zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:48

Zo ik ben een tijdje niet in dit topic geweest.
Hoop dat het goed gaat met iedereen en rotdagen horen erbij , maar gaan gelukkig weer voorbij!

Hier gaat het nog steeds erg goed. De afgelopen weken een paar keer terug naar LUMC geweest voor onderzoeken.
Mijn armzenuwen waren een stuk meer beschadigd dan ze toendertijd dachten, maar helen allemaal erg goed. Dat dacht ik al want ik kan hem weer bijna alle kanten op bewegen. Alleen zit er nog geen kracht in en kan het verdere herstel nog lang gaan duren. Maar goed dit is al stukken beter dan ik had durven hopen.
Mijn aangezicht beweegt heel lichtjes bij mijn mond, dus dat is een goed teken dat er ten minste weer wat doorkomt. Verder onderzoek daarnaar over een paar maanden.
Mijn stemband doet ook weer wat (dat wist ik al, aangezien mijn stem teruggekomen is). Ze verwachten dat die verlamming bij het intuberen voor de operatie is ontstaan en nog verder bij zal trekken in de komende maanden.
Mijn zicht is ook een stuk beter geworden en ik kan mijn aangedane oog weer bijna goed bewegen. Wel is het hoornvlies aan het beschadigen, dus vrijdag wordt er een speciale lens aangemeten ter bescherming. Mijn oog sluit nog net niet volledig. Als dat over een paar maanden nog zo is gaan ze een gewichtje in mijn ooglid zetten. Hopelijk is dat niet nodig!
In elk geval moet ik nog 2 dagen terug naar het revalidatiecentrum voordat ik met ontslag mag. Overdracht naar gewone revalidatie bij het ziekenhuis in de buurt is gedaan (zo kom je nog eens in wat verschillende ziekenhuizen zullen we maar zeggen).

Ik wil ook graag weer wat met t paardje gaan doen, maar het zal denk ik nog even duren voor ik weer alleen kan. Ik ben wel samen geweest vorige week. Dat was de eerste keer dat ik haar weer zag na de operatie.
Fanatiek of 'goed' ben ik ook nooit geweest hoor. Ik leerde mijn vriend kennen ten ik net een beetje fanatiek in de wedstrijden begon en toen ging ik liever mee stappen zaterdagavond tot 4 uur, en dat was niet echt een combi met je paard wassen en knotten om zondag 's morgens vroeg weer te kunnen starten, haha...
Mijn paard is ook al wat ouder nu en door een peesblessure een paar jaar terug wordt zij ook nog maar licht belast. Als ik van de zomer weer rond het meer hier kan hobbelen zou ik dat al fantastisch vinden.

Tazzey, ik zou die spullen ook niet wegdoen hoor. Nu zijn ze misschien nog pijnlijk om tegen te komen, maar ik denk dat ze voor later een mooie herinnering zullen zijn!

Dreamybol

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:25

Cerilene, wat een mooie opsomming van wat er allemaal beter gaat! Klinkt wel een beetje eng, eventueel een gewichtje in je ooglid. Ik hoop dus met je mee dat je herstel verder doorzet en dat dus niet nodig zal zijn.

Wat betreft de paarden, tsja, de foto's in mijn profiel laten al zien waar ik vandaan kom. Hahahaha. Denk dat er maar weinig maneges zijn die het goed vinden dat je hun paarden roze kleurt en ze vervolgens ook met de schmink (was gewoon waterschmink) zo de wei op laat gaan. Het was in het kader van een pas de deux wedstrijd overigens. En eerlijk is eerlijk, we waren voorbereid op een bezoekje van de dierenpolitie, maar zover is het niet gekomen.
Overigens rolden de pony's de kleur er niet zo makkelijk af als verwacht, dus na een tijdje zijn ze toch maar in de was gegaan. :')

Ik rijd sinds mijn 16e, toen kon ik een deel van de lessen zelf betalen en kwamen we in de buurt van een manege te wonen, maar heb mijn huidige manege pas geleerd dat paardrijden leuk en ontspannen kan zijn. Ik vroeg me echt af hoe ik me zou voelen na mijn val, maar het gaat wonderbaarlijk goed, helemaal als je bedenkt dat ik tot een paar jaar terug nog altijd strak van de stress op een paard zat. Ik wilde het zó graag goed doen dat het juist mislukte. Ik reed studentenwedstrijden en bakte er daar ook nooit echt veel van, te veel spanning, te strak in mijn handen en te bang op een vreemd paard. En in die tijd ook heel verkeerde dingen geleerd over hoe je een paard nageeflijk rijd. :x
Voor nu is mijn doel dan ook vooral blijven ontspannen en zo vanuit ontspanning ons eigen paardje ook langzaam maar zeker dressuurmatig steeds beter voor elkaar te krijgen. Mijn man leert hem ook springen, dus wellicht dat ik dat over een jaar of wat ook aandurf, maar dat zien we dan wel weer. Nu is het vooral genieten wat ik wil.
Manlief probeert mijn voorliefde voor roze en bling wat in te perken, maar ik vrees dat er in de toekomst gewoon 2 hoofdstellen en standaard ook 2 dekjes in de kast liggen. Setje voor hem en setje voor mij. :=

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:29

Cerilene, fijn dat het de goeie kant opgaat.
Heb gemist wat jij heb voorgehad. Lijkt me een serieus ongeval geweest te zijn?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:14

Ik had een(goedaardige) tumor in mijn hoofd die is weggehaald (bijna volledig). Ik ben een beetje rot en verzwakt uit de operatie gekomen met meerdere complicaties. Hierdoor heb ik bijna 2 maanden intern gerevalideerd.
Sinds een paar weken gaat het met sprongen vooruit en nu mag ik eind van de week weer naar huis.

Haha geweldig die roze paardjes zo de wei op.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:29

zo dan das wel heftig zeg
gelukkig mag je aan het einde van de week weer naar huis
thuis is toch altijd beter ( soms dan )

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:57

Dat is inderdaad heel wat. Wel goed dat het een goedaardige tumor was.
Veel succes en sterkte met de revalidatie!!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:10

kan der nog wel bij dit hoor net door me rug gegaan jeetje wat doet dat pijn zeg oef
dan weet ik al hoe ik morgen ochtend wakker word zit dan kwa spieren helemaal vast en kan dan niet zonder hulp mijn bed uit komen ;( ;( ;(

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:37

:(:) moest ik je kunnen komen helpen, graag.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:43

Gelukkig heb ik mijn ouders die me wel overeind hijsen dan daarna gaat het wel maar moet niet gaan liggen en heb wel de hele dag pijn morgen maar goed met een ibru kom je al heel ver

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:51

Euh, Maatje. Als je Crohn hebt is Ibu geen goed idee meestal. Mijn zus mag alleen paracetamol en geen NSAID's (dus ibu/naproxen), heeft je arts daar niets over gezegd?
Zitten is de zwaarste activiteit voor je rug, dus denk daar een beetje aan. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 02:59

Ceriline, wat fijn dat t zoveel beter gaat zeg!

Ik had de afgelopen dagen flink wat griep te pakken, maar lijkt nu eindelijk wat beter te gaan. :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 05:20

Gelukkig maar! Kun je je ook flink slecht van voelen.
Ik ben weer wakker en kan niet meer slapen. Komt ervan als je hele dagen rust...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 06:58

Dreamybol schreef:
Euh, Maatje. Als je Crohn hebt is Ibu geen goed idee meestal. Mijn zus mag alleen paracetamol en geen NSAID's (dus ibu/naproxen), heeft je arts daar niets over gezegd?
Zitten is de zwaarste activiteit voor je rug, dus denk daar een beetje aan. :)

Dankje voor de waarschuwing :)

Bedenk me net dat ze idd zij dat ik beter twee paracetemol kan nemen dan een ibu

Sorry was gisteravond ook erg moe eus helemaal niet bij nagedacht eigenlijk gelukkig zij je het

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:27

Ceriline, wat fijn dat het goed gaat! Ik begrijp dat je uit Heliomare bent nu? +:)+

Murthul, fijn dat je van die rot griep af bent! Ik hoor een hoop mensen in mijn omgeving ook klagen over die griep. Hij schijnt heel naar te zijn en lang te duren. Welcome back dus :D

Coberlina, heb je uiteindelijk nog kunnen slapen? Ik ben laat in slaap gevallen. Tip: ga niet in bed "even lezen" in een boek wat erg spannend is want voor je het weet is het half 7 :o

Maatje, hoe gaat het vandaag met je?

Ik heb vandaag qua pijn weer een slechte dag, morgen zal het beter gaan gok ik zo. Vriend kwam gisteren thuis met een doosje Leonidas chocolaatjes omdat ik me zo rot voelde <3 :9

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:29

ja zoals ik al dacht zit ik helemaal vast :( zit nu op de bank met een kussen in me rug dan gaat het wel gelukkig

en voorderest gaat het eigenlijk wel goed heb zin in het weekend het word zaterdag 12 graden met veel zon en zondag 13 maandag 14 zeggen ze dus dan ff lekker daar van genieten :D

wel rot dat je weer een slechte dag heb maar komt vast weer goed :D

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:19

Ja nog een beetje, ergens rond een uur of 7 - 8, en daarna nog een uurtje na half tien.
Heel vreemd slaappatroon nu.
Had net ook wat koorts, al de hele ochtend voel ik me niet goed. Dus nog beetje rusten nu.

Sterkte met het niks doen en herstellen allemaal!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:23

irritant is dat he coberlina ik heb dat ook vaak dan ben ik om 12 uur wakker dan 2 uur dan 4 uur en dan 6 uur en daarna kan ik niet meer slapen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:58

Ja idem.. Nu al de hele ochtend precies koortsaanvallen. Eerst koud, dan weer veel te warm, lig je te zweten, deken opzij, weer koud, ... Aaazrgh

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 01:48

Hij duurt idd vrij lang, denk dat ik al met al wel 1,5e week goed ziek ben geweest, nu alleen nog wat koorts, maar ik functioneer wel weer. :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:37

Goedemorgen,

Ik lees dat hier mensen ook al "DE" griep hebben gehad.
Mijn hemel ik ben al 2 weken "ziek", heb 2 dagen in bed gelegen en nu
weer aan het werk, maar het vaatdoekerige gevoel gaat maar niet weg.
Herkend iemand dit. Het lijkt wel of ik alleen maar zieker wordt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:48

Ik heb een paar keer gedacht dat ik die griep te pakken had maar gelukkig niet. Volgens mij heeft mijn vriend hem nu wel te pakken.

Beterschap!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:53

Mijn vriend heeft m ook al achter de rug, maar hij blijft snotteren. Verraderlijk griepje is het.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:54

Dat snotteren heb ik wel en ik blaf als een zeehond maar voel me niet ziek gelukkig.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:18

ik heb die hoest nu ook dankzij mijn broer die heef het flink te pakken nu

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:42

Hoe is het nu met je rug?

Ik ben een sushi salade aan het maken. Dat wil zeggen, manlief is de rijst aan het maken voor me en ik heb zalm en een avocado gesneden. Straks alles door elkaar scheppen. Voor sushi, in welke vorm dan ook, kun je mij wakker maken. :9