ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:30

Ik werk bij de mc, daar kan je ook weinig fout doen. Werken ook autisten en dat gaat ook goed.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:39

Mandarijn12 schreef:
Hebben jullie een fijne werkomgeving? Begripvolle collega's?
Of vertellen jullie niet van AD(H)D?

Niemand die het weet, wat niet weet wat niet deert ;)
Biologie was altijd mijn favo vak! Tevens het enige vak waar de info van bleef hangen :')

Ohja nog een leuke, ik had laatst hier op kantoor een broodje gemaakt in de combi magnetron.. Maar ik was dus vergeten om op de 'oven' knop te duwen.. Ging toen het brandalarm af en we zitten in een groot bedrijvencomplex haha oeps :') gelukkig staat het niet doorgeschakeld naar de brandweer!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:50

Tja, ben ook 3 x van middelbare school geswitched: van brugklas Havo/VWO naar LBO naar Mavo en uiteindelijk wel Havo diploma gehaald en MBO avondstudie. Hier ook alles op het laatste moment. Gekke is dat ik onder tijdsdruk beter presteer. Met alle examens de boeken die je moet leren in 3 delen (3 dagen leren) en dan als een jekko gaan. Lukte altijd wel.

Ik heb heeeeel veel banen gehad, meesten in Account Management (buitendienst) sfeer. Je kan je eigen tijd indelen en als je je targets haalt is het over het algemeen goed. Ben alleen snel uitgekeken op zo'n baan. Als ik het product en de klanten ken wordt het een trucje voor mij, ik word dan niet meer getriggerd.
En verder ben ik niet zo goed met leidinggevenden omdat ik vreselijk kritisch ben naar mijzelf maar ook naar mijn omgeving.

Momenteel werk ik niet, hoeft gelukkig niet. Zou eigenlijk ook echt niet weten wat ik zou willen doen.

Mijn dochter haar favo vak: Biologie ;-)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:56

xXVeronaXx schreef:
Mandarijn12 schreef:
Hebben jullie een fijne werkomgeving? Begripvolle collega's?
Of vertellen jullie niet van AD(H)D?

Niemand die het weet, wat niet weet wat niet deert ;)
Biologie was altijd mijn favo vak! Tevens het enige vak waar de info van bleef hangen :')

Ohja nog een leuke, ik had laatst hier op kantoor een broodje gemaakt in de combi magnetron.. Maar ik was dus vergeten om op de 'oven' knop te duwen.. Ging toen het brandalarm af en we zitten in een groot bedrijvencomplex haha oeps :') gelukkig staat het niet doorgeschakeld naar de brandweer!

Jij ff mazzel ;)

Heb je op zich gelijk in. Ik heb het mijn directe collega's wel verteld, en met een dosis zelfspot kom ik een eind. Ze helpen me waar ze kunnen, ookal snappen ze het soms niet zo. Gelukkig jong en leuk team. Ze zien wel kenmerken. Net ook m'n baas: "Kom eens, ik wil je ff spreken!" en dan schiet ik gelijk in de stress. Hij gelijk: "Kijk eens niet zo angstig, er gebeurt niks!" Zo de spijker op z'n kop :+

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:57

Ik vond biologie trouwens niets aan :+

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:58

Sonja_vR schreef:
Shadow : ow hilarisch, sja, hier ook iets met het vmbo gedaan, mbo vee en dier(3 jarig op 1 vak na , tractortechniek :+ ) , maar daarna nog 1ste jaar mbo verpleegkunde, gestart en gestopt met de pabo en journalistiek

maar ben nu dus begonnen met campbell's biology 9th edition alvast maar te leren en eerdaags 21+ test aanvragen voor komend jaar .

wel heel toevallig/grappig...veel overeenkomsten, zeker ook die twijfel engels en bio :+
ik trek naar biologie, komt misschien ook deels door de open dag, bij engels had ik een heel kort gesprek wat niet liep, info werd slecht gegeven etc.
Bij bio heb ik zo een uur gezeten, veel goeie info gehad, de docenten kwamen ook hele enthousiast over etc , gevoel was heel goed :j

Doe bio doe bio :D Ik heb totaal geen spijt van de keuze. Een tip die ik je wel kan geven: Bij engels komen meer vacatures vrij altijd. Het is een verplicht vak en ze hebben 3 uur per week ipv 2. En dat merk je echt goed op de arbeidsmarkt. Maar belangrijker is dat je doet waar je hart ligt. De opleiding is geweldig leuk. Als je ooit info wilt hierover mag je altijd een pb sturen.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:59

Mandarijn12 schreef:
Ik vond biologie trouwens niets aan :+

:Y) Shame on you!
Dan waren de lessen vast niet zo leuk gegeven.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:14

Ik doe nu ook m'n 2e studie. Eerst gezakt op vwo, toen diploma op het roc nog kunnen halen. Rest van dat jaar gewerkt. Toen HBO journalistiek 1 jaar gedaan, maar mentaliteit daar beviel me niet en het ging me erg makkelijk af. Nu 2e jaar op de universiteit, maar met die adhd is dat echt pittig hoor... Focus focus focus.. En nou heeft mijn vriend me vrijdag gedumpt, dus die focus is behoorlijk weg nu! Val dan gelijk in een behoorlijk gat, eet bijna niks (vooral de eerste dagen), slaap nóg slechter en ben amper moe, maar dus nog minder concentratie...

Ik slaap overigens met oordoppen en een slaapmasker op :+ Werkt prima :) (tot ik het halverwege de nacht kwijt ben.....)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:17

oordoppen gebruik ik ook anders slaap ik helemaal niet.
en inderdaad,op een of andere manier peuter ik ze er altijd uit.
heb er dan ook standaard 4 op reserve op het nachtkastje :D

wat *** van je vriend zeg!
zomaar ineens of zat het er al aan te komen?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:41

Mijn schoolcarrière hmmm. Dat is een heel verhaal..

Ik was altijd een enorm pispaaltje. Heb vele gedragstesten en onderzoeken moeten doen maar ik plakte altijd een blij masker op en vertelde dat dingen altijd maar 'af en toe' gebeurde. Dus de schoolpsychologen etc werden nooit veel wijzer van me. (Nu praten we over de basisschool).
Op mijn 8ste wist ik al wat zelfmoord was en dacht ik regelmatig hoe dit zou zijn, hoe anderen zouden reageren als ik er niet meer zou zijn. (Want ik was imo waardeloos).

Ik werd dus vanaf het begin tot eind groep 8 gepest. Doodsbedreigingen, mijn spullen kapot maken etc, hoorde er allemaal bij. Ik was namelijk ANDERS. Ik was een dromer, had veel fantasie, was gewoon een beetje 'gek' en had bovendien enorme leerproblemen. Ik liep op veel dingen voorruit, maar haalde alsnog lage cijfers omdat mijn spelling enorm slecht was, ik had een rekenstoornis. Niemand snapte me, leraren werden gek van me, mijn ouders hebben me bijna van de school afgehaald, ik ben bijna blijven zitten, maar ik heb door gevochten. Ik heb maar 3 leraren (waarvan 1 ook directeur was) die mij met respect behandelde en die WEL geduld hadden met me. De andere leraren schreven op mijn reken en spelling toetsen dingen als: "Niet geleerd????" "WEER niet geleerd!!" Terwijl ik WEL leerde maar het gewoonweg niet begreep en niet kon.
Het is nooit bij iemand opgekomen om mij te laten testen op een rekenstoornis, wel op dyslextie maar ik kon te goed en te snel lezen dus dat klopte niet. Ik maakte wel dezelfde fouten. Nu blijkt dit dus ook bij een rekenstoornis voor te komen, spellingfouten maken.

Ik liep al rond groep 6 1 jaar achter met rekenen. Ik maakte rekenwerk van een lager jaar en kreeg hierbij begeleiding. Maar de begeleiding waren leraren die mijn manier van leren niet begrepen, die niet om konden gaan met het feit dat ze mij iets 20x moesten uitleggen. Leraren die uit frustratie met boeken begonnen te smijten. Of het waren stagiairs, die gewoon echt rood van woede en frustratie werden en begonnen te schreeuwen. Waardoor ik uiteindelijk dichtsloeg. In groep 8 moest ik ineens 2 jaar rekenen in een jaar inhalen. (Groep 7 en 8). Ik mocht de cito toets niet doen, want kort gezegd, ik was gewoonweg te dom dus er zou toch niets uit komen. Ik ben gelijk maar doorgestuurd naar LWOO, VMBO hadden ze al weinig hoop op dat ik dat kon.

VMBO gekozen. Hier liep ik al snel weer tegen dezelfde dingen aan. Elk vak kon ik met gemak, ook Engels en Duits, maar zodra het op spelling aankwam konden ze me voor elk vak een 1 geven :j. Gelukkig deden ze dat op het VMBO niet meer en ging alleen Nederlands heel slecht. Verder had ik moeite met bepaalde aspecten van Economie en natuur scheikunde. Dit kwam puur door mijn rekenstoornis. Uiteraard ging ook wiskunde dramatisch. Gelukkig mocht ik werken met een rekenmachine (mocht ik al op de basisschool omdat ik anders helemaal niet meer mee kwam). Hierdoor heb ik heel lang mijn problemen kunnen verbergen. Pas in het 2de jaar kwam ik achter te lopen omdat we toen echt via moeilijke manieren gingen rekenen, formules enzo. Daar had ik gewoon veel meer tijd voor nodig, en tijd was er niet. Zo kreeg ik uiteindelijk bijles voor Nederlands (spelling gedeelte, de rest kon ik prima), Wiskunde (formules) en voor Natuur Scheikunde. Bij NASK moest ik op een dag een som berekenen die de meeste mensen wel uit hun hoofd kunnen. Ik dus niet. En ik was me ervan bewust dat je deze som uit je hoofd moest kunnen, maar het lukte me niet. Je zat dan wel in een klas maar kreeg 1 op 1 begeleiding dus de leraar zat tegenover me. En de paniek brak me toen echt uit, de hele klas kon meeluisteren en ik was al JAREN vernedert doordat ik niet kon hoofdrekenen. Uiteindelijk kwam de leraar met de opmerking: "Jij kunt gewoon niet hoofdrekenen." En toen moest ik huilen :+. En hij heeft er daarna nooit meer wat over gezegd, maar geen enkele leraar heeft mij hierna nog reken dingen laten oplossen voor de klas (wat meestal een enorme hel voor mij was). En hierna heb ik altijd extra begeleiding gehad zowel in de klas als in de bijlessen. Later heeft een wiskunde leraar vastgesteld dat ik een rekenstoornis had en zo ben ik geslaagd met een 7 voor wiskunde! :D :D

Maar goed, doordat niemand ooit moeite heeft genomen voor me (pas op mn 14de dus) zit ik veel te laag qua niveau. Ik had veel hoger kunnen doen. Elk vak ging me verder enorm makkelijk af namelijk.

Ik heb toen het advies VMBO BBL gekregen, maar ik wilde perse VMBO KBL doen (hoger). De leraren zijden: "Het zit er wel maar het komt er niet uit." Vast veel gehoord door mensen hier. Toch mooi geslaagd voor VMBO KBL met o.a. een 9,5 voor mijn Engelse examen, zonder te leren.. := Naast mij waren er slechts 2 anderen met een 9.5
En hier baal ik dan eigenlijk ook enorm van, ik had veel meer gekund -O-.

Van het VMBO ben ik naar het MBO Niveau 4 gegaan. Veel spijt van. Hier gaven ze geen wiskunde of nederlands of iets. Mijn Nederlands is wel verbeterd, maar mijn wiskunde is helemaal weg gezakt en ik kan er niets meer van.. -O-
Ben geslaagd, met een 1 voor wiskunde. Die telde niet mee omdat ze ons 4 jaar lang geen wiskunde hadden gegeven. God dank.

Nu wil ik naar het HBO, maar ik twijfel enorm. Ik heb telkens het gevoel dat ik het niet kan. -O- Veel opleidingen die me interessant lijken vragen wiskunde skills, en nou, dat kan ik nu helemaal niet meer. Ik twijfel om een jaar HAVO te gaan doen via volwassenen opleiding en daarna HBO te doen. Maar dan ben ik wel enorm lang bezig.. -O-

Edit: Wil hier aan toevoegen dat ik vanaf mijn 16de een grotere mond begon te krijgen en meer voor mezelf op kwam. En op het MBO voor het eerst echt geaccepteerd werd door mensen, en sinds die periode ook gewoon veel beter in het leven sta. Zelfmoord denk ik sowieso niet meer aan. Gelukkig! :) Ik heb nu hele fijne vrienden, doe fijne dingen en de relatie met mijn ouders is ook vele malen verbeterd (aangezien ik een enorm moeilijke puber ben geweest, voelde me vaak niet begrepen etc).
Laatst bijgewerkt door Fietspomp op 10-10-12 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:42

Hoi, ik heb niet het hele topic doorgelezen maar wilde graag even reageren. Ik heb ook de diagnose ADHD gekregen. Als kind was ik erg druk, ongefocust, en hield ik de hele klas van zijn werk, wat voor mij tot een hele nare basisschooltijd heeft geleid omdat ik als "vervelend" kind werd bestempeld. Toch ben ik toen nooit nader onderzocht.

Pas toen ik vorig jaar zwaar overspannen thuis kwam te zitten en doorverwezen werd naar een psycholoog kwam er na onderzoek naar voren dat ik overduidelijk bijna alle kenmerken voor ADHD heb. Ik heb sindsdien psycho educatie gevolgd, cognitieve gedragstherapie en noem het allemaal maar op.

De burnout waar ik nu nog steeds herstellende van ben is een gevolg van jarenlang op volle snelheid en volle kracht me overal voor inzetten, geen rem hebben en keihard over mijn eigen grenzen en die van anderen heen gaan. De diagnose heeft me veel inzicht gegeven in zaken uit het verleden, bijvoorbeeld de chaos in mijn schooltijd waardoor ik van vwo, naar havo, naar vmbo en uiteindelijk naar een onafgemaakte mbo ben gegaan. Maar bijvoorbeeld ook waarom ik elk jaar tot twee jaar van baan verander, en me moeilijk kan binden aan 1 persoon in een relatie voor langere termijn. Maar ook bijvoorbeeld waarom ik zo'n adrenaline junkie ben, en zo verslavingsgevoelig.

Het heeft me heel veel inzicht gegeven in mezelf, en waar ik voor op moet passen. Maar ook mijn carrière is naar de klote, want een stressvolle baan, waar punctualiteit en strakke administratieve organisatie belangrijk zijn is absoluut totaal ongeschikt voor mij. Vandaar dat dit na 8 jaar ook resulteerde in een burnout.

Ik slik momenteel geen ritalin meer. Ik had als bijwerking dat ik niet scherp meer kon zien. De diagnose was echt een opluchting. Eindelijk wist ik wat me nou scheelde, want het was me al heel lang duidelijk dat ik heel anders reageerde in bepaalde situaties dan mijn collega's of vrienden. Maar de diagnose is niet het einde. Het is pas het begin. Een kans om je leven anders in te richten, zodat je niet zo'n strijd hoeft te leveren om de kleinste dingen. Een baan of een opleiding te vinden die je makkelijker af gaat icm add/ADHD. En door de cognitive training heb ik nu handvatten gekregen om moeilijke situaties makkelijker te maken. Deze cursussen geven ze bij GGZ, dus wellicht dat je behandelaar je daar voor op kan geven. Mocht je vragen hebben dan staat mijn pb open.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:46

Moderatoropmerking:
Even een vraag naar aanleiding van jullie vraag. Samenvoegen van 2 topics is erg lastig, wat ik wel kan doen is 1 van de twee sluiten met een verwijzing naar het andere topic. Wat dan wel handig is, is dat ik zeker weet om welke topic het gaat. Er loopt namelijk nog een topic alleen dan over ADHD. Maar volgens mij bedoel jullie het "ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar.." topic.

Graag zou ik dus even bevestigd willen zien of dat inderdaad klopt, zo ja dan zal ik topic overleggen of hij op slot kan.

Overigens is het in dit soort gevallen altijd handig om even te temmen of een pbtje te sturen. Wij doen ons best bij te lezen maar soms missen we wel eens iets. Alvast bedankt!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 16:48

Lalidan schreef:
*knip*

Ik had gekeken bij dat andere topic, maar ik slik geen medicijnen (dus ook geen Ritalin) dus ik heb imo niets toe te voegen aan dat topic. In dit topic gaat het over AD(H)D in zijn breedste zin, dus hier kan ik imo wel gewoon meepraten. De gesprekken over medicijnen ga ik gewoon wat minder op in omdat ik momenteel nog getest word.. Dus ik zou het wel fijn vinden als dit topic open blijft.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:31

Darkdreamer, ik schrik van je verhaal..
Vooral het feit dat je zo weinig bijval hebt gekregen van leraren op de basisschool!
De basisschool is zo'n belangrijke tijd in de ontwikkeling van een kind.
Ik ben ook meerdere malen de grond in getrapt door een leraar die heel denigrerend was omdat ik ( met name toevallig ook met rekenen!) niet mee kon komen. Jaren lang heb ik hier een minderwaardigheidscomplex door gehad en met vlagen denk ik nog steeds dat ik niets kan.

Je verhaal klinkt overigens helemaal bekend. Op een lager niveau zitten dan je eigenlijk hoort. Ik heb eerst kader gedaan en daarna mbo4. Dit ging eigenlijk allemaal wel makkelijk, hoewel cijfermatige vakken minder goed gingen. Heb je wel eens gedacht aan dyscalculie? (Dyslectie maar dan met cijfers)

Als jij HBO wil gaan doen moet je je zeker niet tegen laten houden hierdoor!! Ik ben er van overtuigd dat je met veel doorzettingsvermogen (bijna) alles kan en je bent al meerdere niveaus opgeklommen! Waarom nu niet? Ik heb de overstap van MBO naar HBO heel soepel ervaren en ik heb ook geen havo gedaan van te voren. Heel toevallig vind ik ook alleen maar de opleidingen leuk die een cijfermatig of scheikundig inzicht vereisen. Ik zit inmiddels in het 3e jaar van de docentenopleiding biologie en zelfs de exactere vakken lukken met veel oefenen en begeleiding goed. Deze periode hebben we het vak wiskunde weer in het curriculum |o vreselijk, maar ik krijg gelukkig hulp van mijn lieve klasgenootje :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:41

shadow19871 schreef:
Sonja_vR schreef:
Shadow : ow hilarisch, sja, hier ook iets met het vmbo gedaan, mbo vee en dier(3 jarig op 1 vak na , tractortechniek :+ ) , maar daarna nog 1ste jaar mbo verpleegkunde, gestart en gestopt met de pabo en journalistiek

maar ben nu dus begonnen met campbell's biology 9th edition alvast maar te leren en eerdaags 21+ test aanvragen voor komend jaar .

wel heel toevallig/grappig...veel overeenkomsten, zeker ook die twijfel engels en bio :+
ik trek naar biologie, komt misschien ook deels door de open dag, bij engels had ik een heel kort gesprek wat niet liep, info werd slecht gegeven etc.
Bij bio heb ik zo een uur gezeten, veel goeie info gehad, de docenten kwamen ook hele enthousiast over etc , gevoel was heel goed :j

Doe bio doe bio :D Ik heb totaal geen spijt van de keuze. Een tip die ik je wel kan geven: Bij engels komen meer vacatures vrij altijd. Het is een verplicht vak en ze hebben 3 uur per week ipv 2. En dat merk je echt goed op de arbeidsmarkt. Maar belangrijker is dat je doet waar je hart ligt. De opleiding is geweldig leuk. Als je ooit info wilt hierover mag je altijd een pb sturen.

ik weet dat er idd bij het vak Engels vrij veel vacatures vrij komen , in de toekomst ook alleen maar steeds meer . maar weet je waar ik zo bang voor ben bij Engels, dat het me gaat vervelen...:=

Bio is een onwijs breed vak, mens , flora, fauna, van moleculair tot ecosysteem etc, dat is dus ook een ontzettend veelzijdig vak .
Nu ben ik wel lichtelijk Anglofiel, maar het vak Engels is misschien wel wat beperkter qua vakkennis, tuurlijk je hebt grammatica, spreekvaardigheid etc , maar het is en blijft die ene taal...
en dat terwijl dat "lichtelijk" anglofiel dus echt wel een beetje lichtelijk een understatement is :+
vandaar dat ik dus echt naar Biologie trek, heb ook wel een vrij brede basiskennis wat betreft dat vak, las, mas, 1ste jaar verpleegkunde , alle drie opleidingen met veel biologie. ga er ook trouwens echt niet fulltime in aan de slag, 24 uur is zat voor het overzicht ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:45

wat betreft topics, misschien linkje van het add en ritalin topic in dit topic plaatsen(openingspost?) voor die info maar verder hier gewoon verder wat betreft de ervaringen?
misschien van de titel de ADD veranderen door een H tussen () er tussen te zetten (AD(H)D ?
weet niet wat de rest er van vind?

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:47

Ikzelf heb geen ADD, maar jou verhaal herken ik zo goed. Ik ben ontzettend snel afgeleid, doe alles op het laatste moment, vreselijk. :j

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:51

Wauw, wat een verhalen. Gelukkig ben ik niet de enige die zit te tobben op school/opleiding.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:57

@ Sonja je zou kunnen denken aan internationaal onderwijs biologie in het engels, zijn hier een aantal scholen die dat doen.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:58

Tja, als er al een adhd topic is, is het misschien handig om een add topic te maken? Ik herken mijzelf niet erg in het hyperverhaal.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:31

Ik weet niet of het iets ADDigs is maar ik kan heel slecht tegen grote veranderingen.
Mijn vriend heeft sinds deze week werk, deze week nog halve dagen en vanaf volgende week fulltime.
Ik ben echt super trots dat hij dit gaat doen na alle tegenslagen van de afgelopen jaren maar het wordt toch wel heel erg wennen dat hij straks veel minder thuis is.
Heb er echt slecht van geslapen en kan elk moment in janken uitbarsten.
Gelukkig is vriendje heel begripvol en heeft hij me goed verwend vandaag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:29

zonnebloem18 schreef:
@ Sonja je zou kunnen denken aan internationaal onderwijs biologie in het engels, zijn hier een aantal scholen die dat doen.

oeh getsie, dat is ook nog eens een heel leuk idee :oo zou dit jaar op zich ook aan certificate of proficiency in English kunnen beginnen als voorbereiding op weer gaan studeren...
mmm, dat ga ik eens even verder uitzoeken, dank je Zonnebloem :D

stiekem wel een beetje herkenbaar trouwens, je laatste post...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:31

Embe schreef:
Als ik het product en de klanten ken wordt het een trucje voor mij, ik word dan niet meer getriggerd.

Ow ehh dat heb ik ook. Word ook altijd heel erg enthousiast van nieuwe opdrachten op mijn werk. Als ik een zelfde opdracht a vaker gedaan heb dan is de lol er al snel weer af -O-

Mandarijn12 schreef:
Heb je op zich gelijk in. Ik heb het mijn directe collega's wel verteld, en met een dosis zelfspot kom ik een eind. Ze helpen me waar ze kunnen, ookal snappen ze het soms niet zo. Gelukkig jong en leuk team. Ze zien wel kenmerken. Net ook m'n baas: "Kom eens, ik wil je ff spreken!" en dan schiet ik gelijk in de stress. Hij gelijk: "Kijk eens niet zo angstig, er gebeurt niks!" Zo de spijker op z'n kop :+

Is dat een kenmerk? Want dat herken ik ook. Denk altijd dat ik mijn werk niet goed heb gedaan en raak zwaar in de stress als ik ook maar een greintje van kritiek denk te ontdekken. 9,99 van de 10 keer is het niet zo bedoeld...

Oh ja en ik las iets over rekenen. Kan ik ook niet. Echt NIET. Ooit een keer 8,4 voor een scheikunde tentamen gehaald, maar dat was meer omdat ik datzelfde vak al zovaal herkanst had dat ik alle voorkomende vragen al eens gehad had *\o/*

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:38

Ja is een kenmerk, gebrek aan zelfvertrouwen.

Rekenen kon ik heeeel goed en snel, alleen wiskunde en scheikunde dus absoluut niet. Grappig om dat zo te lezen.

RosalieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:06

Besluit genomen: ik ga het proberen maar als het geen verschil maakt stop ik er wel weer mee. En aangezien ik al last heb van migraine, heb ik geen zin in regelmatig last van hoofdpijn... ;) ik geef het wel de tijd die ritalin nodig heeft om te gaan werken. :) hoop dat het goed uitpakt!