Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:49

Ja Nero :D Leuk!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:51

Wat een mooie resultaat-foto's al en wát een figuur Raponsje!!! :oo Kan alleen maar dromen om zo'n mooi lijntje te krijgen!

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:54

Wauw, vele van jullie halen al goede resultaten. Ik zie wel wat buikjes voorbij komen waar de mijne erg op lijkt :P. En Rasponsje wat een mooi lijntje heb je zeg!
Nu nog even dag 6 shredden :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:07

Bonjoy schreef:
Wat een mooie resultaat-foto's al en wát een figuur Raponsje!!! :oo Kan alleen maar dromen om zo'n mooi lijntje te krijgen!

Waarom er van dromen als je het ook waar kunt maken?

Als je het echt wilt kan het.
Het zal niet makkelijk zijn en je bent er niet met een paar zweetdruppeltjes maar het kan heel goed.

Afbeelding
"Remember this all started with a dream of bringing a mouse to life".

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:12

maar waar blijft de "hoofd" foto nou Raponsje O:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 00:12

Leuk al die verhalen en foto's!
Ik ben een ultieme jojo... 1.68 en schommel tussen de 65 (9 jaar geleden), 85 (5.5 jaar geleden) 68 (3.5 jaar geleden), afgelopen mei 82 en het dieptepunt in oktober: 92.1 Snap niet hoe ik zo dom kan zijn om dit telkens te laten gebeuren ;(
Dit ben ik op zo'n 88 kg: http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 9923_n.jpg

In oktober heb ik mijn eten omgegooid door middel van een diëtiste en sport nu 6x per week. Afgelopen winter was ik ook goed bezig en 5kg kwijt, maar helaas tijdens de marathon van rotterdam (10 km maar hoor) geblesseerd geraakt door een oude blessure en noodgedwongen het hardlopen links laten liggen voor 3 maanden.

Ik ben er inmiddels 7.1 kwijt (85) en wil naar de 68 toe. Mijn eerste tussendoel is 80 en mag dan mijn vakantie boeken van mijzelf :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:13

Neroo schreef:
Niet alle programmas staan namelijk compleet op youtube. En iedere x filmpje van 5 minuten is niet handig

Je kan afspeellijsten aanmaken waarbij je meerdere filmpjes achter elkaar af kan spelen. Als de complete workout op YouTube te vinden is kan je ze dus ook allemaal achter elkaar afspelen. Moet je alleen een account aanmaken.

Raponsje, jij bent echt zo inspirerend! Ik heb nu de tijd mijn leven aan te pakken en ik ga er gewoon voor zorgen dat ik dat alles op de rit heb als ik straks weer minder tijd heb. En dan kan ik jillian d'r dvd's aanschaffen zodat ik ook op de camping door kan gaan zonder internet.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:14

Mri schreef:
maar waar blijft de "hoofd" foto nou Raponsje O:)

Ik heb geen hoofd.
Alleen een lichaam. :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:14

Okee, dit vind ik best eng, maar hier mijn verhaal en foto's. Deze foto's staan ook al langere tijd op het CBforum, maar heb ze nog nooit op bokt geplaatst :o

Ik ben altijd al mollig en wat voller geweest, ook in mijn 'jongere' jaren. Op de basisschool altijd gepest om mijn uiterlijk en in het bijzijn van anderen altijd een stil en teruggetrokken kind geweest. Thuis was ik héél anders, een wereld van verschil. Het pesten is doorgegaan tot op de Middelbare School, en het heeft behoorlijk wat littekens van binnen achtergelaten. In die tijd begon ik ook ongecontroleerd te eten en ik kwam steeds meer aan. Mijn zelfvertrouwen zat tot onder het vriespunt en op de middelbare school ben ik al begonnen met lijnpogingen. In het begin ging het dan even goed, maar het eindigde altijd met bonuskilo's... Toen ik klaar was met de Middelbare School ging ik beginnen aan een opleiding. Hier ben ik gelukkig niet gepest, maar mensen vonden het wel altijd leuk om grapjes te maken over dat 'stille' en 'rustige' meisje. Ze moesten is weten hoe oorverdovend en luidruchtig mijn gedachtes waren := (en nog steeds zijn, er gaat altijd vanalles in mij om, maar ik kan mij moeilijk uiten naar anderen toe) Die mindere jaren hebben ervoor gezorgd dat ik een hoge muur om mij heen heb gebouwd en als mensen mij moeten omschrijven staat 'gesloten' altijd in het rijtje. Ook wel positieve eigenschappen hoor, maar dat zie ik van mezelf niet. Ik denk ook behoorlijk negatief over mijzelf. Op mijn 18e kreeg ik mijn eerste vaste relatie, die achteraf toch niet zo gezond bleek te zijn. Na bijna twee jaar heb ik daar een punt achter gezet, maar ik zat zelf ook in een behoorlijk dal (22 juli 2012 heb ik het uitgemaakt). Mijn gewicht zat in de zomer op zijn toppunt, namelijk 108 kg. Ik besloot dat dit niet meer kon, mijn gewicht maakte me haast depressief en ik kon de negatieve gedachtes niet meer omzetten naar positief. Op school wezen praten met zo'n maatschappelijk werkster en wat tips meegekregen. Ik had namelijk ook op stage last van deze negatieve spiraal. In september/oktober 2010 begonnen met WW en op eigen kracht en WW ben ik zo'n 4,5 kg afgevallen. Echter ging het na een tijdje weer de verkeerde kant op. Een weekje voor mijn 21e verjaardag besloot ik dat het anders moest, dit kon gewoon niet langer en ik was hard op weg om mezelf steeds meer kapot te maken. Op 26 november 2012 ben ik 21 geworden, de 27e had ik een intakegesprek bij een Cambridge consulente en 28 november ben ik begonnen! Ik ben begonnen met een gewicht van 104.3 kg. (Zo dat is eruit, nu kan heel bokt nazoeken wat ik woog :') ) Voor mij is dit een dieet wat gewoon lukt. Het is makkelijk, je hoeft er niet bij na te denken, want je mag gewoon NIKS. Er is een heel pak spanning van mij afgevallen nu ik het obsessief nadenken over eten even van mij af kan zetten en mij kan richten op mezelf. Heb mij in tijden niet zo energiek, vrolijk en succesvol gevoeld! Ik ben nu zo'n 12,5 kilo kwijt en voel me er GEWELDIG bij! Eindelijk iets wat ik kan en wat ook daadwerkelijk goed gaat! Ik heb nog een lange weg te gaan en ik besef dat ná Cambridge het moeilijke gedeelte weer begint, maar ik sta al als een heel ander persoon in het leven. Straks kan ik weer lekker paardrijden, buiten hardlopen zonder dat alles heen en weer blubbert, zwemmen zonder dat ik me de ogen uit m'n bikini moet schamen en weer lekker kleding kopen die ik wil! Voor mij is het afvallen echt ontzettend belangrijk. Ik ben nu weer een stukje zuiniger op mezelf en minder zelfdestructief. Ik kan niet wachten om straks weer te gaan sporten om mijn lichaam helemaal in shape te krijgen. Ik besef heel goed dat ik 'levenslang' heb wat betreft voeding en sporten, maar dat heb ik er echt voor over. Voor mij nooit geen 100+ kg meer!!

Wat foto's uit 2012 *Klik*

Foto's die gemaakt zijn tijdens mijn eerste weegmoment, al -4kg.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:15

Die laatste foto is ook echt inspirerend neroo!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:17

Dorus schreef:
Neroo schreef:
Niet alle programmas staan namelijk compleet op youtube. En iedere x filmpje van 5 minuten is niet handig

Je kan afspeellijsten aanmaken waarbij je meerdere filmpjes achter elkaar af kan spelen. Als de complete workout op YouTube te vinden is kan je ze dus ook allemaal achter elkaar afspelen. Moet je alleen een account aanmaken.

Raponsje, jij bent echt zo inspirerend! Ik heb nu de tijd mijn leven aan te pakken en ik ga er gewoon voor zorgen dat ik dat alles op de rit heb als ik straks weer minder tijd heb. En dan kan ik jillian d'r dvd's aanschaffen zodat ik ook op de camping door kan gaan zonder internet.

Oh hou op nu wil ik ook op vakantie.
Mijn vriend heeft altijd een hekel aan mij op vakantie omdat ik vroeg opsta en dan wil gaan wandelen en wil genieten van het uitzicht en gekke mensen wil kijken terwijl hij wil uitslapen.

Edit: Ik heb trouwens ook striae.
Op mijn borsten - binnen kant van mijn benen en aan de achterkant van mijn knieen.
Inmiddels zijn ze helemaal wit weggetrokken maar aan de binnenkant van mijn benen zijn zo diep dat je ze kunt voelen.

Nog nooit iemand gehoord over mijn striae en schaam me er ook echt niet voor.
De eerste persoon die er een probleem mee heeft moet ik nog tegenkomen en als diegene er een probleem mee heeft dan moeten ze lekker ergens anders gaan staan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:26

Vakanties horen actief :j
vorig jaar ben ik een ruime week maar een all-in resort geweest, weinig/niks te doen in de buurt.
Ik was blij dat we weer naar huis gingen. Na 8 weken backpacken had ik dat een stuk minder!

Volgende vakantie wordt dus ook weer (heel erg) actief!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 00:29

Bah, luiervakanties... Ik werd na 1 middag al gek in een all inclusive (moest 2 nachten overleven).
Ik ben vorig jaar naar Panama / Cuba en IJsland geweest. Dit jaar staat de transmongolie express op de planning :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:30

Hier ook geen bijzonder verhaal, ik heb altijd al een atletisch lichaam gehad, breed bovenlijf, wat smallere heupen en gespierde benen. In de puberteit ook wat ronder geworden maar nooit echt heel erg zwaar, altijd net wat vetjes, een buikje, vet op de bovenbenen, 'lovehandles'. Rond m'n vijftiende een tijdje erg onzeker geweest, ik had geen gezond lichaamsbeeld meer, dacht dat ik heel dik was, onder andere omdat ik altijd vrij zwaar ben geweest in kilo's. Dat is na een tijdje weer overgewaaid gelukkig. Ik sport vrij veel maar wel seizoensgebonden; in de zomer surf ik (kite- en windsurfen) en in de winter snowboard ik. Ik reed vrij veel paard maar daar ben ik mee gestopt toen ik naar Glasgow verhuisde omdat het hier zo duur is -O- Ook met skaten ben ik toen gestopt omdat het hier wel heel heuvelig is :+ Omdat ik erg gespierd ben heb ik ook veel beweging nodig, anders krijg ik last van mijn lichaam. Afgelopen semester ging ik daarom 3/4 keer per week naar de gym, voornamelijk cardio en zwemmen. Toen ik dit topic tegen kwam leek het me een goed idee om eens actief naar een compleet fit lichaam toe te werken, zonder buik- en beenvetjes, en wat beter verdeelde spieren. Ik combineer de shred met een vrij gezonde (vegetarische) levenstijl en 3-4 keer per week naar de gym.

Ik ben 1,68 en weeg +- 70 kilo. Op m'n zwaarst heb ik 75 gewogen, op m'n lichtst 67. Ik fluctueer veel tussen 68 en 72, daarom let ik ook niet zo veel op gewicht.
Before foto's:
*knip* foto's even verkleinen :))
Morgen maak ik m'n eerste serie echte tussen-foto's, dan ben ik op dag 10 :D

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:35

Wat ik me afvraag, is of je echt kan afvallen zonder intensief cardio te doen zoals met the shred?
Ik wil namelijk naast spieren opbouwen natuurlijk ook wat vet kwijtraken anders zie je de spieren toch niet :P Maar ik vind cardio heel zwaar aangezien ik last heb van inspanningsastma en ik vind het daarnaast ook nogal saai. Is de cardio die je doet bij the shred genoeg om ook af te vallen? Niet veel hoor, hoogstens drie/vier kilo

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:39

Killyenn, jammer dat je niet bij mij in de buurt woont.
Ik woon vrijwel om de hoek van Queens Park echt een enorm park en er zijn alleen heuveltjes en geen enorme Glasgow heuvels.

Zo lekker om daar te skaten of hard te lopen.

Twist: Abs are made in the kitchen - not in the gym.
Je kunt alleen met gezond eten al je gewicht kwijt raken, maar met kracht training word je strakker - gespierder.

Mensen met veel overgewicht laat ik alleen maar kracht training doen omdat cardio vaak alleen maar ellende brengt.
Ze krijgen dan heel snel blessures - raken binnen 10 seconde buiten adem wat alle motivatie wegneemt - en ademen word moeilijk.

Met alleen kracht training kun je er echt komen.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:43

Wat een super mooi lichaam Raponsje!
En wat een inspirerende verhalen allemaal :j
Stoer dat je toch foto's hebt geplaatst Bonjoy!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:44

en ik zit me dus al een aantal dagen af te vragen wat dit topic is. Tis prachtig, ik ga het ook proberen. Vind alleen opmeten en alles teveel gedoe. Het is wel allemaal logisch bedacht en het zal best goed werken als je consequent bent.

Ik ben op het moment (zo lekker na december) best zwaar, maar ik zie er nog niet echt dik uit. Wel wat overtollige vetjes op de bekende plekken, maar wel in evenwicht. Als ik hiermee rustig alles wat strakker krijg, is dat helemaal toppie!

@raponsje, of meer als aanvulling:
In plaats van zware cardio kan je beter eerst flink veel krachttraining doen om sterker te worden. Daarbij verbruiken spieren ontzettend veel energie en dus ook vet. Op het moment dat je een tijdje spieren hebt opgebouwd kun je ook gewoon gaan wandelen, je hoeft echt niet als een bezetene jezelf in het zweet te rennen.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:45

Toppie! Dan ga ik gewoon door met gezond eten en shredden :)

Wat me wel echt is opgevallen is dat ik me zoveel beter voel dan voorheen! Gek wat een half uurtje intensief sporten en echt gezond eten met je lijf doet. Daarvoor at ik ook gezond, maar ik at ook wel eens chips, McDonalds etc. Nou had ik in het weekend wat gezondigd en ik merkte meteen dat ik me daarna echt slechter voelde. Ik word echt moe van heel vet eten of eten met veel suiker :) Dus dat is eigenlijk alleen maar meer motivatie om gezond te blijven eten!

Oh en Raponsje, die foto van jouw buik: wauw! Ik vind het echt heel mooi als je zo de buikspieren ziet! :D Super!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:45

Rozanne schreef:
Wat een super mooi lichaam Raponsje!
En wat een inspirerende verhalen allemaal :j
Stoer dat je toch foto's hebt geplaatst Bonjoy!

Dank je :o Zonder jullie verhalen had ik het niet gedurfd hoor :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:57

Tof dat iedereen hier z'n verhaal verteld :j Zitten motiverende verhalen tussen, echt super :j

Ik was vroeger toen ik 14/15 was altijd iets van 48 kilo bij 1.63 m. 1.63 ben ik nog steeds. Toen richting de 55 kg gegaan en daar zat ik vrij stabiel tot ik aan m'n pil begon. Toen ben ik bijna 20 kilo aangekomen, zat ik ruim in de 70 dus. Daar zit ik nu nog steeds, is nu ook stabiel. Het is heel lastig want ik mag/mocht nauwelijks sporten vanwege een bindweefselafwijking (gewrichten vliegen dan uit de kom) en een gezonde eter ben ik altijd al geweest.

De afgelopen tijd gaat het echter iets beter en nu dus lekker begonnen met shredden. Verder rijd ik best veel paard, op dit moment 3-4x in de week op mijn eigen haflinger, 1-2x in de week op mijn bijrijdijslander en ik heb op de maandagavond les bij de Breidablik, een IJslanderstal :). Ik doe bij de fysio 1-2x per week fitness en ik probeer 1-2x per week te zwemmen.

Ik ben nu door het shredden wel echt helemaal blij, merk dat ik er helemaal happy van het sporten word. Motiveert me ook om verder te gaan toch nog een keer proberen af te vallen, ik wil heel graag terug naar 55-60 kg, het liefst voor komende zomer, en ik heb vandaag besloten binnenkort toch naar een diëtiste te gaan en er gewoon voor te gaan in overleg met fysio en diëtiste :j.

Voor foto's heb ik wel gemaakt maar staan nog niet op m'n pc. Ik had eigenlijk helemaal geen behoefte om foto's te maken maar heb t wel gedaan om achteraf geen spijt te kunnen hebben _O-

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:12

Ik vind je er al super uitzien, Bonjoy! Ben heel erg benieuwd hoe het er straks uitziet, als de 30 dagen om zijn *D

Raponsje schreef:
Edit: Ik heb trouwens ook striae.
Op mijn borsten - binnen kant van mijn benen en aan de achterkant van mijn knieen.
Inmiddels zijn ze helemaal wit weggetrokken maar aan de binnenkant van mijn benen zijn zo diep dat je ze kunt voelen.
Ik heb het verschrikkelijk erg aan de binnenkant van mijn linkerbeen, en baal er ontzettend van. Zeker omdat er de laatste tijd wat kleine nieuwe (rode) lijntjes bij zijn gekomen...

Uhm.. bij mij valt er geloof ik niet zoveel te zeggen. Altijd klein geweest, en zit al heel wat jaren op een stabiele 1.58m (of stiekem misschien 1.57, maar 1.58 vind ik net wat beter klinken :D ). Met de puberteit de nodige ronde vormen gekregen (niet zoveel hout voor de deur, maar genoeg aan de achterzijde, en ook waardig wat heup), maar qua gewicht eigenlijk wel goed denk ik. Kan me zelfs nog herinneren dat ik ooit een blokjesbuik had, toen ik 15 was ongeveer? In 2007 aan mijn vervolgopleiding begonnen, waardoor het 2x per dag naar school fietsen (half uur, op vrij hoog tempo) niet meer nodig was, en denk dat het daar een beetje is begonnen met terugvallen. In 2009 3 maanden in Oostenrijk stage gelopen, waar het in combinatie met splitshifts en voor mezelf moeten zorgen (vooral wat voeding betreft) misschien toch wat uit de hand is gelopen.

Op 6 november is deze foto van mij gemaakt; http://img849.imageshack.us/img849/987/img1878o.jpg
En op 22 november hebben we een gezondheidsdag gehad op het werk, waarbij er een 'Bioelektrische Impedanz Analyse' is gemaakt;
Gewicht 65,1kg (inclusief kleding), lichaamsvetpercentage 35,8% (wat dus hoog is), BMI 26,1 (maar daar hecht ik met mijn bouw niet zo heel veel waarde aan), vet om de innerlijke organen 5 (gewoon goed), spierpercentage 28,4% (gem. voor vrouwen is 28%), en in ruststand zou ik 1329kcal per dag moeten hebben.

Het blijft lastig om iedere dag weer te bedenken wat ik kan gaan eten en het dan klaar te maken (laat ik het zo zeggen; ik krijg me er beter toe aangezet om te shredden), maar ik zou toch graag terug willen naar een gewicht van in ieder geval 58kg. Waarbij er vooral wat van mijn bovenbenen af mag (mijn spijkerbroeken slijten altijd aan de binnenkant, omdat mijn benen tegen elkaar schuren bij normaal lopen) en de buik mag ook weer aangepakt worden. Wat ik zelf zo jammer vind, is dat mijn flanken a-symmetrisch lopen, waardoor bij een aansluitend shirt het er al snel heel raar uit ziet. Hardlopen werkt voor mij trouwens niet zo goed, dus mocht iemand anders een goede tip hebben? Zou maar wat graag op de fiets bijvoorbeeld boodschappen willen gaan doen, maar met de dichtsbijzijnde supermarkt op 20km afstand en een hoge berg waarop ik woon, is dat ook geen optie.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:20

Twist1991 schreef:
Toppie! Dan ga ik gewoon door met gezond eten en shredden :)

Wat me wel echt is opgevallen is dat ik me zoveel beter voel dan voorheen! Gek wat een half uurtje intensief sporten en echt gezond eten met je lijf doet. Daarvoor at ik ook gezond, maar ik at ook wel eens chips, McDonalds etc. Nou had ik in het weekend wat gezondigd en ik merkte meteen dat ik me daarna echt slechter voelde. Ik word echt moe van heel vet eten of eten met veel suiker :) Dus dat is eigenlijk alleen maar meer motivatie om gezond te blijven eten!

Oh en Raponsje, die foto van jouw buik: wauw! Ik vind het echt heel mooi als je zo de buikspieren ziet! :D Super!

Hier hetzelfde! Dit weekend 1 avond gezeurd (waar ik dan ook over moest zeuren in dit topic :P ) en ik voelde mij er zelfs fysiek ellendig van. Ook de suikerdipjes worden (iets) beter (maar sowieso laat ik mijn bloed wel eens nemen na de examens). En doordat we het allemaal samen doen is het zo ontzettend motiverend *\o/* (ik denk maar steeds als ik ook maar een beetje minder mijn best zou doen met de work-out / gezonde voeding: oh nee, straks moet ik dat aan de meiden op bokt vertellen :') )

@ phormicola: leuk dat je een rit gaat maken! Veel plezier :)
@Ilse: je hoeft niet te meten hoor, maar het is wel extra motiverend (niet iedereen ziet evenveel verschil op de weegschaal)
@Bonjoy: ik las net je verhaal, jij bent goed op weg hoor! En ook na cambridge lukt het vast goed :(:)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:41

Raponsje schreef:
Oh hou op nu wil ik ook op vakantie.

Deze 'vakantie' duurt alleen al een beetje te lang ;(

Ik heb volgens mij alleen op mijn borsten striae, maar die waren ook behoorlijk aan de maat. Zit nu te denken of ik dat op m'n dijen niet ook had, maar ze zijn ondertussen allemaal mooi wit geworden waardoor ik momenteel iig niets kan onderscheiden.