Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:01

Daarom heb ik ook de app, die laat ook keurig de lengte van mijn cyclus zien :j omdat ik geen idee heb hoelang mijn cyclus is.

billionache

Re: Het grote "bluh ik ben ongesteld" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:04

welke hebben jullie? :-)

Die van mij kan je ook ingeven wanneer je seks hebt, welke kwaaltjes je hebt tijdens je cyclus en welke pil/medicijnen je neemt. Best handig dus maar ben toch wel benieuwd naar andere apps.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:05

Womanlog
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-10-14 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:05

Gelukkig ben ik nooit meer ongesteld vanwege de prikpil :P

Echt heeerlijk zo. Maar ik moest dit ook wel doen want iedere keer dat ik ongesteld werd was het gewoon 1 of 2 dagen lang creperen op de bank en kon ik dus ook gewoon niet naar school oid. Zelfs ibuprofen hielp op den duur niet/nauwelijks meer..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:10

Isacalixa, hand ik vroeger ook :j met ouder worden niet meer gelukkig

Heb er toch ook maar een app begenomen :+ wel handig dat het voorspeld idd, hopelijk houd mijn lijf zich aan de voorspelling :+

Had nu die P.tracker
Eens kijken of er nog leuke zijn. Ze hebben echt voor alles een app :P

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:11

Heee ik kan me hier ook melden! Men wat voel ik me beroerd! Ik moet nog zo veel doen maar ik wil zo graag met een dekentje op de bank kruipen..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:11

Zelf heb ik Period Calendar :-)

@IsaCalixa: heb jij bijwerkingen gehad bij de prikpil? Ik denk er nl ook over na om deze te nemen. Zat in hetzelfde schuitje als jij, had gehoopt dat dit met de gewone combinatiepil wel zou minderen maar dit is niet echt het geval helaas :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:18

@billionache Nou, in het begin heb je sowieso nog wel onregelmatige bloedingen. (En dan niet heel heftig, maar telkens een klein beetje, en dan is het ook niet rood maar eerder bruin). Dat kan dan ook een paar weken achter elkaar doorgaan en dan weer stoppen, en later weer opnieuw komen. Dit ging bij mij zo ongeveer een jaar door, maar nu heb ik de prikpil denk ik bijna 2 jaar en heb er nu geen last meer van. Bij die bloedingen voel je trouwens geen pijn.

Ik heb wel erge last gehad van stemmingswisselingen, sommige dagen kon ik extreem down zijn en andere dagen ontzettend vrolijk. Dat heb ik nu nog steeds wel eens. Ik weet niet zeker of dit veroorzaakt wordt door de prikpil, maar ik kan me niet herinneren dat ik dit had voordat ik hem ging gebruiken. Er is dus wel een kans dat dit veroorzaakt kan worden door de prikpil, het staat ook in de bijsluiter.

Verder zou je nog ontkalking van je botten ofzoiets kunnen krijgen, heb ik ooit gelezen, maar hier heb ik nooit iets van gemerkt. Je moet gewoon genoeg zuivel binnenkrijgen om dit te voorkomen, denk ik :)

Maar kortom dus: In het begin onregelmatige bloedingen en zo nu en dan stemmingswisselingen, maar buiten dat om is het ideaal. Je kunt hem ook niet vergeten (je maakt gewoon om de 3 maanden een afspraak met de huisarts) en je hebt na de eerste prik al helemaal geen last meer van ongesteldheidspijn :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:19

Ik ben toen overgens wel naar alternatieve geneeskunde gegaan en na 3maand druppels was het opgelost.

Ik geloof daar eigenlijk niet in, maar na jaren idd half doodgaan, geen pil die hielp en zelfs op een buitenrit van paard moeten om op de grond te liggen en af gevoerd te worden met auto,
Was ik zo blij dat door de druppels het voorbij was. Iets met problemen met eierstokken in combi met baarmoederspieren.

Ik weet dat het vreemd klinkt, maar het is mijn redding geweest.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:21

Oh ja, de prik moet trouwens wel worden aangebracht in één van je billen. Tenminste, je kan er voor kiezen om hem in je arm te laten prikken maar in je bil is het beste. Na de eerste keer prikken heb ik wel een paar dagen pijn in die spier gehad, maar de tweede en daarop volgende prikken doen helemaal geen pijn meer na het prikken. Het prikje zelf voel je trouwens ook nauwelijks, het is nog niet eens een bijensteek.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:29

Hooi ik heb morgen wedstrijd en ben net ongesteld geworden de eerste 3 dagen zijn meestal behoorlijk heftig hebben jullie nog tips tegen doorlekken?!?!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:35

Dubbele onderbroeken en dubbel maandverband (of tampon en maandverband?)? Eventueel nachtmaandverband?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:20

lienieminie schreef:
Hooi ik heb morgen wedstrijd en ben net ongesteld geworden de eerste 3 dagen zijn meestal behoorlijk heftig hebben jullie nog tips tegen doorlekken?!?!

Tampon in combi met maandverband en op tijd verschonen vooral. Voor het inrijden en direct na het uitstappen bv.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:51

Ik geloof dat dit echt mijn topic is,........

31 december ongesteld geworden tijdens de prikpil, er 1 overheen. Non stop ongesteld geweest tot 5 mei ( juist ruim 4 maanden ja) intussen gesteriliseerd, week niet ongesteld geweest en nu inmiddels alweer een goede ruime week.... Mij benieuwen wanneer het nu weer stopt -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:51

Nog een week denk ik , heb vette zin in chocolade en eten nu al

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:52

Ojajoh schreef:
Ik geloof dat dit echt mijn topic is,........

31 december ongesteld geworden tijdens de prikpil, er 1 overheen. Non stop ongesteld geweest tot 5 mei ( juist ruim 4 maanden ja) intussen gesteriliseerd, week niet ongesteld geweest en nu inmiddels alweer een goede ruime week.... Mij benieuwen wanneer het nu weer stopt -O-

:(:)
Balen zeg! Vervelend dat je er geen peil op kunt trekken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:59

Nou dat vind ik niet zo erg, de duur er van wel. 4 maanden non stop bloeden is niet goed voor t lijf kan ik je zeggen 8-)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:50

Ik ga mezelf hier ook melden :)
Rebeccaa schreef:
Zertab schreef:
Ben ik de enige die me dan het liefst heel de week in bed verstop omdat ik mezelf dan afschuwelijk vies vind? :')

Nee hoor, ik voel mij 2 dagen vóór dat mijn menstruatie begint en de eerste 2 dagen van mijn menstruatie ook heel vies. Ik houd vocht vast, mijn huid wordt vet, mijn haar is sneller vet, mijn gezicht glimt, ik zweet wat sneller, ik krijg puistjes.. Na de eerste 2 dagen wordt dat gelukkig steeds minder, maar die 4 dagen voel ik mezelf echt heel erg vies/onverzorgd. :')

Dit dus :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:25

Ojajoh schreef:
Nou dat vind ik niet zo erg, de duur er van wel. 4 maanden non stop bloeden is niet goed voor t lijf kan ik je zeggen 8-)

Hoe werkt dat eigenlijk nu na je ingreep, nu bloed je nog maar als dat tzt stopt, stopt je menstruatie dan ook voorgoed?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:42

Die dubbele onderbroek is ook wel een goede een tampon+maand erband doe ik meestal wel bij rijden (ben al blij dat het geen springen is) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:34

Nachtmaandverband? , wat dikker ik reed er altijd gewoon mee :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:57

vuurneon schreef:
Ojajoh schreef:

Hoe werkt dat eigenlijk nu na je ingreep, nu bloed je nog maar als dat tzt stopt, stopt je menstruatie dan ook voorgoed?

nee, ik hou een gewone cyclus, althans dat is de bedoeling...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:03

Ondanks mijn maandelijkse probleempje ben ik 4/14 geworden super blij!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:38

Hebben jullie van te voren ook nestel gedrag? , 1x per maand poets ik me rot en moet alles schoon zijn :? :') . Normaal ben ik van om de dag stofzuigen en af en toe dweilen. De afwas loopt wel weg maar nu valt er niet tegenop te gaan . Paar dagen dan ongesteld en dan is het ook gedaan

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:25

Ik ga altijd rond mijn ongesteld heid mega veel deo opdoen omdat ik snel zweet :P (vooral als ik ongesteld ben he :') )