[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:44

Wow, Chipieke, wat goed zeg! Mag ik vragen hoe lang je daar nu mee bezig bent?

Mijn weegschaal gaf gisteren -3 kg aan, gaat dus ook wel aardig. Vooral omdat het me eigenlijk geen moeite kost, iig geen hongergevoel, ik moet meer eten dan ik deed (maar gezonder, daardoor ook geen snaaitrek en daardoor geen aanvallen op zakken chips). Ik ben ook pas anderhalve week met de adviezen van de dietist bezig, en daarvoor een maandje al wat meer gaan bewegen en iets minder snoepen. Ik hoop dat ik deze dalende lijn vast kan houden.

Het is wel zo dat ik straks een weekje vakantie heb en dan toch wat minder strict wil lijnen. Ik hoop stabiel te kunnen blijven tijdens de vakantie en het daarna weer op te kunnen pakken.
We gaan ook wel veel wandelen in heuvelachtig terrein op vakantie, dus de lichaamsbeweging blijft er wel inzitten, alleen het eten zal iets minder goed worden als thuis.
Maar daar is het dan ook wel vakantie voor.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 01:14

*meld zich ook*
ik ga ook beginnen, op dit mOment 19 en kan er nu nOg 'makkelijker' iets aan veranderen
Ben nu ongeveer 1.69 met een gewicht 75kg. Te zwaar dus.
Wil toch wel zo'n 10-15 kg afvallen denk ik. Heb mij in ieder geval ingeschreven bij de sportschool, deze gaat morgen open. Wil zo'n drie keer per week naast t paardrijden gaan sporten
Verder... Tjah het snoepen heh. Als ik een bui heb eet ik zo een XLzak chips leeg, en wil daarna meer ook.
Moet dus ech vervangertjes gaan zoeken... Geen cola maar water/thee etc.

Hoop dat ik hier kan gaan melden hoe t gaat :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:12

@Marije_jiplover: sinds november 2010 :j Zo'n 16 maand alweer.
Hoe langzamer het gaat, hoe gezonder het is voor mijn lichaam,
dus ik ben blij met hoe het hier gaat :D

Heb gisteren sinds LANG nog eens een suikerwafel met chocolade gegeten :=
Maar GOD dat heeft gesmaakt haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:53

Knap hoor, chipieke. En idd, het kan beter niet te snel gaan, dan is de kans op jojo effect ook kleiner volgens mij.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:07

Hoii iedreen.. ik kruip weer ff onder mn steen vandaan..

Ik heb net een fikse buikgriep gehad, heb nu nogal last van mn maag en darmen. Heeft iemand tips voor wat te eten? Nu vedraag ik alleen brood en zuivelproducten..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:32

Ik kom me even braaf afmelden hier... geen tijd om op mijn eten te letten, dus het brengt niets. Altijd hetzelfde... begin je goed, maar mijn leefstijl/agenda is er niet naar. Voor fatsoenlijk eten moet je ook fatsoenlijk in kunnen kopen. En op fatsoenlijke tijden kunnen eten. Iets wat fatsoenlijk klaar gemaakt is. En dat gaat dus niet, ben áltijd onderweg, laat thuis, snelle hap hier en daar, of 's avonds als je om 22 uur thuis komt geen zin meer om te koken.

Veel succes allemaal!!!!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:55

Jammer GamblersCup! maar toch succes, het komt vast wel goed :)

Celiene,welkom :) Als je 10-15 kilo afvalt weeg je net zoveel als ik nu en ik ben 1.70 :) Dat van die eetbuien herken ik.. dat deed ik eerst ook heel veel... :( te veel... Eetbuien ben ik wel helemaal afgeleerd, gelukkig! Dat kun jij ook! en als je cola mist, af en toe cola light kan wel gewoon:)

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:48

hallo allemaal
Ben hier lang niet geweest
Mijn lijstje van vandaag
O; kellogs met havermout
T-
L; itilansebol met kaas en een banaan
T: volkoren brood met ham
A: lasange. Toetje
T. ? Weet niet zo goed wat ik dan moet nemen..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:09

Hoi, zo hé, ik heb het topic 'even' doorgelezen en meld me ook :) .
Ik ben 1.75 en weeg nu 78 kilo. Ik ben via het mdp dieet 6 kilo kwijt en wil er nog minimaal 6. Mijn streefgewicht is rond de 68 kilo :Y) . Ik heb al 15 jaar niet meer onder de 70 gewogen :o .

Tot nu toe gaat het me wel goed af. Ik sport niet meer, maar beweeg wel meer. Ik maak lange wandelingen met mijn hondje en heb een fiets gekocht :j . Verder zit ik minimaal 5 keer per week op mijn paard en met mijn werkschema is dat toch wel het maximale wat ik kan.

Ik ben nu 6 weken bezig en heb pas 2 x gezondigt :) . Ik kan het dus heel goed volhouden gelukkig. Ik eet best veel, 6 x per dag maar dus geen 'slechte' dingen. Dus geen suiker, geen koolhydraten en zo min mogelijk vet. Ik eet dus veel ei, zachte kaas, groentes, sla, mager vlees, noten, yogurt, kwark, sportknackers en koolhydraatarm brood. Ik zorg dat ik elke 2-3 uur wat eet zodat ik geen honger krijg. Oja en minimaal 2 liter water per dag.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:30

nooralie schreef:
hallo allemaal
Ben hier lang niet geweest
Mijn lijstje van vandaag
O; kellogs met havermout
T-
L; itilansebol met kaas en een banaan
T: volkoren brood met ham
A: lasange. Toetje
T. ? Weet niet zo goed wat ik dan moet nemen..

Misschien als laatste tussendoortje een stuk fruit?

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:31

Mijn lijstje voor vandaag.

O: Ontbijtdrink
T: 1 meergranen pistolet met smeerkaas
L: Noodles + 1 meergranen pistolet smeerkaas
T: 2 kiwi's
A: Ik denk iets van pasta

B: 1 uur groepsles

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:05

Ik eet mijn toetje vaak als laatste tussendoortje.
Ik hoef niet meteen na het avondeten yoghurt of kwark, maar om een uur of half 9 vind ik het wel lekker. Met een beetje fruit erin (heb hier standaard van die doosjes losgevroren fruit in de vriezer liggen voor dit soort situaties).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:38

Dat doe ik ook Marije :j
Ik ben nu op vakantie en het hardlopen heeft zoden aan de dijk gezet!!! Qua eten doe ik het ook erg netjes, behalve dan die ene snicker of mars op de piste :o
Alcohol is 2 glaasjes per dag en verder water en thee!
Heb wel mijn eerste cappucino (zonder suiker) en cola light op sinds ik aan het lijnen ben!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:28

Ik meld me ook aan!
Even opsommen:
1.62cm
Woog ooit 52 kg, maar ook 69kg. Nu 63kg, doelstelling 57-58kg.
Het is bij mij misgegaan toen ik van ass.bedrijfsleider bij een grote bouwmarkt (veel lopen, vliegen, sjouwen etc) naar het hoofdkantoor en dus een kantoorbaan ben gegaan.
Ik ging toen ook net op mijzelf wonen, dus alles bij elkaar was het minder bewegen en net zo veel of zelfs meer eten (vooral savonds).
Na een half jaar was ik 10kg aangekomen! Ik heb dus ongeveer 69 kilo gewogen. Inmiddels 6 kilo eraf door op mijn eten te letten, maar dat is nu alweer 2 jaar stabiel en ik wil nu gewoon weer in bikinishape komen!
Ik ga vanaf volgende week 2 x per week sporten en let extra op mijn eten, overdag normaal eten met fruit oid tussendoor en na het avondeten eigenlijk niets meer.

Hebben jullie trouwensweleens van african Mango gehoord? Is een supplement/capsule met een extract van Afrikaanse Mango waarbij je extra snel schijnt af te vallen. tevens schijn je er meer energie en een beter spijsvertering/stoelgang van te krijgen.
Nou ben ik HELEMAAL NIET van dat soort dingen, maar een vriendin van me heeft er goede ervaringen mee.
Zelf ben ik altijd sceptisch en wantrouwend met dat soort dingen en hoor dus graag of er meerdere mensen met ervaringen zijn. (misschien kan ik dit trouwens beter in het afvaltopic zetten)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:40

Dieetpillen niet aan beginnen. Vaak is het troep en heel ongezond. Ook zal je ze moeten blijven slikken om het resultaat te bewaren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:43

Wij (de meesten in dit topic) zijn alles behalve te spreken over alles behalve verantwoord eten en sporten om af te vallen :D

Ik heb besloten om meteen zondag al weer hard te lopen na de wintersport... Die marathon komt nu wel erg rap dichterbij!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:06

Ik was voor mijn vakantie al bij ons in de heuvels aan het wandelen met een stalgenootje. Daar merk ik nu ook duidelijk effect van, gisteren een wandeling door het ruige Ardense landschap gemaakt van 7,5 km, vandaag eentje van 8,5 km. En vandaag alsnog met een gemiddelde snelheid van 5,1 km/uur gewandeld, stevig doorgestapt dus, want het is af en toe errug steil, zowel omhoog als omlaag. Zweet op mijn rug, maar goed vol te houden. En niet noemenswaardig moe na afloop. Volgens de beschrijving van de wandelingen was die van gisteren er eentje van 2 uur, wij waren in iets meer dan anderhalf uur terug. Vandaag zou de wandeling volgens de beschrijving ruim 2 uur zijn en we waren in een uur en 40 minuten weer terug. Lekker bezig dus!
Snoep hier wel iets meer en iets verkeerd, maar ik tune als ik thuis kom zondag weer helemaal terug. Het is ook vakantie, per slot van rekening.
Drink wel nog steeds veel thee en water en heb oa ook rijstwafels als tussendoortje en yoghurt mee, om de buik te vullen, vóór ik ga snoepen, dus de hoeveelheid snaaien is voor mijn doen minimaal.
Ben wel benieuwd hoe de weegschaal er thuis over denkt :+

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:12

Ir1ne schreef:
Hoii iedreen.. ik kruip weer ff onder mn steen vandaan..

Ik heb net een fikse buikgriep gehad, heb nu nogal last van mn maag en darmen. Heeft iemand tips voor wat te eten? Nu vedraag ik alleen brood en zuivelproducten..

Beschuit en bouillonsoep!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:39

Hoiii

Ik ga morgen beginnen met me eet gewoontes te veranderen want ik wil en moet echt een paar kilo kwijt.
6 liefst 7kg.

Ik ben 1.62 ongeveer misschien iets kleiner en weeg nu 67 kg.
Ik word dus echt te zwaar.

Ik rij 3 tot 4x in de week paard en ben sinds vorige week begonnen met zwemmen 1x in de week.
Van het paardrijden val ik niet af.

Iemand tips en linken waar ik moet beginnen?
(eet en sport tips.) Misschien ook een link met recepten of dat iemand recepten mailt?
Ik heb wel een buikspier apparaat deed er nooit iets mee hoeveel oefeningen moet je daarvoor doen dagelijks wil je resultaat zien?
Ik weet het niet zo goed...
Help dus.....

Alles is welkom.

Ik hoorde gisteren over kolhydraten vreters moet je dan slikken zet je lichaam het minder om in suikers zoiets?
of is dit niet verantwoord?

Probleem is vooral koek en chips bij mij. mag ik niet meer kopen :)
En wat als avond eten wat moet ik koken?

En ik dronk ook weleens horo fruit spul kiwi sinasappel staat wel op geen sukers maar koolhydraten zoveel.
Ik heb geen idee wat nou veel is aan suikers en koolhydraten enz.

Ik heb een goed begin nodig en goede tips

Normaal eet:

ochtend ontbijt
2 of 3 volkoren ontbijt plakjes
En 2 volkoren boterham met kaas of kipfile
met thee of glas water

pauze (werk)
1 fruit sinasappel of zo

lunch
2 volkoren boterham met kipfile of kaas
komkommer
en soms cherry tomaten erbij
thee

middag krijg ik altijd veel trek!
Neem nu al volkoren ontbijt koek mee
die eet ik op me werk dan regelmatig en kiwi of appel

avond eten:
moet gezond en verantwoord worden
vaak optimel vla met muesli daarna

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 11:05

Wie weet een tip om 's avonds geen vreetbuien te krijgen of ze in ieder geval onder controle te kunnen houden?

Ik werk met/in de paarden en overdag heb ik compleet geen honger/trek, ik moet mezelf dwingen om te ontbijten (nu op dit moment fruit ontbijt, brood krijg ik bijvoorbeeld echt niet weg of ik moet 2 uur eerder opstaan) en ook overdag tijdens de lunchpauze moet ik mezelf echt dwingen om een boterham op te eten, een banaan bijvoorbeeld gaat wel weer een stuk makkelijker. Alleen op het moment dat ik thuis kom eet ik warm eten en dan een uur er na begint het. Dan lijkt het wel alsof dat ik alle tekorten zeg maar in één keer moet inhalen. Eigenlijk moet ik overdag dus meer eten, maar ik heb geen idee hoe. Een boterham (1 snee) doe ik al bijna 20minuten over om het weg te krijgen, gewoon echt geen honger/trek of iets dergelijks. Drinken gaat wel gewoon goed, maar wat is drinken met "inhoud", dus geen thee of water (drink ik wel de gehele dag door trouwens of ranja).

Nu wil ik echt nog een aantal kilo's kwijt, qua beweging denk ik dat ik meer dan genoeg beweeg (stallen mesten, minimaal 3 meestal 4/5 paarden op een dag rijden, veel lopen, etc). Ook aan het eten wat ik overdag eet, zou ik echt kilo's van kwijt moeten raken. Maar dan komt het, de avonden. Als ik niet thuis ben is er overigens ook niks aan de hand.

Wie heeft tips? Of ideeën wat ik overdag kan eten/drinken.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:42

Iets met veel eiwitten? eiwitten geeft je een langdurig vol gevoel :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:59

Veel eiwitten zou ik alleen innemen icm met veel sporten.
Wat is er mis met water en thee?

Als je geen snoepgoed of slechte dingen in huis hebt, kun je het ook niet eten.... Lukt dat niet door huisgenoten, zou ik mezelf een hele grote schop onder mijn kont verkopen en het gewoon niet nemen :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:45

Heb je daar een rede voor Mootje? ik heb na een bak kwark of yoghurt altijd lange tijd geen trek meer en er zitten weinig kcal in. Maar misschien dat ik iets anders over het hoofd zie?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:49

Mij is door de dietist ook juist aangeraden om voldoende (magere of evt. halfvolle) zuivel (in mijn geval ruim een halve liter per dag) tot mij te nemen, omdat mijn lichaam lang bezig is met het afbreken van de eiwitten en dat dat een lange tijd een vol gevoel (=geen trek in iets anders) heb.
En ik merk dat dat ook echt wel werkt en dat nu ik dus méér eet (oa meer dan 2x zoveel zuivel als ik deed en dubbele hoeveelheid boterhammen over de dag verdeeld) ik dus idd veel minder trek in ongezonde dingen heb.
Ik zou dus ook iets van magere kwark of yoghurt met wat fruit als optie aandragen voor Quir.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:34

Hier moet ik momenteel véééééél moeite doen om op gewicht te blijven/af te vallen :\

Mag nog steeds een paar weken niet sporten, dus ik voel/zie nu wel hoeveel invloed sporten op zich wel dégelijk heeft!