[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nijnthju

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:24

Yeeey vrijdag een helix laten zetten! Deed ecjt totaal geen pijn, maar hij is in mn rechter oor gezet en daar slaap ik altijd op wat dus nu niet echt wil..

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:29

Nijnthju , ik wens je veel succes, ik heb hem een jaar, goed genezen maar kan er totaal NIET op slapen..
Succes !

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:29

Ik heb mijn helix sinds 31 juli. Is nog steeds niet genezen, reageert alleen goed op bioplast staafjes, bij chirurgisch staal of titanium begint ie direct weer non-stop te bitchen. Ik kan er gelukkig wel op slapen, daar voel ik niks van. Maar ik laat er nooit meer een bijzetten, hoe graag ik dat ook wil, en dat is idd omdat ie zo slecht bij mij geneest en ik bioplast niet mooi vind. Ik heb nu nog regelmatig de neiging om m dicht te laten groeien. Noooit meer voor mij. :n
Ik hoop dat die van jou minder zal bitchen. :-)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:53

Ik heb mijn helix 7 jaar geleden laten schieten (dus oorbel formaat) en 5 jaar geleden heel dom en eigenwijs een piercing (dus een heel stuk dikker dan een oorbel :') ) erdoorheen gedrukt O:)

Nooit last van gehad, nooit gebitcht *klopt af*

Mijn zusje heeft er ook een laten schieten jaren geleden, die had na een week een olifantenoor en heeft hem eruit gehaal, zwelling was direct gezakt.

Verschilt echt per persoon, ik heb denk ik een heel tolerant lijf :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:55

Ik heb m nu 14 jaar en hij is bij mij op dit moment gigantisch aan het bitchen. Gelukkig begint hij nu weer heel langzaam rustig te worden.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:42

Oh fijn,, dan hoop ik in ieder geval dat ie snel en goed geneest! Al zal dat wel even duren

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:19

Ik heb mijn helix nu 6 jaar geleden laten schieten dus idd ook oorbel maat. Ook wel eens een piercing ingedouwd maar dan was het gelijk zeuren en ontsteken. Nu ik er altijd neuspiercings in draag is er niks meer aan de hand, qlleen als ik er een nacht lang op gelegen heb doet het nog erg zeer in de ochtend, dan laat ik meestal ook de hele dag het sieraad eruit.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:50

Ik had eerst ook een helix geschoten, nooit last van. Nu al zeker 3 kwart jaar die er uit gehaald om dat ik er twee wou. En daar zat de ene op verkeerde plek voor, dus nu twee helixen maar owh wat zijn die nog gevoelig. Tijdje geleden me knopjes die er in zaten eruit gehaald en normale oorbellen ingedaan omdat het misschien daar aan lag. Gaat nu wel een stukje beter maar erop slapen gaat nog steeds niet van harte. Wat ik eerst wel altijd kon, verder er wel heel blij mee!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:32

Vorige week een neuspiercing laten zetten. Deed nog best pijn!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:42

Sorry dat ik zo kom binnen vallen.. :o
Maar ik mag binnenkort zo'n piercing boven in mijn oor (helix heette dat geloof ik?)
Ga hem wel laten piercen, niet schieten :) Maar maakt het nou veel uit of je laat piercen of schieten? Op internet al het een en het ander gelezen dat mensen die het hadden laten schieten onstekingen hadden. Als je het laat piercen, heb je hier dan minder last van?

En doet het veel pijn als je na een tijdje een andere piercing erin doet, of voelt dat gewoon hetzelfde als bij een oorbel (dat je er dus eigenlijk niks van voelt :+ ) ?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:00

Kraakbeenpiercings moet je niet laten schieten omdat je een groot risico hebt op een zogenaamd "bloemkool oor", wat inhoudt dat je kraakbeen splijt/scheurt door de kracht van het schietpistool en vervolgens op een abnormale, vergroeide manier aangroeit.
Daarnaast is een schietpistool afgesteld om een gaatje van 1mm te maken en zijn de meeste piercings 1,2 mm dik. Dit kan verklaren waarom mensen last krijgen van een ontsteking als ze hun schietoorbel wisselen voor een piercing. Het gaatje is simpelweg te klein.

Verstandig dus om je helixpiercing te laten piercen :j Even iets duurder maar veel veiliger en je hebt er op de lange termijn meer plezier van

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:04

mijn helixen werden op 1,6mm gezet, maar das juist fijn als je het vaste sieraad op 1,2 mm wilt hebben na de genezingstijd. :)
oorbelgaatjes zijn trouwens 0,8mm en echt niet dat ik een piercing van 1,0mm met gemak in zo'n gaatje krijg. :n
Mijn tragus zit nl een gewone oorbel in en is dus gedownsized naar 0,8mm. :)

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:17

Ik wil me ook aanmelden (a). Heb een navel, neus, (had) monroe, (had) boven in mijn oor, en een tragus! Na mijn operatie wil ik weer een helix piercing laten zetten en dan 2 onder elkaar, heeft iemand dat? Doet dat pijn om in 1 x te laten piercen? Mijn monroe is eruit door mijn werk.. :(

Waar kopen jullie jullie piercings? Ik meestal bij piercingparadise & crazy-factory.com , vroeg me af of er nog meer goede, betrouwbare maar goedkope websites waren :-).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 02:59

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:36

Goedemidda,

Excuses dat ik zo kom binnenvallen.

Weet iemand een piercingshop die as zondag open is. Graag tussen Epe-amerrsfoort -utrecht.

Gaat om een dermal laten zetten en een wenkbrauw piercing.

Alvast bedankt.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:01

Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd naar de ervaringen met trachus piercings?
Die vind ik namelijk echt heel mooi..
Ik heb al een navelpiercing, tweede oorbelgaatjes en een vch maar dat is allemaal gewoon vel.. geen kraakbeen..
Is er veel verschil?
Doet het meer pijn?
Ben benieuwd:)

Groetjes,
Mieke

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:07

Ik heb een tragus piercing en ben er super blij mee! Vind het een hele mooie subtiele piercing
Het zetten deed wel pijn maar het is maar even natuurlijk. Plus, iedereen ervaart pijn verschillend dus het is lastig te voorspellen hoeveel pijn het je zal doen.

Wel vind ik dat je voor een traguspiercing een mooie tragus moet hebben. Ik zie heel vaak lelijke oren of mensen met een lelijke, kleine tragus en daar moet je imo dan geen piercing in willen doen

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:11

Corelli schreef:
Ik heb een tragus piercing en ben er super blij mee! Vind het een hele mooie subtiele piercing
Het zetten deed wel pijn maar het is maar even natuurlijk. Plus, iedereen ervaart pijn verschillend dus het is lastig te voorspellen hoeveel pijn het je zal doen.

Wel vind ik dat je voor een traguspiercing een mooie tragus moet hebben. Ik zie heel vaak lelijke oren of mensen met een lelijke, kleine tragus en daar moet je imo dan geen piercing in willen doen

Daar heb je een punt, ik heb eigenlijk nooit goed naar mijn oren gekeken :')
Hoe lang mag je er trouwens niet mee zwemmen? Ook maar een paar weken?
Zag dat de genezingstijd nogal lang kan zijn..

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:12

Genezen kan 9 maanden duren. Meestal mag je er ongeveer 4 weken niet mee zwemmen :)

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:53

Maakt het eigenlijk een verschil of je een ringetje in je helix wil of een staafje?

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 02:03

@miekel92 precies wat corelli zegt! En de pijn is het waard.
Ik zou hem wel laten piercen ipv schieten, maar dat zou ik met alles doen (behalve oorbellen), redenen zijn in het topic genoemd. Verder is het wel heel vervelend om oordopjes in te doen, 9 van de 10x vallen ze er weer uit (bij mij dan). Maar als je het wilt moet je het gewoon doen!

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 02:05

Talindos schreef:
Maakt het eigenlijk een verschil of je een ringetje in je helix wil of een staafje?

Volgens mij niet. Je kan het ook altijd nog veranderen, bijv eerst een ringetje en dan een staafje en andersom. Als de diktes maar gelijk zijn, dus stel jij doet er een ringetje van 0.8 mm in en wilt dan een staafje van 1.2 mm erin doen, gaat dat pijn doen.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:13

Oké dank je wel !

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:12

@Lous , oeps overheen gelezen.. Thanks!

@Talindos , geen probleem :).

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:24

Haaai, ik heb ook een vraagje over een helix piercing (hij is eigenlijk al gesteld hierboven :o ) Maar aangezien er hier in de buurt (woon in een boeren gehucht) niet echt een piercingshop is, en wel een juwelier waar ik hem zou kunnen laten schieten, vroeg ik me af wie er hier ook zijn/haar helix heeft laten schieten en hoe dat is gegaan met de genezing. :)