[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:50

Heb je al eens je binnenste laten scannen bij de gyn? Klinkt niet gezond dit :\

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:56

Maaikee43 schreef:
Bij de pil ben ik eigenlijk bang dat ik het telkens vergeet.. :+

kom toevallig dit topic tegen en kom ook effe binnenvallen

ben zelf moeder van 3 kinderen altijd de pil microgynon 30 gebruikt ook ervaring met de mirena spiraal wat me slecht bevallen is. en nu na mijn derde bevalling gebruik ik de evra hormoonpleister. ideaal ook de menstruatie is lichter geen buikkrampen meer geen hevige bloedingen super tevreden over

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:03

hunter87 schreef:
hey,

ik ga om bepaalde redenen overstappen op een andere pil. nu schreef mijn huisarts mij
ethinlylestradiol/gestodeen mylan voor.

iemand ervaring?

ik ben net zn 10kg afgevallen met veel moeite en ik heb dus gehoord dat je van overstappen op een andere pil (kan) aankomen.
was dat bij jullie ook zo?
toen ik op mijn 15e aan de mycroginon 30 ging had ik daar geen last van.
ik heb namelijk geen zin om weer heel wat kgs aan te komen alleen maar voor me pil...

De pil doet je niet dikker worden, hoogstens je eetlust verhogen. Wat je daar mee doet, is aan jezelf natuurlijk. :)

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:23

oh, maakt dat uit?......ok

26e 1e kind; 28e 2e; 31e 3e........37e 4e. Bij alle 4 super snel zwanger 1 maand na stoppen met anticonceptie

tussen 24 en 30 pil gebruikt. Daarna even niks( oeps 3e) met 33 een spiraaltje t/m 36 eruitlaten halen omdat ik na 3 jaar heel veel buikpijn kreeg en nu sinds ja, 3 jaar weer een spiraaltje maar die erge pijn begon verleden jaar al. Nu lijkt t wel weer erger geworden :(
De eerste 2 jaar helemaal geen last gehad :\ Verleden maand heb ik na een pijnaanval de rest van de week last gehouden...

ik kan me herinneren, dat ik als tiener heel erg veel bloed verloor....

Oh, ja ben 41

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:30

@Yessy toen t spiraaltje geplaatst werd, een echo gehad....nu 3 jaar geleden. Verleden jaar de geul bij de paardenbak helemaal leeggeschept, maar dat kon mn onderkant niet zo goed aan. Drie maanden niks kunnen doen; tillen, stofzuigen, dweilen en ook naar de gyn geweest, omdat ik aan n verzakking dacht....
lichte verzakking, maar verder alles ok....
Heb zelf wel eens gedacht aan een......hoe heet dat ook alweer....cyste of vleesboom of zo.....maar alleen 10 dagen voor mn menstruatie.....Had trouwens dit keer ook gigantische pijn in mn borsten en dat heb ik echt al in geen jaaaaaren gehad.....

Ik kan me herinneren, dat mijn vorige huisarts over die buikkrampen zoiets had van .....als een pijnstiller helpt, mag je blij zijn. Vond ik zo'n aparte reactie. Heel veel vrouwen hebben er last van....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:32

Ik ga je even pb'en :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:33

Dat soort dingen weet ik niets vanaf. Vervelend is het wel!
Pijnlijke borsten heb ik wel geregeld last van, maar dat is volgens mij redelijk normaal.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:36

Ja, idd redelijk normaal,....maar al jaaaaaren niet gehad........t viel me gewoon echt op.....en echt dat je je even moet verbijten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:46

Niek_aaron, de reden dat ik aanvullende info vroeg is omdat ik zelf 20 ben, en ook hevige buik krampen heb. Maar bij gebruik van pil zijn die redelijk te regelen.. 1 à 2 dagen tijdens meest hevige dagen helpt pijnstiller helaas niet. Mij werd spiraaltje aangeraden, maar aangezien je daar ook niet echt goede ervaringen mee heb.

Maar verwachting is dat bij mij de kwaaltjes minder zullen worden of zelfs verdwijnen bij krijgen van kids.

Ik kan jou helaas geen advies geven, maar hoop dat iemand anders dat wel kan!

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:53

Een pb gekregen, ga maandag een doorverwijzing vragen voor inwendige echo.....bleh, heb er toch zo'n hekel aan aan dat gepruts aan mn onderkant....

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:38

Hallo dames, hopelijk hebben jullie een goed advies voor mij.

Ik slik al een paar maanden mijn pil door, laatste stopweek was vlak voor de zomervakantie. (7 dagen stopweek)
Nu heb ik momenteel heel erg veel buikpijn en pijn in mijn onderrug het voelt dus ook echt alsof ik ongesteld ben, dit was zonet nog niet het geval, kan natuurlijk nog wel gebeuren. (doorbraakbloeding)

Nu zou ik natuurlijk nu kunnen stopppen met mijn pil, zit in de laatste week van deze strip heb nog zo'n 4 dagen als ik het uit mijn hoofd zeg.

Dan zou ik dus dinsdag ongesteld worden ongeveer, (als ik normaal stop met de pil duurt het ongeveer 5 dagen tot ik ongesteld word, zie: ik stop zondag avond (laatste pil) en dan word ik meestal vrijdag ongesteld.

Nu wil ik tegenwoordig liever niet in het weekend ongesteld zijn.
Normaal heb ik dus een stop week van 7 dagen, maar ik lees/hoor steeds vaker over dat je ook een stopweek korter kan maken, las net zelfs 2(!!) dagen.

Ik heb namelijk onwijs veel last (ziek zijn) van het ongesteld zijn, als ik dus weer eerder begin met de pil, ben ik dan korter ongesteld..?

Wat is voor nu jullie advies voor mij?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:52

Ja je bent dan wel korter ongesteld, maar ik probeer zelf wel altijd een week ongesteld te proberen zijn. Want toen ik de pil niet slikte was ik ook altijd ontzettend ziek ervan. Nu ik de pil slik is dat minder, dat is ook de reden waarom ik hem slik. Heb er nu 4 dagen last van ipv 1 week (en dan elke dag erg, die week). Maar je zult waarschijnlijk denk ik wel een paar dagen gewoon buikpijn hebben hoor. Maar het moet er toch een keer uit.... en het is maar 1 week.....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:58

niek_aaron schreef:
@Yessy toen t spiraaltje geplaatst werd, een echo gehad....nu 3 jaar geleden. Verleden jaar de geul bij de paardenbak helemaal leeggeschept, maar dat kon mn onderkant niet zo goed aan. Drie maanden niks kunnen doen; tillen, stofzuigen, dweilen en ook naar de gyn geweest, omdat ik aan n verzakking dacht....
lichte verzakking, maar verder alles ok....
Heb zelf wel eens gedacht aan een......hoe heet dat ook alweer....cyste of vleesboom of zo.....maar alleen 10 dagen voor mn menstruatie.....Had trouwens dit keer ook gigantische pijn in mn borsten en dat heb ik echt al in geen jaaaaaren gehad.....

Ik kan me herinneren, dat mijn vorige huisarts over die buikkrampen zoiets had van .....als een pijnstiller helpt, mag je blij zijn. Vond ik zo'n aparte reactie. Heel veel vrouwen hebben er last van....

Mittelschmerz :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mittelschmerz

De Engelse wiki geeft meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Mittelschmerz

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:10

Ruby1995 schreef:
Ja je bent dan wel korter ongesteld, maar ik probeer zelf wel altijd een week ongesteld te proberen zijn. Want toen ik de pil niet slikte was ik ook altijd ontzettend ziek ervan. Nu ik de pil slik is dat minder, dat is ook de reden waarom ik hem slik. Heb er nu 4 dagen last van ipv 1 week (en dan elke dag erg, die week). Maar je zult waarschijnlijk denk ik wel een paar dagen gewoon buikpijn hebben hoor. Maar het moet er toch een keer uit.... en het is maar 1 week.....

Maar raad je aan om dan dus nu te stoppen met de pil, en wanneer zou ik dan weer kunnen beginnen?
Zodra mijn menstruatie begint?

Want ik wil namelijk momenteel ook niks van school missen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:12

Michelleex schreef:
Ruby1995 schreef:

Maar raad je aan om dan dus nu te stoppen met de pil, en wanneer zou ik dan weer kunnen beginnen?
Zodra mijn menstruatie begint?

Want ik wil namelijk momenteel ook niks van school missen.

Gewoon je laatste strip afmaken. dus stel je voor dat je vandaag de laatste hebt geslikt dan begin je volgende week zaterdag weer met slikken.
Je kunt toch gewoon naar school :) Ze hebben op school (gelukkig) ook WC's en een paracetamol helpt altijd heel goed. Gelukkig is bij mij de pijn met de pil veel minder.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:16

Nou paracetamol werkt bij mij dus niet, ik wil mijn menstruatie zo kort mogelijk houden.
Dus ik wil graag weten hoe kort ik hem kán maken..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:18

Ja maar je moet toch wel een keer ongesteld worden? Hoe wil je dat heel je leven gaan doen dan? Nooit naar je werk of school als je ongesteld bent?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:20

Ik wil dus wel ongesteld worden, maar geen week lang.. ik wil hem inkorten..

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:21

Maar als je dat elke keer doet, lijkt me dat toch echt niet gezond.... lijkt mij dan.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:27

Het gaat me nu vooral om nu, ik denk dat ik dan vanavond met mijn pil stop, dan word ik dinsdag/woensdag ongesteld.. en dan een stopweek van 5 dagen is dat nog vrij normaa toch?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:40

Dag dames, ik stel even heel onbeleefd een vraag tussen de discussie door... maar zijn er hier veel die alleen op de pil vertrouwen en dus ''onveilig'' vrijen? Ik heb sinds kort weer een vriend en nu steekt zo'n gevoel van als-het-allemaal-maar-goed-gaat de kop weer op... hebben meer vrouwen dit? Ik heb eerlijk gezegd niet heel veel zin om steeds regenjasjes te gebruiken maar uiteraard nog minder zin in een zwangerschap :') ik weet wel dat het statistisch gezien bijna nooit fout gaat, maar vertrouwen jullie daar blind op??

Alvast bedankt :-)

edit: om me toch nog even te bemoeien met het onderwerp: Michelleex, ik neem zelf ook altijd stopweken van 6 dagen, volgens mij moet het niet uitmaken hoor :-) met de pil bloed je meestal toch minder lang...

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:45

Hoi, mijn evaring is hetzelfde.
Vroeger deden we met pil en mét condoom.

Later deden we het met pil en zonder condoom maar dan zorgen dat hij niet in mij klaar kwam.
Nu doen we het gewoon zonder condoom..

Al hoewel we af en toe zo iets hebben van we moeten het eigenlijk netjes met condoom doen, maar we zeggen het steeds alleen en daar blijft het bij.

Wel hebben wij met die ultra dun condooms geen goede ervaring want die scheuren bij ons.. daardoor hadden we eigenlijk de overstap naar geen condoom.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:07

@michelleex zo da's duidelijk.....niks eromheen gedraai zoals de anderen( ik ook :o) ....want wat vertel je wel en niet....

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:31

Nou ik ben liever gewoon eerlijk..

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:40

Haha dankjewel Michelleex, inderdaad duidelijk verhaal, ik draai er ook liever omheen altijd (daar zie ik de grap ook wel weer van in :'))

Ik weet ook wel dat er normaal gesproken niks aan de hand moet zijn, maar het zit toch wel in je achterhoofd... denk als we een tijdje onderweg zijn dat die zorg ook wel wat op de achtergrond raakt, als blijkt dat er niks gebeurt, maar brr...