Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 13:11

Ja ze hebben 2x geprikt. Allebei te laag helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:01

Ik mag aanstaande maandag voor het eerst bloed doneren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:55

Ik heb ook geen prik problemen of klachten erna , ik loop zo leeg en na de tijd kan ik verder met waar ik mee bezig was. Dag later ben ik het bij wijze van alweer vergeten

Spannend Chrystal !

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:00

Vind t zo goed dat iedereen doet doneren! Ik zou t ook zo graag willen doen, mag alleen geen bloed doneren (niet te prikken en door ziekte, medicijnen en bloed) en ook geen stamcellen (hersen en rug operaties gehad). Was ik maar gewoon gezond, kon ik me ook nuttig voelen. :)

Ben wel orgaan donor, geen idee of ze dat wel kunnen gebruiken... Maar goed, voor m'n gevoel kan ik zo toch nog iets doen haha.

In Zweden is bloed doneren helemaal leuk. Daar krijg je namelijk een berichtje (smsje of e-mail) dat ze jouw bloed gebruikt hebben! (iets van dat je een leven gered hebt). Vind ik zo leuk! Helaas mag ik ook daar geen bloed doneren. :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:12

Quir schreef:
In Zweden is bloed doneren helemaal leuk. Daar krijg je namelijk een berichtje (smsje of e-mail) dat ze jouw bloed gebruikt hebben! (iets van dat je een leven gered hebt). Vind ik zo leuk! Helaas mag ik ook daar geen bloed doneren. :=

Dat geeft wel een fijner gevoel denk ik. Maar bij ons is alles "anoniem".
Ik krijg alleen heel veel mails en sms'en om te komen bloed of plasma geven. Zo goed als wekelijks (behalve als ik net geweest ben) tot soms wel 3/dag :+
Dit weekend mochten alle donoren naar een pretpark als bedankje. Ook een leuke afwisseling EN hierdoor twijfelt mijn vriend (die ook mee mocht) of hij ook niet gaat doneren :D

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 19:58

Oh echt! Ik ga mij overschrijven naar Belgie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:11

Ik ga mee :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:18

Hoi! Ik kom me ook melden. Sta al een tijdje ingeschreven als orgaandonor met uitzondering op huid en ogen. Verder wil ik als ik 18 ben graag beginnen met bloed doneren. Ik wil me er wel nog even in verdiepen, met hoeveel bloed je doneert en waar het hier in de buurt kan. Aangezien het me (ook door jullie verhalen) wel duidelijk is dat dit wel wat voeten in de aarde heeft en niet zomaar iets is wat je even doet aan het eind van de dag. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:20

Mss eerst afwachten wat ze volgend jaar organiseren :p Was de eerste keer dat ik mij ingeschreven had.

Haha liekec, ik geef altijd op het einde vd dag (zonder al gegeten te hebben, maar dat vertel ik daar niet)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:55

petitparis schreef:
Mss eerst afwachten wat ze volgend jaar organiseren :p Was de eerste keer dat ik mij ingeschreven had.

Haha liekec, ik geef altijd op het einde vd dag (zonder al gegeten te hebben, maar dat vertel ik daar niet)

Nee het kan uiteraard wel aan het eind van de dag, maar niet als je daarna nog plannen hebt denk ik? Paardrijden bijv?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:19

Ik ga vaak rond 2 uur dan heb ik de hond uitgelaten en is mijn eten wat gezakt en dan gaat het vaak prima

Vorige week hè ik tijdens een onderzoek ook bloed laten prikken en toen had ik ook een lage bloedwaarde. Dus nu zijn er in het ziekenhuis 2 buisjes afgenomen voor verder onderzoek.
Dit omdat ik meerdere gezondheidsklachten heb momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:21

Ik moet dus maandag voor het eerst.
En zou savonds yoga/pilates doen. Zou dat kunnen? Wat denken jullie??

(mijn pa rijdt mee, voor t geval ik duizelig word. Dat was het advies ook, de eerste keer..)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:23

Ik weet niet tot hoever het intensief is voor jou het verschilt per persoon.
Dan zou ik niet al te laat op de dag gaan zodat je in de avond wat meer hersteld bent

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 22:35

Ligt inderdaad aan de persoon zelf. Ik ben alleen gegaan de 1ste keer, ging niet goed. Duizelig en alles ondergespuugd, 2de keer niks aan de hand met pap erbij, 3de keer ging het ook niet helemaal lekker, de laatste keer niet kunnen doneren door ijzergehalte te laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:37

Oke, duidelijk.
Ik moet t gewoon maar even afwachten...

Moet smorgens eerst werken dus begin middag prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:45

Elk lijf reageert anders , werk momenteel op een melkveebedrijf maar of dat ik werk 'gewoon' zou doen na een donatie ben ik nog niet uit :P .

Geen enkele keer raar in het hoofd , nooit misselijk of iets geweest. Ben trouwens een korstenpulker , gewend aan bloed verlies in dat opzich . (misschien heb ik mezelf getraind onbewust haha .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:59

mja een beetje bloed van aan korsten te pulken is toch net iets andes dan 500ml bloed doneren. Ikzelf heb er vrij weinig last van. Tenzij ik al scheel zag van de honger als ik op het allerlaatste moment (20u30) nog vlug ga doneren.
Plasma is op dat vlak toch eenvoudiger, daar eet ik bewust niet vlak voor ik ga. De verpleegster heeft me te veel "angst" aangejaagd dat de leidingen naar de filters zouden verstoppen als ik te vet zou gegeten hebben. Dus verwen ik me na het doneren op McDo :+

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:52

Anoniem schreef:
Ik moet dus maandag voor het eerst.
En zou savonds yoga/pilates doen. Zou dat kunnen? Wat denken jullie??

(mijn pa rijdt mee, voor t geval ik duizelig word. Dat was het advies ook, de eerste keer..)

Ik adviseer het je niet!

Ik deed het eerst ook, en de ene keer ging het wel oke, maar anderen keren werd ik bij elke downward dog weer duizelig en ging ik bijna out, plus ik kon gewoon niet meedoen op mijn eigen niveau en voor mij was dat frustrerend.

Je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 00:44

Mwah als ik soms mijn eigen gemaakte bloedbad zie :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:41

Ik heb toen gedoneerd op een dag dat ik vrij was en de rest van de dag alleen rustig gezeten en gewandeld. Ik voelde me prima maar moest elke keer wat vastpakken als ik op stond en vooral niet te snel draaien.

Hoe je je voelt zou het misschien kunnen, maar zeker de eerste keer zou ik het niet aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:44

He dat zou wel jammer zijn. Ik doe pilates en uitgerekend aanstaande maandag geeft onze 'juf'een proefles yoga.
Maargoed, flauwvallen in de sportschool is ook weer zo wat.. :+

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:54

Ik heb gisteren voor de eerste keer mogen doneren. Ik had handige aderen en een mooi hoog gehalte van 9,4. De mevrouw die me aansloot zei dat ik wel heel snel het zakje had vol gekregen. Voelde me wel prima erna alleen twee uurtjes later wat lichter in mijn hoofd. Maarja denk ook dat het komt omdat ik best wel wat van te voren gedaan had die dag.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:39

Ik ben vandaag gebeld voor een soort vragenlijst. Ivm medicatie die ik gebruik ook gesproken met de donorarts, mag in principe doneren (ontvanger heeft hier geen nadelige gevolgen van) alleen zelf zou ik er wel nadelige gevolgen van kunnen hebben een periode na donatie. Nu een keuringsafspraak staan voor 6 juni (sanquin is hier maar 1x per maand in de buurt en de eerstvolgende dag zat al vol).

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:42

Is er bij jullie geen vaste locatie in de buurt ?
Hier in Harlingen komen ze altijd 1x in de 4a5 maanden of 3x per jaar.
En in Leeuwarden hebben we een vaste locatie waar je 5 dagen per week terecht kan van 08:00-16:30 sinds kort ga ik daarheen vind dat veel fijner

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 22:50

Sinds mijn 14e heb ik al gezegd als ik 18 ben ga ik bloed doneren
22 mei is het dan zover en mag ik mij aanmelden
Benieuwd hoe dat gaat later