Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladyAn schreef:TS, ik weet niet hoe het in België in zijn werk gaat, maar kun je geen bijstandsuitkering aanvragen? Ik denk dat het in Nl zou moeten kunnen in jouw situatie en dat je vrijgesteld zou worden van sollicitatieplicht totdat je fysiek en mentaal hersteld bent. In Nl kunnen ze je ook helpen met het zoeken naar een opleiding en wordt dit soms zelfs door de gemeente gefinancierd.
testebeest schreef:goed weer te horen van je ts.
Je hebt wel de mogelijkheid tot een uitkering toch? Al heb je geen vaste woon en verblijfplaats. In nederland is een postadres voldoende. Ik weet niet of je nog naar je psychiater gaat maar kan je via haar niet vragen of zij iets weet. EN anders een maatschappelijk werkster opzoeken ik neem aan dat die er in belgie ook wel zijn?
Ik heb zelf ook een bijstandsuitkering op dit moment en ben ook voorlopig vrijgesteld van solicitatie plicht ook vanwege psycische zaken en om mijn leven even goed op te bouwen. Hier is het er wel in elk geval. Ik verwacht dat het in belgie niet heel anders zal zijn?
ZOu trouwens wel mijn bankrekeing op een ander adres zetten ik weet niet of je bankafschriften thuis getuurd krijgt kunnen ze namelijk zien aan waar jij gepint hebt welke plaat je zit.
JE kan je postadres wel in elk geval omzetten. Weet niet of dat bij de bokster eventueel tijdelijk kan?
Je mag het ook op mijn adres anders doen maar denk dat een belgisch postadres beter zou zijn