Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monica_86

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:42

Wat een verschrikkelijke dingen moet jij meemaken!

Ik hoop dat je nu bij de "opvangbokker" tot rust komt!

Heel veel sterkte!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 00:52

TS ik heb enkel jou berichten gelezen.

Veel sterkte, en dat klinkt een beetje nutteloos maar andere woorden heb ik niet .
Het is echt verschrikkelijk! :(:)

Echt super lief van verblijfbokker!! Hopelijk kun je goed tot rust komen meissie.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:14

toppie meid dat je er weg bent, en verblijfbokker +:)+

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:24

Goed zo TS! hou vol he!

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:45

Ook ik ben vanaf het begin een stille meelezer.

Ik vraag me een aantal dingen af: kende je je de opvangbokker hiervoor ook al? Heb je erover nagedacht dat er thuis post voor je aan kan komen, waaronder misschien iets van de kliniek/verzekering? Ik zou me goed kunnen voorstellen dat je thuisfront die post gaat openen als je een tijdje 'vermist bent'.

Zelf zou ik er ook voor kiezen om, al is het maar om te voorkomen dat je straks gezocht wordt door de politie, even een seintje geven aan het thuisfront. Misschien kun je de boosdoener in huis smssen en daarin zetten dat je tijdelijk andere woonruimte hebt omdat je bepaalde dingen hebt meegemaakt die je een plekje wil gaan geven? Je zegt daarmee niet dat het o.a. om de verkrachting(en) door hem gaat, maar hij zal daar wel degelijk aan denken (en hopenlijk wakker schrikken). Of ben je te bang dat het nare gevolgen heeft als hij de indruk krijgt dat je ermee bezig bent en het probeert te ontwijken?

Wat doe je in het dagelijkse leven: werk/studie? Kun je dit voortzetten vanaf het adres van de verblijfbokker?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:21

Ik neem eigenlijk aan dat madexliefje een mobiele telefoon heeft, waarvan haar ouders het nummer wel zullen hebben. Als ze haar "kwijt" zijn, zullen ze haar toch wel opbellen?

Lekker geslapen vannacht? of weer veel buikpijn gehad? Hoop het eerste...

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 09:31

Ik kende verblijfbokker vooraf niet, dus vind het echt super dat ze me in huis neemt terwijl ze me eigenlijk niet kent.

Als ik mijn familie laat weten dat ik een tijdje weg blijf kunnen ze me alsnog als vermist opgeven hé, maar ik laat het voorlopig maar zoals het is, denk niet dat ze naar de politie zullen gaan omdat ik niet meer thuis kom.
Ik heb inderdaad een gsm, maar nog niks gehoord van hun.

Post van het abortuscentrum gaat er niet komen, dit heb ik maandag gevraagd. Enkel rekeningen van andere dingen kunnen ze verwachten.

Ik studeer momenteel niet en ik heb geen werk. Ik wil graag gaan werken om geld te verdienen zodat ik definitief alleen zou kunnen gaan wonen, maar fysiek en psychisch gaat dat nu echt nog niet. Ik heb wel nog wat spaargeld op mijn rekening staan wat ik nu ga gebruiken tot ik werk heb.
Ik zou wel nog verder willen studeren aangezien ik geen diploma heb, maar een studie moet ook betaald worden dus dat gaat niet.

Vannacht goed geslapen, tot ik wakker werd van een huilende baby, maar dat kan dus niet? Verblijfbokker heeft wel kinderen maar dat zijn tieners, ik heb het mij dus gewoon ingebeeld denk ik ...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:38

Ts, dat zal je je denk ik hebben ingebeeld. Het is heel heftig geweest allemaal, dus is het niet vreemd dat je dat soort dingen droomt

Vind het nog steeds mega knap van je allemaal

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:45

TS: wat een fantastisch nieuws dat je weg bent uit de onveilige situatie! Heel veel respect daarvoor. Sterk rustig aan en je kan dan daar een werkplek vinden... misschien uiteindelijk als je alles weer een beetje rustig op een rijtje hebt dat je een combi werken / leren kan gaan doen....

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:45

Mij hebben ze ooit eens gezegd dat de dingne waarvan je droomt de dingen zijn die je aan het verwerken bent.

Goed dat alles nu een beetje beter gaat. Hopelijk kom je er snel door en kan je snel op je eigen benen staan.
Ben je zeker dat je ouders niet aan je rekening kunnen?
Als je 18 bent kun je geloof ik wel iets doen dat ze het niet meer kunnen :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:52

TS, wat een gebeurtenissen heb je weer allemaal mee gemaakt!
Ik vind je echt heel dapper, nu de moed niet opgeven!

Misschien kun je ergens een werk-leer baan vinden?

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:36

TS, ik weet niet hoe het in België in zijn werk gaat, maar kun je geen bijstandsuitkering aanvragen? Ik denk dat het in Nl zou moeten kunnen in jouw situatie en dat je vrijgesteld zou worden van sollicitatieplicht totdat je fysiek en mentaal hersteld bent. In Nl kunnen ze je ook helpen met het zoeken naar een opleiding en wordt dit soms zelfs door de gemeente gefinancierd.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:05

Pff.. meid wat heftig allemaal, en chapeau dat je bij deze lieve bokker terecht kan..

Hopelijk kun je je leven nu weer op de juiste rit krijgen en weer echt gelukkig worden, ik duim iig voor je..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:18

ladyAn schreef:
TS, ik weet niet hoe het in België in zijn werk gaat, maar kun je geen bijstandsuitkering aanvragen? Ik denk dat het in Nl zou moeten kunnen in jouw situatie en dat je vrijgesteld zou worden van sollicitatieplicht totdat je fysiek en mentaal hersteld bent. In Nl kunnen ze je ook helpen met het zoeken naar een opleiding en wordt dit soms zelfs door de gemeente gefinancierd.

Helemaal mee eens, er moet in België toch ook een sociaal vangnet zijn?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:48

In 1 woord is iedereen super TROTS op jou wat je gedaan hebt en je bent misschien voor andere stille meelezers ook een groot voorbeeld!!!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:28

goed weer te horen van je ts.
Je hebt wel de mogelijkheid tot een uitkering toch? Al heb je geen vaste woon en verblijfplaats. In nederland is een postadres voldoende. Ik weet niet of je nog naar je psychiater gaat maar kan je via haar niet vragen of zij iets weet. EN anders een maatschappelijk werkster opzoeken ik neem aan dat die er in belgie ook wel zijn?

Ik heb zelf ook een bijstandsuitkering op dit moment en ben ook voorlopig vrijgesteld van solicitatie plicht ook vanwege psycische zaken en om mijn leven even goed op te bouwen. Hier is het er wel in elk geval. Ik verwacht dat het in belgie niet heel anders zal zijn?

ZOu trouwens wel mijn bankrekeing op een ander adres zetten ik weet niet of je bankafschriften thuis getuurd krijgt kunnen ze namelijk zien aan waar jij gepint hebt welke plaat je zit.

JE kan je postadres wel in elk geval omzetten. Weet niet of dat bij de bokster eventueel tijdelijk kan?
Je mag het ook op mijn adres anders doen maar denk dat een belgisch postadres beter zou zijn

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 18:34

testebeest schreef:
goed weer te horen van je ts.
Je hebt wel de mogelijkheid tot een uitkering toch? Al heb je geen vaste woon en verblijfplaats. In nederland is een postadres voldoende. Ik weet niet of je nog naar je psychiater gaat maar kan je via haar niet vragen of zij iets weet. EN anders een maatschappelijk werkster opzoeken ik neem aan dat die er in belgie ook wel zijn?

Ik heb zelf ook een bijstandsuitkering op dit moment en ben ook voorlopig vrijgesteld van solicitatie plicht ook vanwege psycische zaken en om mijn leven even goed op te bouwen. Hier is het er wel in elk geval. Ik verwacht dat het in belgie niet heel anders zal zijn?

ZOu trouwens wel mijn bankrekeing op een ander adres zetten ik weet niet of je bankafschriften thuis getuurd krijgt kunnen ze namelijk zien aan waar jij gepint hebt welke plaat je zit.

JE kan je postadres wel in elk geval omzetten. Weet niet of dat bij de bokster eventueel tijdelijk kan?
Je mag het ook op mijn adres anders doen maar denk dat een belgisch postadres beter zou zijn

Ik ga binnenkort eens bekijken voor werk/uitkering/ ...

Postadres veranderen is ook een goed idee, maar naar waar? Als ik het bij verblijfbokker zet komen ook de rekeningen naar hier en die kan ik niet allemaal betalen, dan komt verblijfbokker misschien in de problemen en dat wil ik niet natuurlijk.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:29

Als je het als postadres maakt niet, dan is het dus niet je verblijfplaats dan kan mocht je toch onverhoopt rekeningen krijgen die je niet kan betalen er geen problemen mee krijgen (ze kunnen dus niet bij degene waar jij je postadres hebt beslaglegging doen bv).
Uitkering werkt ook op terugwerkende kracht dus vanaf nu heb je recht op een uitkering en kom je waarschijnlijk niet in de problemen. Je moet proberen je belangrijkste rekeningen te blijven betalen (zorgverzekering bv) Vaak ook als je eerlijk bent en je belt degene die je niet kan betalen en je zegt gelijk dat er een tijdelijke stuatie is waardoor je nu op dit moment niet kan betalen zijn ze veelal soepel. En kan je desnoods een betaalrekening voorstellen op het moment dat je je uitkering krijgt en je weet wat je over houdt.
Het zal niet heel makkelijk zijn, maar meisje ik geloof erin dat je het kan. Je kan mij altijd PB-en over hoe en wat met instanties. Heb zoals ik al je eerder vertelde zelf ook in de prut gezeten en ook ik zag niet altijd meer hoe en wat. Tegenwoordig weet ik wel anders :) achter de wolken schijnt de zon echt waar. dikke knuffel

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:45

Zijn er dan nog zoveel rekeningen?
SOrry je moet niet antwoorden.
Maar als 19jarige heb je toch geen gigantische rekeningen lopen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:55

Je kan een daklozenadres aanvragen en je kan ook bij het postkantoor een bewaarvak maken, dit kost alleen wel wat. Edit; dat heet een briefadres.

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 20:50

Vooral rekeningen van abonnementen, lidmaatschap en andere.

Op dit moment voel ik me echt even heel rot, ondanks alle super goede zorgen. Het is me allemaal te zwaar om te dragen, ik kan dit niet aan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:51

Je kunt het wél aan, je bent een toppertje, Madeliefje!
Blik op de toekomst, die aan je voeten ligt.

Ik ben in ieder geval heel trots op je, net zoals velen met mij in dit topic.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:52

Ts, nu kan je het even een moment niet aan. Maar het zal het ene moment goed gaan, andere moment minder. Je zit even in een achtbaan. Alle afgelopen tijd's stress komt er nu uit. Lekker rustig aan doen en je rust goed pakken!
Je kunt het echt wel aan, uit deze dip kom je echt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:52

Als het mogelijk is zou ik zo snel mogelijk abonnementen en lidmaatschappen stopzetten. Bellen en de situatie uitleggen. Desnoods betalingsregelingen treffen.

Kan me je situatie niet indenken, maar kan me zo voorstellen dat er nu enorm veel op je af komt. Heel erg veel sterkte en vechten hoor, ook al lijkt het soms nog zo donker.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:53

Ach meisje! Het is heel normaal dat je je nu k.. Voelt! Het is ook niet niks allemaal! Wanneer mag je naar psycholoog? Die kan je vast verder helpen.

En het is ook niet raar dat je het bij de opvangbokker te goed vind/ teveel aandacht krijgt want dat ben je waarschijnlijk helemaal niet gewend van thuis.

T komt allemaal goed ook al lijkt het nu van niet.