan gaat het wel weer. Maar dat helpt dus niet als iedereen op een kluitje om me heen gaat staan :))

Ik weet niet of iedereen er altijd is, dat moet ik nog even aanhoren. Komende donderdag voorbespreking voor het zaalseizoen, dan zal het wel duidelijk worden.

Haha, dat dus. Dat je op het veld denkt, dit is een lekker schot, en warempel, de bal waait gewoon weg :+
Neem jij altijd de vrije ballen?

Hoe groot is jullie team qua dames?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 15:32

Dus dan schreeuw je altijd: GO AWAY als ze op een kluitje komen staan? :p

Hopelijk dat niet iedereen er altijd is dan! Kun je lekker veel spelen, is toch het leukste!

Neem inderdaad altijd de vrije ballen bij ons in het vak. Trainingen is sowieso altijd 80 a 90% raak wanneer we ze oefenen :) ben niet de grootste dame, maar gezien ik ze boven mm hoofd ontvang en ook wegschiet op de afstand, dan komen de verdedigers er niet zo snel bij. Grote dames zijn te traag en kleine dames te klein om erbij te komen. Mocht ik terwijl ik de bal ontvang zien dat ze er dichtbij gaan komen (als de bal bijv te langzaam terugkomt of niet lekker), dan probeer ik altijd nog om er een stip uit te versieren :=
9 van de 10 keer springen dames namelijk volledig in op je lichaam 8)7

Edit: Spelen nu met deze trainer 5 om 5, maar er zijn wat mensen die tijdens het seizoen op vakantie gaan/zijn geweest. Dus afgelopen 3 weken speelden we met 4 dames. Vind ik persoonlijk ook wel fijner eigenlijk... Dat gewissel van vak iedere week anders...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:37

Haha, of heel beheerst: "Misschien is het verstandig dat jullie even afstand houden."

Jaa, ik hoop ook dat het is omdat er altijd veel afzeggen, maar eerst wil ik ook goed wennen aan hun manier van spelen etc.

Pff, dat inspringen he. Dan stippie eruit halen ja.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 15:41

Wat dat betreft is het wel jammer dat je de oefenwedstrijd niet mee kan ja?, toch uitgelezen kansen om te kunnen wennen. Hopelijk veel partijtjes de aankomende weken!

Spelen ze een ingewikkeld spelletje? Trainen jullie ook gewoon 2x per week trouwens?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:26

Jaa, vind ik mega jammer. Maar mijn schoonmoeder heeft een afscheidsetentje, omdat ze voor langere tijd naar het buitenland gaat. Ze woont aan de andere kant van het land.

Ze spelen sneller dan ik gewend ben, verder valt het mee.

Wij kunnen 2x trainen, op donderdag verplicht en voor de fanatiekelingen op dinsdag van 21:00-22:00 uur. Velen gaan niet, omdat dat veel te laat is.

Wat zijn jullie tijden?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 16:58

Ah nee, dat is niet echt iets wat je dan kan missen nee.

Ga jij wel 2x trainen? Vind 21-22 nog wel meevallen :=
Vorig jaar trainden we 21:15 tot 22:30/22:45 :=

Dit jaar woensdag met alleen 1 21:00-22:30.
Eerst trainden we de vrijdag, maar dat wilde de coach niet, dus zijn naar de maandag verhuisd, maar onze thuishal is niet vrij op de maandagavond. Nu hebben ze een andere hal in de stad op maandag, maar dan van 19:00-20:30. Gok dat ik dat een aantal keer niet ga halen met werk. En als ik het wel haal, dan wss alleen met wat brood of niets achter de kiezen...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:00

Ik ga niet twee keer trainen :+ Haha, ik vind dat echt wel heel laat. Ik moet ook 20 minuten fietsen. Daarbij moet ik elke dag om 06.15 uur opstaan en heb ik mijn slaap hard nodig om weer fris en fruitig voor de klas te staan. *Voelt zich een oud wijf* :))

19:00 uur is inderdaad wel weer erg vroeg. Jij werkte toch wel op een grote afstand met de auto?