Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mandarijn12 schreef:Hebben jullie een fijne werkomgeving? Begripvolle collega's?
Of vertellen jullie niet van AD(H)D?

gelukkig staat het niet doorgeschakeld naar de brandweer!
xXVeronaXx schreef:Mandarijn12 schreef:Hebben jullie een fijne werkomgeving? Begripvolle collega's?
Of vertellen jullie niet van AD(H)D?
Niemand die het weet, wat niet weet wat niet deert![]()
Biologie was altijd mijn favo vak! Tevens het enige vak waar de info van bleef hangen
Ohja nog een leuke, ik had laatst hier op kantoor een broodje gemaakt in de combi magnetron.. Maar ik was dus vergeten om op de 'oven' knop te duwen.. Ging toen het brandalarm af en we zitten in een groot bedrijvencomplex haha oepsgelukkig staat het niet doorgeschakeld naar de brandweer!
Sonja_vR schreef:Shadow : ow hilarisch, sja, hier ook iets met het vmbo gedaan, mbo vee en dier(3 jarig op 1 vak na , tractortechniek) , maar daarna nog 1ste jaar mbo verpleegkunde, gestart en gestopt met de pabo en journalistiek
maar ben nu dus begonnen met campbell's biology 9th edition alvast maar te leren en eerdaags 21+ test aanvragen voor komend jaar .
wel heel toevallig/grappig...veel overeenkomsten, zeker ook die twijfel engels en bio![]()
ik trek naar biologie, komt misschien ook deels door de open dag, bij engels had ik een heel kort gesprek wat niet liep, info werd slecht gegeven etc.
Bij bio heb ik zo een uur gezeten, veel goeie info gehad, de docenten kwamen ook hele enthousiast over etc , gevoel was heel goed
Ik heb totaal geen spijt van de keuze. Een tip die ik je wel kan geven: Bij engels komen meer vacatures vrij altijd. Het is een verplicht vak en ze hebben 3 uur per week ipv 2. En dat merk je echt goed op de arbeidsmarkt. Maar belangrijker is dat je doet waar je hart ligt. De opleiding is geweldig leuk. Als je ooit info wilt hierover mag je altijd een pb sturen.
Werkt prima
(tot ik het halverwege de nacht kwijt ben.....)
. Gelukkig deden ze dat op het VMBO niet meer en ging alleen Nederlands heel slecht. Verder had ik moeite met bepaalde aspecten van Economie en natuur scheikunde. Dit kwam puur door mijn rekenstoornis. Uiteraard ging ook wiskunde dramatisch. Gelukkig mocht ik werken met een rekenmachine (mocht ik al op de basisschool omdat ik anders helemaal niet meer mee kwam). Hierdoor heb ik heel lang mijn problemen kunnen verbergen. Pas in het 2de jaar kwam ik achter te lopen omdat we toen echt via moeilijke manieren gingen rekenen, formules enzo. Daar had ik gewoon veel meer tijd voor nodig, en tijd was er niet. Zo kreeg ik uiteindelijk bijles voor Nederlands (spelling gedeelte, de rest kon ik prima), Wiskunde (formules) en voor Natuur Scheikunde. Bij NASK moest ik op een dag een som berekenen die de meeste mensen wel uit hun hoofd kunnen. Ik dus niet. En ik was me ervan bewust dat je deze som uit je hoofd moest kunnen, maar het lukte me niet. Je zat dan wel in een klas maar kreeg 1 op 1 begeleiding dus de leraar zat tegenover me. En de paniek brak me toen echt uit, de hele klas kon meeluisteren en ik was al JAREN vernedert doordat ik niet kon hoofdrekenen. Uiteindelijk kwam de leraar met de opmerking: "Jij kunt gewoon niet hoofdrekenen." En toen moest ik huilen
. En hij heeft er daarna nooit meer wat over gezegd, maar geen enkele leraar heeft mij hierna nog reken dingen laten oplossen voor de klas (wat meestal een enorme hel voor mij was). En hierna heb ik altijd extra begeleiding gehad zowel in de klas als in de bijlessen. Later heeft een wiskunde leraar vastgesteld dat ik een rekenstoornis had en zo ben ik geslaagd met een 7 voor wiskunde!

Naast mij waren er slechts 2 anderen met een 9.5
.
Veel opleidingen die me interessant lijken vragen wiskunde skills, en nou, dat kan ik nu helemaal niet meer. Ik twijfel om een jaar HAVO te gaan doen via volwassenen opleiding en daarna HBO te doen. Maar dan ben ik wel enorm lang bezig.. 
Ik heb nu hele fijne vrienden, doe fijne dingen en de relatie met mijn ouders is ook vele malen verbeterd (aangezien ik een enorm moeilijke puber ben geweest, voelde me vaak niet begrepen etc). Lalidan schreef:*knip*
vreselijk, maar ik krijg gelukkig hulp van mijn lieve klasgenootje
shadow19871 schreef:Sonja_vR schreef:Shadow : ow hilarisch, sja, hier ook iets met het vmbo gedaan, mbo vee en dier(3 jarig op 1 vak na , tractortechniek) , maar daarna nog 1ste jaar mbo verpleegkunde, gestart en gestopt met de pabo en journalistiek
maar ben nu dus begonnen met campbell's biology 9th edition alvast maar te leren en eerdaags 21+ test aanvragen voor komend jaar .
wel heel toevallig/grappig...veel overeenkomsten, zeker ook die twijfel engels en bio![]()
ik trek naar biologie, komt misschien ook deels door de open dag, bij engels had ik een heel kort gesprek wat niet liep, info werd slecht gegeven etc.
Bij bio heb ik zo een uur gezeten, veel goeie info gehad, de docenten kwamen ook hele enthousiast over etc , gevoel was heel goed
Doe bio doe bioIk heb totaal geen spijt van de keuze. Een tip die ik je wel kan geven: Bij engels komen meer vacatures vrij altijd. Het is een verplicht vak en ze hebben 3 uur per week ipv 2. En dat merk je echt goed op de arbeidsmarkt. Maar belangrijker is dat je doet waar je hart ligt. De opleiding is geweldig leuk. Als je ooit info wilt hierover mag je altijd een pb sturen.

zonnebloem18 schreef:@ Sonja je zou kunnen denken aan internationaal onderwijs biologie in het engels, zijn hier een aantal scholen die dat doen.
zou dit jaar op zich ook aan certificate of proficiency in English kunnen beginnen als voorbereiding op weer gaan studeren...
Embe schreef:Als ik het product en de klanten ken wordt het een trucje voor mij, ik word dan niet meer getriggerd.
Mandarijn12 schreef:Heb je op zich gelijk in. Ik heb het mijn directe collega's wel verteld, en met een dosis zelfspot kom ik een eind. Ze helpen me waar ze kunnen, ookal snappen ze het soms niet zo. Gelukkig jong en leuk team. Ze zien wel kenmerken. Net ook m'n baas: "Kom eens, ik wil je ff spreken!" en dan schiet ik gelijk in de stress. Hij gelijk: "Kijk eens niet zo angstig, er gebeurt niks!" Zo de spijker op z'n kop
ik geef het wel de tijd die ritalin nodig heeft om te gaan werken.
hoop dat het goed uitpakt!