Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) erdoorheen gedrukt 

Maar maakt het nou veel uit of je laat piercen of schieten? Op internet al het een en het ander gelezen dat mensen die het hadden laten schieten onstekingen hadden. Als je het laat piercen, heb je hier dan minder last van?
) ? 
Even iets duurder maar veel veiliger en je hebt er op de lange termijn meer plezier van 

. 
Corelli schreef:Ik heb een tragus piercing en ben er super blij mee! Vind het een hele mooie subtiele piercing
Het zetten deed wel pijn maar het is maar even natuurlijk. Plus, iedereen ervaart pijn verschillend dus het is lastig te voorspellen hoeveel pijn het je zal doen.
Wel vind ik dat je voor een traguspiercing een mooie tragus moet hebben. Ik zie heel vaak lelijke oren of mensen met een lelijke, kleine tragus en daar moet je imo dan geen piercing in willen doen
Talindos schreef:Maakt het eigenlijk een verschil of je een ringetje in je helix wil of een staafje?
.
) Maar aangezien er hier in de buurt (woon in een boeren gehucht) niet echt een piercingshop is, en wel een juwelier waar ik hem zou kunnen laten schieten, vroeg ik me af wie er hier ook zijn/haar helix heeft laten schieten en hoe dat is gegaan met de genezing.