Met mij gaat het goed. Ik was van de week 4x flauwgevallen, ik moest direct naar het ziekenhuis. De oorzaak was waarschijnlijk uithongering/uitdroging. Dat was voor mij de doorbraak om weer te gaan eten...
Hier ook iemand met overgewicht... Wil er graag van af, maar lukt niet. Eet gezond en sport ook een beetje maar het moiet meer..
Baal er gewoon van dat ik niet eens heerlijk een patatje kan eten, maar goed als ik mag kiezen tussen patat en watermeloen, is de keus snel gemaakt, watermeloen!!
Wat mij betreft wel hoor! Ik denk alleen dat Broccoli bedoelt dat er een wezenlijk verschil zit tussen overgewicht hebben en een eetstoornis hebben Daarmee bedoel ik dat iemand met overgewicht een eetstoornis (bijvoorbeeld BED) kan hebben, maar ook 'gewoon' een ongezond voedings-/bewegingspatroon kan hebben en daardoor overgewicht heeft.
Nadine_S
Geplaatst: 16-07-13 13:32
dejong_wever schreef:
Ow zo te horen ben ik hier niet welkom...
Als jij al gelijk zo reageert niet nee... Dan wordt het er hier niet gezelliger op.
Hé hier wordt niet gediscrimineerd op soort eetstoornis of op gewicht, iedereen met een eetstoornis is welkom!
Maar als je geen eetstoornis hebt is het misschien een beter idee om aan te sluiten bij een topic over afvallen. Aangezien hier ook veel mensen zijn die moeten aankomen en die het echt moeilijk hebben met eten en gewicht, is het in dit topic niet toegestaan om afvaltips uit te wisselen, om gewichten te noemen of om volledige eetschema's te posten. Voor iemand die moet afvallen kan het juist motiverend zijn om te zeggen hoeveel je bent afgevallen of hoe je het afvallen wil gaan aanpakken. In dat geval zijn er andere topics die beter bij je aansluiten.
Het gaat er hier dus helemaal niet om dat je niet welkom bent, we willen je alleen helpen om op een plek terecht te komen waar je je problemen best kan bespreken.
Ben het eens met de bovenstaande reacties. Je bent hier van harte welkom, maar overwicht is niet meteen een eetstoornis tenzij er is vast gesteld of je denkt dat je BED hebt.
Broccoli hoelang moet je nog tot je bent uitgerekend? Gaat alles goed?
Hier gaat het eigenlijk wel goed. Dit op eigen houtje. Al blijft avondeten een drama.. praat me er nog steeds het liefst onderuit. Verder gaat het eten goed, al zijn er nog wel eetbuien. Ik voel me nog niet helemaal happy met mezelf, dit puur omdat ik een beetje een buikje heb. Misschien is het wel normaal bij mijn leeftijd hoor, maar hierdoor ben ik toch niet helemaal happy met mezelf. Ik heb besloten dat ik ga hardlopen (met de app start to run). En gezond en gevarieerd ga eten (wat ik eigenlijk al deed) alleen proberen minder lekkers te eten en vreetbuien te hebben). Nu twee keer hardgelopen en bevalt heel goed, voel me lekker fit na hard lopen. Daarnaast is mijn hoofd daarna ook leeg en dat is wel fijn.
Hoe gaat het met jullie?
SaZ
Geplaatst: 16-07-13 21:52
Wat fijn dat het redelijk goed gaat, PINK! Super!
Ik heb afgelopen week mijn ouders verteld over mijn ES en heb volgende week woensdag mijn intake. Zit dus even in een spannende periode en dat heeft enorm zijn weerslag gehad op het aantal en de 'hevigheid' van mijn eetbuien Ik kan dus eigenlijk niet wachten tot ik die intake gehad heb
PINK: Jammer dat het avondeten moeilijk blijft! Het is natuurlijk ook wel een ander soort maaltijd dan de rest... Ben je niet bang dat het aanpassen van je eetpatroon heel triggerend werkt?
SaZ: Joh, dat zal inderdaad wel een flink emotionele periode zijn! Hopelijk is het het allemaal waard! (Vast wel!)
Hier gaat het de laatste dagen een beetje raar. Soms voel ik me ontzettend gelukkig en gezond, en het volgende moment stort ik compleet in en sta ik dieetpillen naar binnen te werken. Ergens halverwege de dag gaat het dus fout. Kan alleen niet het moment bepalen waarop dat gebeurt, waardoor ik er ook niet echt grip op kan krijgen. Toevallig had ik vandaag een hele duidelijke trigger (nouja, freak-out). De Albert Heijn had mijn vaste fruitsapje niet meer (die heb ik altijd bij mijn lunch). Dat was wel even een flinke tegenvaller... Vanaf dat moment ging het vandaag dan ook bergafwaarts. Terwijl ik juist zo goed begonnen was met een lekker broodje met oude kaas... Baalde ontzettend!
On a completely different account: Deze Tumblr vind ik echt heerlijk om door te bladeren als ik weer eens baal van mijn ES: http://edrecoveryproblems.tumblr.com/
Pink, wat ontzettend goed van je! Pas je wel op met hardlopen dat je niet gaat compenseren? Ik denk dat af en toe iets lekker eten juist gaat voorkomen dat je eetbuien krijgt. De kunst is om het te doseren en dat is natuurlijk erg moeilijk. Wat je kunt doen is het inplannen en dan als je het op hebt meteen iets anders gaan doen. Zodat de kans op doorslaan minder wordt. Maar jezelf helemaal onthouden gaat waarschijnlijk niet werken. Zet hem op!
SaZ, jee wat een stap! Knap van je! Het is op zich logisch dat de eetbuien nu vaker komen. Door alle spanningen die je ervaart. Probeer jezelf daar niet om te veroordelen. Sterkte met je intake!
Swanheart, oef ja, ik weet nog wel hoe ontzettend ik in paniek kon raken als er iets anders ging! Zoals bij jou dus het fruitsapje. Probeer de goede lijn weer op te pakken en laat je niet op je kop zitten door een sapje! Hou vol!
SaZ
Geplaatst: 17-07-13 18:35
Ik kan me voorstellen dat je even van slag bent als er dingen anders gaan dan dat je in gedachten had, SwanHeart Zoals Broccoli al zegt; probeer je dag niet te veel te laten bepalen door zo'n sapje!
Vandaag had ik ook even zo'n 'Help!-dingen-lopen-anders-dan-gepland'-momentje. Ik was bij een vriend op bezoek en er zou ook nog een andere vriendin langs komen. Op zich allemaal super leuk en gezellig, ware het niet dat de vriendin haar chocoladefondue-setje met fruit en chocola mee had genomen. Dat zorgde toch wel even voor paniek Uiteindelijk heb ik me er wel overheen kunnen zetten en gewoon gezellig mee gefondued, maar het was wel even en "O, help!"-moment
Ik merk het op het moment heel erg, dat ik alle spanningen af ga reageren Ik vind het ook erg moeilijk om mezelf dan niet te gaan veroordelen en te 'straffen'. Hopen dat het snel de 24e is, dat scheelt vast wat spanning
Toopje_
Geplaatst: 23-07-13 00:40
Hallo allemaal,
Zou ik iets mogen vragen? Weten jullie sites waar je met (vaste) lotgenoten kunt chatten?
Tuurlijk! Wil je wat over jezelf vertellen? Wat voor es heb je, en krijg je hier hulp voor?
Rosie
Geplaatst: 29-07-13 11:13
Jahoor Ik ben 24 jaar, sinds mn 15e ongeveer een ES, AN/NAO. 5 opnames gehad waarvan 1 ziekenhuis en de rest kliniek. Momenteel zit ik net aan op gezond gewicht, maar door de warmte van afgelopen weken wel afgevallen en dat triggert. Verder ben ik 3 maanden zelfstandig stabiel geweest. Moet de kilo's er weer aan eten maar dat durf/lukt/wil ik niet. Heb nog wel 2 poligesprekken staan bij de kliniek, deze week en volgende maand, maar dat is een beetje aflopende zaak..