B12 Tekort Deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: B12 Tekort Deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:28

Ik heb daar alleen de eerste nacht na het prikken last van. Slaap dan ook nauwelijks en voel me erg opgefokt alsof ik veel teveel koffie op heb.

Daphne dat is balen dat je spuiten op zijn. Vandaag snel halen, je bent maar een dagje te laat gelukkig.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:04

Ik heb het net gevraagd bij de huisarts en volgens haar kan het opgefokte , angstige niet van de spuiten komen. Ik had het al wel maar nooit zo bizar erg als nu.
Toch lees ik dat anderen het ook hebben, hier en op het b12 forum, dus het kan wel denk ik

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:04

Jargeau schreef:
Dat had ik heel erg, maar sinds ik met spuiten ben begonnen (bijna) niet meer. Als er te lang tussen 2 spuiten zit krijg ik het weer.

Direct na het beginnen of duurde het een tijdje voor het minder werd?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:26

Het duurde even voordat het minder werd.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:19

Pff vermoeiend... Eergisteren spuiten besteld, kon ze vandaag ophalen. Mijn ma moest toch naar de winkel, dus die ging direct even langs de apotheek voor me. Komt ze terug met... Ampullen.
Ze hadden een foutje gemaakt, maar morgen kan ik de spuiten ophalen.

Wil ik de ampullen in mijn kastje zetten, waar de rest ook staat, zie ik dat het ampullen zijn van Centrafarm, terwijl ik Nycomed/Takeda heb normaal -O-

Door de ''slechte'' berichten die ik over Centrafarm gelezen heb en ik geen problemen heb met de Takeda, wil ik niet wisselen :n Hoop maar dat ze niet over gegaan zijn op Centrafarm, maar dat ik morgen gewoon m'n oude vertrouwde spul weer op kan halen.

Ben misschien een pieperd wat dat betreft, maar ik spuit niks in m'n lichaam waar ik geen vertrouwen in heb :\

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 01:22

tokedri schreef:
Ik heb het net gevraagd bij de huisarts en volgens haar kan het opgefokte , angstige niet van de spuiten komen. Ik had het al wel maar nooit zo bizar erg als nu.
Toch lees ik dat anderen het ook hebben, hier en op het b12 forum, dus het kan wel denk ik

Ja dat kan idd van de spuiten komen. Ik heb ook wel eens geen gehaast gevoel en krijg dan ook lichte hartkloppingen. Is ook na het spuiten. Heb het niet altijd.

Daphne, als jij Takeda hebt besteld dan kun je Centrafarm gewoon omruilen. Daar moeten ze niet zo moeilijk over doen. je krijgt iets wat je niet besteld hebt en dat is niet jou schuld.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:16

Glossi schreef:
tokedri schreef:
Daphne, als jij Takeda hebt besteld dan kun je Centrafarm gewoon omruilen. Daar moeten ze niet zo moeilijk over doen. je krijgt iets wat je niet besteld hebt en dat is niet jou schuld.

Als de verzekeraar alleen het goedkoopste middel wil vergoeden moeten ze dat middel leveren. Tenzij de arts aangeeft dat het perse het duurdere middel moet zijn.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 01:16

Lughnassadh schreef:

Als de verzekeraar alleen het goedkoopste middel wil vergoeden moeten ze dat middel leveren. Tenzij de arts aangeeft dat het perse het duurdere middel moet zijn.

Ja tenzij je zelf aan geeft een ander merk te willen. Daphne neemt altijd Takeda omdat die beter is dan Centrafarm. Als ze die altijd besteld en ze geven haar nu Centrafarm mee mag ze die natuurlijk gewoon om ruilen. Takeda werd altijd vergoed of is dat veranderd?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 03:13

Ik heb gisteren de spuiten etc gekregen en meteen gevraagd of ik de Centrafarm terug kon brengen. Ze zeiden dat ik deze gewoon mocht gebruiken, maar dat als ik me er niet goed bij voel, ik de Centrafarm terug mag brengen *\o/*

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:33

Ik meld mij ook. Bij mij is in 2005 een b12 tekort ontdekt. Omdat ik een jaar na de bevalling zo moe bleef kreeg ik van mijn vader de tip om mijn b12 te laten testen. De uitslag was <45 dus een gigantisch te kort. Bij ons zit het in de familie.

Ik zit nu al heel wat jaren op 1 injectie p/m. Toch ben ik nooit helemaal van mijn vermoeidheid afgekomen. S' avonds na het eten ga ik ook altijd even een uurtje liggen slapen. Doe ik dat niet dan val ik om 9 uur echt bijna om van vermoeidheid en dat is voor mijn vriend ook niet echt gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:33

Essxan schreef:
Ik meld mij ook. Bij mij is in 2005 een b12 tekort ontdekt. Omdat ik een jaar na de bevalling zo moe bleef kreeg ik van mijn vader de tip om mijn b12 te laten testen. De uitslag was <45 dus een gigantisch te kort. Bij ons zit het in de familie.

Ik zit nu al heel wat jaren op 1 injectie p/m. Toch ben ik nooit helemaal van mijn vermoeidheid afgekomen. S' avonds na het eten ga ik ook altijd even een uurtje liggen slapen. Doe ik dat niet dan val ik om 9 uur echt bijna om van vermoeidheid en dat is voor mijn vriend ook niet echt gezellig.

Ook op andere vitamines getest? Ik had het ook. En nu ik vitamine d bij slik gaat het steeds beter.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:57

Al geprobeerd vaker te prikken? Ik prik om de 2 dagen en kwa vermoeidheid trek ik het dan nét :)

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:02

love_western schreef:
Essxan schreef:

Ook op andere vitamines getest? Ik had het ook. En nu ik vitamine d bij slik gaat het steeds beter.

Die zijn inderdaad al getest en waren goed. Wel ben ik nu begonnen met supradin bij te slikken, kijken of dat helpt.

Daphne, vaker prikken is mischien ook nog een idee. Ik mag van mijn huisarts zelf aangeven hoe lang ik er tussen wil hebben, daar laat hij mij gelukkig helemaal vrij in.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:30

Als ik zou willen, mag ik zelf leren spuiten van de huisarts. Nu ben ik niet zo'n held met naalden en krijg ik al bijna de bibbers als ik er aan denk. Maar aan de andere kant: als ik doorzet, zou het zoveel tijd schelen (elke week woensdag om half 9 ben ik present bij de huisarts, en als het uitloopt - wat het bijna altijd doet- is het zo 9 uur voordat ik daar de deur weer uitloop. Zijn er mensen hier die ook zelf prikken en het van tevoren heel erg eng/spannend vonden?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:58

Ik was panisch voor naalden, prik voor hersenvlies ontsteking nooit gehaald, maar sinds die B12 moet, en mijn eigen huisarts er niet in gelooft moet ik wel zelf prikken.. En als je weet dat je er van opknapt doe je dat maar al te graag.. Je kan het echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:35

Mijn zusje is ook getest op vitamine d en b12. En ze had een vitamine d waarde van 19. B12 zat op 425. Dus met haar cardioloog is overlegd dat ze dat nu in de gaten gaan houden.

Maar kan het erfelijk zijn? Mijn moeder had vitamine d en b12 te kort. Ik heb het. En mijn zusje heeft het waarschijnlijk ook.

Mijn oma gaat zich nu ook laten testen. Omdat ze ook veel dezelfde klachten heeft als ons. En het zal mij niks verbazen als zij het ook heeft.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:17

Prikken jullie jezelf in je bil? In mijn been zie ik niet zo zitten, bil wel. Als ik schuin op de bank ga zitten kan ik er net bij, mar nog niet geprobeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:21

Been. Waarom zie je het niet in je been zitten? Ik vind in mijn been minder pijnlijker dan in mijn bil. Daarnaast kun je het ook niet goed zien als je in je bil prikt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:26

Jezelf in je bil prikken is heel lastig denk ik? Mij werd het bij de huisarts afgeraden iig :)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:28

Voor mijn vriend ben ik opzoek naar goede b12 smelttabletten. Wat zijn goede tabletten en waar halen jullie ze? :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:42

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:49

425 is toch niet laag?

Ik heb vorige week weer bloed laten prikken. Sinds de injecties (tijdelijk) gestopt zijn, ben ik continu ziek (verkouden, griep). Ben benieuwd of er een verband is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:18

Tiggs schreef:
425 is toch niet laag?

Ik heb vorige week weer bloed laten prikken. Sinds de injecties (tijdelijk) gestopt zijn, ben ik continu ziek (verkouden, griep). Ben benieuwd of er een verband is.

Umcg wil het toch in de gaten gaan houden. En dat doen ze niet zomaar. Want als de waardes toch omlaag gaan, kunnen ze direct ingrijpen.

Mijn zusje heeft 5 verschillende hart afwijkingen. Misschien handig om erbij te vermelden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:20

MissToseland schreef:
Voor mijn vriend ben ik opzoek naar goede b12 smelttabletten. Wat zijn goede tabletten en waar halen jullie ze? :)

Op het b12 tekort forum staat een lijstje met welke goed zijn :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:58

Daphne__ schreef:
Jezelf in je bil prikken is heel lastig denk ik? Mij werd het bij de huisarts afgeraden iig :)

Als ik op de bank zit met benen opgetrokken naast me kan ik er prima bij....ik ga t gewoon proberen van d e week