Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:53

@ Quera: Maar wat voor schade heeft jouw eerste opgelopen van de vaccinaties dan?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:55

Anoniem schreef:
Ik ga niet van een ander verwachten dat ze hun kind vaccineren om mijne te beschermen. Ik vind dat iedereen recht heeft op onaantastbaarheid van eigen lichaam en het lichaam van hun kinderen.

Vooral dit!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:56

IMJ schreef:
@ Quera: Maar wat voor schade heeft jouw eerste opgelopen van de vaccinaties dan?

Zij heeft niets opgelopen.

Heb dat ook niet gezegd. Denk verkeerd gelezen :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:02

Zahlina schreef:
En als ik dan samen met die consultatiearts de bestanddelen van het vaccin bespreek en ze vertelt mij klinkklare onzin

Welke onzin kwam ze dan mee?

Citaat:
Ik ben blij dat jullie zoveel vertrouwen hebben in artsen, ik namelijk niet.
Vooral als je je bedenkt dat wij hier misschien wel 50 mensen hebben die zich uitgeven als huisarts maar er 3 zijn die zich volgens nederlandse standaard huisarts mogen noemen, en de rest basis arts is.

50 artsen die zich uitgeven als huisarts maar nog slechts basisarts zijn? Waar?

IMJ

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:07

dat heb ik ook nooit meegemaakt Natasja, ik werk al meer dan 20 jaar met artsen en huisartsen.

Ik heb dat niet verkeerd gelezen Quera, ik nam dat maar aan..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:08

IMJ schreef:
dat heb ik ook nooit meegemaakt Natasja, ik werk al meer dan 20 jaar met artsen en huisartsen.

Ik heb dat niet verkeerd gelezen Quera, ik nam dat maar aan..

Er staat duidelijk in mijn tekst dat ze er niets aan heeft overgehouden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:08

quera schreef:
Ik ben trouwens zelf wel gevaccineerd en heb geen antistoffen voor rode hond en mazelen. Ik maak ze gewoon simpelweg niet aan :)

Dit kan voorkomen idd!

Ben zelf bezig met HepB schema, ervaar hier helemaal geen klachten bij maar ben wel benieuwd naar de titer straks

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 12:09

NatasjavE schreef:
Zahlina schreef:
En als ik dan samen met die consultatiearts de bestanddelen van het vaccin bespreek en ze vertelt mij klinkklare onzin

Welke onzin kwam ze dan mee?[/qoute]
Ingredienten, vertelde in eerste instantie dat wij de europeese vaccinaties hadden.
Tot dat de bijsluiter erbij kwam en wij hier de vaccins uit amerika hadden waar dingen inzitten die in europa niet meer mogen.
En dat wist mijn concultatiearts die.
Op het moment dat jij dagelijks tig kinderen oke geeft voor een vaccinatie en je hebt daarwerkelijk nooit naar de bijstuiter gekeken dan ben je in mijn optiek niet serieus met je vak on de gezondheid van de kinderen bezig.

Citaat:
Ik ben blij dat jullie zoveel vertrouwen hebben in artsen, ik namelijk niet.
Vooral als je je bedenkt dat wij hier misschien wel 50 mensen hebben die zich uitgeven als huisarts maar er 3 zijn die zich volgens nederlandse standaard huisarts mogen noemen, en de rest basis arts is.

50 artsen die zich uitgeven als huisarts maar nog slechts basisarts zijn? Waar?

Ik neem aan dat je kan lezen?
Mijn woonplaats/land staat onder mijn profielnaam geschreven.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 12:20

Mijn eigen huisarts hier, is een Arubaan, die zijn opleiding in nederland tot huisarts heeft gedaan, door de overheid samen met 2 andere opgeleidde huisarts hier naartoe gehaald.
En zelfs miin huisarts geeft aan dat als hij terug wil naar nederland dat hij dan nog 20 jaat bijscholing moet inhalen en daar heeft hij geen zin on.
Cijfers van basisarts/huisarts zijn doo onze gezondheidainspectie een paar jaar geleden naar buiten gebracht. Geen fabeltjea, de trieste waarheid.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:22

Zeg kan het een beetje aardiger Zahlina? Wat daar staat klopt niet altijd en je kan ergens overheen kijken.

Goed de artsen op Curaçao ken ik niet. Maar in Nederland is dat echt niet zo.

Ik ken wel een verpleegkundige die daar een paar keer per jaar werkt...ik eens vragen hoe het daar zit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:23

Best bijzonder dat nu ineens blijkt dat het over curacao gaat :+ Ik kom er ook nu pas achter.
Persoonlijk zou ik niet in een land willen wonen met zo’n slechte gezondheidszorg.
In Nederland is dit echt niet zo, daar kun je niet als basisarts zomaar zeggen dat je huisarts bent.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:27

tmr001 schreef:
Niet gevaccineerde kinderen brengen andere kinderen in gevaar. Danwel kwetsbare kinderen (om de 1 of andere reden), danwel hele jonge kinderen die niet geent zijn. Dit is een feit, geen Eftelingverhaaltje. Het verhaal is hier een voorbeeld van.

Hoe brengen die ongevaccineerde kinderen andere kinderen in gevaar? Wanneer maar vooral hoe?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:28

Nee dan loop je kans uit je ambdt gezet te worden. En gezien Curacao toch ook Nederland is zou dat niet moeten kunnen ook daar.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:32

Karma schreef:
tmr001 schreef:
Niet gevaccineerde kinderen brengen andere kinderen in gevaar. Danwel kwetsbare kinderen (om de 1 of andere reden), danwel hele jonge kinderen die niet geent zijn. Dit is een feit, geen Eftelingverhaaltje. Het verhaal is hier een voorbeeld van.

Hoe brengen die ongevaccineerde kinderen andere kinderen in gevaar? Wanneer maar vooral hoe?

Hele jonge kinderen mogen nog niet ingeënt worden. Als die vervolgens in contact komen met een besmet, niet-ingeënt kind kunnen zij besmet worden en hier flink ziek van worden. Hetzelfde geldt voor kinderen die een zwak immuunsysteem hebben en hierdoor niet ingeënt kunnen worden, maar waardoor een dergelijke besmetting grote gevolgen kan hebben.

Dit soort kinderen zijn niet in gevaar als de vaccinatiegraad in een land hoog genoeg is, omdat de ziekte zich in dat geval niet zo snel kan verspreiden waardoor de kans dat ze besmet worden klein is. (tenzij zij direct in contact komen met een ziek, ongevaccineerd kind. Daarom vormen ongevaccineerde kinderen zo'n gevaar daarvoor).
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 03-10-18 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 12:32

verootjoo schreef:
Best bijzonder dat nu ineens blijkt dat het over curacao gaat :+ Ik kom er ook nu pas achter.
Persoonlijk zou ik niet in een land willen wonen met zo’n slechte gezondheidszorg.
In Nederland is dit echt niet zo, daar kun je niet als basisarts zomaar zeggen dat je huisarts bent.

Euh 5 jaar geleden opende ik dit topic, toen was ik al een aantal jaar niet meer in nederland.
Niets bijzonders aan behalve dan dat iedereen altijd aannames doet, in dit geval de aanname dat het wel nederland zou zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:34

Ierpier schreef:
Hele jonge kinderen mogen nog niet ingeënt worden. Als die vervolgens in contact komen met een besmet, niet-ingeënt kind kunnen zij besmet worden en hier flink ziek van worden. Hetzelfde geldt voor kinderen die een zwak immuunsysteem hebben en hierdoor niet ingeënt kunnen worden, maar waardoor een dergelijke besmetting grote gevolgen kan hebben.

Dit soort kinderen zijn niet in gevaar als de vaccinatiegraad in een land hoog genoeg is, omdat de ziekte zich in dat geval niet kan verspreiden.

Erg hoor, dat je dat moet uitleggen...

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:34

Zahlina schreef:
verootjoo schreef:

Euh 5 jaar geleden opende ik dit topic, toen was ik al een aantal jaar niet meer in nederland.
Niets bijzonders aan behalve dan dat iedereen altijd aannames doet, in dit geval de aanname dat het wel nederland zou zijn.

dat is op een Nederlands forum op zich geen gekke aanname.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 12:35

_lautje_ schreef:
Nee dan loop je kans uit je ambdt gezet te worden. En gezien Curacao toch ook Nederland is zou dat niet moeten kunnen ook daar.

We zijn een onafhankelijk land binnen het koninkrijk, is een hele andere status dan de bijzondere gemeentes.
Op een aantal rijkswetten na hebben wij onze eigen wetgeving.
En ja ik dacht ook dat het het zelfde als in nederland zou zijn, maar dat bleek al heel snel niet zo te zijn.
En daar zit dus het grote gevaar van klakkeloos overnemen dat de andere er wel verstand van zou hebben.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 12:37

Ierpier schreef:
Zahlina schreef:

dat is op een Nederlands forum op zich geen gekke aanname.

Weet ik niet, de vraagstelling was namelijk niet anders geweest had ik in nederland gewoont. Misschien was daar mijn uiteindelijke conclusie anders geweest, geen idee.
Maar ik ben tot op de dag van vandaag dankbaar dat ik ben gaan nadenken en gaan navragen en ben gaan uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:54

Kinke schreef:
IMJ schreef:
https://www.alzheimer-nederland.nl/nieu ... -alzheimer

Conclusie van het onderzoek;

Conclusie:

Het vele onderzoek naar de rol van aluminium op het ontstaan van de ziekte van Alzheimer, heeft geen sterke aanwijzingen opgeleverd dat het metaal daadwerkelijk een rol van betekenis speelt. Onze collega stichtingen in bijvoorbeeld Amerika, Canada en Groot Brittannië kwamen tot dezelfde conclusie. Daarbij gingen ze niet lichtvoetig te werk. Sommige stichtingen hebben in het verleden wetenschappelijk onderzoek naar de rol van aluminium en dementie gefinancierd. Ook dat onderzoek leverde geen bewijs voor een verband op.

Het viel me op dat niemand in dit topic op bovenstaand verhaal reageert......

Geen dementie in de familie, ook geen familieleden die de griepprik oid halen maar correlatie is geen causatie dus k heb er gewoon niet mee te maken, vandaar dat ik er niet op in ga want ik heb me er daarom nog niet in verdiept.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:04

De bof en waterpokken zijn nu juist relatief onschuldige ziekten. Ik heb ze ookgehad, niets aan overgehouden. Ben er niet tegen ingeent, dat was er nog niet. Maar als je kindje zwakker is kan het schadelijk zijn zon onschuldige ziekte. Dan begrijp ik die inenting wel.
Ik vind echter ook dat iedereen vrij is om wel of niet te vaccineren.

Ik heb lang nagedacht of ik dtp zou herhalen voor een verre reis. Als ik later dement word weet ik het toch zelf niet en nu ziek worden en mogelijk er schade aan over houden zit ik zeker niet op te wachten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:33

Waterpokken krijg je geen enting voor (in NL tenminste :-) Verloop is idd onschuldig.
De Bof is niet geheel onschuldig: even een quote hoor: Heel soms ontsteking van de alvleesklier, eenzijdige doofheid of reuma. Soms ontsteking van de inwendige geslachtsorganen (teelballen en eierstokken). Dat leidt zelden tot onvruchtbaarheid. Bij ongeveer 4 tot 10 van de 1000 patiënten zorgt bof voor hersenvliesontsteking of hersenweefselontsteking.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:35

IMJ schreef:
Waterpokken krijg je geen enting voor (in NL tenminste :-) Verloop is idd onschuldig.
De Bof is niet geheel onschuldig: even een quote hoor: Heel soms ontsteking van de alvleesklier, eenzijdige doofheid of reuma. Soms ontsteking van de inwendige geslachtsorganen (teelballen en eierstokken). Dat leidt zelden tot onvruchtbaarheid. Bij ongeveer 4 tot 10 van de 1000 patiënten zorgt bof voor hersenvliesontsteking of hersenweefselontsteking.
ik bedoelde rodehond. Bmr. Maargoed, voor de meesten is dit alles onschuldig, maarje zal maar pech hebben. Als ik kinderen had kregen ze de bmr prik wel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:41

Rode hond kan voor vrouwen weer gevaarlijk zijn in de zwangerschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:13

IMJ schreef:

Toen ik met mijn pasgeboren baby in het ziekenhuis lag, in de boxen omdat er geen moeder en kind afdeling was, werd in de box naast mij een 2 jarig meisje opgenomen met waterpokken. Ze was er vreselijk ziek van, dag en nacht huilen en huilen. Ze lag aan een infuus, ze was uitgedroogd.
De luchtroosters in mijn box werden afgeplakt en ik mocht niet naar dezelfde douche en toilet als de moeder van dat meisje.
Waterpokken kan in sommige gevallen ook flink fout gaan, alleen hoor je daar gek genoeg nooit wat over.