[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VeraaaBalloo

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:37

Ik ik ik ik doe ook mee! Ik vind het zo moeilijk om van lekker eten af te blijven!! Thuis word het er ook niet makkelijker op gemaakt... M'n moeder koopt vaak dingen wat ik heel lekker vind (zo als heksenkaas en chocolade ) dat moet ophouden verdorie! Daarbij wil ik ook meer gaan sporten! Rij nu al weer meer paard, maar wil eigenlijk ook graag beetje krachttraining er bij doen.. Voornamelijk om gespierder en strakker te worden!! Jeeeej heb er zin in samen met jullie !!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:37

Debbels schreef:
_Yasmine_ schreef:
Boktnaam - Myfitnesspal - Doel
Danique - Doanique - 6 kilo kwijt, meer bewegen, gezond eten.
Laura - Lau_ - gezonder eten en meer bewegen
Selena - kusselena - 5 kilo kwijt raken, meer sporten, conditie verbeteren.
TanjaxBas - Tanja - gezonder eten, strakker lichaam
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
Sterre - - - fitter/strakker worden
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen ( :') <3), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads

belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Geryon - 6 kilo, meer bewegen
iEmmaaa - gezonder eten, zonder schaamte in polo paardrijden
Marrie_L - fitter worden
Yesterday - 7 kg afvallen, minder snoepen en veeeeel meer bewegen!
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
LoveBodin - gespierder en fitter worden
PureSG - 6kg afvallen en fit worden.
xRiiannex - 3 kilo afvallen, strakker buikje en een dikkere kont :+
Nies_ - fitter worden, nog wat kilo's kwijt
liefsmarleen - marleenvs - strakker worden, meer bewegen en gezonder eten
Viktor238 - X - een gezonde levensstijl
_mellanie- Afvallen, fitter worden en gezonder leven
elselianta- elsehoix-afvallen
Francinee - strakker worden, beter in m'n vel zitten
xx stitchxx- betere conditie, strakker in mijn vel, gezonde levenswijze.
ZipporaTugwell - 15 kilo afvallen, strakker lichaam en betere conditie.
EmptyWords - 20kilo afvallen, conditie verbeteren
Barbabientje - Barbabientje90 - 3 kg afvallen, strakker lichaam, gezonder leven
_yasmine_ - Yasminetjeeee - ongeveer 2 kg afvallen maar voornamelijk net iets strakker in het velletje
Olivia - Oliiviia - 4 kilo afvallen of gewoon een lekker strakke buik :+
Ajpam- 15 kilo afvallen en betere conditie
Debbels - xdeboram- 3 kg afvallen, strakker worden, spieren kweken <<)
sanne1992 - sannebolt1992 - 6kilo kwijt, buikspieren kweken

Moet wel eerlijk zeggen dat ik mfp niet heel netjes bijhoud, meestal een paar dagen en dan een tijd weer niet. :+

Heb mezelf er ook even bij gezet. Heb de app gevonden en eerste dag ingevuld. Ben benieuwd of het werkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:38

Wat een lekker druk topic!!

Ik ben nu een paar weken bezig met afvallen door gezonder te eten en door meer te bewegen.
Heb ook een tijdje meer water gedronken maar ik moest zooooo vaak en nodig naar de wc, was niet te doen! Haha

Tot nu toe is er bijna 3 kilo af, maar ik wil toch wel nog 10/15 kilo er af.

Het lastige is ook dat mijn vriend diabetes heeft, snelle spijsvertering heeft en dus altijd mager blijft en altijd honger heeft. Dat maakt t zo moeilijk om sommige dingen af te slaan.
Soms mag k zondigen, maar meestal neem ik dan een stukje pure chocola. Heb gelukkig al veel minder behoefte aan zoet dan in het begin!

Maaaarije

san4nie schreef:
Misschien ga ik wel zo'n goede stappenteller kopen, lijkt me erg leuk.

Maaaarije, zo'n figuur wil ik ook wel ja! Succes, je hebt wel een duidelijk doel gesteld.

Ik heb de stappenteller "Pacer" op m'n telefoon, heb het idee dat die wel vrij nauwkeurig is. Als ik zie hoe ver ik gewandeld heb, denk ik dat hij goed in de buurt zit. Misschien een idee?

Duidelijk doel heb ik inderdaad, denk dat dat voor jou ook best wel haalbaar is hoor!
Je moet alleen doorzetten.
Heb dat toen ook gewoon zonder sportschool gedaan!

Beau_Myrthe

Jeetje dit gaat echt hard joh! Ik moet eerst alles maar weer even bijlezen morgen..

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:41

Ik ben nu zo'n 25%, afgaand op de foto's, en ik zou naar 15-17% willen. Dit is voor mij niet echt haalbaar aangezien ik thuis "train", geen mogelijkheid heb om naar de sportschool te gaan om krachttraining te doen met gewichten en dergelijke :)
Dus ik vind 17-22% een mooi doel.

Net 15 bridges gedaan (die heb ik toch wel even onderschat in het begin.. Vooral omdat je ze ruim 5 seconden moet vasthouden haha), 20 leg raises en 50 squats. Nu heb ik t nogal warm :')
Trots op mezelf! :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:08

Liesje, misschiene een idee om gewichten aan te schaffen? Als sportieve investering zeg maar haha. Als ze er liggen pak je het sowieso eerder mee en ik vind het zelf hele fijne trainingen.
Wat is jouw echte naam eigenlijk?

Ik las ook wat over de primark. Ik heb daar ook twee ontzettend fijne shirts vandaan. En een kort broekje. De strakke driekwart sportbroek durf ik .nog niet aan met mijn lichaam.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:21

Inney schreef:
Liesje, misschiene een idee om gewichten aan te schaffen? Als sportieve investering zeg maar haha. Als ze er liggen pak je het sowieso eerder mee en ik vind het zelf hele fijne trainingen.
Wat is jouw echte naam eigenlijk?

Ik las ook wat over de primark. Ik heb daar ook twee ontzettend fijne shirts vandaan. En een kort broekje. De strakke driekwart sportbroek durf ik .nog niet aan met mijn lichaam.

Ja, is misschien wel een idee.. Ware het niet dat ik het gevoel heb dat ik t met deze oefeningen en mn eigen lichaamsgewicht echt al pittig genoeg heb _O- (doe alles op level hard)
Misschien als ik een tijdje bezig ben en mn lichaam een beetje aan het exercisen gewend is!
Oh en aangenaam, lisanne :D

Edit: zijn zulke gewichtjes een beetje te betalen?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:33

_Yasmine_ schreef:
Suus - Magrathea op Runkeeper - 8 kg afvallen, 1/8e triatlon doen, 10k lopen, open water wedstrijd doen.
BaileyMix(Merel) - Niet afvallen, strakker en gespierder worden. Drastisch minderen in snacks, minder tot geen drugs/alcohol. Uiteindelijk doel me fitter en beter in mijn lijf voelen.
Gerlinda - Macyy - Minder snacks/tussendoortjes, iets strakker en conditie opbouwen.
Nanno_123 - doel: gezonder leven, fitter voelen, gespierder worden en meer conditie krijgen.
Liesje1611 (Lisanne): Ik wil gespierder worden, dikkere billen ( :') <3), geen schurende bovenbenen meer, strakkere buik, en grotere borsten (maar dat gaat niet)
Wendybrian: eerst een streng dieet volgen om te ongiften, daarna gezond eten, meer hardlopen en beginnen met squads

belleBoef (Noortje) nig gezonder eten, beginnen met fanatiek touwtje springen, betere conditie en een strakker bovenlijf. En als het even kan 2/3 kilo kwijt
s
sannx94 - sannex94 - Mijn doel is om 5-10 kg af te vallen, maar vooral om beter in mijn vel te zitten
Marrie_L - fitter worden
IlseXZinia - iets gespierder worden, strakker buikje en gezonder eten! (fruit in plaats van chocolade haha ;p )
_yasmine_ - Yasminetjeeee - ongeveer 2 kg afvallen maar voornamelijk net iets strakker in het velletje
_Zoe - Zoë - 5 kg kwijt, betere conditie en strakker worden

Oke ik was er weer uitgehaald?

Heeft er trouwens nog iemand het probleem van niet op kunnen drukken? Wat ik ook probeer het lukt gewoon echt niet, met geluk 1 keer en dan wil het gewoon niet. Ik train ook m'n armen met gewichten dus het is niet dat ze te slap zijn, kan me bijvoorbeeld ook wel optrekken. Buikspieren ook geen probleem. Maar opdrukken wil gewoon echt niet.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:36

Ik herken het Zoe, bij mij is het ook een onmogelijke opgave, krijg direct last van mn rug. En ik paaldans als sport dus je zou denken dat je daar toch wel sterke schouders, armen en rug van krijgt :=
Het schijnt te liggen aan de bespiering van je hele torso, geloof ik.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:37

Mag ik mij ook melden!
ik ben vorig jaar februari begonnen met afvallen (dmv gezond eten) ben toen 10 kilo kwijt geraakt in zo'n 3 maanden!
ik zit nu nog aardig op gewicht, ben een kleine 2,5 kilo aangekomen dus die moeten er weer af :D en wil ik strakker in mijn vel zitten (vooral mijn buik :Y) )
Daarbij wil ik ook gewoon weer gezonder gaan eten, wie weet kan ik hier wat lekker recepten en ideeën opdoen :9

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:49

Ja ik ook en van m'n polsen net alsof die gaan breken voelt het.. Kan daar zo gefrustreerd van raken. En dan zie je die hele dikke mensen die nooit sporten in van die afvalprogrammas en die kunnen het wel gewoon

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 01:22

Vandaag zit ik op 1328 calorieën. Dat is 128 teveel volgens mfp, maar ik vind het zelf niet te veel, dus ik ben dik tevreden met vandaag. :)
Volgens mfp zal ik op deze manier over 5 weken zo'n 2kg minder wegen, maar ik heb het idee dat dat wat weinig is en beter moet kunnen, of verkijk ik mij hier op en is dit juist realistisch?

Opdrukken kan ik ook niet, maar dit heeft te maken met mijn slechte pols(en). Hier zal ik tzt ook aan geopereerd worden, dus wie weet kan ik het na die tijd wel. :+

Edit; typo

Edit 2;

Dit is het figuurtje wat ik weer graag wil hebben. :)

Afbeelding

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 07:36

PureSG schreef:
Vandaag zit ik op 1328 calorieën. Dat is 128 teveel volgens mfp, maar ik vind het zelf niet te veel, dus ik ben dik tevreden met vandaag. :)
Volgens mfp zal ik op deze manier over 5 weken zo'n 2kg minder wegen, maar ik heb het idee dat dat wat weinig is en beter moet kunnen, of verkijk ik mij hier op en is dit juist realistisch?

Opdrukken kan ik ook niet, maar dit heeft te maken met mijn slechte pols(en). Hier zal ik tzt ook aan geopereerd worden, dus wie weet kan ik het na die tijd wel. :+

Edit; typo

Edit 2;

Dit is het figuurtje wat ik weer graag wil hebben. :)

[ Afbeelding ]

1200 kcal op een dag is wel echt heel weinig hoor! Je lichaam heeft wel iets nodig om te kunnen verbranden.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 07:56

ik heb vannacht ook my fitness pal gedouwnload.
ik mag 1570 calorieën per dag. Nu werk ik in de nacht, dus ga zondag beginnen met bijhouden :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 07:59

Hmpf waarom zou 2 kg in 5 week te weinig zijn..

Gezond afvallen..
Als je dat wilt, val je 0,5 kg in de week af, max. Dus die 2 kg in 5 week is een heel mooi streven.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:04

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:14

Ik ga dit topic ook verlaten. Mij teveel jonge meiden met extreem lage kcal-intake die gaan voor de snelle oplossing ipv de gezonde. Onder je BMR eten is gewoon in de meeste gevallen zo ontzettend ongezond... Als je lager dan je BMR moet eten om af te kunnen vallen, betekend dat simpelweg dat je te weinig beweegt.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:19

Gister rond de 1600/1700 calorieën gegeten.
Meestal eet ik rond de 1800/2000 omdat ik veel snoep en chips eet :+

Nog even mijn benen getraind gister, straks buikspieren doen :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:37

Wat betreft opdrukken, hebben jullie al geprobeerd eerst met alleen je knieen op de grond en van daaruit naar beneden in plaats van gelijk vanuit je tenen? En anders, je hoeft echt niet direct met je neus de grond aan te tikken he! Bij opdrukken train je nou eenmaal andere spiergroepen dan met gewichtheffen. Dus wees eerst tevreden met echt maar een klein stukje naar beneden, en weer naar boven. En breid dit elke keer uit tot lager of meer sessies. Het duurt even, maar het is echt wel mogelijk. :)
Zorg er ook voor dat je handen recht onder je schouders geplaatst zijn, en je bekken in een rechte schuine lijn met je lichaam, niet te veel naar beneden (dat je een boogje wordt) of je kont in de luchtsteken (ook een boogje maar dan andersom). En, buikspieren aanspannen! Navel naar binnen brengen. :j

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:50

Opdrukken vind ik ook erg moeilijk, maar kan het nu wel beter!
Heb het geleerd op mijn knieën, daarna uitgebreid naar op mijn tenen maar kom helaas nog niet ver naar beneden.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:10

50 crunches, 50 sit-ups, 40 bicycle crunches, 25 sec plank en 30 leg raises gedaan :D
Nu omkleden voor school, en dan weekend :D

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:31

_Zoe schreef:
_Yasmine_ schreef:

s
Marrie_L - fitter worden
Romy - romyyxv - strakker, meer spieren, gezonder eten
_Zoe - Zoë - 5 kg kwijt, betere conditie en strakker worden

Oke ik was er weer uitgehaald?

Ik was erook uit ineens?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:38

Gisteren ongeveer 1500 kcal gegeten, blijft moeilijk om niet meer te eten want mijn buik schreeuwt om meer eten :D

Ook weer begonnen met skeeleren.. 3,7 kilometer en ik was helemaal kapot :')
's Avonds nog 40 sit-ups gedaan.

Vanmorgen gewogen en 1 kilo kwijt in 2 weken. Voor mijn gevoel gaat het heel langzaam maar het schijnt een gezonde snelheid te zijn..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:43

Mag ik vragen waarom sommige mensen én minder eten én veel sporten?

Just so you know:
Eten = energie

Ga gezond eten in plaats van minder en stop met calorieën bijhouden, daar word je ongelukkig van

:j