Handboogschieten, wie nog meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Re: Handboogschieten, wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:43

Ooh, super! Ga ik gelijk even achter aan! :D
Het Engelse bedrijf wil ook maar niet reageren, dus dan heb ik gelijk weer een laatste hoop plan!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:50

Vandaag op de training boter, kaas & eieren-spel gedaan.
Vakjes op de doelplak, om de beurt schieten.
En een lol. :D

Begreep dat Erwin een pees voor je in elkaar gaat zetten Ashley, leuk!

Nu al zin in Rosendael. :):)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:12

Dat is een leuk spelletje om te onthouden!

Hij gaat inderdaad een pees voor mij maken. Ik ben helemaal gelukkig! Haha! Dan kan ik straks eindelijk schieten met mijn boog!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:29

Nog wat te oefenen zo te zien :P

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:31

Ik zag ook net het filmpje voorbij komen!
Poeh he!!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:39

Dat is a different koekie.. Eerst maar zo leren schieten ;)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:24

Ik zag als reactie op dat filmpje ergens: "nou kunnen we ineens niet meer schieten" langskomen. Vond ik een mooie. :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:50

De pees is binnen bij mij! :D
Gelijk natuurlijk de boog uitgeprobeerd, maar het wordt eerst veel schieten om de boel in te schieten! Dit weekend ga ik het lint er omheen maken en dan zal ik weer eens een foto posten :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:45

Dat is vlot, wat fijn! Dan aan de gang met inschieten inderdaad, zal ook wel even wennen zijn zonder oplegger lijkt me. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet met 'alles erop en eraan'! :)

Nog een aardig artikel over het bovenstaande filmpje: http://geekdad.com/2015/01/danish-archer/

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:00

Dat was ik gelukkig al gewend, want mijn ruiterboog heeft ook geen oplegger :)

Een erg interessant artikel is dat!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:22

Wow na een tijdje niet meer te hebben geschoten dit filmpje zien.
Ik ga weer schieten. Dit ziet er echt gaaf uit. Hij doet het alsof het niets voorstelt.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:13

Ik zie net dat er dit jaar drie runarchery evenementen worden gehouden. De eerste in april al!
Inschrijven kan nog niet, maar ik weet al dat ik - niet gehinderd door enige ervaring - wil meedoen. :):)
Bij interesse, zie: https://www.facebook.com/pages/Open-Dutch-Run-Archery-Cup/387732884729269?ref=profile

Ashley5 schreef:

Jij hebt ook wel aan aanzienlijke verzameling. :D
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-01-15 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:23

Haha!
Ja, het is heel slecht, maar voorlopig wil ik het echt op drie bogen houden! :D Maar ik moest er gewoon nog een longbow bij hebben! Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:58

Elanor schreef:
Ik zie net dat er dit jaar drie runarchery evenementen worden gehouden. De eerste in april al!
Inschrijven kan nog niet, maar ik weet al dat ik - niet gehinderd door enige ervaring - wil meedoen. :):)
Bij interesse, zie: https://www.facebook.com/pages/Open-Dutch-Run-Archery-Cup/387732884729269?ref=profile

Ashley5 schreef:

Jij hebt ook wel aan aanzienlijke verzameling. :D

Jaaaaaaa wij gaan meedoen waarschijnlijk *\o/*
vorig jaar ook aan het NK meegedaan en was erg leuk. Ik ben uitgestapt dat wel maar het is leuk om te doen :D de Russen zijn alleen wel rete goed hierin (en die doen ook mee :P )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:44

Gisterenavond getraind. Pijlen vlogen alle kanten op (of nou ja, wel richting de doelplak, maar kwamen vervolgens toch niet helemaal waar ik ze had bedoeld). soms zijn er van die dagen… Dat je zeker weet dat het volgende week beter gaat. :P

'T heeft verder niets met boogschieten te maken, maar: [BB] Dag merel. Toch nog steeds een beetje verdrietig. -O-

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:39

He bah! Dat is erg naar, maar wel het beste geweest om het beestje uit z'n lijden te verlossen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:48

:wave: Hoe stat het hier met het boogschieten?

Ik heb me ingeschreven voor de eerste runarchery wedstrijd in april… Maak me nu al zorgen over m'n conditie. :')

Nog een leuk slowmotion filmpje van de afgelopen Winter 3D.
Best een nette schotafwikkeling, al zeg ik het zelf! :)
(En superhippe oorwarmers - maar het was echt stervenskoud. :') )

En stiekem lijkt me dit echt een waanzinnig leuk ding om te hebben…
Een rugquiver voor zowel boog als pijlen!
(Wel zonder de franjes onderaan overigens, dat raakt vast in de knoop met de boog.)

Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:16

:wave: Stoer hoor, runachery. Ik begin er niet aan :=
Wat voor boog heb je daar Elanor?
Lijkt op de Grozer van mijn vriend!

Schieten gaat hier prima! Twee weken terug in het historisch museum in Eindhoven geweest en verder nog wat 3D's gepland voorhet vvoorjaar.

En dat is een hele gave quiver :o

Zijn er hier schutters die 30 en 31 mei naar sint Bernardus komen in Bergeijk? (Da's ons clubje)

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:46

Wij gaan alleen naar het NK runarchery, verder staat Den Helder in de planning en als Avalon weer is.
Maar wij gaan de zomer vakantie weer naar Wuppertal, BOWRA (Edertal), Viefhofen en andere parcoursen in Oostenrijk....dus veel schieten

Enne Eleanor, beginnen met minuten loopjes....mijn man is hardloop trainer geweest en die bouwt het zo op zeg maar. Beginnen met 10x 1 minuut rennen en 1 minuut wandelen en zo opbouwen heel rustig aan

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:42

Timbers schreef:
Wij gaan alleen naar het NK runarchery, verder staat Den Helder in de planning en als Avalon weer is.
Maar wij gaan de zomer vakantie weer naar Wuppertal, BOWRA (Edertal), Viefhofen en andere parcoursen in Oostenrijk....dus veel schieten

Enne Eleanor, beginnen met minuten loopjes....mijn man is hardloop trainer geweest en die bouwt het zo op zeg maar. Beginnen met 10x 1 minuut rennen en 1 minuut wandelen en zo opbouwen heel rustig aan

Deze zomer ga ik met mijn vriend ook naar Oostenrijk toe om onder andere te gaan schieten! :D
Welke parcoursen raad jij aan?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:14

Wij zijn vorig jaar in Viehofen bij Hotel Glemmerhof geweest, parcours daar achter is erg leuk :D en de rest moeten wij dus nog gaan verkennen :j maar er zijn er daar veel in de buurt!

En als je een roadtrip maakt richting Oostenrijk zou ik zeker kijken of je in Duitsland nog een parcoursje kunt meepikken....BOWRA in Edertal is echt een aanrader :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:08

Lekker bezig allen! Wat gaaf dat jullie gaan schieten in Duitsland/Oostenrijk weer Ashely en Timbers! Ik ben een keer in Duitsland geweest, parcours van Tatinowe, vond ik ook fantastisch. Hoop dat ik ergens dit jaar ook nog een keertje mee kan met een verenigingsgenoot.

Ik schiet inderdaad met een Grozer Renskep, de mijne is een Hungarian base. Leuk dat je 3D's aan het schieten bent! Bernardus staat niet op mijn programma helaas, op 30 mei is er een twee runarchery wedstrijd waar ik graag aan mee wil doen (ervan uitgaande dat de eerste gaat bevallen).

Thanks voor de tip Timbers! Ik ben aan het trainen gegaan met de Runkeeper app, en werk daarmee naar 5 km. Dat begon inderdaad opbouwen met 10 X 1 minuut hardlopen en dan weer 1 minuut wandelen. Dat soort intervaltrainingen wisselt dan af met 'gewoon' hardlopen, waarbij de afstand rustig wordt opgebouwd. Inmiddels gaat 4 kilometer met een snelheid van ongeveer 11 km/h prima. Ik vind dat al een hele prestatie. :D :P Komende week begin ik met intervallen van 1,5 minuut hardlopen en dan 1 minuut rust, dus drastisch minder hersteltijd. Ben benieuwd! :)

Mijn vereniging is uitgenodigd door de lokale Oranjevereniging om op Koningsdag iets te komen doen. Het plan is dat ik samen met nog twee leden een baan opzetten, waar mensen tegen een klein bedrag onder begeleiding wat pijlen kunnen schieten. Leuk om te doen, mooie promotie en de opbrengst zouden we kunnen investeren in een nieuw 3D doel voor de vereniging. We spelen nog met het idee om uitgedost te gaan als BB'ers (bekende boogschutters) om wat extra aandacht te trekken. Dat zou dan Katniss Everdeen voor mij worden. :')

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:46

De inschrijving voor de zomer 3D is geopend! Komt allen: http://www.hbs-artemis.nl/zomer-3d-2015/inschrijven/. *\o/*

Locatie voor Koningsdag was perfect, volgens mij wordt dat een superleuke dag. We hebben besloten de opbrengst te gaan doneren aan een nader te bepalen goed doel gerelateerd aan kinderen. Onderzoek naar Duchenne is momenteel het idee. Dat wordt wel een propvol weekend trouwens… zaterdag runarchery wedstrijd, zondag hele dag naar Elfia bij Haarzuilens en maandag dus Koningsdag… Allemaal te leuk om te misschien. :') Misschien dinsdag maar vast een dagje verlof opnemen om bij te slapen. :P

En…. als het goed is wordt er in de komende editie van de Handboogsport een artikel gepubliceerd dat ik heb geschreven! Heel tof!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:48

Ik ben even uit geschoten -O- misschien wel 6 maanden.

Heb mijn arm vorige week woensdag gebroken. Pfff geen feest :( het gaat al wat beter, maar schieten zit er even niet in nu.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:53

Dat is schrikken Timbers, wat een rotnieuws! Kan me voorstellen dat je baalt als een stekker… met al die vakantieplannen voor de deur ook nog, jasses. Ontzettend veel beterschap gewenst. :(:)
Zit de breuk in je boven- of onderarm?