[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:10

Nog 8 kilo vanaf hier? Ik dacht je moet nog een kilo of 3 := Ik ben wel een beetje jaloers op wat jij hebt hoor :D

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:18

thanks negerzoen :) nou ik weeg nog wel te veel voor mijn lengte vind ik.. Ben 173 en vind 62 een mooi gewicht. Maar wil eerst graag naar de 65. Denk dat ik dan al heel tevreden ben!

hier zie je het misschien beter, ik heb nogal een recht figuur
Afbeelding

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:41

Super hoor! Ik vind je zo eigenlijk heel mooi, juist omdat je wat recht bent :) kun je trots op zijn!

Ik heb nieuwe medicijnen(slaapproblemen), waar ik waarschijnlijk heel erg van ga aankomen -O-
Maar goed blijf gezond eten en sporten, we zien het wel..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:49

Liin schreef:
Super hoor! Ik vind je zo eigenlijk heel mooi, juist omdat je wat recht bent :) kun je trots op zijn!

Ik heb nieuwe medicijnen(slaapproblemen), waar ik waarschijnlijk heel erg van ga aankomen -O-
Maar goed blijf gezond eten en sporten, we zien het wel..

welke medicatie ga je krijgen dan?

enne als je van medicatie aankomt, ligt het iig niet aan je eetgewoonte.
medicatie kunnen soms best een belemmering zijn dat je aankomt.

veel succes iig

heb vandaag een bakje yoghurt met verse stukken meloen gehad ( als middaglunch) en savonds 3 minibroodjes shoarma ( zelf gemaakt)
dus geen boter in de pan, maar gelijk shoarma vlees.
daarin 3 hele bosuitjes( dus half netje) en 1 rode paprika en 1 blikje mais.

het smaakte goed.
ga zo even me wandeling maken.

vanochtend heb ik niets gegeten als ontbijt, maar als tussendoortje een mueslireep.

en heb al `liter water gedronken en veel thee :j :j

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:27

Mirtazapine sandoz, maar 10% komt volgensmij aan, krijgt meer eetlust etc/ Maar meestal ben ik hier best gevoelig voor. Van de andere bijwerking (duizeligheid en extra moe/slap) had ik vandaag al last. Ben dus erg benieuwd of dit wel het goede medicijn is en hoop niet aan te komen. Maar inderdaad zoals je zegt ligt het dan iig niet aan het eten.

Klinkt lekker hoor, je avondeten! maar waarom geen ontbijt?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:10

@Monnie
Volgens mij heb je niks om je voor te schamen hoor! :D

Ik ben trouwens eigenlijk een stille meelezer hier, maar zal me even soort van voorstellen. Ik ben aan het afvallen geslagen nadat ik na 4.5 maand seizoenswerk in Oostenrijk 7 kilo ben aangekomen. Ik at daar zeg maar 4/5x op een dag pasta, lasagna, pizza, friet en alles met hele vette sauzen en tot diep in de nacht. En dan onmenselijke porties, aangezien ik een héle grote eter ben :') Dat icm flinke hoeveelheden alcohol (apres ski...) tja. Daarnaast had mijn reis daarvoor in Guatemala had al voor 3 kilo extra gezorgd, dus dat tikte goed aan.

Nu eet ik gewoon gezond, niet volgens een bepaald dieet en sta 1 uur per dag op de crosstrainer. Gaat goed en ik hoop weer 'snel' op 68 kilo bij 1.79 te zijn. :) Tussendoor weer 1,5 kilo aangekomen door mijn reis naar IJsland, maar alsnog nu -4 sinds Oostenrijk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:06

Liin schreef:
Mirtazapine sandoz, maar 10% komt volgensmij aan, krijgt meer eetlust etc/ Maar meestal ben ik hier best gevoelig voor. Van de andere bijwerking (duizeligheid en extra moe/slap) had ik vandaag al last. Ben dus erg benieuwd of dit wel het goede medicijn is en hoop niet aan te komen. Maar inderdaad zoals je zegt ligt het dan iig niet aan het eten.

Klinkt lekker hoor, je avondeten! maar waarom geen ontbijt?

ik had geen trek op dat moment, en ga ik dan wat eten, dan komt het er net zo hard weer uit. -O-

was nog half moe ( moet om 9 uur werken) en ging er pas om 8 uur uit ( jaja woon dicht bij me werk hoor) :)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:09

Eleandra welkom.
Pasta etc. is niet echt gezond nee. :P
Monnie_ je zit er gezond uit hoor, maar als je nog wat wilt afvallen dan moet je dat zelf weten.
Ik ben ook niet heel erg zwaar maar wil gewoon wat lichter ;)

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Yoghurt met zoetstof.
T: Niks
M: Kippensoep en 3 plakken runder rook vlees.

Op het werk.

Ik had 450 ml eiwitshake gemaakt.

Dit heb ik verdeeld over 3 pauze's

Ik ben nu net thuis en heb net een appel gegeten.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:10

caj 2008, welke heb je? ik heb nu de chocolade, vind die al best chemisch.. heb jij lekker smaakje?
en 450 ml is maar 200 kcal toch als je m met water aanmaakt? of doe jij m met melk

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:15

Vandaag heb ik mij shake gemaakt met soja melk volgens mij bosvruchten smaak en halfvolle melk.
Ik heb die van eiwit.nl De aarbei smaak.

Met melk of water vind ik het niet zo lekker.
Meestal maak ik de shake met soja vanillie erg lekker. Vanaf nu die ik half om half met melk en sojamelk.

Voor mensen die nieuwschierig zijn naar hoe ik er uit zie hier een topic.

[JITP] PRE andalusier Carina en Ik.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:44

Mijn uiteindelijke schema:
O: Havermout
T: Appel
L: Maisboterham met 30+ kaas van Milner, maisboterham met hagelslag, beschuitje halvajam
T: Appel & Muffin van het recept dat ik eerder op deze of vorige pagina plaatste
A: 3 scheppen Spinazie en 3 asperges (vond mijn moeder nog in de vriezer :') ) , slavink en een halve aardappel (zat nog vol van de muffin)
T: 2 eetlepels Magere kwark met een beetje halvajam na het hardlopen.

Beweging: één uur fietsen, één uur wandelen, 2.5km hardlopen en 2.5km wandelen. Ondanks dat hardlopen in eerste instantie onwijs lekker ging werd ik na een tijdje echt mega misselijk. Doorgerend tot 2.5km en toen gaan wandelen want ik had echt het gevoel dat ik ter aarde ging storten. De rest van de 5km in stevig tempo uitgewandeld. Doordat ik nu weinig heb gerend heb ik ook minder kwark gegeten dan als ik gewoon de 5km zou doen.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:17

Ik zat even op deze site te kijken misschien ook leuk voor jullie.
www.dieetwebshop.nl

Het valt me op dat in sommige atkins repen nog best veel calorieen zitten.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:22

Pff.. Ik ben te druk deze dagen geweest om te reageren en te lezen alles..
Maar voor de nieuwe welkom, en sommige zijn lekker goed bezig!
Ook ik ben jaloers op die buik hahaah!

Ik ga vrijdag weer eens op de weegschaal staan.. Ik heb zo'n vermoeden dat er niks van af is.. Schiet echt niet meer op bij mij helaas.. Altijd zo he.. Die laatst kilo's.. Zucht :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:00

caj2008 schreef:
http://www.dieetwebshop.nl

Atkins is toch koolhydraatarm? Voor wat ik weet eet je bij die dieetvorm vaak best wel veel calorieën, maar daar gaat het in dat dieet dan ook helemaal niet om. Het gaat alleen maar om de koolhydraten.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:39

heb om 22:30 me 2e rondje gelopen (de eerste rond 19:30)

had veel te veel energie over, dan maar wandelen, is nog gezond voor me dieet ook.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:37

Ik heb het erg druk gehad dus ben ook een weekje niet op bokt geweest!. Maar ik ben helemaa bij gelezen en de appeltaart en de muffins die ga ik ook zeker even proberen!!.

En Monnie, je ziet er zo prima uit toch? het afvallen is dan denk ik echt alleen nog dat je zelf helemaal super in je vel zit. Want ik zie het zo niet dat je iets van overgewicht heb.....

Ik ben zelf kwa gewicht stil blijven staan,.. niks afgevallen maar ook niet meer aangekomen.
Ik heb een nieuw dieet waar ik aan zou beginnen. Dit word morgen pas, ik heb bijna een week vrij en er lekker de tijd voor om het goed te volgen. En dan laat ik over precies een week weten of ik wat ben afgevallen :D met dat dieet. Het is een dieet met veel eiwitten en weinig koolhydraten.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:23

Succes Davina!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:26

Alwiene schreef:
caj2008 schreef:
http://www.dieetwebshop.nl

Atkins is toch koolhydraatarm? Voor wat ik weet eet je bij die dieetvorm vaak best wel veel calorieën, maar daar gaat het in dat dieet dan ook helemaal niet om. Het gaat alleen maar om de koolhydraten.

Het gaat bij atkins erom waar de calorieen vandaan komen.
Helaas staan de atkins producten een beetje los van het echte atkins-principe en theorie.
Atkins company is namelijk gewoon een bedrijfje wat een gat in de markt rook.
De echte atkins theorie is niet happig op het nemen van allerhande nepsuikers.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:37

Davina21 schreef:
Ik heb het erg druk gehad dus ben ook een weekje niet op bokt geweest!. Maar ik ben helemaa bij gelezen en de appeltaart en de muffins die ga ik ook zeker even proberen!!.

En Monnie, je ziet er zo prima uit toch? het afvallen is dan denk ik echt alleen nog dat je zelf helemaal super in je vel zit. Want ik zie het zo niet dat je iets van overgewicht heb.....

Ik ben zelf kwa gewicht stil blijven staan,.. niks afgevallen maar ook niet meer aangekomen.
Ik heb een nieuw dieet waar ik aan zou beginnen. Dit word morgen pas, ik heb bijna een week vrij en er lekker de tijd voor om het goed te volgen. En dan laat ik over precies een week weten of ik wat ben afgevallen :D met dat dieet. Het is een dieet met veel eiwitten en weinig koolhydraten.

succes meid.

het komt vanzelf goed.
ik heb nu smacks met melk als ontbijt.
:j

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:40

Anne_mieke88 schreef:
ik ga mezelf gewoon schoppen :o

ik schiet echt geen fiets op, als ik het er door de weeks af heb vreet ik het er in het weekend weer aan ....
Moet gewoon leren de maten te vinden...

Klinkt héél bekend :j
Bij mij is het dan niet per se het weekend, maar dan ben ik wat kwijt en ben ik daar heel blij mee. Vervolgens denk ik, ooh nu mag wel een keer iets extra's, maar voor ik het dan weet zit hetgeen eraf was, + een paar 100 gr extra er weer bij aan -O-

Vriendje was gister jarig, lasagne + calorierijk toetje gemaakt. Vielen gelukkig beide goed in de smaak :) Vanavond ook nog lasagne (was genoeg voor 2 dagen, normaal eet hij veel meer dan gister ;)). Vandaag ga ik verder wel veel bewegen, naar paard, 2x 30 min fietsen (12 km heen en 12 terug) en naar opa (ong. 16 km enkele reis) op de fiets. Morgen gaan we een dagje naar werchter, wil dan ook proberen geen/zo min mogelijk bier te drinken (hoe jammer het vriendje het ook vind om in zijn eentje bier te drinken :') ) mocht ik besluiten wel bierte drinken, zullen het er ook max 5 zijn, maar dat zou ik wel jammer vinden, want heb de afgelopen paar dagen al veel te veel gezondigd :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:50

Ik moet heeeeeeeeeel goed oppassen dat ik 's avonds niet meer eet want daar gaat het bij mij telkens mis.

En pasta is bij mij héél slecht heb ik al gemerkt. Als ik in een week pasta of rijst durf eten zwel ik op als een ballon. Van aardappelen niet maar ik eet ook maar 1 kleine aardappel per dag. Zou er eigelijk beter mee stoppen maar ik eet zo graag pasta :')

*edit: zaterdag is trouwens mijn vreetdag. Dan mag ik eten wat ik wil zoveel ik wil (uiteraard met een vooropgestelde grens :+ )

Zo heb ik dit weekend een halve pot ben & jerry's naar binnen gestoken. En verdorie daar heb ik van genoten :D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:55

Ook even hier mijn bericht, had hem ook in het krachttraining voor vrouwen topic geplaatst, maar zitten hier ongetwijfeld ook genoeg kenners.

Ik heb sinds 6 weken pfeiffer. Nu ben ik in de eerste 2 weken 5 kilo afgevallen omdat ik er nog allerlei andere dingen bij had waardoor ik alleen maar kon overgeven. Toen ik weer kon eten is daar 2 kilo bijgekomen. Heb toen (dankzij prednison) 2 weken alles gegeten wat los en vast zat, toen is er weer een kilo bij gekomen. Echter nu val ik nog steeds mega snel af terwijl ik redelijk gezond eet.
Een voorbeeld van een dag:
O: 2 vb 48+ kaas
T: appel
L: 2 vb kipfilet, cup a' soup
T: banaan
T: yoghurt met hagelslag erdoor
D: wat de pot schaft
T: waterijsje

Heb al een paar dagen op caloriechecker gekeken, zit elke dag tussen de 1200 en de 1600 kcal.
Mijn dilemma is: ik vind het prima om zo makkelijk af te vallen (spekkies genoeg) maar vermoed dat ik nu voornamelijk spiermassa kwijt raak.
Ik doe nu al 6 weken niks, de laaste twee weken ga ik hooguit 3 keer per week een uurtje de deur uit om even mijn collega's te zien, of mijn paard, of vriendinnen. Maar ik weet niet zo goed wat ik met mijn voeding moet. Ik wil niet nog meer spiermassa verliezen, vet juist wel, maar ik doe geen fluit op een dag, aantal kcal zijn daar ook naar, maar val als een razende af. En ben niet in staat om nu lekker de sportschool in te gaan..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:06

Misschien is het een idee om meer eiwitten te gaan eten? Eiwitten bevorderen de opbouw van spiermassa maar volgens mij ook het behoud van. Google het voor de zekerheid even. Magere kwark bevat heel veel eiwitten :j

Ik zie mijn lichaam duidelijk steeds meer veranderen ( *\o/* ) door onder andere hardlopen en (buik)spieroefeningen, maar ik had al geen kont en die wordt eigenlijk alleen nog maar minder :(
Het is bij mij geen kwestie van kont liften d.m.v. spier oefeningen, want er zit gewoon niks. Mijn kont heeft gewoon geen massa. Dat zit bij ons nogal in de genen :') Iemand een idee hoe ik toch meer volume kan kweken en daarbij dé billenoefeningen weet? Bij Googlen kom ik niet verder dan Squads en Lunges.

edit: ik ben even een foto aan het uploaden zodat jullie mijn ergernis kunnen zien :+
Oké het is echt een hele lelijke foto en best wel ingezoomd en uit een rare hoek genomen (kijk hoe raar mijn hand staat, zegt genoeg :') )
maar dan hebben jullie een idee. http://i287.photobucket.com/albums/ll129/Tessaapp/IMAG0006-1.jpg

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:34

Negerzoen: Je kan je billen trainen voor dat je op bed gaat.
Je gaat op je rug liggen handen naast je lichaam je knieen krom omhoog en dan lift je je zelf op.
Hier train je je bilspieren bovenbeen spieren en buikspieren mee.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:28

Oh dat is wel een goede, die ga ik eens proberen! Ik heb ook een matje en een fitnessbal dus op zich heb ik best veel opties :)