Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:34

KoudbloedKim schreef:
Ik heb wel een intensief revalidatie traject gevolgd en afgemaakt wat ook de klachten van ME zou kunnen verbeteren, maar dit heeft helaas niks geholpen.

Ik weet dat je van de hele dag op bed liggen niet beter wordt en het is ook niet zo dat dit elke dag zo is, maar soms kún je simpelweg niet anders.
Als je écht bekend was met ME, zou je die opmerking ook niet hebben gemaakt.

Heb zelf ook de diagnose dus ben er wel mee bekend :j en ik weet dat er dagen zijn dat je echt bijna niets kan gelukkig heb ik deze dagen zelf niet meer.

k_m

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:48

Ts, vraag de volgende keer gewoon even je magnesium na. Mijn zus haar bloed zou ook helemaal gecontroleerd zijn en toch hadden ze dit niet getest.
Even vragen kan geen kwaad :-)

Fotoshoots zijn toch ook vrij intensief? Bij mij toch, bukken opstaan, steeds van plaatst veranderen,..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:54

Ik ga het vragen. :j
Dat is morgen.

Ik doe zelden echte fotoshoots en als ik ze doe, neem ik een krukje mee.
Maak vooral veel foto's van onze eigen paarden en dat is een stuk minder inspannend.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:03

Tja, hormonen kunnen enorm veel in de war gooien. Ik ben in sept 2013 gestopt met de pil(na 27 jaar) en ben in vrij korte tijd ruim 20 kg afgevallen. Wel in combi met Sonja Bakker, maar het ging wel erg snel...Toen ik de pil ging gebruiken ben ik ook enorm aangekomen, dus het dan krab je jezelf wel even achter de oren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:05

Klopt, het is onwijze troep en als het even kan, begin ik er nooit weer aan.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:10

Zo denk ik er ook over...en nou kom ik ook nog voor allerlei overgangsproblemen te staan...maar voor mij NOOIT meer hormonen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:13

Mijn moeder moet van haar huisarts juist de pil blijven slikken tegen de overgang.
Die is ook al zo ziek.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:26

Ik kreeg vanuit het niets ineens een mega depressie..mijn huisartsen(3 vrouwelijke !) hebben de link nooit gelegd. En schreven me direct oxezapam voor. Daar was ik niet zo voor...ik wilde vooral weten hoe het in godsnaam mogelijk was dat ik van een nuchtere vrolijke vrouw ineens veranderde in een geestelijk wrak. Een menopauzetest gaf me een antwoord, door de acute stop met hormonen was mijn lijf compleet stuurloos. Nooit geweten dat je psyche daar zo van te lijden kon hebben. Mijn (mannelijke!) Fysio wist mij op het juiste spoor te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:28

Bizar he!
Zelf had ik binnen een aantal weken al door dat er een verband was tussen de pil en het gewicht, maar zelfs toen wilden de artsen niet naar me luisteren.
Fijn dat je uiteindelijk wel geholpen bent, je moet echt voor jezelf opkomen. :j

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:37

Nou ja ik heb idd mezelf moeten helpen met een thuistest menopauze. Godzijdank heb ik een lieve man die me erdoor trekt, zonder hem...ik moet er niet aan denken. Ik ben na mijn laatste bezoek aan de huisarts met mijn ziel onder de arm weggekropen onder een steen...terwijl ik normaal nooit bij de ha kom. Je zou toch denken dat ze je serieus zouden nemen, maar helaas...ze hebben mij nooit verteld wat de invloed kon zijn van hormoongebruik. Als er maar aan verdiend wordt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:11

Heel herkenbaar inderdaad. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:21

Ik merkte pas hoe pittig die hormonen zijn toen ik ermee stopte, 2 week helse hoofdpijn 24/7, helemaal ellendig etc. Had ik nooit verwacht :n

Heb nu zelfs van de zwangerschapshormonen weinig last :+

Maar tja wat ik na de baby ga doen qua anticonceptie... T zet je tot nadenken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:26

Klopt, het is en blijft een lastig iets.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:47

Lieve Tineke, het is zo frustrerend om te zien dat je zo zit te stoeien met je lijf, dat je eindelijk professionele hulp krijgt en dat die dan Modifast aanbevelen. 8)7

Modifast zit bomvol (lees: de hoofdingredienten van modifast zijn helaas:) melkeiwit en suiker (glucosestroop). Je lichaam heeft hier echt niks aan. Voor gezonde mensen is een dergelijk dieet al slopend, laat staan voor mensen die helaas niet gezond zijn. Hetgene wat je dan binnenkrijgt is niet eens goed voor je.

Bovendien wil je jezelf helemaal niet volstoppen met melkeiwit en suiker. Je lichaam kan wel betere dingen gebruiken. Ik begrijp dat je je echt hopeloos voelt en echt graag iets aan die kilo's wil doen maar ga alsjeblieft geen dieetshakes gebruiken. Als je toch een dieetshake wil gebruiken als maaltijdvervanger, kijk dan naar Juvo. Daar zit geen dierlijk eiwit of toegevoegde suikers, verdikkingsmiddelen en conserveermiddelen in. Dat zijn gevriesdroogde gemalen groenten, fruit en superfoods. (Ik heb overigens zelf geen belang bij Juvo, het is slechts de enige verantwoorde shake die ik ooit heb gevonden.)

Verder zou ik je vooral aanbevelen om eens met een orthomoleculair voedingsdeskundige om de tafel te gaan. Of bijvoorbeeld een mesoloog. Die laatste werd in mijn zorgverzekering ook gewoon vergoed en je hoeft hiervoor geen doorverwijzing te hebben.

Verder wil ik je met alle liefde helpen een gezond voedingsschema op te stellen. Mocht je daar tips over willen of iets dergelijks dan staat mijn PB altijd open. Ik heb hier overigens ook het boek van Amber Albarda en Kris Verburg liggen die ik je zo kosteloos wil toesturen mits ik ze ooit weer een keer terug ontvang. Ik denk dat je daar al echt heel veel aan hebt. (Zeker Amber Albarda is goed leesbaar, is geen dieetboek maar een gezond voedingsboek.)

Sterkte!! :(:)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:47

Succes morgen bij de huisarts.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:25

Vandaag toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:27

Bedankt, _Nelleke_. :j

Ja, is vanmiddag.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:00

|o was net wakker niet op tijd gelet. 8)7

Succes vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:02

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:42

Ik krijg vandaag niet de bloeduitslagen van vorige week dinsdag. :x
Had ik op gehoopt.
Nu hopen dat deze al wel bij de HA bekend zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:44

Waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:46

Ik kreeg vorige week een brief dat ik om half 10 gebeld zou worden vandaag voor het behandelplan.
Werd dus net gebeld, maar ze hebben pas aan het eind van de middag dat overleg, dus dat het later wordt.
Toen ik vroeg of ik al wel alvast de bloeduitslagen mocht hebben, zei ze dat de arts die alleen geeft als je daar in behandeling gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:43

Ik ben terug gebeld, ze kunnen daar helaas niks voor me doen en ik zou het eventueel nog kunnen zien op te lossen via een dietiste in de eerste lijn via het Modifast dieet.
Bloeduitslagen waren goed; dat was, lever, schildklier, nieren en cholesterol.

Ook ben ik bij de HA geweest.
Morgen urine inleveren, maar hij verwacht geen zwangerschap.
En ik heb de bloeduitslagen van de afgelopen 3 x opgevraagd, dus niet die kliniek waar ik ben geweest.
Daar kwam dit uit, weet niet wat het betekend verder.

BSE = 12
HB = 7,5
HT = 0,38
M.C.V = 79
M.C.H = 1570
Red Bloodcell distribution width = 15,7
Trombocyten = 242
Leukocyten = 10,2
Foliumzuur = 9,8
Vit B12 = 278
IJzer = 8
IJzerverzadiging = 13
Ferritine = 13

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:46

Ze zijn blijkbaar vooral op onderzoek geweest naar je vermoeidheid. Allemaal waardes die samenhangen met bloedarmoede...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:51

De waardes van dat laatste onderzoek waren voor mijn gewichtstoename.