[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:20

donjalover13 schreef:
DezeNaam schreef:
Bedankt voor de tips, heb het geprobeerd door van zo'n lange oorbel een stukje af te knippen en deze met behulp van een potlood rond te draaien. :+ Zag er redelijk echt uit inderdaad. ^^
Weet nog niet zeker of ik voor een echte piercing zal gaan, ben voornamelijk bang voor de reacties van anderen.xD

als je twijfelt om het te doen terwijl je het graag wilt vanwegen de reactie van een ander, zou ik het gewoon doen. een ander heeft toch wel hun mening, en praat toch wel over je, met of zonder piercing. en jij moet het mooi vinden, zij niet! als jij het leuk vind, waarom zou je het dan niet doen?

laat je even weten of je het gaat doen of niet? ben benieuwd!

Thanks! Ik ga het waarschijnlijk wel doen denk ik, wel pas nadat mijn blokjes eraf zijn en ik geloof dat dat ergens in augustus of iets later is.^^
Ik blijf hier zeker wel even meelezen haha. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:51

Mijn TFH was raar aan het doen afgelopen week joh |o Vochtbultje bij de middelste (zat er al een tijdje na een klap van een surfboard) was 's nachts spontaan weg, maar bij de bovenste kwam er een dubbel zo grote, donkerrode voor terug :oo Schrok me rot. Toen toch maar, ondanks adviezen vanuit dit topic, sterilon gebruikt. 2 dagen even 3x per dag een druppeltje erop en het was GONE. Had het echt veel eerder moeten doen :') Tot nu toe is er ook niets meer teruggekomen. Bovenste is alleen nog een beetje gevoelig als ik erop lig maar verwacht dat dat ook snel weer weggetrokken zal zijn. Als ie volgende winter (niet aankomende, wil mijn TFH nog even wat langer de tijd geven) nog stabiel is en ik er comfortabel op kan slapen, ga ik waarschijnlijk voor een dubbele helix aan de andere kant :)

Blacky94

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:03

Er zijn er meerdere in dit topic sterilon gebruiken bij kraakbeenpiercings :)
Ik zweer erbij, enige is dat ik het persoonlijk niet zou doen op een verse piercing.. Maar een van een paar weken/maanden oud of langer gebruik ik het ook gewoon op als ze vervelend zijn :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 23:10

Wie had hier laatst ook alweer een septum laten zetten? :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:24

laughterline schreef:

Zoekfunctie? ;-) :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:35

eefj33 schreef:
Mijn TFH was raar aan het doen afgelopen week joh |o Vochtbultje bij de middelste (zat er al een tijdje na een klap van een surfboard) was 's nachts spontaan weg, maar bij de bovenste kwam er een dubbel zo grote, donkerrode voor terug :oo Schrok me rot. Toen toch maar, ondanks adviezen vanuit dit topic, sterilon gebruikt. 2 dagen even 3x per dag een druppeltje erop en het was GONE. Had het echt veel eerder moeten doen :') Tot nu toe is er ook niets meer teruggekomen. Bovenste is alleen nog een beetje gevoelig als ik erop lig maar verwacht dat dat ook snel weer weggetrokken zal zijn. Als ie volgende winter (niet aankomende, wil mijn TFH nog even wat langer de tijd geven) nog stabiel is en ik er comfortabel op kan slapen, ga ik waarschijnlijk voor een dubbele helix aan de andere kant :)

Ik gebruik ook sterilon als ze beginnen te zeuren (nu is dat nog maar 1x in de week/2 weken). Is het direct over. Kregen we toen we klein waren ook na het zetten van onze lel-oorbellen en daar hebben we nooit problemen mee gehad.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:44

_Ekenna schreef:
laughterline schreef:

Zoekfunctie? ;-) :D

*komt er nu pas achter dat je in huidig topic kan zoeken* :+

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:52

Heii

Ik heb sinds 5 (vrijdag 6) weken een navelpiercing maak het elke ochtend en avond altijd netjes schoon met badedas alleen nu heb ik sinds gister slijm bij het bovenste bolletje.

Verder heb ik er geen last van het is altijd wel een beetje rood geweest maar geen pijn ik zie de slijm ook alleen als ik het bolletje omhoog duw.

Is dit erg? Of hoort dit erbij?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:02

Schoonmaken met badedas? Zit daar niet allemaal rotzooi in? Ik ken het verder niet.. maar als er allemaal geur en kleurstoffen in zitten is dat niet best voor een nieuwe/verse piercing. Kan je beter unicura gebruiken. Verder zou ik het ook niet meer 2 keer per dag schoonmaken na bijna 6 weken, das niet meer nodig. Eén keer per dag tijdens het douchen is genoeg en verder lekker afblijven.
Dat ie nog een beetje irriteert is niet erg. Ik heb mijn navelpiercing nu zo'n 3 maanden en hij is soms nog steeds een beetje gevoelig/aan het pussen.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:12

Geloof dat dat gewoon neutraal is. Mij is tenminste gezegd dat ik het daarmee schoon moest maken. En ook 6 weken 2 keer per dag.

Oke fijn om te weten dat het niet erg is :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:19

Badedas heb ik ook echt nog nooit gehoord eigenlijk :P

Mijn navelpiercing is echt veel te goed genezen en heb er nooit iets aan gehad, dus ik weet niet wat normaal is, maar ik zou pus ed toch niet echt normaal vinden haha. Misschien kijken hoe het reageert als je schoonmaakt met unicura?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:23

Een nieuwe piercing die aan het pussen is is niet zo raar... Je lichaam probeert 'm natuurlijk af te stoten en het kleinste beetje vuil wat er bij komt zorgt vaak al voor wat pus. :)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:24

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:25

Ja dat is ook zo natuurlijk :) mijn navelpiercing is gewoon iets te voorspoedig genezen :+ vond ik overigens niet zo erg haha.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:28

Is t niet zo met badedas dat t de goede bacteriën ook ontsmet/doodt?

Net zoals sterilon, t ontsmet wel, maar haalt ook de goede bacteriën weg zodat het té goed wordt ontsmet en het niet meer wordt 'verzorgd'.

Als je té goed schoonmaakt kan je er ook last van rijden natuurlijk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:37

ik meen dat badedas groen hetzelfde werkt als biotex groen, ideaal om mee te weken maar niet agressief zoals sterilon of waterstofperoxide.
Is ook zachter voor de huid dan zeezout. :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:25

Ladies.. Meid bied mij de oplossing.
Volgende week woensdag moet ik ringsteken hier in de buurt en moet ik dus in Zeeuwse dracht. Geen probleem, ware het niet dat de muts heel strak aan moet sluiten rond het gezicht en dat die door de stijfsel en het strijken dus ook heel strak rond de oren komt te zitten.
Mijn snug is nog steeds dik en rood en ik weet zeker dat ie gruwelijk veel zeer gaat doen en irriteren onder die muts. M'n rook weet ik niet zo goed of ik daar last van heb maar die zit er al meer dan een jaar in, dat geloof ik wel als ik die er uit kan krijgen. Die snug is het grootste probleem. Hij zit nu 3 maanden ofzo en zou dan een ruim dagdeel uit moeten...

Wat zouden jullie hier mee doen ?
Afbeelding
Mijn oor nu..

Afbeelding
Zo komt het te zitten. Die muts is echt heel stug en stijf door 't strijken en 't stijfsel en die moet echt aangesloten zitten..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 06:23

Tja... ik weet niet goed wat ik dan zou doen. Zo te horen heb je 3 opties. Piercing er uit halen, door de pijn heen bijten of geen mutsje op.
Je rook zit er meer dan een jaar in zeg je.. die zou ik er dan nog niet uithalen hoor, dat kan nog steeds zo dichtgroeien als ie er een aantal uren uit is.
Misschien kan het helpen om die snug op een of andere manier af te dekken met een wat dikker gaasje?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 07:13

Kun je niet zelf dat mutsje strijken en m dan wat minder stijf maken?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:55

Zijn er hier mensen die mij een shop kunnen aanraden voor het piercen van een medusa/philtrum? Ik kan er in de afgelopen twee topics niks over vinden en wil het natuurlijk wel netjes voor elkaar hebben.

Als het even kan in Amsterdam, daar ga ik donderdag heen (en ben niet vaak daar in de buurt haha), dus het zou leuk zijn om het dan te kunnen laten piercen.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:17

Ik lees hier regelmatig sterilon bij n helix. Die van mij zit nu globaal anderhalve maand erin en blijft een beetje bitchen. Sterilon gebruiken? Of is dat te vroeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:19

Ik zou het wel doen :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:24

Drunksheep schreef:
Zijn er hier mensen die mij een shop kunnen aanraden voor het piercen van een medusa/philtrum? Ik kan er in de afgelopen twee topics niks over vinden en wil het natuurlijk wel netjes voor elkaar hebben.

Als het even kan in Amsterdam, daar ga ik donderdag heen (en ben niet vaak daar in de buurt haha), dus het zou leuk zijn om het dan te kunnen laten piercen.

Absoluut Classic Ink & Mods, aan de spaarpotsteeg vlakbij de dam :j Ontzetten lieve en kundige mensen, nemen alle tijd voor je. Ik vond t een superervaring daar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:53

Mars schreef:
Drunksheep schreef:

Absoluut Classic Ink & Mods, aan de spaarpotsteeg vlakbij de dam :j Ontzetten lieve en kundige mensen, nemen alle tijd voor je. Ik vond t een superervaring daar :j

Eens! Ik was keizenuwachtig voor mijn smiley maar hij ging heel makkelijk in en die jongen stelde mij erg gerust!

Edit: op instagram heet hij 'kanpatha' zo kun je het een beetje zien.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:37

Bobje: had jij een jongen? Ik had twee dames Sharon en Eva. Ook toppers :j