knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:54

Heb helaas nog steeds veel pijn. Voor degenen die een knie operatie hebben gehad, was jullie knie daarna ook zo dik?
Mijn knie was al heel dik door het vele vocht maar nu is hij nog veel dikker ondanks het feit dat ik er een drain in heb gehad.
We gaan woensdag naar een auto kijken, ik hoop dat ik dan even kan rijden maar het zal wel lastig worden. Het is wel een automaat maar het is mijn rechterknie dus dat schiet niet zo op.

Balen Keandra, vervelend dat je met de kruiwagen moet stappen. Mijn man doet de paarden nu. Niet leuk voor hem want is hij allergisch voor het hooi en het stro.

Fijn dat je kan zwemmen Sandorra, zodra het weer mag ga ik ook weer zwemmen. Doe dat normaal gezien een keer per week met een vriendin in een zwembad met heerlijk warm water en een bubbelbad. Moet nu even wachten tot alle gaatjes in mijn knie weer dicht zijn.

Die oefeningen moet ik ook doen Miranda. Kwam in het ziekenhuis net van het toilet af toen de orthopeed mij kwam bezoeken dus die heeft mij uitgelegd hoe ik moest stappen met de krukken en de kinesist was voor de operatie langs geweest. Moet eerst mijn hiel in de matras drukken, 6 seconden vasthouden en dan los, dan mijn knieholte inderdaad en vervolgens mijn been omhoog brengen en tot slot met mijn hiel op de matras mijn voet naar mij toe schuiven en zo mijn knie buigen tot het punt waarop het niet gaat.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:10

Oh Percy, dat is minder die dikke knie.
Heb ik nooit gehad eigenlijk (toch niet uitermate dik dat ik ermee in zat).
Ik was daags na de operatie al terug met de auto aan het rijden, linkerknie en dan versnellingen, was ook even gas terug hoor.

De paarden voederen vandaag was erover. |( Nu is het goede gevoel dat ik dit weekend had geheel weg.
Ik ben de laatste week heel slecht aan het slapen, en ik denk dat ik weet waardoor. Schrik voor de uitslag woensdag. Zie ernaar uit om eindelijk te weten wat ermee scheelt, maar kijk niet uit naar het mogelijke verdict an sich.
Vanavond op avondschool even gedachten verzetten en morgen kan ik mijn stikmachine terug ophalen (na revisie). Dan nog een tripje Dordrecht (zijn er daar dingen te zien of goedkope winkels? i love winkelen in NL, lol) en dan kan ik morgenavond mij zelf verwennen met een kleedje (homsmade).

Miranda40

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:19

Hier gelukkig geen vocht in de knie. De fysio vond het er mooi uitzien. Ze heeft wel eens mensen gehad die het vocht vanaf de knie tot aan de voet hebben.
Misschien wel goed Keandra om je zinnen even te verzetten. Afleiding is altijd goed ;) Zitten wachten word je ook niet vrolijk van. Heb je niet iets om toch te zorgen dat je de nachten wat beter doorkomt?

Hier een auto met automaat maar het wordt afgeraden om erin te rijden zolang ik nog met krukken loop. Je bent dan niet verzekerd.
Net een heerlijk blokje om geweest. De buurvrouw ging net haar hondje uitlaten dus even meegelopen. Merk nu wel dat ik genoeg heb gedaan voor vandaag pfftttt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:04

Ik heb nog geen toestemming om met de auto te rijden maar ik wil toch graag een auto even zelf voelen voor we hem kopen. Het is wel exact dezelfde die we al hadden maar toch.

Spannend dat je woensdag de uitslag krijgt Kiandra. Ik moet nog even wachten tot mijn afspraak half februari. De arts vond het geen reuma beeld maar kon het vocht in mijn knie niet anders verklaren dus vandaar de biopten die genomen zijn.

Kan je niemand anders vragen om de paarden te voeren. Lijkt me toch niet goed om steeds over je grenzen heen te gaan. Wat studeer je op de avondschool?
Dordrecht ben ik niet bekend. Schijnt wel een mooi stadje te zijn. Nederland is in elk geval altijd wel goedkoper dan Vlaanderen met de meeste dingen. De uitverkoop is in Nederland ook nog wel in gang denk ik, zo op het eind gaat alles voor bodemprijzen weg. Werkt anders dan de solden in België die aan een strikte tijdslimiet gebonden is.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:05

Ja, de pijn zakt wel als ik even 1/2 uurtjes rustig ga zitten (waar ik meestal echt geen tijd voor heb := ). Vandaag was de schockwave weer hoger gezet, en dat doet zeer! Fysio legt wel elke keer uit dat het echt de belastbaarheid is waar we mee gaan oefenen, voor de rest is alles ''prima''. Ik moet alleen zorgen dat ik niet overstrekt ga staan, ik heb dat zelf niet door maar de fysio wees me er op.

Ik merk dat ik deze 2 dagen ook teveel heb gedaan. Normaal rijd ik op zondag en dinsdag, deze week op zondag en maandag en dan ook nog heen en weer fietsen erbij, is toch niet fijn.

Wat vervelend dat je zoveel last hebt Keandra! Alvast veel succes voor woensdag!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:12

Ik volg snit en naad, 3e jaar en datis dan blouse en jurk.
Studeren is dan een zwaar woord want is een hobby voor me.
Ik probeer het soms op hubbie af te dragen om naar de paarden te gaan. Maar lukt niet elke dag. Nu kan hij weer een paar dagen mee gaan dus dan moet ik maar 1 keer op met mijn kruiwagen. Wel nog het slijk door maar kan de paarden dan nog eens een knuffel geven.
Ik heb niks om me door de nacht te helpen. Ik weiger slaapmiddelen te nemen. Het enige dat ik kan bedenken is iets alcoholisch voor het slapen. :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:26

Balen dat jij ook nog steeds zo'n last hebt Iejoorr.

Een wijntje voor het slapen gaan is aan te raden Keandra :D
Dus jij maakt veel kleren zelf? Ik ben totaal niet handig en dat is nog een understatement. Zelfs een knoop aannaaien gaat bij mij altijd fout.

Wij hebben de paarden aan huis dus mijn man kan ze wel doen alleen die allergie is zo vervelend. Ik baal wel dat ik niet kan stappen. Hier schijnt het zonnetje lekker en ik was van plan om wat meer te gaan wandelen met het jonkie zodat ze straks goed voorbereid ingespannen kan gaan worden. Zit er voorlopig even niet in.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:48

Iejoorr, ben echt zo benieuwd wat het uiteindelijke effect zal zijn!

Keandra, even je zinnen verzetten kan fijn zijn inderdaad :)

Percy, wat handig dat je de paarden aan huis hebt!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:49

Ik heb vandaag weer een MRI laten maken. Over 2 weken weer een afspraak bij de orthopeed om de volgende stappen te bespreken.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:03

Nexthorse dat is lang wachten.

Percy. Paarden aan huis. Luxe. Dat zijn dromen voor ons.
Ben al blij dat onze paarden op 5 minuten van huis staan. En dat ze continu buiten kunnen staan. Moet ze niet opsluiten op stal, ze zouden gewoon flippen.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:41

Ja, ik moest 8 weken wachten na de laatste afspraak, om mijn knie de kans te geven nog wat verder te herstellen. En ben deze week vrij, dus het was voor mij nu handig om de MRI te laten maken. Vandaar :)

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:43

Percy, ik had ook een dikke knie de laatste keer. Zo dik dat ik ook bijna geen enkele broek meer aan kon :=

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:51

Hoi,
Ik kan mij hier (helaas) ook melden.
Ik loop al jaren met knieklachten. 3 jaar geleden is er ook een MRI gemaakt en echo van mijn meniscus.
Conclusie, niet gescheurd, maar slijtage.
Ik heb mij erbij neergelegd en rustiger aan gaan doen met sporten.

Maar nu ben ik sinds kort weer begonnen met hardlopen (aantal weken alweer) en nu sinds 2 weken 1 avond in de week Zumba.
En ik heb weer zo'n pijn. Met lopen loop ik eigenlijk verkeerd, ik probeer hier op te letten.
Maar baal hier zo van. Afgelopen weekend was het weer mis. Wou even kwartiertje gaan hardlopen. (en dan lopen, wandelen, lopen, wandelen) en ik was nog maar net weg en ga al weer door mijn knie. Vanaf dat moment bleef ik er doorheen zakken en werd mijn knie ook weer dik.

Nu heb ik vandaag toch maar weer de huisarts gebeld en moest overleggen met de fysio die mij 3 jaar geleden ook heeft behandeld voor mijn knieklachten. Ik heb vanmiddag gebeld en heb voor donderdag al een afspraak staan. Ze gaan toch weer even naar mijn knie kijken en ze willen kijken hoe ik loop, omdat het hardlopen gewoon niet gaat.

Ik hoop zo dat ik toch ooit een keer zonder pijn kan gaan sporten. Ik voel me zo goed als ik kan sporten, alleen die stomme knie.

Mary122

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:01

Hallo elmo_browny, waar precies zit je pijn?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:02

Bij mijn linkerknie aan de binnenkant, schuin onder mijn knieschijf. (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen)

Mary122

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:10

Ik geef in dit soort gevallen meestal het advies om zelf te tapen met KT Tape PRO. Het pijnpunt is duidelijk geloof ik, dan zou ik "binnenkant van de knie taping" proberen: http://ktnederland.nl/nl/knees/ Heel eenvoudige taping en je zult verbaasd zijn van het effect.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:15

Mary122 schreef:
Ik geef in dit soort gevallen meestal het advies om zelf te tapen met KT Tape PRO. Het pijnpunt is duidelijk geloof ik, dan zou ik "binnenkant van de knie taping" proberen: http://ktnederland.nl/nl/knees/ Heel eenvoudige taping en je zult verbaasd zijn van het effect.

Bedankt! Ik ga het even bekijken. Zeker de moeite waard om te gaan proberen!

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:34

Vandaag tripje Dordrecht gedaan.
Ging goed tot de rit naar huis.
Nadien in de namiddag naar de paarden geweest en mijn fjord Denna haar manen geknipt. Wou ons jong grut even van de weide. Swann, onze welsh, was braaf. Flinke meid. Maar mijn Denna, pff, kon niet meer aan touw meelopen. Is me gelukt maar de manier had ik niet graag. Tja alles voor de knie. Dan snel snel manen geknipt.
Nu met hubbie en mijn pa naar het boogschieten.
En dan morgen de uitslag. Brr schrik

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:58

Hallo elmo-brownie. Vervelend dat je nu ook last hebt. Misschien werkt dat tapen wel. Valt in elk geval te proberen.

En nog leuke dingen gekocht Keandra? Mijn dochter heeft ook jaren aan boogschieten gedaan. Helaas staat het nu op een laag pitje omdat ze de training niet kan halen met het tijdstip waarop haar trein aankomt.

Ik heb vandaag ook wat langer in de auto gezeten en dat is niet goed bevallen. We zijn op zoek naar een andere auto maar het valt nog niet mee. Het is echt moeilijk kiezen.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:06

We zijn in een zadenwinkel onze bestelling gaan ophalen, heel veel zaadjes voor in de moestuin dit jaar en pootgoed (patatjes). Verder ook de AH binnen geweest, degelijke koffiepads en een lekker brood gekocht, ook die mayo met mosterd van AH meegedaan. We hebben altijd een geladen kar als we daar buiten gaan, leuke winkels. (Mag er eentje dichter in de buurt komen ook, in BE moeten we nog altijd een half uur of langer rijden voor de AH, dus dat doen we niet)
Mijn man gaat elke dinsdag gaan schieten, is geen les, maar wel gezamenlijk naar een doel schieten. :+
Is al leuk dat er iets is in de buurt om op doel te schieten. In de zomer schiet hij vooral op de weide op een zelfgemaakt doel. :P

Heb nu een hele tijd op een turnbank gezeten, niet goed. ;(
Pff

Percy, naar wat voor wagen kijken jullie uit?
Mijn man heeft van januari een nieuwe wagen (firmawagen, want hij is continu op de baan voor zijn werk) en die bevalt super goed (vergeleken met zijn vorige).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:20

Ha leuk, jullie hebben een moestuin? Kwam vandaag toevallig langs een AH in de buurt van Lier. Had er geen idee van dat er daar een zat. Wij zijn zo bij de AH in Nederland. Halen toch onze boodschappen in Nederland omdat het veel goedkoper is.

Wat we zoeken is een comfortabele, liefst wat luxe, auto die een flinke trekkracht heeft want we rijden veel met de van/trailer. Zijn vandaag bij een mercedes suv gaan kijken maar we zijn geen van beiden mercedes liefhebbers en die auto is niet zo luxe als de bmw 530 i diesel die ik tot voor zeer kort had maar die nu perte totale is dankzij een gladde bocht waar mijn man de bocht uit vloog. Hij reed bijna nooit met die auto maar uitgerekend die avond wel natuurlijk. Ik was nogal gehecht aan die auto. Zitten wel naar de bmw 5x te kijken maar die is nogal duur en die heeft behoorlijke fiscale pk's.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:30

Ik heb lekker 5 keer 2 minuten hardgelopen :)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:17

@ sliertje: Ik lekker ook, en ook nog mijn ouwetje gereden :D

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:13

Keandra weet je al wat meer?
Sliertje en Mirranda wat fijn om te horen. Lijkt me zo heerlijk.
Elmo-brownie baat het niet dan schaadt het niet.

Hier nu een week na de operatie. Heb het een klein beetje gehad met alles. Doe 3x per dag de oefening die ik samen maandag met de fysio heb geoefend. Verder loop ik elke dag een klein ommetje. Ben daarna wel helemaal op. Maar dat thuis zitten, toch nog pijn voelen pffttttt.....

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:10

Hou vol Miranda!! ooit ben jij ook weer aan het rennen :)