Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:17

Als ik vroeg ga hardlopen sta ik nog vroeger op om een uur/3kwartier ervoor wat yoghurt met cruesli te eten. Ik heb 1x met lang fietsen hongerklop gehad en dat was echt niet grappig. Moest in het gras gaan liggen anders viel ik gewoon om. Al m'n eten op, geen geld bij en dan moet je thuis zien te komen.. om dat te voorkomen leer ik mij nu al aan voldoende te eten voor die tijd en altijd wat geld mee.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:26

Ik zag super gave roze hardloop schoenen voorbijkomen :D.

heb gister les 9 gelopen, waar hij in 1x van 3 naar 5min gaat, had eerst iets van komt niet goed, maar uiteindelijk liep het lekker makkelijk en zelfs bij de 5 nog even minuutje doorgelopen :). Ben nu 3weken bezig kan merken dat mijn conditie echt verbeterd en kon vanochtend zelfs op de weegschaal zien dat het ook bij de lijn wat werkt -2,5 kg. :D

Zorg voordat ik ga lopen ook altijd dat ik voldoende gegeten en gedronken heb. Heb een keer het gevoel gehad bijna van.mijn stokje te gaan, ook 1x nooit weer

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:29

Gave schoenen :Y) :D

Hongerklop?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:53

Hongerklop is hell!!!! Zo vaak gehad met fietsen

Hebben jullie wel eens overgegeven na het hardlopen? Ik moet echt 4 à 5 uur van te voren niets meer gegeten hebben anders gaat het mis!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:50

Ik eet altijd even iets voor het hardlopen. Ook 's ochtends. Ik heb daar geen last van, ik heb er juist meer last van als ik het niet doe.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:27

Romyv schreef:
Hongerklop is hell!!!! Zo vaak gehad met fietsen

Hebben jullie wel eens overgegeven na het hardlopen? Ik moet echt 4 à 5 uur van te voren niets meer gegeten hebben anders gaat het mis!

Ik heb wel eens dat ik inderdaad heel misselijk word daarna :j maar ik ren 3 uur na het avondeten dus ik heb er geen last van dat er ook cht iets uitkomt o.i.d. :p

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:35

Het liefste ren ik 's morgens op een lege maag, maar misselijk word ik niet als ik na het eten ren...
Krijg alleen dan wat last van dat ik moet boeren :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:32

Dat jullie energie kunnen vinden als jullie op een lege maag rennen zeg :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:35

haha ja maar ik ben van mezelf dan ook een stuiterbal hoor :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:52

Zo'n idee had ik al aangezien je onderschrift :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:53

:') Volgens pap en mam zou het fijn zijn als ik ook een "uit" knopje had... _O-

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:57

Anoli schreef:

Like!!!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 16:11

Romyv schreef:
Anoli schreef:

Like!!!!

Thanks, maar het erge is dat ik zelf niet door heb hoe druk ik ben... :')

Dus mensen zeggen wel eens "doe eens even rustig"
en dan denk ik "maar ik ben toch rustig"

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:13

Zo herkenbaar!! Heb ook aardige ADHD, heb op mn werk ook met regelmaat dat ik echt rondjes aan het rennen ben, vinden die pakken altijd raar haha

Met drank op is het helemaal erg, na een paar wijntjes weet ik zeker dat ik een kg ben afgevallen de volgende dag omdat ik dan een nachtlamp rondvlieg

I love it!!!! Snap niet waarom mensen retalin gebruiken

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:25

Dames wie geeft mij de schop die ik nodig heb! Ik heb nu al 2 weken niet meer gerend omdat ik me lichamelijk gewoon een slappe dweil voel. Ik heb dus ook tegen mezelf gezegd dat ik weer ga rennen als ik mezelf beter voel.

Opzich is ´niet rennen´ niet zo het probleem. Ik hoef niet af te vallen en doe het alleen voor mij conditie en om wat strakker te komen. Maar de vreetbuien die ik sinds deze week heb zijn wel erg! Elke dag moet er ijs of chocolade in en ik wordt helemaal gek van mezelf..

Ik zit nu nog 2 weken in het buitenland en dan ben ik weer thuis. Toch maar de draad weer oppakken als ik thuis ben :) Dan kan ik nu nog even zonder zorgen genieten van mijn laatste 2 weekjes.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:52

Leuke schoenen voorbij zien komen ! :D maar wat is een hongerklop nou precies dan ? :+

Ik ben er ff een weekje tussenuitgeweest qua hardlopen... ik moest m'n scriptie inleveren en kwam dr gewoon niet aan toe. Maar vanochtend les 11 gelopen , en ging super! :D alsof ik niet gestopt was een week :)

Zondag les 12 denk ik ! als ik de motivatie kan vinden ! ;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:22

Zonet weer 6x 3 min gelopen. Mehn is was zo beroerd als een hond. ooknog bijna overgegeven :\
TOch doorzetten, mss niet zo slim haha!

@ MrUlbe; Lastig als je zelf moet. Daarom lopo ik met een vriendinnetje. Dan ga je toch makkelijker uit de bank :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:23

Morgen misschien les 2 van 2011 weer rennen. Alleen als mijn hoofdpijn over is :(
Anders ga ik gewoon ren half uurtje tot een uurtje flink doorstappen in het bos

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:24

Ik kan ook absoluut niet lopen op een lege maag, dan krijg ik trillende beentjes. Tegenwoordig eet ik s'ochtends in ieder geval een banaan en een half ontbijt (kwark/muesli/rozijn/lijn+chiazaad). later eet ik dan de andere helft. Meteen na het hardlopen kan ik niet eten en moet ik een beetje opletten. Mijn buik is ook altijd een beetje opgezet daarna? Heel vaag en niet echt mooi :P
s'avonds eet ik altijd wel 'gewoon' maar geen aardappels of zware pasta. Meestal rijst of een salade. ik eet 1,5 uur vantevoren.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:53

Brr. Vandaag een poging gedaan tot hardlopen. Dacht bij de eerste stappen al, hmm ik voel me niet heel lekker. Toch een kwartier gelopen. Toen voelde ik me zo beroerd dat ik omgedraaid ben en terug ben gaan wandelen. Paar keer getwijfeld of ik niet alsnog een stukje zou rennen, maar dat niet gedaan. Toen ik aan het eind van de dag nog een rondje wilde gaan lopen, was ik zo licht in mijn hoofd dat ik amper gewoon kon wandelen. Niet mijn dag vandaag dus. Hopelijk is het na het weekend over.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:57

Ik ben ook weer een rondje geweest :) klein rondje dit keer want ik kon pas om kwart voor 10 rennen i.v.m. werk en anders werd het zo laat. Ging lekker! Alleen weer wat last van mijn knieën. Ook last aan de zijkant van mijn bovenbenen maar in beide gevallen was het direct over als ik stopte met rennen. Zijn het dan mijn gewrichten of spieren? Want tijdens het rennen voel ik het verschil niet :')

Ik twijfel of ik zondag even gewoon een lange wandeling maak en dinsdag weer ga rennen, of gewoon zondag weer verder ga. Ik zit een beetje te dubben vanwege mijn knieën, ik weet dus niet of het gebrek aan spieren of overbelasting is..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:51

Ik moet vaak qua spieren ook even over een dood punt heen negerzoen.
Denk niet dat t over belasting is maar meer ongewenning. Je spieren moeten een heel eind oprekken hè!
Zou gewoon een rustig rondje doen, kijken hoe t gaat. Je kan altijd nog gaan lopen.

Gister laatste korte rondje voor zondag gedaan, vanavond pastadiner!!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:55

Nou mensen, ik ga weer rustig aan beginnen, hopen dat het lukt!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:09

Helaas, de 'feeling' in m'n linkerknie was er niet.. Moet nog maar even een weekje wachten..

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:13

Ik heb gisteren direct na het eten van twee pannenkoeken met kaas les 15 gelopen. Het was een beetje per ongeluk, want ik dacht dat ik nog heel veel tijd had, en dat was opeens niet meer zo. Toch ging het eigenlijk net zo goed als anders, dus ik geloof dat ik prima kan eten voor het hardlopen!

Ik vind het leuk om te merken dat ik na de eerste keer 2 minuten lopen nog niet eens een klein beetje merk dat ik moe ben, het is net alsof ik nog niet begonnen ben dan. Dat was aan het begin wel anders! En daarna 4 minuten lopen is eigenlijk ook een eitje! Die vooruitgang is leuk om te merken :)

Toen ik ziekjes was heb ik trouwens wel gerend, maar oude lessen, dus wat rustiger aan. Het is toch wel prettig om even buiten te zijn en te bewegen dan. Een wandeling maken kan ook goed werken denk ik.