en daar lig ik dan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:05

sterkte !

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:05

ik kom ook even uit de meeleesmodus om je heel veel sterkte toe te wensen.
mijn eerste bevalling wilde de ontsluiting ook niet vlotten, uiteindelijk vliezen gebroken , en werd een uur later besloten om hem de dag erna te halen , en wat denk je? 45 minuten later werd hij geboren!
in recordtempo van 2 cm naar volledige ontsluiting!
dus heel heel veel succes vandaag , ik duim voor je dat je Dirkje snel in je armen mag sluiten!

ik kreeg overigens wel een ruggeprik , wat er achteraf volgens de gyn voor heeft gezorgd dat ik volledig kon ontspannen en daardoor de ontsluiting vlotte...miss een idee?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:06

Ik vind het eigenlijk allemaal maar niet zo 123 kunnen hoe ze in het zknh daar nu met je omgaan. Je bent er binnen gekomen en opgenomen ivm zwangerschapsvergiftiging maar ook omdat Dirkie al aan de te grote kant zit. En ze beloofden je dat jullie beeb er snel uit moet ook ivm de zwangerschapsvergifting, maar inmiddels lig je er als je niet uit kijkt al een week en is Dirkie er nog niet. Echt ik geloof dat ik heel boos was geworden want vind dit geen stijl van het zknh op deze manier hoe dat het zo gaat en is ook niet echt bevorderlijk voor hun cijfers dacht ik zo...

Eenmaal zwangerschapsvergifting dan moet het kind er sowieso binnen een week al uit zijn tenminste dat is wat ik mee gekregen heb en gehoord heb.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:07

Jeetje meid, vind hier je topic... Ik snap dat ze willen aan kijken, maar vind dit belachelijk lang duren.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 13:10

fiem, ik vind het ook erg lang gaan duren, zeker omdat ik sinds vrijdag al loop te rommelen. verder is er volgensmij niet meer veel haast omdat mijn bloeddruk stabiel is. maarja of mijn urine of bloed nu slecht is weet ik niet.

XFiemoX

Re: en daar lig ik dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:13

Calice testen ze je daar niet meer op dan? Op eventuele eiwitten in je urine?

Ik zou geloof ik boos geworden zijn en desnoods zit je ze maar op hun hielen meid het is jullie wonder en je zal het jullie zelf niet doen vergeven als er iets mee gebeurd.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:14

Dat zal wel mee vallen fiemo, maar ik vrees.meer voor uitputting bij Calice.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:16

calice schreef:
wakker van de zenuwen in een ziekenhuis bedje :').
afgelopen woensdag ben ik met spoed opgenomen ivm acute zwangerschapsvergiftiging.
gisterochtend lag ik helaas met een bloeddruk van 160/110 dus meteen op de bloeddruk verlagers gezet en de gynaecoloog is gaan overleggen.
doordat de 24 uurs meting van mijn urine zoveel eiwitten bleek te bevatten is er gisteravond besloten om mij straks om half 8 in te gaan leiden.
dus binnen nu en een dag of 3 hebben we gewoon ons eerste kindje in onze armen en ik vind het echt super spannend en stiekem ook dood eng haha.
inmiddels heb ik mijn kopje warme melk op en ga ik kijken of ik toch nog even een uurtje slaap mee kan pakken.
het was in ieder geval lekker om op dit bizarre tijstip mijn verhaal even van me af te schrijven.

Mijn broerje is helaas dood geboren naar aanleiding van een zeldzame vorm van zwangerschapsvergiftiging (placenta liet los)
Twee dagen voor de uitgerekende dag..

Ik ga daarom extra hard duimen dat het allemaal goed komt, en je snel je prachtige zoon in je armen kan sluiten!
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 07-05-12 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:18

mede daarom had ik eigenlijk wel verwacht dat je een ruggeprik zou hebben gekregen , om te voorkomen dat je dadelijk volledig uitgeput bent als de bevalling daadwerkelijk begint.

schrale troost , mijn 1e bevalling duurde lang , de 2e was de verloskundige nog net op tijd om ze op te vangen!

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:21

Ja, je kunt een bevalling nu eenmaal niet forceren. Als het lichaam er nog niet aan toe is kunnen ze niet inleiden. Dan gaan ze eerst proberen om met gel de baarmoedermond te laten verweken. Als dat lukt en er is al wat ontsluiting dan kunnen ze vliezen breken en inleiden met oxytocine(infuus). Indien er ivm de zwangerschapsvergiftiging spoed is voor de moeder of baby zal er een keizersnede plaatsvinden. In het geval van Calice zal het op dit moment (gelukking)niet noodzakelijk zijn om direct een keizersnede te doen. Neemt niet weg dat zo'n lange inleiding naar het werkelijke begin van de bevalling erg vermoeiend kan zijn. Calice, geef dus goed aan hoe je je voelt en wat je aankunt. Wens je veel sterkte en succes bij het bevallen en hoop dat je een wolk van een zoon krijgt. :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:22

Jeetje... Nog niets!! Hopelijk komt het nu echt snel!

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:24

Tuurlijk komt het goed!Al die "enge"verhalen doen denk ik geen goed.De artsen laten je echt niet onnodig lang rondlopen hoor!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:25

Gut niet het hele topic gelezen want op de eerste pagina dacht ik bij de laatste is het kindje er wel.

Ruggeprik las ik ergens wel...lijkt mij een hele goede. Mijn kindje is ook ingeleid en de ontsluiting wou niet vlotte vanwege een weeenstorm(wat een pijn :oo ) Na een ruggeprik zat ik in minder dan geen tijd op maximale onsluiting.

Verder veel succes en geniet zo van die eerste minuten met je kindje.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 13:26

eiwitten zijn na de 24 uurs meting van woensdag op donderdag niet meer getest. zaterdag is er voor het laatst bloed geprikt en toen was mijn urinezuur tot iets over de grens gestegen. sindsdien is het niet meer gecontroleerd.

bloeddruk was net wel goed en verloskundige komt zo weer even kijken.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:30

Goh, Balou_k.... heel erg voor jou en natuurlijk je ouders, maar niet zo lekker tactvol, he?

Ts: heel veel sterkte met de laatste loodjes! Ik neem aan dat de artsen in het ziekenhuis je goed in de gaten houden en geen aanleiding zien voor een spoed-keizersnede, wat eigenlijk alleen maar goed nieuws is. Het is wel heel erg vervelend dat het zo ontzettend lang duurt, maar je lichaam moet er wel klaar voor zijn natuurlijk.
Ik hoop dat je de kracht hebt om nog even vol te houden. En als je straks je wondertje in je armen hebt, weet je precies waar je het voor hebt gedaan! (en waarschijnlijk zou je het dan morgen weer doen.... ) <3

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 13:33

ik ben absoluut niet bang ons ventje te verliezen. hij staat al bekend als de druktemaker van de afdeling en lig meerdere malen per dag aan de ctg.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:34

SaskiaKa schreef:
Goh, Balou_k.... heel erg voor jou en natuurlijk je ouders, maar niet zo lekker tactvol, he?

Ts: heel veel sterkte met de laatste loodjes! Ik neem aan dat de artsen in het ziekenhuis je goed in de gaten houden en geen aanleiding zien voor een spoed-keizersnede, wat eigenlijk alleen maar goed nieuws is. Het is wel heel erg vervelend dat het zo ontzettend lang duurt, maar je lichaam moet er wel klaar voor zijn natuurlijk.
Ik hoop dat je de kracht hebt om nog even vol te houden. En als je straks je wondertje in je armen hebt, weet je precies waar je het voor hebt gedaan! (en waarschijnlijk zou je het dan morgen weer doen.... ) <3

Ik zet er speciaal bij dat het een zeldzame vorm is..
Daarbij ligt TS veiilg in het ziekenhuis en word alles in de gaten gehouden, de kans dat er iets geiljkwaardigs gebeurd is niet groot natuurlijk..
Ik wil alleen maar aangeven dat ik gewoon erg ga duimen.
En erg voor ons? Het gaat hier niet om mij..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:37

calice schreef:
ik ben absoluut niet bang ons ventje te verliezen. hij staat al bekend als de druktemaker van de afdeling en lig meerdere malen per dag aan de ctg.

Calice als JIJ er door heen zit gewoon duidelijk laten blijken en laten horen.

Ik heb ook een zware zwangerschap gehad.. Laatste 6 weken plat gelegen etc..
Ik was gewoon op , de muren kwamen op mij af. Ik trok het niet meer.
Ik ben een persoon die dit niet snel laat merken.. Maar heb het toen maar wel gedaan voor mijn eigen best wil.
Ik kwam donderdag in het zieken huis. In het weekend wilde ze het niet halen ivm druktes etc dus maandag werd meteen een afspraak gemaakt om het te halen omdat ik gewoon af was.
( Laat nou de volgende nacht mijn vliesen breken en ik alsnog in het weekend ben bevallen in het ziekenhuis :P )
Maar ook de bevalling duurde 23 uur..
Het gevolg dat ik gewoon in slaap viel nadat mijn kindje in mijn armen lag..
Was ook niet echt leuk

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:39

calice schreef:
sannert, volgensmij hebben ze voor de gel gekozen omdat ik hier zaterdag goed op heb gereageerd. zit nu even wat te eten en ga zo een ommetje over de gang proberen te maken in de hoop dat het effect heeft. krijg vandaag trouwens ook een erg drukkend gevoel in mijn bekken tijdens de weeen en dat was eerst niet.

Dan komt ie in ieder geval al lekker laag te zitten, dat scheelt je straks met t echte bevallen weer :-)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:39

Ook ik lag trouwens volop te bokten in het ziekenhuis haha

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:42

Nell_ schreef:
Vind wel dat ze je lang laten aanmodderen :(:)
Vooral met die vergiftiging.

Ik heb er uiteindelijk ook 4 dagen over gedaan door de vergiftiging, maar bij mij braken ze de vliezen al met een ruime 1 cm. Kleine moest er echt uit toen.

Ben t wel eens idd daarmee en tuurlijk je word goed in de gaten gehouden maar ergens duurt t wel lang :(:)

calice schreef:
haha ik moet echt om jullie reacties lachen :').
ben jalours op alle vrouwen die de afgelopen dagen binnen zijn gekomen en al weer met hun beebje naar huis zijn. heb net een rondje gelopen en alle verloskamers zijn bezet dus ik zal wel onder aan de prioriteiten lijst staan :+ .

Zal toch niet met je hoge bloed druk ed :(:)

calice schreef:
fiem, ik vind het ook erg lang gaan duren, zeker omdat ik sinds vrijdag al loop te rommelen. verder is er volgensmij niet meer veel haast omdat mijn bloeddruk stabiel is. maarja of mijn urine of bloed nu slecht is weet ik niet.

Bloed druk kan wel stabiel zijn maar je lijf heeft t gewoon zwaar nu word er ook geregeld je bloed ed gecontroleerd?
Lees dat dat na zaterdag niet meer gebeurt is anders zo eens vragen aan de zusters?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:46

In 2009 is er in zknh bij ons (het WFG) ook een kindje doodgeboren ivm de gynaecoloog had gezegd dat het allemaal nog geen kwaad kon omdat de bloeddruk van de moeder weer netjes stabiel was, en ook haar hadden ze meerdere malen aan de CTG gelegd maar ze bleven zeggen/roepen dat het nog wel mee valt nou achteraf is het kindje doodgeboren ivm te laat ingegrepen door zwangerschapsvergiftiging (zo'n beetje als wat hierboven ook verteld is, waar de placenta door los liet).

Het WFG is toen zelfs in HVN geweest en die gynaecoloog is per direct ontslagen!

Er hoeft ook heus niks te gebeuren, maar als ik weer terug denk aan het verhaal van die moeder en haar man die hun eerste kindje verloren hebben door zo'n fout van het zknh krab ik mezelf wel goed achter me oren en trek ik zeker mijn mond open als dit/zoiets bij mij vastgesteld zou worden dan wil ik dus echt geen week langer wachten!!

Succes en sterkte

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:49

Ik lees al een tijdje mee en ik heb bewondering voor je!
Ik wens je net als alle andere heuil veel succes *\o/*

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:50

Ik kom je even weer een knuffel brengen ! Je kunt het hoor :D

lovehorses7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:51

Heel veel succes! En zet hem op! *\o/*