"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:34

Het komt er gewoon op neer dat er tegen "dunne mensen" wel gezegd mag worden dat ze (te) dun zijn, maar over (te) dikke mensen mag niks gezegd worden. Er zijn altijd smoezen. Ik ken er genoeg die te dik zijn en een paar die extreem dik zijn. En ja, deze zie je altijd eten. Op feestjes en met een barbecue zijn dit de mensen die achterlijk vaak een vol bord gaan halen en zichzelf werkelijk vol vreten.
En natuurlijk zijn er altijd mensen die er niks aan kunnen doen. Die dik geworden zijn door medicijnen etc. Maar het grootste deel doet het echt gewoon zelf.

Ik erger me er ook echt aan milo. Ik krijg ook vaak naar mijn hoofd gesmeten dat ik wel wat meer vet mag gaan kweken. Maar dat moeten we maar gewoon goed vinden...

JasmijnJoy

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:38

Maar tegenwoordig zie je ook wel meer mollige modellen hoor. Want H&M gaat over op de modellen zonder ondergewicht, een een gezonde uitstraling. En ook op vrouwen met een maatje meer :) Ik zelf ben daar heel blij. Want ik ben super onzeker door al die perfecte modellen.En zo krijgen tieners een beter zelfbeeld :)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:42

Hts
Aan jou manier van verwoorden zien we wel waar het topic om gaat.
Zo grof als jij in je uitspraken bent mag echt niemand over dunne mensen. Ik zie het ook niemand zo doen. Gelukkig.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:50

Killyenn schreef:
Ik denk dat we allemaal eens op moeten houden met waarde hechten aan mensen hun fysieke eigenschappen en al helemaal geen waarde-oordeel moeten hebben over een zeer persoonlijke keus. Sommige mensen zijn breed, anderen smal, sommige vrouwen hebben grote borsten, andere kleine, en sommige mensen zijn dik en anderen zijn dun. Dat kan je prima mooi of niet mooi vinden, maar meer dan een esthetisch oordeel moet je er ook niet aan geven. Mensen zijn niet beter, slimmer, meer waard, leuker, gezelliger of succesvoller vanwege hun uiterlijk, dus het zou ook niet geaccepterrd moetn sijn wel zo te oordelen.

Ik heb er zo snel geen artikel bij, maar het is bewezen dat knappe mensen meer succes hebben in het leven. :j
Niet zo gek ook, je uiterlijk is toch je visitekaartje en het leven is nou eenmaal een 'jurysport', hoe banketstaaf dat ook klinkt.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:57

schrikdraad schreef:
Hts
Aan jou manier van verwoorden zien we wel waar het topic om gaat.
Zo grof als jij in je uitspraken bent mag echt niemand over dunne mensen. Ik zie het ook niemand zo doen. Gelukkig.

Ik? :\ Want zo bedoel ik het helemaal niet hoor.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:59

Varekaj schreef:
Ik zie ook vaker mensen beschuldigend wijzen naar een stevig of zwaar persoon die 's ochtends al stevig zit te eten. Maar wie weet heeft die persoon wel een vroege ochtendshift gehad en is dit eigenlijk zijn middagmaal? Of heeft die een nachtploeg gehad in een ziekenhuis, en is dit zijn avondsnack?

Dat weet je helemaal niet. Dan vind ik het persoonlijk veel erger om in het ziekenhuis waar ik werk de 1e dagconsultatie in te schrijven voor de tandarts om 8u en haast omver te vallen van de bierwalm.

Grappig, want bij suiker kan je dus naar aceton ruiken, en dat ruikt aardig hetzelfde, dus wie zegt dat deze persoon geen suiker heeft....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:59

Nee JasmijnJoy, ze bedoelt niet jou maar HorseTopShop; afgekort Hts. :)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:02

Nee :)
Horsetopshop.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:02

Konstantine schreef:
Nee JasmijnJoy, ze bedoelt niet jou maar HorseTopShop; afgekort Hts. :)

Oooeh, ik was al aan het zoeken naar ene HTS :') *blond* :o?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:04

Ik moest ook even kijken hoor. :P
Ik ben het ermee eens dat ze erg grof is, trouwens. :=

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:08

Oh, ik wil niet grof overkomen. Zo bedoel ik het ook helemaal niet.
Maar helaas is het wel zo. En misschien verwoord ik het niet helemaal handig. Maar niemand die kan zeggen dat het niet zo is.

Konstantine schreef:
Ik heb er zo snel geen artikel bij, maar het is bewezen dat knappe mensen meer succes hebben in het leven. :j
Niet zo gek ook, je uiterlijk is toch je visitekaartje en het leven is nou eenmaal een 'jurysport', hoe banketstaaf dat ook klinkt.

Dat klopt inderdaad. Had het al eerder op de radio gehoord. Hadden ze onderzoek naar gedaan.
En nog niet zo gek lang geleden was er ook iets over op tv. Ging toen vooral over "knappe" vrouwen op kantoren.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:21

Dikke waggelende vrouw komt nooit fijn over.
Schrijven we hier de spriet die bijna weg waait komt er commentaar dat de dikke mensen jaloers zijn oid.
Of is het dat ze het eeuwige gescheld beu zijn want iemand.die zo vreet mag best waggelend genoemd worden? Zonder dat je weer hoe het met die persoon gaat.
En dan durf jij te beweren dat er zo over dunne mensen wordt gesproken?
Gelukkig niet in dit roux.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:23

Ik krijg roux niet veranderd naar topic.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:25

HorseTopShop schreef:
Het komt er gewoon op neer dat er tegen "dunne mensen" wel gezegd mag worden dat ze (te) dun zijn, maar over (te) dikke mensen mag niks gezegd worden. Er zijn altijd smoezen. Ik ken er genoeg die te dik zijn en een paar die extreem dik zijn. En ja, deze zie je altijd eten. Op feestjes en met een barbecue zijn dit de mensen die achterlijk vaak een vol bord gaan halen en zichzelf werkelijk vol vreten.
En natuurlijk zijn er altijd mensen die er niks aan kunnen doen. Die dik geworden zijn door medicijnen etc. Maar het grootste deel doet het echt gewoon zelf.

Ik erger me er ook echt aan milo. Ik krijg ook vaak naar mijn hoofd gesmeten dat ik wel wat meer vet mag gaan kweken. Maar dat moeten we maar gewoon goed vinden...

Nee, de opmerkingen die jij krijgt hoef je helemaal niet goed te vinden.
Net zoals jouw uitspraken over de dikke medemens ook ver over de grens gaan.

We zouden eens moeten leren om ons niet altijd met anderen te bemoeien, of nog erger: anderen te veroordelen. Werkt beide kanten op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:31

Betreft manier van eten, mij is altijd geleerd zo langzaam mogelijk te eten. Ik ben ook meestal als laatste klaar met eten :') mensen ergeren zich dood aan mij haha. Ik neem sowieso mini hapjes en probeer van elke hap evenveel te genieten :D

Ik zie bij de Burger King een hoop jongeren komen, de meeste zijn slank. Maar er zijn een paar (volwassen) klanten die echt te herkenbaar zijn. Dit is niet in hun voordeel. 2 dikke mannen. Niet zo'n beetje ook... Komen hijgend aan de kassa, helemaal bezweet van dat kleine stukje lopen... het is gewoon eigenlijk triest... weet geen ander woord te gebruiken... en dan bestellen ze een large of kingsize menu.

Op het moment dat ik mensen ga herkennen en hun gewoontes is dat niet goed :+ We hebben ook een klant die over het algemeen altijd hetzelfde menu neemt, en opeens nam die wat anders, dan sta je ook even met open mond :')

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:34

lifaya schreef:
Betreft manier van eten, mij is altijd geleerd zo langzaam mogelijk te eten. Ik ben ook meestal als laatste klaar met eten :') mensen ergeren zich dood aan mij haha. Ik neem sowieso mini hapjes en probeer van elke hap evenveel te genieten :D

Ik zie bij de Burger King een hoop jongeren komen, de meeste zijn slank. Maar er zijn een paar (volwassen) klanten die echt te herkenbaar zijn. Dit is niet in hun voordeel. 2 dikke mannen. Niet zo'n beetje ook... Komen hijgend aan de kassa, helemaal bezweet van dat kleine stukje lopen... het is gewoon eigenlijk triest... weet geen ander woord te gebruiken... en dan bestellen ze een large of kingsize menu.

Op het moment dat ik mensen ga herkennen en hun gewoontes is dat niet goed :+ We hebben ook een klant die over het algemeen altijd hetzelfde menu neemt, en opeens nam die wat anders, dan sta je ook even met open mond :')

_O- Oke ik moest wel even lachen om jou opmerking :')
maar verkopen we hier in Nederland large en king size? Wat ik helemaal niet. Tja, ze komen er vanzelf achter. Ik bedoel je kan ze er moeilijk op wijzen, zo van: "Meneer, weet u hoeveel calorieën erin zitten? En u bent al stevig. Dit kan uw dood worden" _O-

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:34

schrikdraad schreef:
Schrijven we hier de spriet die bijna weg waait komt er commentaar dat de dikke mensen jaloers zijn oid.
Of is het dat ze het eeuwige gescheld beu zijn want iemand.die zo vreet mag best waggelend genoemd worden? Zonder dat je weer hoe het met die persoon gaat.

Is niet handig verwoord, maar ze waggelde echt. Kan er niks anders van maken. Hoe zou jij het zeggen dan? Is er een nettere manier?
En ja, ik krijg ook naar mijn hoofd gesmeten dat ik niet naar buiten moet gaan met wind. Want dan waai ik weg.
Maar dat moet ik maar grappig vinden. -O-

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:37

HorseTopShop schreef:
schrikdraad schreef:

Is niet handig verwoord, maar ze waggelde echt. Kan er niks anders van maken. Hoe zou jij het zeggen dan? Is er een nettere manier?
En ja, ik krijg ook naar mijn hoofd gesmeten dat ik niet naar buiten moet gaan met wind. Want dan waai ik weg.

Ik vind een waggelend dik persoon iets anders dan een dunne spriet die bijna wegwaait, dat zou dan in dikke termen zijn een vetklep die met elke pas een aardschok veroorzaakt. Een waggelend dik persoon is een omschrijving, net als een trippelend dun persoon bijv.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:37

HorseTopShop schreef:
schrikdraad schreef:

Ik snap je opzich wel hoor :) Maar misschien iets ander brengen. Maarja een kat is een kat zoals de TS al zei. Dus de meeste mensen maken het er ook zelf naar. En dan heb ik het wel voer degene met overgewicht etc. Tja je kan er meer aanleg voor hebben. maar dan moet je er iets meer op letten. En mensen die daar mee zitten dat andere mensen je dik vinden. DIe moeten er wat aan doen. En als ze dat niet erg vinden. Ook goed :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:43

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Mensen in het westen worden gewoon zwaarder en zwaarder, zo is het gewoon.. kun je laag en hoog over springen, maakt niets uit.

Dat maakt heel veel uit.

Jij snapt de post niet :+

Ik bedoelde dat beledigd doen over de OP geen zin heeft omdat het gewoon een feit is de gemiddelde mens zwaarder wordt en daarmee dus ook de standaard verlegd wordt.
Ik liet mij niet uit over verdere consequenties.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:46

Hebben jullie zelf overwicht? Zoja... Wat is erger? Iemand die een grap/opmerking maakt tegen jou over jouw gewicht en het beestje bij zijn naampje noemt of iemand die niet direct iets tegen je zegt, maar die je ziet smoezen over je met vrienden/kennissen?

Ik weet niet hoe het is om overgewicht te hebben. Maar kan me het wel goed voorstellen.

Ik heb een verzorgster gehad die flink overgewicht had. Zij verzorgde toen mijn Trekpaard. Een gigantisch groot paard van +/- 1200 kg. Dat ging prima. Ze kon er mooi op. Zij en die Belg waren qua zicht een betere match dan ik met die Belg. (Ook opmerkingen dat ik een vlieg voor hem was. En "paard waar ga je met dat meisje heen?")

Helaas heb ik hem moeten verkopen. Hij was gewoon te groot voor me.
Ik heb toen ook besloten een grote pony/klein paard te kopen.

Je begrijpt natuurlijk dat mijn verzorgster niet kon blijven. Ja, het kon wel, maar dan zou ze niet meer kunnen rijden. En dat was juist wat ze wilde.

En dat was een situatie waarin ik mij echt rot voelde. Door haar gewicht kon ze niet blijven verzorgen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:48

HorseTopShop schreef:
Hebben jullie zelf overwicht? Zoja... Wat is erger? Iemand die een grap/opmerking maakt tegen jou over jouw gewicht en het beestje bij zijn naampje noemt of iemand die niet direct iets tegen je zegt, maar die je ziet smoezen over je met vrienden/kennissen?

Ik weet niet hoe het is om overgewicht te hebben. Maar kan me het wel goed voorstellen.

Ik heb een verzorgster gehad die flink overgewicht had. Zij verzorgde toen mijn Trekpaard. Een gigantisch groot paard van +/- 1200 kg. Dat ging prima. Ze kon er mooi op. Zij en die Belg waren qua zicht een betere match dan ik met die Belg. (Ook opmerkingen dat ik een vlieg voor hem was. En "paard waar ga je met dat meisje heen?")

Helaas heb ik hem moeten verkopen. Hij was gewoon te groot voor me.
Ik heb toen ook besloten een grote pony/klein paard te kopen.

Je begrijpt natuurlijk dat mijn verzorgster niet kon blijven. Ja, het kon wel, maar dan zou ze niet meer kunnen rijden. En dat was juist wat ze wilde.

En dat was een situatie waarin ik mij echt rot voelde. Door haar gewicht kon ze niet blijven verzorgen.

Hé bah! Wat een nare situatie. En wat jammer van je paard. Maar als ik eerlijk ben. Ik vind je nou ook weer niet zooo dun hoor :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:49

Ik heb overgewicht . Ik heb liever dat men zich er helemaal niet mee bemoeit en mij laat gaan. Mensen omlaag praten, smoezen, confronteren werkt alleen maar averechts

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:50

JasmijnJoy schreef:
Hé bah! Wat een nare situatie. En wat jammer van je paard. Maar als ik eerlijk ben. Ik vind je nou ook weer niet zooo dun hoor :)

Oh bedankt hihi :=

Ben niet dik en niet dun. Ben normaal.
Ik schommel tussen de 46 en 49 kg. Zit nu op de 48 kg.
Heb maat 170/176/34 en soms maat 36. Oja, en ben maar 1,56m groot. Uhhh klein :P

Voor mijn lengte is dit normaal.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:56

HorseTopShop schreef:
JasmijnJoy schreef:

Oh bedankt hihi :=

Ben niet dik en niet dun. Ben normaal.
Ik schommel tussen de 46 en 49 kg. Zit nu op de 48 kg.
Heb maat 170/176/34 en soms maat 36. Oja, en ben maar 1,56m groot. Uhhh klein :P

Voor mijn lengte is dit normaal.

Oeeh, je bent idd wel ene beetje klein. ik schrok al van je gewicht! Maar je bent ook ietsjes kleiner :')
Ik ben 1,60 weeg 50/51 en heb schoenmaat 37 :) en ben 14 jaar.