Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyfee

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:48

Wat een vreselijk nieuws :(
Heel veel sterkte de komende tijd.
Dikke knuffel.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:53

Wat een ontzettend verdrietig bericht Spullen! Ik wens je heel veel sterkte.
Ik reageer dan wel erg weinig, maar blijf een actieve meelezer. Ik hoop zo dat je binnenkort beter nieuws krijgt!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 11:14

Dank jullie wel! Het is echt super dat iedereen zo meeleeft.

We zijn heel verdrietig, maar realiseren ons ook dat het niet zomaar mis gaat. We hopen nu dat dit snel los laat en dat we toch snel wel een goede zwangerschap krijgen.

Het goede nieuws is wel dat het deze keer spontaan gelukt is, dus het kan wel <3 daar houden we ons nu aan vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:22

Sterkte spullen, soms is het zo oneerlijk...

Ik sprak vandaag een lotgenoot die hetzelfde syndroom en type heeft als ik. Ze heeft te horen gekregen dat de kans met eiceldonatie 0.1 % kans is om zwanger te worden. Tevens raken we beide vervroegd in de overgang.

Dit is pas sinds 2000 openbaar gemaakt want eerder wisten ze het niet. Ze is jonger als ik maar qua dit een stuk verder.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:26

Spullen: jeetje wat erg sterkte! Ik kwam toevallig bij dit topic. Ik heb dinsdag een echo gehad waarop geen hartje te zien is. Inderdaad wachten en over 2 weken terug. Pfff was bij mij al even een schok en een domper, voor jou echt vreselijk!!! Sterkte.

(Ik heb al 2 kids en verder geen problemen met zwanger worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:43

Sterkte spullen :(:) wel positief dat het natuurlijk is gegaan!

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 23:31

Ach jee... Ik lees het nu pas Spullen. Wat verschrikkelijk verdrietig. Heel veel sterkte.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:28

Ik zit nog steeds te wachten, het lijkt er niet uit te willen komen :( dit wachten is echt killing! Je bent wel zwanger, maar toch ook niet. De symptomen zijn hetzelfde. pffffff, laat het gewoon komen, dan kunnen we dit een plekje geven en door met ons leven.

Lennox, hoe is het ondertussen met jou?

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:31

Spullen: kan je niet bellen dat je eerder wilt komen? Dit is ook heel vervelend zo.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:34

Dat wachten lijkt me ook erg lastig. Ik vind het zo sneu voor je...

Hier helaas vanmorgen menstruatie weer begonnen. Lag in de lijn der verwachting maar leuk is anders.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:40

Ik kan helaas niet eerder komen, ze willen volgende week nog een echo maken voor de zekerheid. Er bestaat een miniscuul klein kansje dat de bevruchting later is geweest en dat ik nu pas 6 weken ben. Dat willen ze zeker weten voor ze gaan curreteren. Vandaar dat ze die 2 weken willen wachten. (tenminste, dat is zoals ik het begrepen heb). En het is natuurlijk beter voor je dat je lijf het zelf oplost dan dat ze in moeten grijpen.

ahhhhhhhhh Lennox :(:) ik heb zo hard voor je geduimd. Wat onwijs klote ;( het zit ons ook niet mee he?

Als er een wonder kon gebeuren, zou nu heel fijn zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:53

Bij een vriendin is dat ook zo gegaan dus er is idd hoop!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:01

Ik wil er niet te hard op hopen, dan is de klap nog een keer zo hard. Maar de kans bestaat idd.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:03

Bij jou dus ook nog onzekerheid. Je moet nu nog een week afwachten dus? Maar dus nog wel een minuscuul kansje dat het bij jou wel gelukt is. Dat lijkt me helemaal lastig dat is tussen een soort hoop en vrees in zitten.

Hier nog een onverwacht meevallertje, ik mailde vanmorgen de poli dat mijn menstruatie is gestart en kreeg de mededeling dat ze een recept zou doorsturen naar de apotheek voor clomid en pregnyl en 4 juni langskomen voor de echo op dag 10. Blijkbaar krijgen we nog een IUI-poging dus. We hebben er nu vijf gehad dus mogen er op papier nog een. Best vreemd want 80% is (vier van de vijf) is met slecht zaad gegaan en werd kansloos genoemd... Nu maar hopen dat deze poging gaat lukken dan :j.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:13

Precies! En dat wil ik dus niet. Ga er gewoon vanuit dat het niet goed is, maar ergens heel diep van binnen zit er toch nog dat sprankje hoop. En dat is misschien nog wel erger dan dat je zeker weet dat het niet goed was. Vind het ook moeilijk dat ze dat gezegd heeft, maar goed.
Ik moet idd nog een week wachten, volgende week woensdag staat die echo gepland.

oeh, wat spannend! Zie je dat zelf nog wel zitten? Nu je al 4 'kansloze' pogingen hebt gedaan? Ik ga zo onwijs hard voor je duimen meis!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:17

Ik stel me nu natuurlijk ook al in op dat het zaad wel niet goed zal zijn maar het is ook twee keer wel goed geweest (een keer met onderzoek dat uroloog heeft laten doen). Er zit dus wel een kans in dat het wel een prima zal poging zal worden. Dit is fysiek in ieder geval niet zo belastend dus ik pak dit met beide handen aan.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:22

Ow meis, ik ga een dansje voor je doen. Als iemand een wonder verdient ben jij het... Laten we hopen dat het goed gaat deze keer... zou zo super fijn zijn!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:37

Spullen, mijn dochter is het bewijs dat het goed kan uitpakken.... Met 5 weken hevige bloeding, mocht eerst niet langskomen bij vk. Maar volgende dag nog steeds fors bloedverlies en zouden op vakantie vertrekken. Toch mogen langskomen en zelfde als bij jou, of het vruchtje was al gestopt met groeien of ik was flink korter zwanger dan gedacht.
3 weken stress in Frankrijk. Constant licht en dan weer wat zwaarder bloedverlies maar geen stolseltjes. Na ruim 3 weken (en dus bijna 9 weken zwangerschap), kreeg ik weer een echo en bleek ik 6 weken zwanger. Nog korter dan de vk eerder dacht dus

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:17

Spullen: ik snap je helemaal!!! Ik zit nu met precies hetzelfde. Vreselijk. En voel me zoooo zwanger. Misselijk en moe, maar las op internet dat dat ook niks zegt. Ik duim voor je. Wanneer moet je terug??
Ik moet tot dinsdag wachten.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:19

Misschien dat mijn verhaal je hoop geeft. Ook veel moeite gehad om zwanger te raken en uiteindelijk via de cvv toch zwangergeworden. Nu al 17 mnd moeder van een heerlijke tweeling. Sterkte

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:22

Ik moet woensdag terug. Nog ruim een week volhouden dus :( maar moet wel gaan lukken!

We can do this ~~}>

Doerakje: wat fijn! Gefeliciteerd! We houden zeker hoop.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 13:46

Denk niet dat ik nog naar de verlos hoef, ben vanochtend ongesteld geworden ;( ga toch morgen voor de zekerheid even bellen.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:58

Oh nee spullen! Wat poedersuiker zeg.
Ik zou wel even bellen, misschien de afspraak wat verzetten totdat je niet meer bloed, kunnen ze kijken of alles weg is.

Dikke knuffel in ieder geval!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 18:56

Ik hoef idd niet meer te komen, tenzij ik dat zelf wil. Voorlopig verbaas ik me over de hoeveelheden die ik verlies :x sorry voor het vieze verhaal :') heb heel veel krampen, echt gemeen. Hoop dat t snel over is ;(

Hoe is t hier? Lennox, jij moet volgende week toch?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:12

Wat rot dat je zoveel pijn hebt...ik hoop dat het snel voorbij is voor je.

Ik heb volgende week donderdag een afspraak in het VU MC inderdaad. Dus weinig spannends te melden :).