De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De grootste stap in mijn leven ooit,1 jaar in kliniek. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:06

Je moet on jezelf blijven denken en als je dat op deze manier doet en je voelt je er goed bij, dan moet je het zeker doen en kan de keuze nooit verkeerd zijn.

Voor boze mensen hoef je niet benauwd te zijn, je zit er voor jezelf en niet voor deze mensen. Leuk zal het niet zijn, maar onthoud dat als ze iets naars zeggen dat dit meer over hun dan overjou gaat :)

Je kunt het!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:09

Als het niet goed voelt en je het idee hebt dat je er niet uit kunt halen wat je gehoopt had, dan is op dit moment stoppen voor jou denk ik de beste keuze. Jij zit, of eigenlijk zat, daar, jij merkt wat er om je heen gebeurt, hoe de groepsdynamiek is etc.

Je hebt in elk geval de uitslag van het persoonlijkheidsonderzoek en wellicht kun je daar zelf ook wat dingen uithalen. En misschien kun je ook op basis daarvan kijken of je ergens anders wel op een voor jou fijne manier op weg geholpen kan worden.

Ga maandag gewoon met opgeheven hoofd afscheid nemen. Probeer dicht bij jezelf te blijven. Als ze vragen waarom je weggaat, zeg dan desnoods gewoon dat je het gevoel hebt niet op de juiste plek te zitten, dat je niet uit de therapieën haalt wat je verwacht had, zonder letterlijk te zeggen 'jullie geven geen feedback tijdens....', minste kans dat er iemand zich persoonlijk beledigd voelt. En dan kun je ook aangeven dat je desondanks wel veel geleerd hebt en veel inzichten hebt gekregen, waarmee je thuis verder gaat.

Komt echt goed dat afscheid! En de kaartjes gewoon thuis ophangen of ergens neerleggen waar je ze af en toe nog eens kunt lezen als steuntje in de rug.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:23

Hey Ts!

Moedig besluit! Hopelijk gaat het dan nu eindelijk de goede kant op en kun je "genieten" van wat je geleerd hebt.

Sterkte maandag.
Knuffel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 12:32

Poeh, dat is nogal een beslissing zeg :) Ik kan me inderdaad voorstellen dat niet elke vorm van behandeling iedereen even goed past. Wel heel goed dat je toch wil doorgaan met therapie in een andere vorm, je hebt de beslissing om hulp te zoeken immers niet voor niks genomen :)

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:14

Wat een dappere beslissing! Heel goed dat je toch door gaat met de therapie en hopelijk gaat dat wel goed, en is dat een manier die beter bij jou past!

Je kan het!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:54

Bedankt voor je eerlijke update.
Veel succes thuis!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:47

Okee waar ik vond dat je keuze voor de kliniek dapper vond, vind ik dit persoonlijk nog dapperder!

Thuis ga je het ook wel redde.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:24

Laat boze reacties alsjeblieft van je af glijden!

Mijn steun had je compleet bij je verhaal dit 'jaar in kliniek' aan te gaan, maar minstends zo bij dit besluit. Dingen komen op je pad en soms moet je concluderen dat je op een andere plek/manier verder moet. Bijsturen is dan de enige optie!

Sterkte maandag, en heel veel succes met wat volgt :)

Bovendien wil ik toch even kwijt dat ik je argumenten heel redelijk en normaal vind. Kan het me ook erg voorstellen (heb ook op jongerenafdelingen ed gezeten).
'De groep' had op mij meestal meer negatieve invloed dan positieve. Therapieën zijn in mijn ervaring volledig afhankelijk van de therapeut of ik er iets aan had.
Ik weet nog niet of, en waar ik evt aan dgt zou moeten/willen/kunnen beginnen. Toen jij vertelde hoe het ging daar, dat je vooral elkaar moest helpen, keek ik argwanend op... Helaas voor jou heeft het je niet gebracht wat je zocht. Kan me voorstellen dat het ook niet mijn plek zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:09

En hoe is het gegaan vandaag TS? :)

Ik hoop dat het weer sowieso een goed gevoel gaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:27

Ik hoop ook dat het afscheid je meegevallen is TS :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 01:19

Hee ts, hoe gaat het nu met jou? :)

Heartstriked

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 17:53

Hey lieve mensen,

Bedankt voor de interesse en zorgen. Ik ben nadat ik ben gestopt weer in een diep dal terecht gekomen van depressie en angst. Sinds die tijd ben ik weer bij mijn ouders gaan wonen omdat samen wonen niet meer ging.. Ik heb nu zelfs last van angst als ik thuis zit. Wel kan ik hier weer paardrijden en doe ik dit nu al een maand iedere week, hele leuke nieuwe manege. Hier doe ik ook vrijwilligerswerk met gehandicapten. Ik heb nu Bach Remedie druppels om mij een beetje rustig te houden en die helpen soms wel. Nu is het wachten tot ik weer een brief krijg van de ggz hier om weer verder te gaan in therapie maar uiteraard duurt dat al ruim twee weken..

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:48

He ts, hoe gaat het nu met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:02

Hee TS, het is nu een jaar verder nadat je begon met dit topic, hoe is het met je?

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:07

Ben ik ook benieuwd naar!