Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:37

Het gaat jou vrij gemakkelijk af zeker of niet haha? :P En ik kan dit ook, grr! Roken is vies, slecht em duur.. En mijn nieuwe vriend rookt niet en vind het dus vrij ranzig :')

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:55

Neeee, ik vind het verschrikkelijk moeilijk. := Zit al de hele dag te springen hier op kantoor, en niemand die mijn gevoel snapt haha.
Mijn vriend rookt wel, dus dat is best lastig. Hij rookt nu gelukkig buiten en wil binnenkort ook stoppen, dus hij steunt me ook heel erg. Maar het blijft echt waardeloos haha.

Sinds wanneer heb je je nieuwe vriend?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:22

Zo, weer een stukje dag overleefd zonder te roken :p elk niet gerookt uurtje telt toch? ;)

Een paar maanden nu Evelijn. Maar wanneer ik bij hem ben rookte ik of niet, of 1/2, omdat het voor hem niet prettig was en dan voelde ik me er ook ongemakkelijk bij :') Ik ben ooit eens 11 weken gestopt, toen had ik een vriend die rookte en die me het ook echt heel erg moeilijk heeft gemaakt.. De eikel.. ben blij dat jouw vriend je iig support :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:31

Hier nu bijna 2,5 dag gestopt. :D Gisternacht heb ik echt waardeloos geslapen, maar vannacht was echt heerlijk! En ik dacht niet meteen aan roken toen ik wakker werd. :+

Stoppen als je vriend je niet ondersteunt is wel erg lastig. := Al moet je natuurlijk ook weer niet alleen willen stoppen omdat je vriendje het vies vindt. Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik voor mezelf had verzonnen waarom ik eigenlijk wilde stoppen. Eerder vond ik dat ik moest stoppen om standaard redenen als vies, duur, ongezond. Nu heb ik eigenlijk maar één reden: Ik wil controle hebben over mijn eigen lichaam en dat niet overlaten aan zo'n smerig nicotinemonstertje. Dat motiveert wel erg goed moet ik zeggen. :D

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:57

Fijn dat je wat beter hebt geslapen, ik heb vakantie dus ik lig nog :') Maar ik slaap altijd onrustig, dus daar merk ik weinig verschil in :P Ben alweer tijdje wakker maar nog geen behoefte om een sigaret :) Straks na 't ontbijt wssn wel :P

Oh en ik doe 't ook zeker voor mezelf hoor :D Het is gewoon zonde en slecht, en ik wil er niet meer afhankelijk van zijn :P Vanavond word nog wel beetje lastig denk ik, ik bezorg eten en onderweg rookte ik in de auto dan altijd een sigaretje.. ik moet zo eerst de auto maar even schoonmaken denk ik.. asbak legen, lege sigaretten pakjes in de prullenbak :') Weg ermee :D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:32

Dat is inderdaad goed om te doen, auto uitruimen. :D Hoe gaat het nu?

Hier nu dag 4, nog steeds wel pittig. := Vanavond wordt al helemaal leuk, feestje van een goede vriendin van me waar vrij veel mensen roken. Ach, als ik dat weet te doorstaan dan is de rest een eitje. :D

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:06

Vandaag gaat het best goed, hele dag bij vriendlief en die kan mij heel goed afleiden :')

Oei dat wordt vast pittig, succes

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:43

ik heb vanaf me 14e tot me 22e gerookt ben nu gelukkig gestopt maar ging wel moeilijk en heb heel lang nog af en toe gerookt. stoppen deed ik uiteindelijk door mentosjes te kopen. wel zonder suiker want was heel bang om dik te worden maar gelukkig ging goed elke keer als ik wouw roken pakte ik mentosje!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:55

Ik ben ook bnog steeds gestopt sinds woensdag. Maar ben ook nog niet van de kamer geweest hihi

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:12

Nou als ik een paar kilo aankom dan neem ik die voor lief, die sport ik er wel weer af :P Ik ben trots op ons :D We can do this! Ik probeer wel zoveel rokers te vermijden, vind het namelijk heerlijk ruiken :')

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:17

EvelijnS schreef:
Dat is inderdaad goed om te doen, auto uitruimen. :D Hoe gaat het nu?

Hier nu dag 4, nog steeds wel pittig. := Vanavond wordt al helemaal leuk, feestje van een goede vriendin van me waar vrij veel mensen roken. Ach, als ik dat weet te doorstaan dan is de rest een eitje. :D

Heb je het feestje goed overleefd? :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:44

Het feestje heb ik goed overleefd. Helaas gisteren niet, door persoonlijke redenen. Binnenkort maar weer een poging doen...

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:46

EvelijnS schreef:
Het feestje heb ik goed overleefd. Helaas gisteren niet, door persoonlijke redenen. Binnenkort maar weer een poging doen...

Nooo wat zonde :(:) Binnenkort maar weer met goede moed stoppen dan :j

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:19

kom op luitjes! niet zo gemakkelijk opgeven hoor!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:10

Ik ben inmiddels even thuis en nog niet gerookt. een week rookvrij vandaag!!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:10

Goed hoor Pipo! :D Vanavond rond 11 uur is het een week geleden dat ik de laatste heb gerookt haha :P Gister voor t eerst sinds ik gestopt ben op visite geweest bij een roker, ging best oke vond ik zelf :) Zal er toch mee om moeten gaan, veel rokende vrienden dusja

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:01

Ik meld me ook.

Sinds zaterdag geen meer gerookt.
En heb ca 8 jaar gerookt.
Moest zaterdag avond ook nog achter de bar werken dus extra gemeen/moeilijk. Maar het is me gelukt.
Bij mn normale baan vinden me collega's het appart. 1 rookt wel de andere niet.
De roker denkt dat ik t niet vol houd.

Ik gebruik nicotine kaugom.
Sinds donderdag al geprobeerd af en toe een kaugompje ipv peukje maar dat was moeilijk.
Vrijdag hooguit 5 gerookt en zaterdag dus niks meer.
Neem nu nog ca 3-4 kaugompjes per dag

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:18

Ik meld me hier ook :)

Al meerdere stoppogingen ondernomen, waaronder naar de stoppen met roken poli, lezen van boek Allen Carr, lasertherapie, accupunctuur en meerder malen cold turkey.
Cold turkey ging eigenlijk het beste, maar door stress weer begonnen. En zie dan de knop maar weer eens te vinden ;)

Ik ben nu begonnen met Tabex tabletjes, de natuurlijke variant van Champix. Als het goed is ga ik de sigaretten straks heel vies vinden na 5 dagen/week. Dus ben benieuwd :) ben wel gemotiveerd, maar nog niet helemaal klaar met het roken dus ik hoop dat de Tabex mij net dat steuntje geeft die ik nodig heb. Heb er veel positieve verhalen over gehoord en gelezen. Meer mensen hiermee bekend?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:52

Ik heb wel gehoord van Champix indd, maar niet van dat andere. Ik hoop dat het je gaat helpen :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:36

ik ken t verder niet. Wens je in ieder geval succes.
Het valt me hier nog reuze mee. Ik heb 1 dag gehad dat ik de shag van mn man uit zijn broekzak aan t kijken was.. Maar hij houd t netjes bij zich. Verder valt t me echt mee. (gelukkig maar.)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:42

Ik ken tabex niet.
Maar ik ben nu geen nicorettekaugompjes meer nodig. Vrijdag ochtend mijn laatste gehad. En ikheb vorige week zaterdag mijn eerste rookvrije dag gehad. Ben er trots op.
Gister een lange afstandrit op tijd gehad...
24 km in 2 uur en 45 minuten.
Als ik nog had gerookt was ik wel buiten adem geweest.
In 1 week tijd merk ik al best veel verschil.
Niet dat mijn conditie slecht is of was maar het gaat me allemaal net wat makkelojker af

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:45

Conditie heb ik niet, maar nu ik niet meer rook hoest ik minder, ruik ik meer en piep ik ook niet meer als ik ga liggen in bed.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:52

pipo schreef:
Conditie heb ik niet, maar nu ik niet meer rook hoest ik minder, ruik ik meer en piep ik ook niet meer als ik ga liggen in bed.

Vooral het minder hoesten en piepen vind ik zelf fijn.
Ahhoewel ik afgelopen week vaak een kucheltje had.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:04

Klinkt misschien vies, maar het hoest al wel "makkelijker" op en niet meer zo vaak als vorige week. Dus zit al verbetering in bij mij.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:06

Ik snap precies wat je bedoelt. Wist alleen niethoe ik het netjes moest verwoorden