Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:51

Pff t schiet nog niet echt op he! Ik weet dat een oud klasgenootje van mij wel haar blinde darm heeft laten verwijderen zonder ontsteking, omdat zij hier ook heel veel klachten aan had (regelmatig op de SEH omdat ze dachten dat hij wel ontstoken was). Ze moest hier wel voor naar een ander ZH als haar reguliere ZH.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 10:18

Weet je misschien welk ziekenhuis dat was? Ik spring echt zo direct vrijwillig op de OK tafel als ze dat ding er uit halen!

Ben benieuwd of er iets op de MRI te zien is... Echt acute appendicitis kan t eigenlijk niet zijn, omdat je dan heel snel heel ziek wordt met hoge koorts. Ik heb wel koorts en voel me niet bijzonder fit, maar ook niet dood ziek.

Ben wel bang dat m'n drain er mee ophoudt zo langzaam aan. Voor de kleppen/pompje van de drain heb je een reservoir zitten en die is iets bol/half rond. Voorheen voelde je die wel, maar niet heel duidelijk vergeleken met de rest van de kleppen. Nu staat t reservoir strak gespannen en is heel hard en pijnlijk (je moet m in kunnen duwen om te controleren of het stuk van daar naar de hersenen open is, maar hij is zo hard/strak gespannen dat me dat niet lukt en het is erg pijnlijk dus durf ook niet echt te duwen).

Ook af en toe dat ik weer hoge druk pijn heb, maar die weg gaat zodra de drain wél even loopt. Hij liep eerst echt heel vaak, nu hoor ik m maar een keer in de 15/30 minuten lopen. Ergens toch bang dat de drain in m'n buik aan t infecteren is en daardoor ook minder goed loopt. Nouja MRI maar even afwachten, stiekem hoop ik gewoon ergens dat t die stomme appendix is.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:31

Wanneer ga je nu eens het geluk krijgen dat het de goede kant op gaat?? Zal jou nu toch niet weer gaan gebeuren dat deze drain ook niet meer werkt.
ligt de drain dicht bij je blinde darm? Het zal toch niet dat straks je blinde darm wel ontstoken is en daardoor oik de drain geïnfecteerd raakt. Hoop echt dat de mri duidelijkheid brengt.
Anders morgen echt bellen hoor en eissen dat dat je jou behandelaar zelf te spreken krijgt.
Heb het zo met je te doen kon ik het maar een weekje voor je overnemen en jij weer even een normaal leven hebben en bijtanken.
Dikke virtuele knuffel!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 16:47

genja schreef:
Wanneer ga je nu eens het geluk krijgen dat het de goede kant op gaat?? Zal jou nu toch niet weer gaan gebeuren dat deze drain ook niet meer werkt.
ligt de drain dicht bij je blinde darm? Het zal toch niet dat straks je blinde darm wel ontstoken is en daardoor oik de drain geïnfecteerd raakt. Hoop echt dat de mri duidelijkheid brengt.
Anders morgen echt bellen hoor en eissen dat dat je jou behandelaar zelf te spreken krijgt.
Heb het zo met je te doen kon ik het maar een weekje voor je overnemen en jij weer even een normaal leven hebben en bijtanken.
Dikke virtuele knuffel!!

De drain ligt inderdaad bij de blinde darm. Hij gaat aan de linker kant van m'n navel de buikholte in, omhoog naar de lever en dan omlaag over de blaas/baarmoeder (afhankelijk van de vulling van de blaas) naar de rechter onder buik bij de blinde darm en daar eindigd de drain dan ook.

Ik heb nu wel echt behoorlijk hoofdpijn en de drain op m'n hoofd is ook erg pijnlijk terwijl dat eigenlijk net beter ging. Staat vooral heel strak/gespannen.

Rond 6 de MRI, ben benieuwd...
Temperatuur is nu 37.8-38.0, nog steeds op t randje. T is te hoog maar niet duidelijk koorts. Behalve de pijn voel ik me ook niet enorm ziek of zo.
Als de MRI geen duidelijkheid geeft gaan we inderdaad verder kijken of de chirurg bellen.

Heel erg lief, dankjewel! :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:41

En en en?? Valt t mee of (weer) tegende mri?

Ben je trouwens veel afgevallen?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:01

Ik ben aan het duimen dat de MRI wat duidelijkheid gegeven heeft!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:24

Ik duim mee !

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:53

Ik zit hier ook te duimen voor nieuws van de mri. Nou ja goed nieuws. Stiekem hoop ik dat het wel de blinde darm is die ontstoken is en dat dit de klachten verklaard en dat er verder niets is met de drain.
Blinde darm geeft blijjbaar al langer vage klachten dan kan die er beter uit toch?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 07:27

Reageer straks even wat uitgebreider, maar t is vrijwel zeker de drain die aan t infecteren is (ook nog op t hoofd ook).

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:28

Pff het zit je weer niet mee :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:58

oh nee... Dit had je ticket naar herstel moeten zijn, niet naar nog meer miserie. Arme jij. Ik hoop dat je vannacht een beetje hebt kunnen slapen. :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:15

Getver getver wij willen positief nieuws voor jou ellende en pech heb je nu genoeg gehad

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:23

Ahh, ik vind het zo sneu voor je.. Telkens als ik je titel zie hoop ik dat er nu eindelijk wel een 'einde' aan de tunnel zit voor je, maar helaas. Sterkte met alles wat nu weer komen gaat :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:30

Quir, ik hoop echt dat er binnenkort een einde aan al je ellende komt. :(:)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:49

Oh wat balen zeg :( heel veel beterschap!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 12:08

Zijn nu op de bloedonderzoeken aan t wachten die de neuroloog aangevraagd heeft.

MRI gisteren liet van de buik geen hele gekke dingen zien. Blinde darm is niet duidelijk ontstoken, maar de drain eindigd wel precies bij de blinde darm. Er zit wel veel (vrij) vocht in de buikholte. Ook even MRI van t hoofd gemaakt, hersenkamers zijn vrijwel gelijk gebleven. Dus de dicht gevallen kamer herstelt zich niet (eerder nog iets verder dicht gevallen en de andere kamer iets groter). De drain zit in t hoofd nog precies t zelfde en ook de bloeding aan t einde zit er nog. Weinig veranderd dus. Niet negatief en niet positief.

De drain/kleppen van de drain achter m'n oor zijn wel behoorlijk pijnlijk. De huid ziet er daar ook rood uit en de wond ook rood met gelige korsten. Het drain traject voelt daar ook behoorlijk warm. Daar zit dus waarschijnlijk het probleem.

Dat terwijl de andere wond (voor op m'n hoofd) eigenlijk eindelijk een beetje beter eruit begon te zien... Die ziet nu een heel klein beetje rood, maar niet om verder direct iets mee te doen.

Nu dus even de bloed uitslagen afwachten, afhankelijk daarvan nemen ze contact op met de neurochirurg in Tilburg. Dus nog even spannend wat nu...

Nu even lekker "thuis" (bij mijn schoonouders) en wat lezen en zo.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:47

En?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 20:39

Eigenlijk nog niet heel veel wijzer. Bloed toont geen hele duidelijke ontsteking aan, wel iets verhoogd. Dus er hoeft nu niet direct iets gedaan te worden.

Het is nu beetje afwachten of t duidelijk door gaat zetten of dat mijn lichaam het zelf op kan lossen. Wel goed in de gaten houden nu, dat t niet naar hersenvliesontsteking gaat.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:00

Ik lees steeds mee, steeds hopend op goed nieuws, maar helaas. Ik duim voor je dat je lichaam dit zelf snel opgelost kan krijgen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:49

he, dat is niet wat we willen horen... veel sterkte met deze tegenslag weer..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 01:33

Nee inderdaad... Ik hoop dat m'n lichaam het nu eens zelf goed gaat oplossen. Dus nog even duimen!

Net wakker geworden van de pijn en t lukt me niet meer om te slapen. Na 2 nachten van nog geen 4 uur ben ik toch best moe!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:08

Morgen toch naar de chirurg... Eigenlijk vandaag al. Hij wil me snel zien, want ze vertrouwen t niet.

Moet er vroeg zijn, ze zijn toch bang dat t wel echt een infectie is (hadden foto's gestuurd van de plekken en dat samen met de iets verhoogde ontstekingswaarde en iets verhoging in temperatuur). Ze gaan ook prikken in de pomp.

Nou ja, nu alweer zenuwachtig (vooral voor in dat ding prikken). Gelukkig van 6 tot net nog wel even kunnen slapen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:23

Quir, succes straks. Je kunt het bent een krachtige vrouw.
Ik duim voor het beste !

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:24

Pff spannend Quir!
Voor mij als mee-lezer wel een geruststellend gevoel dat ze je morgen wilt zien.
Je situatie blijft maar naar en rot. Al die weken nu al thuis na de pomp. Het gaat maar niet beter. En ze doen er niets aan. Wat dat betreft ga ik duimen voor je morgen, dat ze er wél wat aan gaan doen, je blinde darm eerdaags weg mag en je gezondheid weer in de lift gaat zitten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 12:02

Dankjewel! <3

Ik vind t best spannend, soms kunnen dat soort dingen maar gewoon beter gebeuren dan dat je t van te voren weet...

Hoop in ieder geval niet dat de drain er direct uit moet morgen, of eigenlijk dat t geen infectie is (maar weet wel beter, haha). Dan maar hopen dat t niet echt door gaat zetten en mijn lichaam het kan op lossen zelf.

Op/rond het drain traject op m'n hoofd en in m'n hals zitten ook heel veel bultjes, lijken wel soort puistjes maar zijn t toch ook weer niet.

Hmm vandaag maar nog wat leuke dingen doen en afleiding zoeken. :)