Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 06:57

Klinkt dan toch wel goed, dat in de winter lopen 's avonds. :j Moet toch maar al eens gaan nadenken over (verlichte) routes. Zo superveilig vind ik het nou ook niet. Maar ik denk dat ik dan gewoon mijn vriend maar meeneem tegen die tijd voor een rondje.

Ik ben ook een onwijze koukleum, behalve als ik aan het sporten ben. Dan krijg ik altijd een kop als een tomaat en heb het dan heel snel heel warm. Maar ik denk eerder dat dit een conditionele kwestie is. :o

Goede tips voor de kleding en waar die te halen!!

Ik mag vanavond weer. *\o/* Wel ff kijken hoe ik dat ga doen nu mijn oordopjes gesneuveld zijn. Misschien dat ik nog wat oude telefoondopjes heb die passen.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:43

Nou bij mij is de kop eraf net rondje van 7 km gelopen en er 45 minuten over gedaan. Op naar de 10 km maar weer dan. Nu zo eerst even naar fysio voor mijn hypermobiele lijf......... Volgens mij zit er niet veel op zijn plaats meer

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:33

@norton: toch een nette start weer! op naar de 10!
@stacey: Hihi, goede reden om je vriend mee te slepen :D

Gisteren weer een lekkere stevige training gehad. Heerlijk vind ik dat, lekker bikkelen. Anderhalf uur vliegt dan ook echt voorbij en het is nog goed voor me ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:39

@diamond: decathlon verkoopt kalenji, niet duur en wel gewoon goed. Weet niet of er een winkel in jou buurt zit?

Ik moet ook nodig weer hardlopen, veel te lang geleden weer *foei* eens zien of het vandaag gaat lukken, gelukkig maar 2x10 minuten op programma. Dus dat zou toch moeten passen!?

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 10:17

Ik ben net naar de dokter geweest, en blijk dus 'Patellofemoraal pijnsyndroom' te hebben.. Moet nu 3 keer daags diclofenac slikken en binnenkort naar de fysiotherapeut..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:48

@xRowina: balen voor je!! Hier ooit dezelfde diagnose gehad. Bij mij werd het door oefeningen niet echt beter, tapen met curetape werkte wel goed! Sterkte!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:01

Jeetje, wat vervelend Rowina!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:31

Ja daar baal ik zeker van, want ik dacht dus dat ik met Start To Run goed zou opbouwen.. maar dat zegt dus ook niet alles.

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:35

Ik meld mij hier ook even, sinds een paar dagen ook aan het lopen met Evy! En vind het erg leuk! Mijn conditie is bagger dus moet hard aan gewerkt worden. Vanavond les 3! :-)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:40

xRowina schreef:
Ja daar baal ik zeker van, want ik dacht dus dat ik met Start To Run goed zou opbouwen.. maar dat zegt dus ook niet alles.

Nee, inderdaad. Je verwacht toch ergens dat het dan wel goed zal gaan.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:42

:wave:
Ik loop met de lessen van running coach, Renate Wennemars.. Heb gisteren les 5 gelopen (heb hiervoor 2/3 keer zonder les gelopen en deze kwam het dichtste in de buurt bij wat ik normaal loop), Ik heb telkens met 2 minuten wandelen 2-3-2-3-2-3-2 gerend, 3,87km in 29 minuten geloof ik. :)
Morgenmiddag ga ik weer. :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:42

Djimmert schreef:
Ik meld mij hier ook even, sinds een paar dagen ook aan het lopen met Evy! En vind het erg leuk! Mijn conditie is bagger dus moet hard aan gewerkt worden. Vanavond les 3! :-)

Leuk ik heb gister les 3 gedaan tot nu toe gaat het me goed af! *\o/*

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:44

Bij mij gaat het tot nu toe deze week heel prut, maar ik voel me ook niet zo lekker dus ik doe rustig aan. Wat me wel opvalt is dat ik last krijg van mijn rechterschouder. Ik heb sowieso veel last van knopen in m'n nek/schouders en elke keer als ik bijvoorbeeld drie minuten heb gelopen en ik ga wandelen dan voel ik m'n rechterschouder. Een heel naar gevoel. Ik hoop dat die knoop weggemasseerd kan worden en dat het dan minder wordt.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:48

Jullie gaan snel zeg! Heb een paar dagen weinig tijd gehad om veel te bokken. Na mijn slechte ervaring met mijn scheenbenen vorige week, heb ik rustig aan gedaan en ben gister pas weer voor het eerst gaan rennen (mede ook omdat ik gewoon geen tijd had in het weekend). Heb via internet een schema gevonden dat wel redelijk mooi aansluit bij wat ik haal, 2 min. Rennen, 2 min. Lopen, dat vier keer achter elkaar. Gister geprobeerd en het ging wonderbaarlijk erg goed! Ik kreeg van iemand in het topic (sorry, mobiel online, ik kan niet vijf pagina's terug lezen nu ;( ) de tip om toch echt langzamer te gaan rennen, omdat ik zo snel buiten adem raakte, en bedankt, je had helemaal gelijk! Gister echt lekker op mijn gemakje begonnen en nergens last van
gehad. Morgen ga ik weer een rondje maken!

Rowina, balen! Heeft de doktor je voorgelicht over de bijwerkingen van diclofenac? Je krijgt er echt een heel raar gevoel van in je maag, een soort misseliijkheid. Beterschap :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:56

xRowina schreef:
Ik ben net naar de dokter geweest, en blijk dus 'Patellofemoraal pijnsyndroom' te hebben.. Moet nu 3 keer daags diclofenac slikken en binnenkort naar de fysiotherapeut..

Dat is mooi klote!!!

_MG: Dat hoeft niet iedereen te krijgen, ik heb er geen last van en slik ook wel eens diclofenac. Wij hebben het standaard in huis, het is eigenlijk voor m'n moeder en m'n zusje. Maar als m'n vader of ik voelen dat we ergens een ontsteking hebben, nemen we het ook wel eens. Ook als spierverslapper.

Pfff, ik moet nog beginnen met de oefeningen van missfitness, ik hoop dat ik daar morgen tijd voor heb. Dan hoop ik maandag weer te gaan lopen. Ik heb dan twee en halve week niet gelopen. Ik heb inmiddels geen last meer van m'n knie, maar ook geen last meer van m'n schenen (door het lopen in Londen op slechte schoenen). Hopelijk kan ik dan weer helemaal ervoor gaan! Ik weet nog niet waar ik ga beginnen. Ik heb als laatste les 6 gelopen, ik denk dat ik les 5 weer ga lopen, maar misschien ook wel les 4. Ik ga nog eens goed kijken naar het filmpje dat iemand hier in het topic had gezet en dan hoop ik dat ik een heel eind kom!

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:05

Janine1990: Wat zijn de oefeningen met missfitness?

En doet iedereen er nog oefeningen naast?? Zo ja, wat voor oefeningen??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:09

Anvisa schreef:
Janine1990: Wat zijn de oefeningen met missfitness?

En doet iedereen er nog oefeningen naast?? Zo ja, wat voor oefeningen??

Missfitness is een bokker, omdat ik voor mijn 'vakantie' vreselijke last van m'n knieën kreeg, heeft missfitness me een aantal oefeningen gegeven. Door deze oefeningen te doen zouden mijn knieën sterker moeten worden en de belasting van het hardlopen beter aankunnen.

Verder doe ik niet echt oefeningen ernaast. Ik wil nog wel graag een hoepel aanschaffen voor een goede/betere core stability.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:24

Ik ga vanavond voor het hardlopen ook beginnen met de oefeningen die ik van misfitness heb gehad. :j Voor mij zijn het buikspieroefeningen. Matje ligt al klaar. :')

Patellofemoraal pijnsyndroom, klinkt heftig!! Ga het eens googlen. Heb je maagbeschermers gekregen bij je diclofenac?

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:33

Ik doe er geen oefeningen naast. Ik doe hardlopen puur voor mijn conditie, en in combinatie met eten wil ik gezonder leven (aankomen).

Pijnen ed. heb ik nog geen last van, had ik wel verwacht want ik kan ooit echt wisselend op vrijwel elke plek van mijn lichaam pijntjes hebben... :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:42

xRowina, wat ontzettend zuur! Hopelijk helpt de pijnstilling en kun je toch nog een beetje blijven lopen! Sterkte iig! :(:)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:45

Wat kalote xRowina !

Veirl , herkenbaar, ik had van het weekend erg last van mijn rechterschouder na het lopen, maandag weer gelopen en gelukkig niet zoveel last meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:05

Boemklatsch schreef:
Ik doe er geen oefeningen naast. Ik doe hardlopen puur voor mijn conditie, en in combinatie met eten wil ik gezonder leven (aankomen).

Pijnen ed. heb ik nog geen last van, had ik wel verwacht want ik kan ooit echt wisselend op vrijwel elke plek van mijn lichaam pijntjes hebben... :+

Pfff, aankomen als doel hebben, dát lijkt me pas moeilijk!!!

Inderdaad, gezond leven vind ik ook erg belangrijk. Ik ben 1.85m lang en heb een tijdje 96 kilo gewogen. Op het moment weeg ik 83 kilo. Afvallen was vrij eenvoudig. Maar door mijn lengte ziet niemand dat het nodig is.
Zelf heb ik de schurft aan niet sporten en alleen maar verkeerd eten, ben als de dood dat het een keer veel te vroeg mis gaat.

Had laatst een gesprek met een vriendin, ze is wat mollig en ook vrij lang. Maar weigert minder slecht te eten. Nu snoept ze niet veel, maar drinkt alleen maar koffie en frisdrank. Zo slecht. Maar ze is tevreden met haar figuur, dat is nog tot daaraantoe. Maar stel je nu eens voor dat je vroegtijdig iets in je hoofd of hart krijgt... Brrrrr...

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:21

Janine1990 schreef:
Pfff, aankomen als doel hebben, dát lijkt me pas moeilijk!!!

Inderdaad, gezond leven vind ik ook erg belangrijk. Ik ben 1.85m lang en heb een tijdje 96 kilo gewogen. Op het moment weeg ik 83 kilo. Afvallen was vrij eenvoudig. Maar door mijn lengte ziet niemand dat het nodig is.
Zelf heb ik de schurft aan niet sporten en alleen maar verkeerd eten, ben als de dood dat het een keer veel te vroeg mis gaat.

Had laatst een gesprek met een vriendin, ze is wat mollig en ook vrij lang. Maar weigert minder slecht te eten. Nu snoept ze niet veel, maar drinkt alleen maar koffie en frisdrank. Zo slecht. Maar ze is tevreden met haar figuur, dat is nog tot daaraantoe. Maar stel je nu eens voor dat je vroegtijdig iets in je hoofd of hart krijgt... Brrrrr...

Is inderdaad geen makkelijk doel. :n Heb afgelopen jaren veel gejojo't, ben altijd al lang geweest (1.80m) maar door slecht reageren op de anti conceptiepil(len) daar veel mee gewisseld. Heb als meeste bijvoorbeeld 75kg gewogen, maar nu op mijn 'dieptepunt' 56-57 kg, ondergewicht dus. Komt ook door stress de laatste tijd (moeder overleden), maar merk gewoon al langer aan mijn lichaam dat het niet gezond is, ben veel moe, duizelig, blauwe plekken etc. Wil naar de 63-65 kg toe. :)

Ik kan heel makkelijk heel erg verkeerd eten, want ik kom echt moeilijk aan. Ik werk gerust in een week tijd 5 GROTE zakken chips naar binnen, een berg koekjes ed. Daar wil ik gewoon vanaf. :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:26

@Boemklatsch... mijn doel is ook aankomen.. ben iets kleiner dan jij 1.77 en weeg dus nu ook ong. 57 kilo... al iets meer dan maand geleden toen met mijn werk niet lekker liep. Ik heb alleen altijd ondergewicht gehad.. wil nu graag richting 60 kilo.. maar wel gezond van al dat junkvoer krijg ik alleen maar minder energie en daardoor val ik juist weer af.
Hardlopen is echt om conditie op peil te brengen en mijn eetlust te stimuleren. Tot nu toe gaat trainen weer prima... maar aankomen is echt super lastig. Ben nu mijn eetpatroon aan het bijhouden op website van voedingscentrum ik hoop dat ik daardoor wat inzicht krijg.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:09

Succes meiden!

Ik ben +/- 1.69 m en woog altijd 55 kilo, denk dat het nu wat meer is := Al zal het niet heel veel meer zijn, ik wil wel een beetje daar rond blijven :)