Goed bezig. Ik had gisteren 4x20 push ups, iedere keer wanneer een nieuw liedje begon en rest van het liedje cardio. Daarna begonnen aan 4x 25 squats, 25 burpees en 25 bearcrawls, maar toen begon mijn knie. Dus daarna nog een workout gedaan waarvan ik een afbeelding had opgeslagen. O.a russian twist, crunches en dips.
Kreeg nog vragen over crossfit: We moesten eerst techniek "Turkish get ups" aanleren, daarna voor het eerst deadlifts gedaan, met alleen de stang (20kg) en daarna de WOD voor tijd:
4rondes 5x wall ball 10x box jump 15x kettle Bell swing 20x push up
Check out: 20x20 meter sprint
Kiwipitje
Geplaatst: 24-12-14 11:23
Die chin ups doe ik ook met tegengewicht hè.. geen idee of ik die inmiddels zonder kan. Waarschijnlijk niet
Ik vind turkish get ups echt meeeega moeilijk. Kan de volgorde steeds niet onthouden
Lekkere WOD. Hoe hoge box had je? Ik vind box jumps nog best eng
Wij moesten zaterdag squatten op dit nummer (dus dan up op het nummer en down op het nummer en pas weer omhoog als ie up zegt) ;
Misschien een leuke challenge voor de mensen hier in de kerstvakantie. Ik ga 'm nog wel een keer doen en misschien ook wel met push ups / sit ups.
Ik weet niet precies hoe hoog, maar ik vond hem erg hoog, haha! Merkte wel mijn knie na een tijdje dus heb afgewisseld met step ups. Die Turkish get. Up vond ik ook echt heel moeilijk, ik had maar 5kg in mijn hand, haha.'en toen had ik het eindelijk door, moest ik het met links gaan doen, pfffff!
Die challenge ga ik thuis ff luisteren, vind het een leuk idee!!
Leuk die challenge voor thuis! Heb zondag 1,5u fitness gedaan en maandag funxtion (pittig waren maar met 3 pers). Daarna nog buikspier kwartier, crosstrainer, geroeid en loopband. Teveel van het goed, gisteren hele dag last van enkel en achillespees. Vandaag om 9u afgesproken met mn maatje, werden we pas om half 10 wakker.. Zijn nu nog in pyama
Ik ga denk ik nog wel, maar moet eigenlijk ook nog veel in huis doen.... Fijne kerstdagen allemaal!
Ik meld me hier opnieuw, ben het topic een tijdje kwijt geweest en ben een paar weken niet in de sportschool geweest ivm tijdgebrek. In 2015 ga ik ipv 40 uur werken 32 uur werken en heb ik dus een dag vrij in de week.
Die dag word dus mijn standaard sportdag en wil het liefst nog 1 of 2 keer in de week savonds sporten. Toen ik weer was begonnen met sporten en op mijn voeding letten was ik al snel 5 kg kwijt, is nog wel een deel er af maar helaas wel een deel er weer bij.
De motivatie moet van ver komen maar wil ik deze zomer wel weer echt mooi in bikini rond lopen zal ik flink mijn best gaan doen. Voel me ook niet prettig in mijn lichaam ondanks ik niet dik ben voel ik me wel vadsig...
Dat laatste herken ik heel erg _JTM, ik pas mijn kleren ook niet meer lekker en dat maakt echt dat ik t gevoel heb van 'Blegh'. Maar echt gemotiveerd ben ik ook niet, zo stom. Echt beetje van: "Eerder werd ik nooit dik en nu :|' maar dat helpt niet
Hoi, ik zou mij ook graag melden, ga na de vakantie waarschijnlijk ook weer fitnessen. En m'n eetstijl aanpassen.. Wil minimaal 5 kilo afvallen.
Ga dan 1x in de week naar de fitness, hoop dat dat helpt, kan thuis ook workout doen met zo'n bal.
Wiwabalia
Geplaatst: 26-12-14 12:54
Wat een leuk topic!
Ik wil graag 15 kilo afvallen. Dus moet en goed gaan opletten op wat ik eet en ik ga vanaf 2 januari beginnen met hardlopen/fitnessen om er ook strakker uit te komen zien. Daarnaast wil ik af en toe een bootcamp meedoen bij een vereniging in de buurt, kost maar 5 euro en is in een groep met personal trainer.
Ik moet wel even kijken hoe ik alles ga combineren, aangezien ik ook een eigen paard heb staan die 6 keer per week getraind word en ik daar ook regelmatig mee les.
Als ultiem "doel" ga ik met mijn vriend en broer meedoen met Mud Masters en de Viking Run in de loop van dit jaar. Dan hoop ik dus een betere conditie te hebben en ook al wat te zijn afgevallen.
Ik zit nu voor het eerst op een gewicht wat ik nog nooit heb gewogen en dat doet toch zeer..
Zou ik me hier ook mogen melden? Ik ga na het weekend mij inschrijven bij de sportschool hier in de buurt. Vriendinnen van mij sporten er al langer en zij doen vooral bodyshape en bodypump. Ik wil graag een aantal kilotjes eraf zodat ik deze zomer eindelijk een strak figuur kan hebben. Ik ben al begonnen met gezonder eten en snaai 's avonds al niet meer.
Ik ga morgen de schade bekijken en dan weer flink aan de bak! Vandaag me redelijk gedragen, gisteren 5gangen op en eergisteren vrijwel niks door de griep.
Wiwabalia
Geplaatst: 27-12-14 00:05
Spannend! Ik moet eerlijk toegeven dat ik nu nog eet wat ik wil eten, en pas echt de 2de begin.
Sec wat balen van de griep en dat nog wel met de feestdagen. Hopelijk ben je snel weer beter en heb je nog iets van je conditie over.
Ik ben woe niet geweest, had teveel last van mn enkel en achillespees en tweede kerstdag durfde ik met de sneeuw niet te gaan. Stel dat er iets gebeurde onderweg, zitten de kinderen alleen thuis.
Maar vandaag ben ik geweest, eerst huis gepoetst, half uur auto sneeuw en ijsvrij gemaakt en toen 1.45u in de sportdchool doorgebracht. 15 min crosstrainer, daarna circuit, half uur crosstrainer, balans en buikspieroefeningen en als toetje lekker paar minuten wezen touwtje springen. In ieder geval alvast een aantal kerst calorieen verbruikt... Morgen de rest bij funxtion, cardio en buikspierkwartier.
Hopelijk woensdag paarrijden (oppas probleem) en anders sportschool, vrijdag en zaterdag weer funxtion, cardio en buikspieren.. Hopelijk geen gekke dingen in het werk en thuisrooster en kan ik me gewoon aan mn planning houden
mijn schema is weinig van terecht gekomen, zoveel staan rennen voor alle afspraken.. Morgen gaan we weer knallen met legday!!! heb de Fit affinity lower body guide gedownload, ben benieuwd
Ja de kop is er af, kon gratis mee met broertje en heb gelijk ingeschreven. Mijn broertje doet krachttraining dus ik deed vrolijk mee alleen minder zware gewichten.. Pfff afzien hoor, had al spierpijn toen ik naar buiten wilde lopen Wel nog even een shake gedronken. Morgen krijg ik begeleiding en wordt er een schema gemaakt.
Ik voelde mij wel lekker na het sporten! Helemaal gemotiveerd, het is ook een relaxed sfeertje bij deze sportschool.
aah toppie joh!!! goed bezig, probeer dat gevoel vast te houden!!
@secricible, was in aanbieding voor 3 dollar, kwam tegen op instagram staan goede workout schema's in voor benen/billen en duidelijk informatie eromheen.. maar ben nog niet zo ver met lezen (e-book is het)
moonfish13
Geplaatst: 28-12-14 22:48
Hier doordat alle lessen s'avonds geschrapt waren met kerst niet geweest, ze gingen ook al om 1 uur dicht en een keer om 3 uur, echt rottijden voor mij. Wel maandag nog aquafitness gedaan maar verder niet. Morgen weer aquafitness in elk geval, ik was ook ziekig dus ik heb niks gemist. Sport momenteel ook zo veel dat ik die rust wel kon gebruiken geloof ik. Heb ook besloten dat ik 3 keer in de week genoeg vind, dan ga ik die laatste keer wel wat rustigs doen ofzo, maar 2 keer spinning naast 2 keer aquafitness is echt teveel.