Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:44

Bhriseis schreef:
Ik lees nu al een hele tijd alle pro's en con's, maar ik zie hier regelmatig voorbij komen dat op termijn het streefdoel is om 2 x per week te epileren... Maar kan je dan niet even goed scheren?

Ik red het niet met "slechts" 2 x per week scheren :o

Bhriseis

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:46

Oh hm, op die manier -O-

Mijn bikinilijn groeit snel, oksels één dag wel, twee dagen niet scheren en benen slechts max. 1 x per week. Lijkt me echt vervelend als het nog vaker moet!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:47

Wat een heeeerlijk topic, ik heb al de nodige lachstuipen achter de rug en als beelddenker me kostelijk vermaakt.

Bij mij gaat idd ook alles eraf, maar ik heb dusdanig weinig haargroei (alles zit op mijn hoofd geloof ik en daar zit dan ook extreem veel) en ik heb vrij lichte haartjes, dus eens in de zoveel weken ros ik overal met het epileerapparaat overheen en dan kan ik er weer tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:49

Tja, ik moet toch echt wel om de dag scheren, benen, oksels en "foef" _O- (blijf het een leuk woord vinden)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:55

Mijn "foef" (idd fantastisch woord!) is al half permanent onthaard wegens veelvuldig rossen. Gelukkig.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:57

Wauw komt t op den duur echt nauwelijks nog terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:57

Veelvuldig rossen????
Even voor de beelddenkers onder ons, wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:04

Als je vaak waxt wordt het met de tijd minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:12

Maar bedoel je met "rossen" waxen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:18

rossen is hier in de streek heel wat anders. :')

zowel kammen als seks hebben. :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:20

Ik stel me bij rossen ook iets anders voor :')
Nouja wie weet vermindert die activiteit wel echt de haargroei! :))

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:22

Ik heb hulp nodig haha! Nee niet met het epileren ofzo hoor maar advies! Ik ben net begonnen met mijn benen en wij hebben zon oud ding van mijn moeder.. Maar ik ga echt door de grond van de pijn zou het kunnen zijn dat als ik een nieuwe aanschaf het minder pijn gaat doen? Door de snelheid of weet ik het?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:25

Taucha schreef:
Zo kijk je een avond niet en dan zijn er ineens zowat 10 pagina's bijgekomen. Blijkt maar weer hoeveel behoefte er aan is en hoe groot het taboe eromheen eigenlijk nog is.

Ik ben vrolijk extreem aan de slag gegaan. Was dat streepje al een tijdje zat, zat steeds scheef. Dus hele doos eens een keer onder handen genomen. Voelt heerlijk! Alleen nu merk ik wel dat ik mezelf dan ook geweldig nat maak als ik op mijn werk niet op de pot ga zitten...... pfff dan weer die ellende! Iemand suggesties of wat medeleven? Of toch maar weer een streepje laten groeien, dat de nattigheid opvangt :*

Minder naar die leuke collega kijken <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:26

_lies_ schreef:
Ik stel me bij rossen ook iets anders voor :')
Nouja wie weet vermindert die activiteit wel echt de haargroei! :))

Ja ik dus ook! Maar goed, net als jij zegt lies, misschien als je maar vaak genoeg "rost" dat je haargroei minder wordt. Mijn oma (rasechte Amsterdamse)zei altijd als het over seks ging; "Op een snelweg groeit geen gras". :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:27

Britt_Sisi schreef:
Ik heb hulp nodig haha! Nee niet met het epileren ofzo hoor maar advies! Ik ben net begonnen met mijn benen en wij hebben zon oud ding van mijn moeder.. Maar ik ga echt door de grond van de pijn zou het kunnen zijn dat als ik een nieuwe aanschaf het minder pijn gaat doen? Door de snelheid of weet ik het?

Zie mijn post van een stukje terug. Ik had vroeger ook zo'n ding, maar volgens mij zijn die van nu toch een stuk sneller en beter. En sneller betekent in het geval van ontharen ook minder pijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:29

JessAndHope schreef:
Taucha schreef:
Zo kijk je een avond niet en dan zijn er ineens zowat 10 pagina's bijgekomen. Blijkt maar weer hoeveel behoefte er aan is en hoe groot het taboe eromheen eigenlijk nog is.

Ik ben vrolijk extreem aan de slag gegaan. Was dat streepje al een tijdje zat, zat steeds scheef. Dus hele doos eens een keer onder handen genomen. Voelt heerlijk! Alleen nu merk ik wel dat ik mezelf dan ook geweldig nat maak als ik op mijn werk niet op de pot ga zitten...... pfff dan weer die ellende! Iemand suggesties of wat medeleven? Of toch maar weer een streepje laten groeien, dat de nattigheid opvangt :*

Minder naar die leuke collega kijken <<)

Als je niet op de pot gaat zitten, waar ga je dan in vredesnaam op zitten? Plantenbak? :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:31

Jongens, de Philips zit in mijn tas.. Nu op weg naar huis!

Geodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:36

Bhriseis schreef:
Ik lees nu al een hele tijd alle pro's en con's, maar ik zie hier regelmatig voorbij komen dat op termijn het streefdoel is om 2 x per week te epileren... Maar kan je dan niet even goed scheren?

Ik epileer m'n benen eens in de 3 weken hoor. Eerder is echt niet nodig bij mij.
Bikinilijn hetzelfde. Alleen m'n oksels hebben een rare cyclus, die moet ik wekelijks doen :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:41

[***] schreef:
Britt_Sisi schreef:

Zie mijn post van een stukje terug. Ik had vroeger ook zo'n ding, maar volgens mij zijn die van nu toch een stuk sneller en beter. En sneller betekent in het geval van ontharen ook minder pijn :j

Ah ja ik zie hem! Ik heb nu een been gedaan en de helft zit er nog en hoe vaak ik erover heen ga het blijft zitten. Ik heb idd ook zon ding met van die schuivende tandjes die naar elkaar toe gaan tijdens het ronddraaien en dan de helft vergeten. Ik laat mijn andere been voor wat het is en ga zo maar een nieuwe kopen hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:42

Britt_Sisi schreef:
Ah ja ik zie hem! Ik heb nu een been gedaan en de helft zit er nog en hoe vaak ik erover heen ga het blijft zitten. Ik heb idd ook zon ding met van die schuivende tandjes die naar elkaar toe gaan tijdens het ronddraaien en dan de helft vergeten. Ik laat mijn andere been voor wat het is en ga zo maar een nieuwe kopen hahaha

Ja die bedoel ik! Oh man, die doen een pijn! En dan zitten de meeste haren er nog :') . Ik zou ook voor een nieuwe gaan en dat Middeleeuwse marteltuig in de vuilnisbak gooien.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:46

Dinsdag stufi-dag {:} dan ga ik de stap in - het duister - ook maar zetten met de must-have van bol.com

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:50

stille meelezer hier!
ik heb hem inmiddels ook aangeschaft, bol.com snapt er niks van!
begonnen met testen op mn benen, heb een vrij gevoelige huid. een been zonder douchen gedaan, dat deed toch aardig pijn. Andere been een tijdje onder de douchekop gehouden als test, deze is veel prettiger. EERST DOUCHEN DUS! :P

ben benieuwd of t goed werkt en of het minder pijn gaat doen. Heb nu niet al de haartjes van mn benen maar probeer het wel in etappes. Ideaal ook als je naar een festival gaat :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:59

Moet zeggen dat het bij mij toch wel heel goed gegaan is hoor. Hier en daar zit nog wel een haartje maar die vallen echt niet op meer en die neemt ie dan de volgende keer wel mee.

Bol.com kan die dingen niet aanslepen joh, die weten niet wat hun overkomt :+

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:00

Ik epileer mijn bikini lijn altijd al met een pincet, de rest scheer ik. En ik merk echt dat er al veel minder haar terug komt, en het haar dat er terug komt is veel dunner. Mijn bikinilijn epileer ik wekelijks en mn foef scheer ik om de dag. Benen 1/2 keer per week en mijn oksels dagelijks.
Misschien ook maar eens kijken naar een epileer apparaat. :j
Mijn bovenbenen hars ik trouwens, alleen in de zomer. 's Winters mag er best een donsje op komen. :')

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:06

Als ik mijn onderbenen 's ochtends scheer dan zijn ze 's avonds al niet glad meer en halverwege de volgende dag zie je de dikke stoppels al. Scheren als het zo kort is werkt alleen ook nooit lekker dus vandaar dat ik hoop om met flink wat pijn en de kiezen op elkaar die haren eens kan verbannen...