Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:43

saabineex schreef:
Ik let dus helemaal niet op het eten, je zou toch wel een plattere buik kunnen krijgen van alleen trainen lijkt mij?

Misschien heb jij dat geluk wel maar meestal is dat niet zo. Vooral vrouwen slaan heel makkelijk buikvet op, eerder dan mannen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:57

Je kan niet tegen slecht eten op sporten. Je lichaam kan niet zo snel als je slechte vetten en teveel calorieën naar binnen werkt dit weer verbranden. Tenminste, zeker niet met een 'normaal' sportritme. Ik denk dat als je alles wil eten waar je zin in hebt en je wil toch een platte buik krijgen met alleen trainen, je echt een beestachtig sportschema moet hebben. Een plattere buik zou misschien wel lukken, maar een echt platte buik krijg je -mijns inziens- alleen als je je vetpercentage omlaag brengt, en dat lukt je niet met alleen sporten.

Voorbeeldjes van wat artikelen hierover:
http://hiit-blog.dailyhiit.com/hiit-community/abs-really-made-kitchen/
http://www.jasperalblas.nl/afvallen-buik/
http://www.shapefit.com/diet/great-abs-made-in-kitchen-not-gym.html

@Paulaaa: Klinkt inderdaad alsof het haast niet aan je voeding kan liggen. Ik weet niet hoe je er nu uitziet en hoeveel je weegt maar ik merk wel dat nu m'n vetpercentage steeds lager wordt en hoe langer ik 'schoon' eet, hoe lastiger voortgang is. Ik heb nooit aanleg gehad om dik te worden en toen ik begon met goed eten en BBG (zo'n 2 maanden voor BBG begon ik al beter te eten en begon ik met (bijna) dagelijks sporten) schrok m'n lichaam daar zo van dat ik echt heel snel verschil zag.

Volg je BBG ook wat betreft HIIT en LISS? Ik doe nu om en om een resistance training en HIIT de andere dag, op dit moment doe ik geen LISS (kan er gewoonweg even geen tijd voor maken) en ik heb het idee dat HIIT, ook als je er artikelen over leest, veel effectiever is.

Nog 2 weken tot m'n vakantie dus ik moet er nog even hard tegenaan. Dat rottige beetje vet onder m'n navel gaat maar niet weg ~~}>

nanoukkie

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:08

ik heb besloten even met kayla te stoppen. Ik vind het echt te zwaar, niet alleen lichaamelijk maar ook mentaal. Als het dan niet lukt kraak ik mezelf compleet af en stop ik der gewoon mee.
Ik heb besloten nu 3-x week 35 min te joggen (dit is de tijd die ik volhoud zonder te wandelen tussendoor natuurlijk). Ook wat aparte oefeningen. Gericht op buikspieren!
Als ik dan een uur kan joggen zonder probleem neem ik kayla verder op!
Ik let wel nogsteeds op mijn eten.
In tegenstelling tot vroeger (iets meer als een maand terug) eet ik echt 10x beter!

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:12

@ Jodie: ik ben 1.60m en weeg 52kg! Zit met mijn BMI volgens mij laag en vind mezelf ook helemaal niet dik hoor. Maar ik wil net zo'n strakke buik als Silvie Meis zeg maar ;)
Ja ik begin morgen aan week 5, doe 2-3keer per week LISS erbij en HITT nog niet want dat komt pas over een paar weken dacht ik?
Ik heb wel het idee dat de LISS iets doet, begin toch altijd wel een beetje te zweten aan het einde!

Ohhh over 2 weken lekker op vakantie!! Die van mij is gelukkig pas in Augustus dus dan moet ik echt bikiniproof zijn :P

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:13

@ nanoukie: wat jammer dat je ermee stopt! Hoe ver ben je? Bij mij lukken de oefeningen ook niet altijd hoor. Maar je wordt echt wel sterker als je volhoudt!!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:32

haha had net week 3 gedaan! maar heb ook echt weinig tijd en joggen vind ik echt leuk!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:52

Ja weet dat vrouwen meer vet "vasthouden". Maarja wat is goed eten? Dat verschilt natuurlijk ook per persoon

Jammer Nanoukie, hopelijk gaat het snel beter. Ik hou het inderdaad ook niet altijd vol maar dan verlaag ik de reps.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:56

saabineex schreef:
Ja weet dat vrouwen meer vet "vasthouden". Maarja wat is goed eten? Dat verschilt natuurlijk ook per persoon

Ja dat is waar, mijn vriend kan bijv alles eten en houdt toch een sixpack. Terwijl hij nauwelijks zijn buikspieren traint. Echt oneerlijk!! ;(

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:03

Ik let in principe altijd op mijn eten, maar ik ga geen calorieën tellen en dergelijke. Ik vind 1300 kcal ook erg weinig! Ik heb wel eens uitgerekend hoeveel kcal ik tegenwoordig gebruik bij een gewone goede dag en dat lag rond de 2000.
Ik heb vandaag hardgelopen dus geen Kayla meer gedaan. Hopelijk heb ik morgen weer tijd.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:05

Ja echt oneerlijk eh Paula! Wil ik ook wel.

Hoe ging het hardlopen Anne?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:09

Jammer, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt nanoukkie :)
Qua foto's zie ik wel wat verschil, maar ik merk zelf ook dat mijn armen iets minder vettig zijn en dat als ik zit, mijn bovenbenen minder ruimte nodig zijn. Ik heb dit weekend niet heel erg op mijn eten gelet, nja, het eten was op zich wel netjes maar veel frisdrank gehad. Ik ben vandaag wel redelijk actief bezig geweest, o.a. golfen en een uur met de hond gewandeld :)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:12

Eten is (zeker voor vrouwen) zelfs belangrijker dan trainen en heeft ene veel groter impact op hoe je lichaam (en buik vooral) er uit zien.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:17

Domi_94 schreef:
Jammer, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt nanoukkie :)
Qua foto's zie ik wel wat verschil, maar ik merk zelf ook dat mijn armen iets minder vettig zijn en dat als ik zit, mijn bovenbenen minder ruimte nodig zijn. Ik heb dit weekend niet heel erg op mijn eten gelet, nja, het eten was op zich wel netjes maar veel frisdrank gehad. Ik ben vandaag wel redelijk actief bezig geweest, o.a. golfen en een uur met de hond gewandeld :)

Ah wat goed al do! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:28

Saabine hardlopen gaat de laatste tijd wat zwaarder. Ik heb denk Ik geen echt doel meer om te trainen of ik train niet goed genoeg ofzo. Mijn snelheid gaat achteruit en ik houd het niet makkelijk vol. Ik heb negen km in een uur gerend vandaag.

Eten Is inderdaad heel erg belangrijk voor Hoe je eruit ziet en of je spieren ook zichtbaar zijn. Ik heb echt veel spieren in mijn buik hoor, maar erg zichtbaar zijn ze nog niet. :P als ik wel wil dat ze zichtbaar zijn dan moet ik inderdaad minder gaan eten. Ik probeer al minder frisdranken te drinken, minder te snoepen en minder te snacken. Verder doe ik niks.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 06:29

Oh balen, loop je vaak hard? Hoeveel km liep je eerst in een uur?

Ik ben al van veel frisdrank overgestapt naar water, meestal nog1 a 2 glazen frisdrank per dag. Ik moet inderdaad ook minder snoepen, maar qua avondeten let ik er echt niet op.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:40

Een eetschema van mij wisselt heel erg of ik lunch op m´n werk of niet.

Dag met lunch op werk:
Ontbijt - Muesli (Zelfgemaakt) met sojayoghurt en lijnzaad. Eventueel wat vruchten (Bosbessen, druiven e.d.)
Tussendoor - Stuk fruit, meestal appel
Lunch - Stokbroodje met vis of vlees. Ik probeer altijd te gaan voor de carpaccio of gerookte zalm en dan zonder saus, alleen een beetje sla erbij
Tussendoor - Banaan (Dat is meestal voor het sporten dan)
Avondeten - Omdat ik 's middags al m'n koolhydraten heb gehad, eet ik 's avonds geen koolhydraten. Meestal kip met groenten. Groenten krijg ik minstens 300/400G per dag op m'n bord.

's avonds eet ik niks meer.

Ik probeer m'n koolhydraatinname zo laag mogelijk te houden. Dus eigenlijk maar 1x per dag kolhydraten eten. Als ik dus 's avonds pasta ga eten, eet ik 's ochtends bijv. een omelet, 's middags een soepje/salade/fruitshake en dan 's avonds de pasta.

In het weekend mag ik wat meer van mijzelf. Verder probeer ik van de shakes zoveel mogelijk af te blijven. Heb niet echt het idee dat mijn buik er goed op reageert.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:41

Nanoukkie wat jammer dat je ermee gaat stoppen! Kan je niet voor jezelf een schema maken die wat makkelijker is?

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:42

Jodie heb jij in de eerste weken ook al HITT toegevoegd aan het trainingsschema?

Ik ga naar de sportschool, moet mezelf vandaag echt er naartoe slepen bleeegh!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:45

Waar rekenen jullie trouwens uit hoeveel calorietjes jullie eten per dag?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:18

MyFitnessPal
Vandaag weer een nieuwe dag van een nieuwe week :) vanmiddag weer even de work-out doen

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:03

Hoihoi!

Ik twijfel ook om hiermee te beginnen? Is het een aanrader?

Heb nu even geen tijd om het hele topic door te lezen want moet eigenlijk heel hard leren haha!

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:19

Leg workout week 5 was echt zwaar!! Pfff heb me kapot gezweet :\

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:20

Paulaaa schreef:
Loose schreef:
Ik ben bij dag 1 week 7. Ben alleen een week niet thuis, dus ga woensdag weer verder met dag 2 week 7. Ik zag voor het eerst een beetje verschil na week 5.

Oww oke! En zijn de oefeningen een beetje te doen of?

Je merkt wel dat ze moeilijker worden. Tot nu toe vond ik full body van week 6 het ergst. :P

Sorry dat ik niet zo uitgebreid reageer, probeer ik morgen even. :D
Ik wil graag een eiwitpoeder kopen omdat ik via MFP altijd zie dat ik nooit echt aan mijn eiwitten kom en dat is toch wel belangrijk voor spieropbouw. Weet iemand een goeie poeder? Kan je hier alleen shakes mee maken of kan je dit ook mixen met bijvoorbeeld je pap?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:45

@sologirl: Ik heb de eerste 2 weken LISS gedaan 3x in de week en 1x HIIT. Nu doe ik om de dag resistance en HIIT maar dat is vooral vanwege tijdsgebrek, en omdat ik nadat ik er wat dingen over heb opgezocht het idee had dat dit effectiever is voor het verbranden van vet. LISS vond ik in principe fijner, je merkt er niet zoveel van eigenlijk, en ik loop met een hartslagmeter dus wist wel dat ik in m'n verbrandingszone zat, maar kost me toch teveel tijd als ik met HIIT met een kwartiertje klaar ben. Ook vind ik het vervelend dat ik met LISS altijd naar buiten moet (heb geen sportschool abbo ofzo) en ik heb een hekel aan in m'n eentje lopen. HIIT vind ik voor dat kwartiertje nog wel te overzien en daarnaast doe ik dit ook regelmatig gewoon binnen.

Calorieën tel ik trouwens op myfitnesspal! Ik voer vaak 's ochtends in bed of de avond van tevoren al in wat ik van plan ben om die dag te eten, zodat ik een beetje weet wat ik allemaal binnen krijg, wat ik nog mis of waar ik anders teveel van heb, en probeer me daar dan gedurende de dag aan te houden. Zo kom ik in ieder geval altijd uit aan het einde van de dag. Mocht ik toch ergens geen zin in hebben of juist ergens anders heel erg zin in hebben, zoek ik naar een vervanger van een bepaald product. Dus rijst ipv pasta, een ander soort groente ter vervanging oid.

@Loose: Ik gebruik smart protein van body&fit, is van de eiwitten daar het laagst in calorieën en relatief goedkoop. Ik heb zelf de white chocolate, frozen cappuccino, banaan, aardbei en cookies&cream smaken (ben een beetje verslaafd :') ). Ik mix 's ochtends vaak een schep door m'n smoothie of yoghurt, drink ze gewoon als shake met water na het sporten en als ik nog niet aan m'n eiwitten ben gekomen gedurende de dag, of als maaltijdvervanger voor een vol gevoel. Ik vind persoonlijk niet alle smaken lekker om ergens door te mixen maar door smoothies doe ik vaak aardbei of banaan en dat is gewoon lekker zoet!

Ook heb ik trouwens whey isolate crispy, een soort knapperige balletjes die ik 's ochtends door de yoghurt en 's avonds door de kwark doe voor extra eiwitten, en smart bars voor als ik bijv op school ben, dan vind ik het teveel gedoe om shakes mee te nemen.

Oh bedankt voor de waarschuwing van week 6 :') Ik ga vandaag aan week 6 beginnen!

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:48

@ Jodie: ik las dat jij je calorieen hebt berekend en bijhoudt met my fitness pall. Ik heb dat net ook gedaan, maar ik zou 1800kcal mogen op de dagen dat ik sport? Heb ik dan misschien iets verkeerd berekend omdat jij er maar 1500kcal per dag mag? Ik zit bijv wel al aan mijn percentages maar heb nog 400kcl over?
En hoe heb jij je percentages bepaald van eiwitten, vetten en koolhydraten? Doe je dat op eigen inzicht?