Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:49

Reiningingsmelk?
Ik heb een gele ondertoon en zou heel gek gezicht krijgen met n roze foundation hoor ;)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:54

Ik heb bb cream van garnier gebruik hier vrij weinig van en meng heb nog extra met mij dagcreme van de tuinen omdat ik hem te dik vind en ik zelf heel erg bleek ben. Ben wel tervreden over het product.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:55

Ja, maar ik ben altijd wat voorzichtig met zulke producten. Het droogt mijn huid vaak uit of juist het tegenover gestelde hiervan waardoor mijn huid weer ontzettend onzuiver wordt.

Edit: die van Garnier was de lichtste tint nog te donker voor mijn hand, laat staan voor mijn gezicht. Niet echt een optie voor mij dus helaas.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:16

mlc schreef:
Ja, maar ik ben altijd wat voorzichtig met zulke producten. Het droogt mijn huid vaak uit of juist het tegenover gestelde hiervan waardoor mijn huid weer ontzettend onzuiver wordt.

Edit: die van Garnier was de lichtste tint nog te donker voor mijn hand, laat staan voor mijn gezicht. Niet echt een optie voor mij dus helaas.

Daarom meng ik hem dus met mijn dagcreme :+ Voor mij is de lichtste tint ook te donker en daarbij vind ik hem niet lekker smeren zonder mijn dagcreme -O- Maargoed als ik die tubes op hem ga ik wel verder zoeken. Ik ben zelf gezegend met een goede huid gelukkig van uitdrogingen en onzuiverheden heb ik helemaal geen last *\o/*

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:07

mlc schreef:

Je hoort ook elke foundation op je neus te testen dan heb je gelijk de goeie kleur en zie je goed.
Je hand kan lichter of donkerder zijn dan je gezicht :)
Misschien dat je dan beter een kleur uitgezocht krijgt.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:35

Mijn hand is donkerder, dus als hij voor mijn hand al te donker is is het voor mijn gezicht helemaal erg.
Het is wel een tip om het op mijn neus te testen, maar helaas heb je in winkels alleen aan doekje om het er af te halen en ik spreek uit ervaring dat dat dus niet werkt. En dan loop me met zo'n streep op je neus :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:44

shantal schreef:
mlc schreef:

Je hoort ook elke foundation op je neus te testen dan heb je gelijk de goeie kleur en zie je goed.

Ben ik niet met je eens! Mijn neus is felrood (hallo Rudolf :D) en rest van mijn gezicht niet. Ik test elke foundation op mijn kaak, dan zie ik of ik de goede kleur heb.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:55

Op je kaak heb je vaak wel dat je het niet goed zit,en dat de licht val anders valt dan de rest van je gezicht.
Dan kan je denk ik beter nog op je wang testen ?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:23

Ze hebben bij de kruitvat via die voordeel kaart de BB cream van nivea in de aanbieding.
Is deze creme wat?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:37

Volgens mij niet bijzonder :n
Ik zag t ook

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:15

Alle gezichtsproducten van nivea zijn een beetje te vet voor mij. Behalve de lipproducten en de tonic vind ik erg fijn. Als je een droge huid hebt is die denk ik wel fijn.
Ik heb gister de BB cream van garnier gekocht en ik vind hem erg fijn! Ik heb voor de getinte huid, maar als ik hem net opdoe is die dus net iets te donker, maar als die fijn 'ingetrokken' is, is die precies goed en geeft die een hele mooie natuurlijke glow!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:20

Ik vind Nivea ook altijd te vet.
Over die oogcrème: ik gebruik dat bijna altijd, merk het verschil wel maar niet heel veel. 't Is een gewoonte geworden dat ik dat na m'n dagcrème opdoe. Wel is je huid onder je ogen heel teer dus slecht is het zeker niet.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:35

Ok dus het is opzich te proberen waard.
Ik heb zelf niks van nivea voor mijn gezicht dus geen idee :)

Ik gebruik tegenwoordig clinique voor een vette huid,is echt heerlijk spul,maar wel prijzig.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:40

Als je al een vette huid hebt zou ik geen Nivea proberen. Vind het zelf ook te vet voor mijn huid, en ik heb een gemengde huid die in de winter echt heel droog is.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:41

Ik ben een echte fan van clinque.

Ik heb een: foundation, dagrème, 2 mascara's, oogcrème, gezichtsserum, 2 gezichtspoeders en een tonic van Clinque. En ik ben met alles super tevreden!!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:48

Ok dan laten we de BB cream maar lekker zitten hihiih.

Ja is goed spul he, ik wist eigenlijk niet eens dat ze ook make up hadden :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:50

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:53

Ja dat is inderdaad wel handig! Ik heb groenbruine ogen dus volgens mij passen vooral paarse- of aardtinten heel erg bij mij.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:59

Dat zijn wel mooie kleuren voor erbij ja.

Ik heb net via de site de huidanalyse gedaan en daar komt uit dat ik type 1 ben.
zeer droog tot droog :(
http://www.clinique.nl/diagnostics/skin ... index.tmpl
Terwijl ik voor huidtype 3 in de winkel mee heb gekregen, en laatst was ik bij een andere shop om het weer te halen en die meid zij ook tegen mij dat ik voor huidtype 3 nodig heb :?
Geen idee wat dan goed is.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:08

Voelt je huid trekkerig aan? Heb je last van losse velletjes, krasjes, lijntjes etc? Of glimt je huid (of bepaalde delen, zoals je T zone) juist?

Het kan ook komen dóór die producten. Als ze voor jouw huid te 'agressief' zijn, kan het je huid uitdrogen.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:10

Ik neig eerder naar een vette huid,en als ik het spul gebruik dan neig ik weer naar een normale huid.
Dus hoe de site er dan bij komt voor een droge huid?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:11

Ik heb huidtype 2; droog gecombineerd.
Bij mij klopt het redelijk.

Je moet gewoon pakken wat voor jou huid het fijnst is. Luister vooral naar je eigen ervaringen en gevoel en dan pas naar wat internet zegt :P

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:14

Het is maar een site, waarschijnlijk op een bepaalde manier ingesteld. Als je 1x iets invult wat meestal past bij een droge huid, krijg je als resultaat een droge huid. Zo heb ik last van rode plekken, dus volgens die site heb ik ook type 1 maar weet zelf dat ik dit zeker niet heb. Eerder tussen 2 en 3 in.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:16

De 3 flesjes die ik hier heb staan zijn voor mij gevoel goed :)
Vind alleen de dramatically different moisturizing gel (dus stap 3) net iets te vet eigenlijk het blijft lang vochtig op mijn huid.
En dan gebruik ik niet eens zoveel gewoon een klein kneepje op een wattenschuifje en dan ligt aanbrengen zonder uit te wrijven (zoals ze in de winkel zeiden) :)

Mlc@ ja idd, ik had wel al geprobeerd om elke keer wat anders in te vullen :)
Maar bleef op type 1 staan.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:08

shantal schreef:
mlc schreef:

Nee niet op je neus :+ Je hoort op je kaaklijn te testen. Dan kun je zien of de kleur met je huidskleur overeen komt. Je kiest voor kaaklijn omdat je dan ook meteen het verschil met je nek kunt zien. Mijn nek is bijv. meestal iets lichter dan mijn hoofd. Daardoor moet ik dus een foundation kiezen die een beetje met beide overeen komt. Dus iets wat er tussenin zit. Anders is het kleur verschil tussen mijn hoofd en nek te groot. Ziet er dan niet uit :P

Heb die test ook even gedaan maar hij klopt bij mij voor geen meter. Volgens die test heb ik een vette huid terwijl ik een combineerde droge huid heb.

Wat trouwens hele fijne producten zijn is van het merk Louis Widmer. Ik zweer erbij :Y) Gebruik het nu volgens mij al 2 jaar. Eerst wisselde ik altijd van producten maar dat is nu niet meer nodig. Heb maar 1 product van een ander merk.

Hvelreki, wat leuk!! Leuke aankopen :D

Mlc, ik weet niet of hij in hele lichte kleuren te krijgen is maar misslipgloss schreef een heel positiefe revieuw over de BB cream van Maybilline: http://www.misslipgloss.nl/maybelline-d ... -bb-cream/ Misschien zou je daar voor kunnen kijken. Bij BB creams maakt de ondertoon minder veel uit omdat ze vaak nog ietsje aan de huid aanpassen. Ik heb een gele ondertoon. Als ik een foundation gebruik met roze ondertoon ziet het er niet uit. Maar met BB cream zie je het verschil bijna niet.