Leuk! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leuk!
. En Rasponsje wat een mooi lijntje heb je zeg!
Bonjoy schreef:Wat een mooie resultaat-foto's al en wát een figuur Raponsje!!!Kan alleen maar dromen om zo'n mooi lijntje te krijgen!

Neroo schreef:Niet alle programmas staan namelijk compleet op youtube. En iedere x filmpje van 5 minuten is niet handig

(en nog steeds zijn, er gaat altijd vanalles in mij om, maar ik kan mij moeilijk uiten naar anderen toe) Die mindere jaren hebben ervoor gezorgd dat ik een hoge muur om mij heen heb gebouwd en als mensen mij moeten omschrijven staat 'gesloten' altijd in het rijtje. Ook wel positieve eigenschappen hoor, maar dat zie ik van mezelf niet. Ik denk ook behoorlijk negatief over mijzelf. Op mijn 18e kreeg ik mijn eerste vaste relatie, die achteraf toch niet zo gezond bleek te zijn. Na bijna twee jaar heb ik daar een punt achter gezet, maar ik zat zelf ook in een behoorlijk dal (22 juli 2012 heb ik het uitgemaakt). Mijn gewicht zat in de zomer op zijn toppunt, namelijk 108 kg. Ik besloot dat dit niet meer kon, mijn gewicht maakte me haast depressief en ik kon de negatieve gedachtes niet meer omzetten naar positief. Op school wezen praten met zo'n maatschappelijk werkster en wat tips meegekregen. Ik had namelijk ook op stage last van deze negatieve spiraal. In september/oktober 2010 begonnen met WW en op eigen kracht en WW ben ik zo'n 4,5 kg afgevallen. Echter ging het na een tijdje weer de verkeerde kant op. Een weekje voor mijn 21e verjaardag besloot ik dat het anders moest, dit kon gewoon niet langer en ik was hard op weg om mezelf steeds meer kapot te maken. Op 26 november 2012 ben ik 21 geworden, de 27e had ik een intakegesprek bij een Cambridge consulente en 28 november ben ik begonnen! Ik ben begonnen met een gewicht van 104.3 kg. (Zo dat is eruit, nu kan heel bokt nazoeken wat ik woog
) Voor mij is dit een dieet wat gewoon lukt. Het is makkelijk, je hoeft er niet bij na te denken, want je mag gewoon NIKS. Er is een heel pak spanning van mij afgevallen nu ik het obsessief nadenken over eten even van mij af kan zetten en mij kan richten op mezelf. Heb mij in tijden niet zo energiek, vrolijk en succesvol gevoeld! Ik ben nu zo'n 12,5 kilo kwijt en voel me er GEWELDIG bij! Eindelijk iets wat ik kan en wat ook daadwerkelijk goed gaat! Ik heb nog een lange weg te gaan en ik besef dat ná Cambridge het moeilijke gedeelte weer begint, maar ik sta al als een heel ander persoon in het leven. Straks kan ik weer lekker paardrijden, buiten hardlopen zonder dat alles heen en weer blubbert, zwemmen zonder dat ik me de ogen uit m'n bikini moet schamen en weer lekker kleding kopen die ik wil! Voor mij is het afvallen echt ontzettend belangrijk. Ik ben nu weer een stukje zuiniger op mezelf en minder zelfdestructief. Ik kan niet wachten om straks weer te gaan sporten om mijn lichaam helemaal in shape te krijgen. Ik besef heel goed dat ik 'levenslang' heb wat betreft voeding en sporten, maar dat heb ik er echt voor over. Voor mij nooit geen 100+ kg meer!!Dorus schreef:Neroo schreef:Niet alle programmas staan namelijk compleet op youtube. En iedere x filmpje van 5 minuten is niet handig
Je kan afspeellijsten aanmaken waarbij je meerdere filmpjes achter elkaar af kan spelen. Als de complete workout op YouTube te vinden is kan je ze dus ook allemaal achter elkaar afspelen. Moet je alleen een account aanmaken.
Raponsje, jij bent echt zo inspirerend! Ik heb nu de tijd mijn leven aan te pakken en ik ga er gewoon voor zorgen dat ik dat alles op de rit heb als ik straks weer minder tijd heb. En dan kan ik jillian d'r dvd's aanschaffen zodat ik ook op de camping door kan gaan zonder internet.

Ook met skaten ben ik toen gestopt omdat het hier wel heel heuvelig is
Omdat ik erg gespierd ben heb ik ook veel beweging nodig, anders krijg ik last van mijn lichaam. Afgelopen semester ging ik daarom 3/4 keer per week naar de gym, voornamelijk cardio en zwemmen. Toen ik dit topic tegen kwam leek het me een goed idee om eens actief naar een compleet fit lichaam toe te werken, zonder buik- en beenvetjes, en wat beter verdeelde spieren. Ik combineer de shred met een vrij gezonde (vegetarische) levenstijl en 3-4 keer per week naar de gym.
Maar ik vind cardio heel zwaar aangezien ik last heb van inspanningsastma en ik vind het daarnaast ook nogal saai. Is de cardio die je doet bij the shred genoeg om ook af te vallen? Niet veel hoor, hoogstens drie/vier kilo 

Dus dat is eigenlijk alleen maar meer motivatie om gezond te blijven eten!
Super!
Zitten motiverende verhalen tussen, echt super 
. Ik doe bij de fysio 1-2x per week fitness en ik probeer 1-2x per week te zwemmen.
.

Raponsje schreef:Ik heb het verschrikkelijk erg aan de binnenkant van mijn linkerbeen, en baal er ontzettend van. Zeker omdat er de laatste tijd wat kleine nieuwe (rode) lijntjes bij zijn gekomen...Edit: Ik heb trouwens ook striae.
Op mijn borsten - binnen kant van mijn benen en aan de achterkant van mijn knieen.
Inmiddels zijn ze helemaal wit weggetrokken maar aan de binnenkant van mijn benen zijn zo diep dat je ze kunt voelen.
). Met de puberteit de nodige ronde vormen gekregen (niet zoveel hout voor de deur, maar genoeg aan de achterzijde, en ook waardig wat heup), maar qua gewicht eigenlijk wel goed denk ik. Kan me zelfs nog herinneren dat ik ooit een blokjesbuik had, toen ik 15 was ongeveer? In 2007 aan mijn vervolgopleiding begonnen, waardoor het 2x per dag naar school fietsen (half uur, op vrij hoog tempo) niet meer nodig was, en denk dat het daar een beetje is begonnen met terugvallen. In 2009 3 maanden in Oostenrijk stage gelopen, waar het in combinatie met splitshifts en voor mezelf moeten zorgen (vooral wat voeding betreft) misschien toch wat uit de hand is gelopen.Twist1991 schreef:Toppie! Dan ga ik gewoon door met gezond eten en shredden
Wat me wel echt is opgevallen is dat ik me zoveel beter voel dan voorheen! Gek wat een half uurtje intensief sporten en echt gezond eten met je lijf doet. Daarvoor at ik ook gezond, maar ik at ook wel eens chips, McDonalds etc. Nou had ik in het weekend wat gezondigd en ik merkte meteen dat ik me daarna echt slechter voelde. Ik word echt moe van heel vet eten of eten met veel suikerDus dat is eigenlijk alleen maar meer motivatie om gezond te blijven eten!
Oh en Raponsje, die foto van jouw buik: wauw! Ik vind het echt heel mooi als je zo de buikspieren ziet!Super!
) en ik voelde mij er zelfs fysiek ellendig van. Ook de suikerdipjes worden (iets) beter (maar sowieso laat ik mijn bloed wel eens nemen na de examens). En doordat we het allemaal samen doen is het zo ontzettend motiverend
(ik denk maar steeds als ik ook maar een beetje minder mijn best zou doen met de work-out / gezonde voeding: oh nee, straks moet ik dat aan de meiden op bokt vertellen
)
Raponsje schreef:Oh hou op nu wil ik ook op vakantie.