Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:35

Ceetje_bokt schreef:
Ik heb telkens hetzelfde probleem: goede omtrek, cups passen bij mijn borsten (sta elke keer versteld van de cupmaat) maar heb last van cups bij mijn oksels. Het voelt niet fijn, ze zitten te hoog en daardoor schuurt het dus. Heb al verschillende modellen geprobeerd, maar geen van alle zit goed.

Ohh zo herkenbaar! Ik draag nu een tijdje zonder beugel en het voelt zo veel fijner maar ik wil toch weer eens een goed passende bh met beugel

Safiera

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 00:41

Fijn te lezen dat mensen hier (met een betere maat) veel blijer zijn met hun bh's :j

Eigenlijk is E of F zo groot nog niet... ik denk dat veel mensen te klein dragen en dus denken dat het reusachtig is.

Terwijl, ik met 75/80 K... het is te zien dat ik borsten heb, maar met kleding schat niemand ze zo groot. En met alleen bh aan is het misschien iets duidelijker, maar dan nog :P Scheelt heel erg of je bh mooi past! Pas wanneer iemand me zonder bh ziet (zelden! haha) zeggen ze soms dat ik echt grote borsten heb.

(ok, op de basis- en middelbare school werd ik er erg mee gepest, maar daar pesten kinderen overal mee... en de kwetsbaarderen zijn altijd de pineut, borsten of niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:59

Schopje!

Ik heb ook eens uitgerekent wat voor maat ik moet hebben.

Volgens calculator gewoon 85g. Maar dat lijkt zo groot :')

Binnenkort eens naar winkel toe om te passen. Welke raden jullie aan? Normaal bestel ik altijd.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:40

Ik heb gisteren wederom bh #3 gekocht in de speciaalzaak. 75F :oo en dat zie je er echt niet vanaf. Had 85d in de kast liggen. Nu 3 goede op maat en de andere allemaal weggedaan . Ik betaal btw 69,50 voor een bh in de speciaalzaak en zou mijzelf vroeger voor gek hebben verklaard, maar dit zit zoveel beter :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:48

Wat interessant dit topic. Ik ben 32 en voel me een kluns dat ik er nog zo weinig over weet. Heb vanavond lekker zitten lezen hier en een ander leuk artikeltje die ook al aanraadt 1cup groter 1 bandmaat kleiner te kijken, en uist zelden andersom.

Ik zal me morgen even opmeten zoals op het filmpje op pagina 1, al vind ik haar eigen bh's beslist niet mooi zitten. Vind het wel vreemd om de omvang te meten als de boel hangt.

Anyway. Ik ben wat gespierder en slanker geworden (-5cm) dus tle aan wat nieuws. Meet met een relaxt lint 78cm dus strak zal wel 77 zijn. Borstwijdte 90.

Waar hunkemoller calculator me een 80aa :o? aanraadt (bij 78cm) of 75b bij 77cm, zegt die link die jullie 3 pagina's terug noemen 70E. Volgens mij ben ik dan een rollade :') ik selecteer mijn bh bandmaat op dat ze niet vetjes trekken, dus dit vind ik wel eng.

Ik ben erg benieuwd, zal zsm gaan passen, o.a. 75b en ik durf het amper, ook 70e? Ben reuze benieuwd. Hier is de schouderbandjesproblematiek ook erg bekend (afzakken en zo kort mogelijk zetten).

Welke modelletjes vallen jullie op? Ik vind balconette wel fijn denk ik. Volgens mij heb ik een hoge aanzet maar helaas wel wijde borsten (ruimte ertussen) dus druk de boel graag wat gezelliger naar elkaar toe. Dus die bhs met wijd tussenstukje gaat standaard mis.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 00:09

Filmpje kom je uit op 65DD geloof ik. Als ik jou was zou ik in ieder geval 70D passen. En alles eromheen gewoon :D

De cups van 70D passen mijn hunkemuller 80aa borsten het beste. Het zit vrij strak om m'n middel als ze nieuw zijn. Dus ik draag verlengstukjes tot ze wat uitgerekt zijn :D

Ben er nog altijd zo blij mee! Al die kleine cups waren te smal en te diep.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:13

Forumster ik ging van een 75A naar een 75/80C (afhankelijk van het model, kleiner werd me echt veelste smal), dus ja, het kan echt _O- Ik denk dat wij ongeveer dezelfde maat hebben.. Zou inderdaad zoals Geryon al zei een 70D proberen. Lekker veel verschillen maten mee het pashokje in, voelen en kijken wat je het fijnst vind zittem. Voor mij is er een wereld voor me open gegaan, veel minder last van geschud en mijn borsten passen eindelijk eens ergens in ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:24

Super, bedankt voor jullie tips. Ben erg benieuwd, misschien dat ik morgen al ga kijken, kan nu niet wachten natuurlijk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 00:38

Kijk vooral ook even van te voren hoe je een bh goed om doet! Afhankelijk van hoe je borsten zijn kan dat echt verschil maken in of een ph past of niet.

Amburtjoz, ik heb ook vooral dat het er gewoon mooier uit ziet. :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:43

Bedoel je met die graai techniek?

Ik sluit eerst de sluiting bij mn navel, draai de bh en trek hem op. Buig naar voren, houdt de cups vast en schudt de boobs erin :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 00:50

_O- ja en daarna nog vanaf je oksel alles erin stoppen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:52

Ja, dat was het enige wat ik nog niet deed. Vriendlief vind het mateloos interessant :+

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 00:54

Ja ook dat Geryon! Trok laatst voor de grap een oudje aan en ik schrok me kapot. Vormeloos ding past gewoon voor geen meter (en heeft dat waarschijnlijk ook nooit goed gedaan, ja toen ik 13 was misschien).. Gewoon weer mooie passende(!) setjes kunnen kopen :+:

Ja! Vergeet de sideboob niet, die moet ook in de cup haha. Ben benieuwd Forumster! Laat je het even weten of je een cupje (of 2, of 3) omhoog kon? :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 01:06

Tuurlijk laat ik het weten!

Met de voorover-hang en meet techniek is het 98cm ipv 90. Maar vind dat wel wat vreemd hoor, dan gaan ze toch een hele andere kant op :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 01:19

Op die manier meet je ál je tiet. En dat is ook wat je erin moet stoppen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 02:56

Oh leuk topic! , draag momenteel versleten en uitgelubberde sportbhs . Jip en janneke passen er gewoon niet meer in , volgens tabel laatst zou ik op 110F ofzo uitkomen. Ben fors aan de maat en sinds puberteit al gevecht met ze (ja ik zou ze het liefst afhakken, vind het maar in de weg zitten ) , dus heel veel liefde hebben ze nooit gehad :+ . Maar ik moet wel , ze zitten niet meer goed in dit netje en het is tijd voor een groter hokje

Zal me eens buigen over dit topic

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 07:45

Ik ben ook van 80B naar 75D gegaan, met een enkele uitschieter naar 70E hier en daar afhankelijk van het model.
Plunge van de hunkemoller zit bij mij het beste, bij balconnetes zijn de cups vaak te diep.
Tis in het begin wel ff goed zoeken welk model het beste zit maar eenmaal een goed model gevonden zit het ook 100x beter.
En in het begin is het idd wel beter als ze wat aan de strakke kant zitten. Daardoor kan het de eerste dagen ook iets vervelend zitten (bij mij iig) maar eenmaal gevormd naar je lichaam zit het echt veel beter :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 07:49

Hier vergelijkbare maat als Forumster. Volgens Hunkemollersite een 80AA ofzo, ik droeg altijd 75 B of C. Nu samen met Hunkemoller dame gepast en heb nu 70D en E.. Hun advies spreekt de eigen site dus ook tegen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:52

Gewoon echt naar een goede speciaalzaak gaan waar de verkoopsters even meekijken en verstand van zaken hebben. In Voorburg in de Herenstraat zit Blinck lingerie en Zoetermeer in de Dorpstraat Me & my body, beiden aanraders! Superleuk personeel waar je heel fijn geholpen wordt.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:21

Ik droeg ook altijd een verkeerde maat.
Vaak was dat 80E en soms zelfs een D.
Totdat ik een keer een lingerieparty had bij een zaak genaamd Anja's Lingerie in Alphen a/d rijn.

Ik kwam met mijn oude maat aanlopen om deze te gaan passen
Ze zei gelijk dat dit niet de goede maat was en zei dat ik waarschijnlijk een 75F nodig had.
En inderdaad deze zat veel beter, het voelde gelijk veel comfortabeler maar ook steviger.
De bh's die ik koop kosten rond de 50 euro en zijn bijna twee jaar oud.
Ze zitten nog steeds even fijn, sindsdien ga ik altijd daarheen.

Ik raad dus aan om naar een (kleine) speciaalzaak te gaan waar ze er veel verstand van hebben.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:27

Ik ben gister opnieuw opgemeten en mn maat is nog rotter geworden.. 65G..
Ik dacht door t afvallen dat ik kleiner kon maar niet dus.. Cupmaat groter en omvang kleiner anders schiet ie omhoog.. Pff
Heb gezien dat er in hilversum een bh winkel is die tot 65JJ gaat dus daar moet ik kunnen slagen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:50

Ik van 85B naar 80DD/E, wil het best een keer proberen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:13

Net een 80 C gehaald. D toch niet aangedurfd. Maar eerlijk is eerlijk C zit veel beter dan B.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:59

Ik ben een tijdje terug ( na het kijken van de video) mezelf gaan meten en kwam uit op 70D terwijl ik normaal 70A droeg. Dit zat redelijk maar mijn idee. Maar een week geleden ging ik naar een lingerie zaak, benieuwd naar wat voor advies ze zouden geven. Met kleding en al schatte zij mij op een 70D of 75C. Na meten en dergelijke kwamen we hier dus ook op uit. Toen ze met die bh's aan kwam lopen schrok ik wel even. Na het bh passen, en uiteindelijk zaten deze maten zo lekker! Ik heb momenteel nog allemaal 70A bh's die ik praktisch weg kan gooien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 01:22

Hmm er komt nu 100H uit := , dat klinkt extreem groot joh