[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:52

Ik heb dat altijd als ik thuis kom om half 6. Dan heb ik zo'n honger en ipv dat ik dan met eten begin, ga ik me eerst even volstoppen zodat ik geen honger meer heb.. Daar gaat het mis.. :+

Anke_Amigo

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:53

Bij mij helpt het wel echt dat ik nu een dochter heb. Structuur in de avonden tot 8 uur. Dus dat betekend helaas dat ik laat eet maar dat ik niet snaai. Zodra ik weer kan hardlopen denk ik dat het ook niet zo erg is als ik dan rond 8 uur pas eet want dan beweeg ik daarna dus toch nog weer even

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:54

Ik heb soms het idee dat mijn hele buik alleen maar uit een maag bestaat. Ik ben over het algemeen echt een bodemloze put :+ Ik heb wel snel gewoon genoeg gehad, maar zit heel moeilijk echt vol.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:56

Negerzoen schreef:
Ik heb soms het idee dat mijn hele buik alleen maar uit een maag bestaat. Ik ben over het algemeen echt een bodemloze put :+ Ik heb wel snel gewoon genoeg gehad, maar zit heel moeilijk echt vol.

:j

bij mij was het dieptepunt ook denk ik dat ik doorhad dat als je binnen 20 minuten alles zo snel mogelijk opvrat, je dan niet voelde dat je vol zat. dat probleem kwam dan later wel :o erg he

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:58

Naath86 schreef:
Ik heb dat altijd als ik thuis kom om half 6. Dan heb ik zo'n honger en ipv dat ik dan met eten begin, ga ik me eerst even volstoppen zodat ik geen honger meer heb.. Daar gaat het mis.. :+

Hahaha zo herkenbaar!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:03

Anke_Amigo schreef:
Negerzoen schreef:

:j

bij mij was het dieptepunt ook denk ik dat ik doorhad dat als je binnen 20 minuten alles zo snel mogelijk opvrat, je dan niet voelde dat je vol zat. dat probleem kwam dan later wel :o erg he

Ja dat heb ik ook. Dan heb ik niet echt honger meer, maar ja het is wel erg lekker en er kan prima meer bij. Nog een portie is dan zo verdwenen. Soms zelfs tot buikpijn aan toe. Dat is nu al wel beter hoor, maar soms...

Ik ga na mijn werk of door naar stal en dan wandelen longeren, of eerst naar huis, eten en dan rijden. Dus ook geen echte regelmaat. heb wel altijd honger als ik uit me werk kom wat wel eens lastig is als ik eerst naar stal ga. Maar ja als ik niks bij me heb, kan ik ook niet snaaien.

Meer groente en minder fruit dus?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:07

magli schreef:
Naath86 schreef:

Hahaha zo herkenbaar!

Ik probeer daar mijn dag een klein beetje op in te richten.

Dus ik neem tussendoorfruit mee, en dan wel een banaan, want dat vult ietwat. Die eet ik dan bewust zo laat mogelijk, vier uur ofzo. Dan gaat het redelijk goed tot ik 'echt' kan gaan eten thuis.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:09

jep dat is wat ik begrepen heb en dan liefst groene groentes :D

Ik heb zelf dat zolang ik hard bezig ben (en liefs niet zit) ik geen honger heb, of in ieder geval dan heb ik het niet in de gaten, daarom heb ik er na mijn werk nog niet direct last van.

Maar lastig als alle avonden anders zijn, dan kan je ook lastig in een ritme komen he

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:45

Ik heb ooit geleerd dat er een bepaalde stof (leptine dacht ik?) is die er voor zorgt dat je 'vol' zit. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar het komt kennelijk wel eens voor dat deze stof niet (voldoende?) aanwezig is. Dan kun je ook door blijven eten (met gewichtstoename als gevolg)

Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Leptine (Kijk ook even naar de foto van de 2 muizen :') )

Mijn omslagpunt? Ik wil al 3 jaar afvallen maar de knop ging niet om. Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest met mijn paard naar de Veluwe en van bepaalde foto's ben ik echt heel erg geschrokken. Ik wist dat het tijd werd om er wat aan te doen, maar sommige foto's zijn echt heel contronterend. Maar dan moet je nog de stap nemen om er iets aan te gaan doen.

Zondag 2 september was ik bij mijn ouders thuis en mijn zus vraagt: Hoe komt het dat jij je kleding nog past? (omdat ik zichtbaar zwaarder ben geworden afgelopen jaar) Waarop ik trots antwoord: Stretch, het rekt mee :o 15 minuten later scheur ik echt keihard uit mijn broek.... -O- En we moesten nog uit eten :') 3 september ben ik begonnen! De knop is om.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:46

Ze zien me aankomen op me werk met mijn stronk broccoli :D

Uhm groene (handbare) groente?
Komkommer
groene (snoep) paprika
Broccoli
Boontjes
Augurken
Aubergine
- vul aan naar inzicht :D

Dat van die foto s herken ik we. Ben onlangs weggeweest en schrok ook echt. ondanks dat ik dus echt maar 65 weeg. Hoop echt dat dit topic, het er over praten en er op een positieve manier mee bezig zijn, mij het steuntje in de rug gaat geven.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 24-10-12 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:46

Je hebt ook groene snoeptomaatjes, tellen die ook? :D

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:57

ik weet niet of het lang goed blijft, maar ik vind een gestoomd stronkje broccoli echt verrukkelijk!!!

oh uit je broek scheuren is inderdaad verschrikkelijk! kan me voorstellen dat dat de knop omzet. maar je bent nu dus 1,5 maand bezig? gaat het goed?

je hebt ook groene m&ms ik neem die altijd :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:01

Ja, het gaat best goed :j Het zijn van die simpele dingen waar je het aan gaat merken :j
Mijn horloge zit een gaatje strakker, ik kan naar de wc zonder mijn broek los te maken, die trek ik zo naar beneden :'), bh's worden te groot.
Er is nu 8 kg af.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:06

Hoi, ik meld me ook even aan!
Ik heet Sanne en ben nu 21 jaar oud, ik vind mezelf niet dik maar ik heb wel een klein buikje waar ik van af wil. Al weet ik het nog goed te verstoppen ;)

Ik probeer niet te snoepen en normale porties te eten, daarnaast ga ik zo vaak als ik kan (en zin heb:P) hardlopen. Ik rijd ook paard, maar dat wisselt heel erg, soms 3 keer per week maar sowieso 1 keer.

Ik vind eten gewoon zo lekker, ik heb net ook een kitkat gegeten dus nu moet ik voor straf gaan hardlopen vind ik :P
Elke ochtend weeg ik mezelf, ik woog vanochtend geloof ik 54 nogiets. En ben 1.63 :)

Groetjes!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:15

Dais_ schreef:
Ja, het gaat best goed :j Het zijn van die simpele dingen waar je het aan gaat merken :j
Mijn horloge zit een gaatje strakker, ik kan naar de wc zonder mijn broek los te maken, die trek ik zo naar beneden :'), bh's worden te groot.
Er is nu 8 kg af.

zo lekker zeg, 8 kilo!!! en geen gescheurde broeken meer voor jou ;)

ik hoop dat ik dat ook haal met 1,5 maand!! let jij alleen op je eten en niet snoepen of doe je ook nog wat anders?

Welkom Sanne!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:17

Sanne, moet je dan echt afvallen??

Ja kleren.. Ik begin het ook echt te merken en dat was echt de knop die omging.. Het zit allemaal veel te strak en zit niet mooi meer.
En idd foto's op mijn pony zijn erg confronterend. Ik start mijn pony tussen de paarden en zeker als ik dan wat dikker ben, vind ik het helemaal niet meer lijken. Plus dat ik natuurlijk wel rekening wil houden met mijn gewicht. Ik wil echt niet te zwaar worden voor haar. En het rijden gaat natuurlijk wel wat makkelijker met 10 kilo minder!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:19

Dankje!

Nee ik wil niet afvallen. Ik wil mijn buik en benen wat strakker maken. Ook al voelen ze strakker, dat vind ik fijner. Heb nog beetje blub bij mn bovenbenen en billen, hopelijk kan ik het wegwerken...

Morgen ga ik ook met mijn vriend mee naar de sportschool. Kijken wat effectieve oefeningen zijn

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:21

heb even gespiekt bij je topic en mooie pony hoor!!! Ik heb ook van die foto's inderdaad. Ik ben bijna altijd wat aan de stevigere kant geweest. dat vind ik ook helemaal niet erg, maar mijn buik is altijd plat en strak geweest. Mijn probleem zit vooral in de bovenbenen en mijn armen. Nu na de zwangerschap is mijn buik ook verschrikkelijk dus ik ben nu helemaal dik. Als ik dan nu foto's zie dat ik zit, vind ik echt verschrikkelijk!!

Sanne, lijkt me dan inderdaad vooral sporten. veel doorzitten en een beetje verder achterover bij het paardrijden ;)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:52

Anke_Amigo schreef:
heb even gespiekt bij je topic en mooie pony hoor!!! Ik heb ook van die foto's inderdaad. Ik ben bijna altijd wat aan de stevigere kant geweest. dat vind ik ook helemaal niet erg, maar mijn buik is altijd plat en strak geweest. Mijn probleem zit vooral in de bovenbenen en mijn armen. Nu na de zwangerschap is mijn buik ook verschrikkelijk dus ik ben nu helemaal dik. Als ik dan nu foto's zie dat ik zit, vind ik echt verschrikkelijk!!

Sanne, lijkt me dan inderdaad vooral sporten. veel doorzitten en een beetje verder achterover bij het paardrijden ;)

Dat vind ik zo zwaar :p maarja, eventjes afzien en daarna voel io me altijd heel goed :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:30

Anke_Amigo schreef:
ik hoop dat ik dat ook haal met 1,5 maand!! let jij alleen op je eten en niet snoepen of doe je ook nog wat anders?

Ik sport 3x per week en ga 2x in de week een uur (soms 2 uur, ligt er aan waar) wandelen (en niet slenteren!).

Toen ik begon met afvallen begon ik ook bij de sportschool. Ik had het op voorhand niet verwacht, maar ik vind het heel erg leuk. Mijn paard heeft artrose en chronische luchtwegproblemen waardoor ik eigenlijk niet meer rijd. Nu kan ik middels fitness/cardio toch weer wat aan mijn conditie doen :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:59

Goed bezig Dais!. Met 3x in de week sporten blijft het ook leuk. Als je elke dag gaat heb je kans dat je de lol in het sporten verliest een daardoor niet meer zo graag naar de sportschool gaat omdat het meer "moeten" word.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:23

Ik heb de 'mazzel' dat ik als fysio huiswerk vrijwel elke dag een half uur tot uur moet fietsen of wandelen op hartslag als ik ooit nog wil kunnen hardlopen. Dus dat is een extra schop onder mijn kont! :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:08

Davina, dat niet alleen, dan heb je geen tijd voor herstel en breek je je spieren af ipv dat je ze opbouwt. Dit wil je natuurlijk ook niet :)
Ik zit op dit moment met een schouderblessure, maar ik zou heel graag ook nog 1 a 2x een groepsles erbij willen pakken. Iets van bodyvive, bodypump, pilates of zumba lijkt me leuk! :j

Negerzoen, gebruik je dan ook zo'n hartslagmeter?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:10

Ja ik loop met een hartslag meter :) door max een hartslag van 130 aan te houden zit ik in mijn vetverbrandingszone en train ik mijn spieren tegelijkertijd :) mijn hartslag lag namelijk te hoog dus moet ik op deze manier meer conditie opbouwen :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:15

Ik ga vandaag een trainingsrogramma opstellen met de coach van de sportschool. Ben benieuwd, heb een conditie van een dweil!