ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:07

Nee want laten we eerlijk zijn, een kind baren waar je een hekel aan hebt is intens triest voor moeder en kind. Dat is gewoon echt een verschrikkelijke situatie.
Maar het ging niet eens om de kinderen, maar om de opmerkingen die anderen ongevraagd makenover een kinderwens of het niet hebben van een kinderwens. Hoe bizar het is dat mensen dat doen eigenlijk.

Mag ik de vergelijking trekken TS dat het even irritant is als de vraag of ik nu nóg geen nieuwe partner heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:14

Mensen hebben altijd wat te zeuren, als je geen kind wilt dan zeuren ze, heb je er een dan gaan ze zeuren om een tweede, heb je geen vriend, vragen ze wanneer die komt, heb je een vriend, dan vraagt men wanneer je gaat trouwen. Als je je aldoor druk moet maken om wat een ander vind en om wat ander vind wat je moet doen, dan blijf je bezig.
Ik zeg tegenwoordig gewoon dat het iemands zaak niet is.
Hetzelfde als je kinderen hebt. Bijna alle kinderen hebben de fase dat ze gaan liggen jengelen in een winkel. Laat je ze liggen, dan krijg je verwijtende blikken van mensen die zich daar aan storen, pak je je kind aan, dan krijg je weer van die bemoeials die vinden dat je je kind te hard aan pakt. Je kunt het nooit goed doen.
Ik kan niet een ieder tevreden stellen, dus ik doe fijn wat me zelf goed dunkt, scheelt een hoop een gezeur.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:18

Precies Mindim, met jouw post zeg je alles waar ik te lui voor was om te typen.
Met jouw wijze woorden sluit ik af :z

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:23

Ik zei toen ik 18 was ik wil geen kinderen..

toen zei ook iedereen dat...

nu ik bijna 30 word.. word het niet vaak meer gevraagd.. alleen mijn moeder wil nog graag oma worden geloof ik..

(als single vragen ze het natuurlijk ook minder snel)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:24

Mindim schreef:
Mensen hebben altijd wat te zeuren, als je geen kind wilt dan zeuren ze, heb je er een dan gaan ze zeuren om een tweede, heb je geen vriend, vragen ze wanneer die komt, heb je een vriend, dan vraagt men wanneer je gaat trouwen. Als je je aldoor druk moet maken om wat een ander vind en om wat ander vind wat je moet doen, dan blijf je bezig.
Hetzelfde als je kinderen hebt. Bijna alle kinderen hebben de fase dat ze gaan liggen jengelen in een winkel. Laat je ze liggen, dan krijg je verwijtende blikken van mensen die zich daar aan storen, pak je je kind aan, dan krijg je weer van die bemoeials die vinden dat je je kind te hard aan pakt. Je kunt het nooit goed doen.
Ik kan niet een ieder tevreden stellen, dus ik doe fijn wat me zelf goed dunkt, scheelt een hoop een gezeur.

Ik denk ook niet dat het het probleem is als het eens gevraagd wordt maar sommige weten van geen ophouden.
Ik zit zelf in die situatie.
Als ik antwoord geef dan ontken ik en als ik dus niks zeg dan verzwijg ik 8)7
Ik zwijg nu dus gewoon en doe alsof ik het niet hoor, dan moet toch ergens duidelijk zijn dat ik er klaar mee ben.
Stel je eens voor ik ben momenteel bezig om zwanger te raken en het lukt niet en je moet je zo'n gezeik steeds aanhoren, daar wordt je diep treurig van.
Bij een vriendin is het heel erg en iedere keer gaat het hier over, het hele riedeltje komt voorbij: je weet niet wat je mist, het is het mooiste, blabala.............
Ik begin meestal gewoon over iets anders te praten.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 07:39

Pletje123 schreef:
Rox87 schreef:
Mijn paard gooi ik lekker in de wei! Kinderen moet je 24/7 vermaken!

Nou nee hoor, ze gaan op een gegeven moment gewoon naar school :D :D Zo ongeveer met een jaar of 4 en dan heb je weer wat tijd voor jezelf. :+

Ze slapen ook nog :D Dus tijd heb je wel, maar inderdaad, het is intensiever dan een paard wat je op de wei gooit.[/quote]

Grappig dat je dit zegt. Een kennis van mijn zus zegt dus dat het veel minder intensief is als een paard. Tenminste als je meer doet dan alleen een paard op de wei zetten.

Glupje, iedereen mag een mening hebben. Waarom kan je wel open en bloot op internet zetten dat kinderen geweldig zijn?

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:00

Babootje schreef:
Rox87 schreef:
Mijn paard gooi ik lekker in de wei! Kinderen moet je 24/7 vermaken!

Nou nee hoor, ze gaan op een gegeven moment gewoon naar school :D :D Zo ongeveer met een jaar of 4 en dan heb je weer wat tijd voor jezelf. :+

Na school lekker in de opvang tot 18.00 na het eten naar bed 19.00 }>

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:23

Mindim schreef:

Inderdaad ik heb nooit begrepen waarom andere mensen zich zorgen maken om mijn leven. Ik ben 30 en wil geen kinderen dan hoeft men toch ook niet te vragen of ik ze wel wil? Dan had ik ze waarschijnlijk toch allang gehad?! Euuh zou het dan misschien kunnen dat we ze niet kunnen krijgen?? (Dit is niet het geval voor zo ver ik het weet, we hebben het nooit getest ;) ) Maar dit is trouwens misschien een goeie om mensen mee af te winmpelen. }> Wel opletten tegen wie je dat zegt natuurlijk. Mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen gaan denk ik niet snel tegen iemand zeuren waarom ze geen kinderen hebben.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:29

Maar wat te doen ik de volgende situatie:
De buurvrouw is zwanger van de 3de een behoorlijk nakomertje. Die andere twee vind ik ook al niets. Dat meisje de oudste kijkt altijd naar me of ik een hoop stront ben. Terwijl ik een paard heb en zij sinds een half jaar ook 'paardrijd'. Mijn vriend zegt dat ze niet zo kijkt maar dat ik dat denk. Nu is mamalief over ongeveer een maand uitgteld. Ik zie de bui al hangen dat we ozo gezellig op kraam visite moeten. Ik heb niets met kinderen, baby's en zelfs niets met de buren opzich. Gewoon groeten is voor mij al genoeg dat is ook het enige wat we doen. We drinken geen koffie samen of nodigen ze ook niet uit voor verjaardagen. Ik heb bij mijn vriend al gemeld dat ik er niet heen ga. Wat zouden jullie die als je gevraagd wordt om op kraamvisite te komen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:30

Nou over het algemeen word je daar toch niet voor gevraagd?

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:51

Hoe bedoel je Iris? Dat je daar gewoon heen gaat? Als je een kaartje krijgt natuurlijk. Daar kan je gelijk in hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:57

Frats schreef:
. Wat zouden jullie die als je gevraagd wordt om op kraamvisite te komen?

Ik ga wel uit beleefdheid, maar de meeste mensen weten wel dat ik niet van kinderen hou. Meestal gebruik ik de thee-techniek: ik vraag thee/koffie, als het maar heet is. Dan kan ik dat fijn op schoot houden en kan er niet zomaar een 'wolk' bij je op schoot geparkeerd worden :D En andere 'wolken' kun je afweren door snel te waarschuwen voor hete thee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:59

Als je een geboortekaartje krijgt, dan kan je eventueel ff je neus laten zien. Maar als jullie ook nooit bij elkaar op de koffie gaan en het alleen blijft bij groeten op straat, zou ik gewoon een leuk kaartje sturen om ze te feliciteren. Lekker veilig en je hebt toch wat van je laten horen!

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:22

Daar had ik ook aangedacht Joyce2. De buren kwamen ook niet bij ons kijken toen we een nieuwe kat hadden gekregen. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:35

Daarom, dat bedoelde ik ook. :)
Als je een kaartje krijgt, kun je prima toch een leuk kaartje op de bus doen? :)
Dan is er verder niets aan de hand.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:56

Mindim schreef:
Kijk of iemand kinderen wil, dat is helemaal ieders eigen keus. De een wil het wil en de ander niet. Als je kinderen niet leuk vind ook prima. Wat ik altijd wel vind in dit soort topics, is dat kleine kinderen enorm afgezeken worden, men verwacht er dingen van, die je normaliter niet van een klein kind kunt verwachten, beschuldigen kinderen terwijl je bij de ouders moet wezen.

Om het even op paarden te gooien, als je een veulen koopt moet je het ook opvoeden, die moet ook alles leren, das met een kind niet anders.
Dus als ik dan hoor dat het iemand stoort dat kinderen geen besef hebben van prioriteit/ tijd en geld, ja dan moet ik heel hard lachen, mijn god verwacht je dat?
Nogmaals over welke leeftijd hebben we het?

Citaat:
Tja weet je, ik vind de meeste kinderen ook gewoon vervelend. Ik weet niet hoe ik me moet gedragen, voel me ongemakkelijk en dat gevoel is geheel wederzijds . Ik vind ze vervelend omdat ze op een bepaalde leeftijd altijd overal met de neus bovenop moeten staan, geen besef van prioriteit/tijd/geld etc hebben, ze kunnen manipulatief zijn, spreken in een voor mij onbegrijpelijke taal, vertellen dingen die ik niet interessant vind , bemoeien zich overal mee en ga zo nog maar een tijdje door . En uiteraard zijn heel veel dingen te wijten aan de ouders maar het zijn de kinderen die de irritatie veroorzaken .

Manipulatief zijn en dingen vertellen die niet interessant zijn, bemoeizuchtig zijn, is niet kindgebonden, ik ken tal van volwassenen die dat ook zijn.
Hoe was je zelf als kind, met zes jaar al flink bewust van geld, prioriteiten op orde en met een horloge en bewust van tijd gans de dag, verder braaf, nooit eens je ouders uitgedaagd, nooit ergens mee bemoeit als kind?
Dat je kinderen niet moet, prima, maar het zijn kinderen, niet altijd even bewust van wat ze doen, hun grenzen verkennen. Dus hoge verwachtingen moet je niet hebben. Dat heb je bij een veulen ook niet, die verkent zijn grenzen ook en kijkt wat ie uit kan vreten tot de baas ho zegt. En als je later een pokkeknol krijgt, is dat aan je eigen opvoeding te wijten. Met kinderen even zo. Van een veulen verwacht je ook ging dingen die je van een drie jarige verwacht, waarom zou je van kinderen dan wel volwassen dingen verwachten.

Ik verwacht helemaal niks van (kleine) kinderen, dat ik niets verwacht neemt echter niet weg dat ik me er nog steeds wel aan kan irriteren, of het nu normaal gedrag is of niet ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:39

Ik heb geen problemen met andere baby's en kleine kinderen. Loop zelf ook stage bij een gast ouder. Waarvan de jongste 3 a 4 maand is. En de oudste 6 of 7. Heb de kleintjes vaak zat op schoot.
En gister zelfs voor het eerst een poepluier verschoont. Dacht dat ik dood ging :') Tjeeeh wat een stank komt daar van af :\
Ook wil ik later op de kinderoncologie gaan werken.

Dus niemand snapt waarom ik geen kinderen wil. En ben er ook heel eerlijk in. Als ik perongeluk zwanger word. Dat ik het dan ook weg laat halen. Sommige mensen snappen dit niet. En worden boos. Maar als ik dan zeg waarom moet ik dan wel respect voor jou hebben dat jij een kinderen wil. Maar dat jij dan geen respect voor mij hebt?
En als dit ooit gebeurd, en laat het weghalen dan word ik uit huis getrapt... Leuke moeder heb je dan :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:45

Mars schreef:
Frats schreef:

Ik ga wel uit beleefdheid, maar de meeste mensen weten wel dat ik niet van kinderen hou. Meestal gebruik ik de thee-techniek: ik vraag thee/koffie, als het maar heet is. Dan kan ik dat fijn op schoot houden en kan er niet zomaar een 'wolk' bij je op schoot geparkeerd worden :D En andere 'wolken' kun je afweren door snel te waarschuwen voor hete thee.

Haha, briljant :')

Ik vind het wel lief hoor, zo een klein spekkig babietje. Maar wel graag slapend of aan een flesje lurkend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:09

jesito schreef:
Ik denk ook niet dat het het probleem is als het eens gevraagd wordt maar sommige weten van geen ophouden.
Ik zit zelf in die situatie.
Als ik antwoord geef dan ontken ik en als ik dus niks zeg dan verzwijg ik 8)7
Ik zwijg nu dus gewoon en doe alsof ik het niet hoor, dan moet toch ergens duidelijk zijn dat ik er klaar mee ben.
Stel je eens voor ik ben momenteel bezig om zwanger te raken en het lukt niet en je moet je zo'n gezeik steeds aanhoren, daar wordt je diep treurig van.
Bij een vriendin is het heel erg en iedere keer gaat het hier over, het hele riedeltje komt voorbij: je weet niet wat je mist, het is het mooiste, blabala.............
Ik begin meestal gewoon over iets anders te praten.

Ik weet het hoor, is ook erg vervelend. Ik heb het ook gehad, het heeft 3 jaar geduurd voordat ik zwanger raakte en elke keer wordt je zo naar dat je weer ongesteld wordt. Dat gebemoei van een ander is dan op zo'n moment soms net even te veel.
Nu heb ik 1 kind en men heeft me de oren er af gezeurd wanneer de tweede wel niet zou komen, ik ben voor egoist uitgemaakt, ik zou wel niet van mijn eerste kind houden en noem het maar op. MEn roept, maar vraagt niet naar de rden, niet dat ik die geef trouwens. Meestal reageer ik nu gewoon bot en zegt dat het mensen niks aan gaat. Nu houden ze er onderhand wel over op. Mijn kind wordt bijna 6 en ik loop tegen de 40, dus de vraag wordt al minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:11

Frats schreef:
Maar wat te doen ik de volgende situatie:
De buurvrouw is zwanger van de 3de een behoorlijk nakomertje. Die andere twee vind ik ook al niets. Dat meisje de oudste kijkt altijd naar me of ik een hoop stront ben. Terwijl ik een paard heb en zij sinds een half jaar ook 'paardrijd'. Mijn vriend zegt dat ze niet zo kijkt maar dat ik dat denk. Nu is mamalief over ongeveer een maand uitgteld. Ik zie de bui al hangen dat we ozo gezellig op kraam visite moeten. Ik heb niets met kinderen, baby's en zelfs niets met de buren opzich. Gewoon groeten is voor mij al genoeg dat is ook het enige wat we doen. We drinken geen koffie samen of nodigen ze ook niet uit voor verjaardagen. Ik heb bij mijn vriend al gemeld dat ik er niet heen ga. Wat zouden jullie die als je gevraagd wordt om op kraamvisite te komen?

Doe je gewoon een kaartje in de brievenbus en klaar is kees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:12

Mars schreef:
Frats schreef:

Inderdaad, je kunt niet van kinderen houden, maar het zou erg onbeleefd zijn om dan maar niet te gaan. Dan denk ik maar, bijt maar een uurtje op je tong en ga uit beleefdheid. Misschien zijn pa en moe wel aardig misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:13

Was dat stuke wat ik gequote heb van jou Sees?
Nou schijnbaar verwacht je het toch, als je je irriteert dat ze die dingen niet doen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:15

Over kraamvisite... Als de ouders aardig zijn, dan ga ik wel :j Zo niet, of als ik weet dat ze er zelf bijvoorbeeld ook niet veel belang aan hechten (hebben bijvoorbeeld liever dat je op een ander moment komt) dan stuur ik wel een kaartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:17

love_western schreef:
Ik heb geen problemen met andere baby's en kleine kinderen. Loop zelf ook stage bij een gast ouder. Waarvan de jongste 3 a 4 maand is. En de oudste 6 of 7. Heb de kleintjes vaak zat op schoot.
En gister zelfs voor het eerst een poepluier verschoont. Dacht dat ik dood ging :') Tjeeeh wat een stank komt daar van af :\
Ook wil ik later op de kinderoncologie gaan werken.

Dus niemand snapt waarom ik geen kinderen wil. En ben er ook heel eerlijk in. Als ik perongeluk zwanger word. Dat ik het dan ook weg laat halen. Sommige mensen snappen dit niet. En worden boos. Maar als ik dan zeg waarom moet ik dan wel respect voor jou hebben dat jij een kinderen wil. Maar dat jij dan geen respect voor mij hebt?
En als dit ooit gebeurd, en laat het weghalen dan word ik uit huis getrapt... Leuke moeder heb je dan :+

Zelf ben ik niet zo pro abortus, maar aan de andere kant is het voor een kind ook niet fijn ongewenst te zijn.
Ik vind het vervelend als mensen dusdanig nonchalant met sex omgaan en abortus als een soort van anti-conceptie gebruiken. Dus met abortus, het liefst zo vlug mogelijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:22

Mindim schreef:
Zelf ben ik niet zo pro abortus, maar aan de andere kant is het voor een kind ook niet fijn ongewenst te zijn.
Ik vind het vervelend als mensen dusdanig nonchalant met sex omgaan en abortus als een soort van anti-conceptie gebruiken. Dus met abortus, het liefst zo vlug mogelijk.

Daar ben ik het wel mee eens trouwens, de manier waarop sommigen met abortus (of de morning after pil) omgaan vind ik op z'n zachtst gezegd onprettig. Als je zo volwassen bent om sex te hebben, dan moet je ook zo volwassen zijn om te zorgen voor anticonceptie. Maar... als je dan, ondanks goed gebruik van anticonceptie, dan toch nog onverhoopt zwanger wordt, en je wilt echt geen kinderen, dan vind ik abortus een goede optie. Dan zou ik zelf waarschijnlijk ook doen dan (gelukkig is het nog nooit voor gekomen).